Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 27. apr, 2018 10:08

Oomph242 skrev:
Filos of Isk skrev:Jeg mener slet ikke at Solanke har fået rigeligt med spilletid og mange af de minutter han har fået har været hvor vi har stillet med reserver eller han er kommet ind efter vi er stoppet med at angribe modstanderen og hans forudsætninger for at producere noget har ikke rigtigt været der.

Bojangles skrev det meget fint syntes jeg.

I min verden skal kanten og midtbanen forstærkes før angrebet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mener du vi er ordentligt dækket ind hvis Firmino render ind i en langskade?

Det synes jeg langt fra vi er. Hvis det er mesterskab vi skal kæmpe med om..
Puha. Det kommer an på hvor ordentligt vi vil være dækket ind.

Ings er god og hans spillestil minder meget om Firminos.

Omvendt på kanterne har vi intet alternativ til Mané og Salah og på midten har vi ikke er kreativt alternativ og måske også et lille problem på DM.
Og nej hverken Lallana eller Firmino vil jeg se på de kanter, de mangler begge fart og Firmino er også en langt bedre angriber end han er kant.

Jeg ser derfor mere en ny angriber som nice to have end bred to have.

Jeg er ikke decideret imod at vi henter en ny angriber. Jeg syntes bare ikke behovet er kritisk fordi vi har Ings og Solanke, der begge har mere at vise for os og som jeg tror ville gøre det ganske hæderligt i Firminos fravær.

Omvendt hvis Salah bliver skadet så er Wilson vores bedste bud lige pt. Wilson gør det godt på udlån, men det er et stort pres at sætte ham under.

Icardi eller Werner vil vel koste en 75-100 millioner pund. Og havde vi ikke Firmino var det jo penge godt givet ud.

Desuden tror jeg også at hvis holdet rundt om angriberen bliver stærkere så bliver angriberen det også. Derfor kunne vi rotere Oxlade med F.els. Ceballos så har Ings/Solanke altså noget bedre forhold når de skal ind og spille cup kampe.
Ligesom tilgangen af Salah har gjort Firmino bedre fordi hele angrebet er mere balanceret.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » fredag, 27. apr, 2018 11:40

Jeg syntes ikke Ings eller Solanke pt er klar til at være 1. valg som angriber - hvilket de vil blive, hvis det forfærdelige skulle ske, at Firmino bliver langtidsskadet. Ja, vi har også Mané og Salah, der kan indtage rollen, og ret mig gerne, hvis jeg tager fejl, men jeg mindes, at Salah har fået en del spilletid som topangriber hos os i løbet af sæsonen og bestemt ikke har set ud til at have problemer med det.

Ings syntes jeg er genial at have i truppen - han er ikke specielt løntung og så bringer han præcis det samme til holdet som Firmino gør - bare ikke helt så godt. Det gør, at vi kan spille det samme spil, hvis han er valgt istedet for Firmino.
Solanke kan bringe lidt noget andet - noget lidt mere fysik og klassisk targetspiller. En god spiller at spille den op på.

Men, der er altså ikke nogen af de to, vi skal kunne sætte vores lid til, som 1. valg i angrebet igennem en hel sæson (igen, hvis Firmino for en lang slem skade) - og jeg vil heller ikke sætte den på Origi.

Spørgsmålet er så, om pengene ikke er bedst ofret på en spiller, der mere er wingangriber, og dermed kan rotere med Salah og Mané - for det giver plads til i truppen, at sætte en af dem på toppen - og på den måde, er vi ikke afhængige af at Ings eller Solanke (eller Origi) skal være fast 1. angriber.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » lørdag, 28. apr, 2018 09:39

Mit ønskescenarie er, at vi henter Sessegnon som erstatning for Moreno og backup til Mané plus en spiller som Brandt, der kan bruges på alle tre pladser oppe foran. Solanke skal lejes ud en sæson, så han kan få lidt hår på brystet - og helst til en klub, der ikke udelukkende bruger ham som targetmand - Huddersfield?
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 29. apr, 2018 09:38

Vi er tilsyneladende i forhandlinger om at kunne sikre os Flamengo's Reinier Jesus, når han fylder 18 år. Det er lidt en ny strategi fra klubben's side, eller ?

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-12447147

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » søndag, 29. apr, 2018 09:41

Niels K skrev:Vi er tilsyneladende i forhandlinger om at kunne sikre os Flamengo's Reinier Jesus, når han fylder 18 år. Det er lidt en ny strategi fra klubben's side, eller ?

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-12447147
Det minder om historien om Allan Rodrigues de Souza, så ligefrem ny strategi vil jeg ikke kalde det.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 29. apr, 2018 09:46

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Vi er tilsyneladende i forhandlinger om at kunne sikre os Flamengo's Reinier Jesus, når han fylder 18 år. Det er lidt en ny strategi fra klubben's side, eller ?

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-12447147
Det minder om historien om Allan Rodrigues de Souza, så ligefrem ny strategi vil jeg ikke kalde det.
Men han var dog 18,5 år, da vi købte ham, og så har det vel siden været et spm om arbejdstilladelse, eller ?

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 30. apr, 2018 06:25

Hvis Firmino bliver langtidsskadet, så er jeg ret sikker på at Klopp vil ændre taktik således han vil spille med fx. Salah på toppen.

Hverken Solanke eller Ings er i nærheden af at have kvaliteterne til at spille den plads fra start.

Shit, jeg glæder mig allerede til silly season da jeg har pænt store forventninger til Klopp grundet hans indkøb indtil nu.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » mandag, 30. apr, 2018 07:21

Hvilke pladser skal forstærkes ?.

Målmanden.
Højre back.
Defensiv midt.
Kreativ offensiv midt.
Kant.
Angriber.

Er det realistisk ?.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » mandag, 30. apr, 2018 07:21

Bredden i truppen så i hvert fald ikke vanvittig stærk ud igår. Det vinder ingen mesterskaber.
We need a new Fowler...

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 30. apr, 2018 08:00

Kelly skrev:Hvilke pladser skal forstærkes ?.

Målmanden.
Højre back.
Defensiv midt.
Kreativ offensiv midt.
Kant.
Angriber.

Er det realistisk ?.
Målmanden. (Sælg Mignolet og køb en backup)
Højre back. (Behold Clyne og Trent til denne plads)
Defensiv midt. (Bestemt!)
Kreativ offensiv midt. (Med Keita så nej - Vi skal "kun" have 6 centrale midt)
Kant. (JA!)
Angriber. (JA!)

Så 3 ind der alle er gode nok til at starte for os. Jeg kan ikke sige forstærke, for der er ikke mange i markedet der kan slå Firmino eller Mane af (og slet ikke Salah). De nye 2 offensive skal dog være på næsten samme niveau så de kan presse vores 3 forreste samt sikre at vi ikke bliver svækket når vi roterer.

Derudover skal vi holde øje med om der kommer nye talenter der er for gode til ikke at overveje. Eksempelvis Ryan fra Fulham.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » mandag, 30. apr, 2018 08:10

ilusio skrev:
Kelly skrev:Hvilke pladser skal forstærkes ?.

Målmanden.
Højre back.
Defensiv midt.
Kreativ offensiv midt.
Kant.
Angriber.


Er det realistisk ?.
Målmanden. (Sælg Mignolet og køb en backup)
Højre back. (Behold Clyne og Trent til denne plads)
Defensiv midt. (Bestemt!)
Kreativ offensiv midt. (Med Keita så nej - Vi skal "kun" have 6 centrale midt)
Kant. (JA!)
Angriber. (JA!)


Så 3 ind der alle er gode nok til at starte for os. Jeg kan ikke sige forstærke, for der er ikke mange i markedet der kan slå Firmino eller Mane af (og slet ikke Salah). De nye 2 offensive skal dog være på næsten samme niveau så de kan presse vores 3 forreste samt sikre at vi ikke bliver svækket når vi roterer.

Derudover skal vi holde øje med om der kommer nye talenter der er for gode til ikke at overveje. Eksempelvis Ryan fra Fulham.
Målmand: Køb en klasse-keeper og sæt Karius på bænken, han er simpelthen, trods formstigning, for ringe til at have rendende på et top-6 mandskab.
Midterforsvar: Lovren er for ukoncentreret, køb De Vrij fx.
Højreback, Clyne og trent er fint i forhold til andre steder på banen hvor vi skal styrke os.
Defensiv midt: Hvis Klopp ville have sådan en, havde Lucas fået mere spilletid, hvis vi skal have en defensiv midt tror jeg kun det kan blive en Pirlo-type.
Kreativ offensiv midt: Keita kommer, og ox/lallana har vi stadig..
Kant: Helt klart en med samme fart som Salah og Mané så vi altid kan stille med to hurtige kanter
Angriber: Vi kan ikke regne med Firmino er skadesfri igen, så helt klart en angriber mere.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 30. apr, 2018 09:46

Kelly skrev:Hvilke pladser skal forstærkes ?.

Målmanden.
Højre back.
Defensiv midt.
Kreativ offensiv midt.
Kant.
Angriber.

Er det realistisk ?.
prioriteret rækkefølge
1) Kant
2) Kreativ midt
3) def. midt
4)angriber
5) keeper

Kanten er absolut første prioritet for mig, både Mané og Salah får flere skade end Firmino og vi har ingen i truppen der kan spille en god kant udover de to der spiller der lige nu. Det er et kæmpe problem for os at kontratruslen helt eller delvist forsvinder når vi piller Mané eller Salah ud. Samtiddig kan Mané spille i begge sider og det kan mange kanter også, derfor vil en ny kant kunne dække begge pladser og nogle kanter vil også kunne vikariere i angrebet.

En kreativ midt er også vigtig medmindre staben tror på at Lallana kan drage nytte af en langsom opstart og komme tilbage på toppen. Oxlade-C har forbedret sig meget, men vi mangler nogle gange en lidt mere kreativ mand på midten til at dirke forsvaret op.

defensiv midt: Vi har gode folk på midten og flere der kan spille pladsen og Henderson er kommet i rigtig god form på det sidste, jeg syntes sågar han var god imod Stoke. Men Hendo har lidt under sine skader, mangler noget af sin hurtighed og derfor er det måske et velvalgt tidspunkt at tilføje et alternativ til Hendo. problemet kan også løses internt med Gini, Grujic eller ved at forlænge med Can.

Angriber: problemet for mig i forhold til angriberen er at vi kan bruge 1/2-2/3 af transfer budgettet, hvis vi skal have Werner, Icardi eller lign. på en spiller der ender med at få meget lidt spilletid fordi Firmino bare kører derudaf. Samtiddig er der ikke så meget en angriber kan gøre i kampe som de seneste imod Stoke, Everton og WBA, hvis bredden på midtbanen ikke er større, så er det lidt håbløst. Så der vil jeg hellere have f.eks. Ceballos ind til at forstærke os og så gemme angriberen til et senere vindue.

Keeper: lidt samme problem, vi skal ud og hente Oblak for at være sikre på en klar forbedring af Karius og Oblak koster 100 millioner og har mig bekendt ikke forsøgt at tvinge sig til Anfield.

Fælles for de fleste muligheder er at der ikke nødvendigvis skal hentes store stjerner ind. Mané og Salah er ikke nemme at erstatte, men de skal have lidt konkurrence og Klopp skal have mulighed for at give dem pauser i en lang sæson.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 30. apr, 2018 10:46

Vi har manglet målscorere i de kampe (liga/FA cup) hvor Firmino ikke har spillet. Til dels også Mane/Salah.

For mig er disse pladser vigtigere end en kreativ midt.
Keita, Lallana, AOC kan alle drive bolden frem. Milner med flest assists i CL i år kan også stadig finde en angriber.

Kommer vi udfordre city om mesterskabet og gå videre i de engelske cups, så skal vi have mere firepower i reservene i angrebet.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 30. apr, 2018 11:56

ilusio skrev:Vi har manglet målscorere i de kampe (liga/FA cup) hvor Firmino ikke har spillet. Til dels også Mane/Salah.

For mig er disse pladser vigtigere end en kreativ midt.
Keita, Lallana, AOC kan alle drive bolden frem. Milner med flest assists i CL i år kan også stadig finde en angriber.

Kommer vi udfordre city om mesterskabet og gå videre i de engelske cups, så skal vi have mere firepower i reservene i angrebet.
Nu kører vi lidt den samme samtale i to tråde 8-)

Men for at gøre det kort, så syntes jeg at for nu at tage de der cup kampe, så har angriberen ikke haft ret gode arbejdsbetingelser. Ok i første halvleg imod Leicester(LC) dirigerede Coutinho spillet formidabelt og havde ham og Solanke haft lidt flere træninger sammen havde Solanke scoret hattrick, men ellers ikke*.

Milner har mange assists men super kreativ syntes jeg ikke han er, han er fantastisk god når han får tid på bolden og er god til at finde en posiition hvor han får den tid.

Ja de kan drive den frem og har fight og rå power(ikke Lallana, men de andre), men finesse er der ikke altid så meget af.
Lallana er en ubekendt, jeg skal slet ikke afvise at han bare skal bruge en sommerferie og en langsom opstart på at blive sine skader kvit og få en kanon sæson, i det tilfælde ville det jo være kedeligt at bruge penge på en ny kreativ midt. Men det ved vi ikke om er tilfældet.

I kampe hvor modstanderen står dybt ville jeg været meget glad hvis Klopp havde mulighed for at skifte en mere kreativ midtbane ind end Milner, Gini eller Oxlade. AOC har forbedret sig meget og det kan være han er løsningen, men nu er han skadet og hvem har vi så?

Men ja der er en grund til at jeg satte kant som nummer 1. og jeg burde måske have slået de to midtbaner sammen som en mulighed da jeg tror det er sundere for balancen at få en ny ind end to, udover Keita. en defensiv midt kan jo også tilføre kreativitet.

*"ellers ikke" i forhold til vores midtbanes evne til at fodre angrebet i reservespækkede kampe, ikke Coutinho's evne for at dirigere spillet formidabelt.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 30. apr, 2018 12:19

PS: vigtigste underskrift til sommer er måske en ny kontrakt til Klopp???
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar