Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » lørdag, 14. jun, 2014 17:53

Kelly skrev:
Alonso skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg mener at Firmino spiller samme plads som Coutinho, eller er jeg forkert på den? Kan Firmino spille på fløjen?
Kommer jo an på hvordan du vil bruge dine kantspillere. Men ja, på den måde vi brugte dem i sidste sæson, kan Firmino sagtens bruges på kanten. Men det hører jo også med, at vi ikke rigtig låser vores offensive spillere. De er lidt over det hele - hvordan trekanterne nu udvikler sig.

Det er i øvrigt også argumentet mod en spiller som Konoplyanka.
Lige præcis. Han vil passe godt til holdet. Han er faktisk er ok stor spiller.

Hvis de kan hente han for ca 120 mill. Så mener jeg de skal gøre det.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Roberto_Firmino
Jeg ser ikke nok tysk fodbold til at vurdere ham, men hans stats er meget imponerende. Samtidig hører man kun gode ting. Ud fra denne meget hurtige vurdering vil jeg mene, at det er acceptabelt at betale op mod 200 mio. kroner. Så får vi en spiller i rivende udvikling, hvor en længere aftale vil gøre, at vi får ham i hans bedste år. Jeg er, omend det er en meget tynd vurdering, stor fan af, at vi henter ham.

Brugeravatar
Miskat
Indlæg: 244
Tilmeldt: onsdag, 18. jul, 2012 13:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Miskat » lørdag, 14. jun, 2014 20:08

Alonso skrev:
Kelly skrev:
Alonso skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg mener at Firmino spiller samme plads som Coutinho, eller er jeg forkert på den? Kan Firmino spille på fløjen?
Kommer jo an på hvordan du vil bruge dine kantspillere. Men ja, på den måde vi brugte dem i sidste sæson, kan Firmino sagtens bruges på kanten. Men det hører jo også med, at vi ikke rigtig låser vores offensive spillere. De er lidt over det hele - hvordan trekanterne nu udvikler sig.

Det er i øvrigt også argumentet mod en spiller som Konoplyanka.
Lige præcis. Han vil passe godt til holdet. Han er faktisk er ok stor spiller.

Hvis de kan hente han for ca 120 mill. Så mener jeg de skal gøre det.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Roberto_Firmino
Jeg ser ikke nok tysk fodbold til at vurdere ham, men hans stats er meget imponerende. Samtidig hører man kun gode ting. Ud fra denne meget hurtige vurdering vil jeg mene, at det er acceptabelt at betale op mod 200 mio. kroner. Så får vi en spiller i rivende udvikling, hvor en længere aftale vil gøre, at vi får ham i hans bedste år. Jeg er, omend det er en meget tynd vurdering, stor fan af, at vi henter ham.
Jeg ser heller ikke tysk bold og har ikke rigtig hørt om ham før. Jeg synes godt nok 200 mio er meget, og nu hvor vi spiller CL er jeg egentlig gladere for at blive sat i forbindelse med én som Fábregas (ikke som spillertype som sådan, men ift. ry og navn). Er Firmino bedre end Coutinho?

Jeg bliver enormt skuffet hvis vi igen får et vindue med 50-50 indkøb som måske/måske ikke præsterer. Nogen gange går det - som med Sturridge og Coutinho - og andre gange går det ikke - som med Aspas, Downing og you name it. En spiller som Shaqiri kunne jeg rigtig godt tænke mig og jeg er sikker på han ville gøre det rigtig godt i klubben, men jeg mangler egentlig stadig at se os linket til spillere på absolut topniveau. De eneste jeg hidtil har hørt rygtet til klubben fra øverste hylde er Sánchez og Pedro. Den slags signinger håber og forventer jeg minimum én af til sommer - det skal man simpelthen have når man spiller CL. Jeg ved det godt - der er lang tid endnu - men jeg tillader mig altså at have højere forventninger til nyindkøb i år end de tidligere sæsoner.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » lørdag, 14. jun, 2014 20:41

Firmino følges ofså tlt af Chelsea og Dortmund. Nu har vi cl at tilbyde og burde kunne udfordre.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 15. jun, 2014 09:52

Lallana og Moreno ser det ud til, at vi arbejder med mere eller mindre intenst.

Et dobbelt køb i Wolfsburg af Firmino og Rodriguez er efter min mening lige så godt, og det er givetvis en del billigere.

Mon ikke en af de 2 løsninger lykkes eller en kombination af dem ? Jeg synes, det er de rigtige spillere, der sigtes efter og i den rette kvalitet.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af RedRedRed » søndag, 15. jun, 2014 10:19

Niels K skrev:Lallana og Moreno ser det ud til, at vi arbejder med mere eller mindre intenst.

Et dobbelt køb i Wolfsburg af Firmino og Rodriguez er efter min mening lige så godt, og det er givetvis en del billigere.

Mon ikke en af de 2 løsninger lykkes eller en kombination af dem ? Jeg synes, det er de rigtige spillere, der sigtes efter og i den rette kvalitet.
Det tror jeg Hoffenheim bliver lidt trætte af. ;)

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » søndag, 15. jun, 2014 11:24

Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Chris-LFC
Indlæg: 140
Tilmeldt: torsdag, 07. nov, 2013 16:36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Chris-LFC » søndag, 15. jun, 2014 12:16

Niels K skrev:Lallana og Moreno ser det ud til, at vi arbejder med mere eller mindre intenst.

Et dobbelt køb i Wolfsburg af Firmino og Rodriguez er efter min mening lige så godt, og det er givetvis en del billigere.

Mon ikke en af de 2 løsninger lykkes eller en kombination af dem ? Jeg synes, det er de rigtige spillere, der sigtes efter og i den rette kvalitet.
Firmino spiller i Hoffenheim. Men jeg har svært ved, at forestille mig, at Firmino/Rodriguez skulle være en del billigere end Moreno/Lallana. Wolfsburg er voldsomt stærke økonomisk, samtidig er de utrolig ambitiøse, hvilket køb af De Bruyne og Luiz Gustavo bl.a. viser. Desuden er de en klub i fremgang, de var kun 1 point fra Leverskusen på en CL plads i denne sæson, og jeg tror personligt, at de går all in på at få sikret sig en CL plads til næste sæson. Kort sagt så tror jeg der skal et rigtig, rigtig højt bud til, før de vil overveje at sælge en af deres største profiler. Jeg tror faktisk at Rodriguez vil være dyrere end Moreno.
Firmino tror jeg heller ikke blive billig. Han skrev ny kontrakt i februar måned, og Hoffenheim's sportsdirektør udtalte i den forbindelse, at man ingen intention har om at sælge ham denne sommer. Siden at Firmino var villig til at underskrive ny kontrakt, antager jeg, at han heller ikke selv vil presse for et skifte denne sommer. Hoffenheim er vel også godt klar over, at man har en af de største offensive midtbanetalenter i verden i Firmino, og når der samtidig er løse avis-rygter om en interesse fra Chelsea, så kan jeg sagtens forestille mig, at Firmino koster det samme som Lallana.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » søndag, 15. jun, 2014 13:05

Bare for at konspirationsteorierne skal tage helt over, så tweetede LFCs officielle twitter dette under Chile-Australien.

Man må gå ud fra at personen bag udemærket vidste hvilke 2 spillere der ville blive nævnt ellermest og tweetet er da ikke slettet efterfølgende. Jeg tvivler mildest talt en smule på at Alexis Sanchez kommer, men han er mit altoverskyggende favorit transfermål.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 15. jun, 2014 15:46

Chris-LFC skrev:
Niels K skrev:Lallana og Moreno ser det ud til, at vi arbejder med mere eller mindre intenst.

Et dobbelt køb i Wolfsburg af Firmino og Rodriguez er efter min mening lige så godt, og det er givetvis en del billigere.

Mon ikke en af de 2 løsninger lykkes eller en kombination af dem ? Jeg synes, det er de rigtige spillere, der sigtes efter og i den rette kvalitet.
Firmino spiller i Hoffenheim. Men jeg har svært ved, at forestille mig, at Firmino/Rodriguez skulle være en del billigere end Moreno/Lallana. Wolfsburg er voldsomt stærke økonomisk, samtidig er de utrolig ambitiøse, hvilket køb af De Bruyne og Luiz Gustavo bl.a. viser. Desuden er de en klub i fremgang, de var kun 1 point fra Leverskusen på en CL plads i denne sæson, og jeg tror personligt, at de går all in på at få sikret sig en CL plads til næste sæson. Kort sagt så tror jeg der skal et rigtig, rigtig højt bud til, før de vil overveje at sælge en af deres største profiler. Jeg tror faktisk at Rodriguez vil være dyrere end Moreno.
Firmino tror jeg heller ikke blive billig. Han skrev ny kontrakt i februar måned, og Hoffenheim's sportsdirektør udtalte i den forbindelse, at man ingen intention har om at sælge ham denne sommer. Siden at Firmino var villig til at underskrive ny kontrakt, antager jeg, at han heller ikke selv vil presse for et skifte denne sommer. Hoffenheim er vel også godt klar over, at man har en af de største offensive midtbanetalenter i verden i Firmino, og når der samtidig er løse avis-rygter om en interesse fra Chelsea, så kan jeg sagtens forestille mig, at Firmino koster det samme som Lallana.
Beklager Wolfsburg/Hoffenheim sammenblandingen, jeg ved ikke lige, hvad jeg tænkte på, og du kan muligvis også have ret i dine antagelser omkring priser.
Spillerne har dog alle 4 været oppe at vende adskillige gange i rygtebørsen, og jeg håber bare, at disse spillere er hhv. plan A og plan B på de 2 positioner. En plan C kan også være fin at have ;)

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » mandag, 16. jun, 2014 09:14

Niels K skrev:Et dobbelt køb .... af Firmino og Rodriguez .....
Jeg kan klart tilslutte mig ønsket om Ricardo Rodriguez på venstrebakken. Han spillede absolut fornuftigt og jeg hæftede mig ved følgende:

I en sammenligning med Moreno, vil han kunne tilbyde langt mere fysik og højde, og vil alt andet lige derfor være bedre til at få løst et af sidste sæsons problemer: Sårbarheden over for dødbolde/indlæg.

Hans boldbehandling, speed og angrebsiver var også mere end godkendt, og han besidder en god skudstyrke udefra.

Lagde også mærke til, at han kan kaste forholdsvis langt på indkast. Ikke, at vi skal til at være et "indlæg-indlæg-indlæg" hold, men alt andet lige giver det flere muligheder, og stresser modstanderes defensiv, når de også skal være forbedredte på lange indkast.

Jeg vil i hvert fald ikke brokke mig, hvis Rodrigues blev valgt frem for Moreno.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » mandag, 16. jun, 2014 09:24

Hr. Drejer skrev:Jeg mener at Firmino spiller samme plads som Coutinho, eller er jeg forkert på den? Kan Firmino spille på fløjen?
Firmino har været super god i denne sæson, og ja, han kan godt spille kant, med forbehold for at man stadig anvender hans kompetencer på bedste vis ved at lade han få en mere fri rolle.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 16. jun, 2014 11:28

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Et dobbelt køb .... af Firmino og Rodriguez .....
Jeg kan klart tilslutte mig ønsket om Ricardo Rodriguez på venstrebakken. Han spillede absolut fornuftigt og jeg hæftede mig ved følgende:

I en sammenligning med Moreno, vil han kunne tilbyde langt mere fysik og højde, og vil alt andet lige derfor være bedre til at få løst et af sidste sæsons problemer: Sårbarheden over for dødbolde/indlæg.

Hans boldbehandling, speed og angrebsiver var også mere end godkendt, og han besidder en god skudstyrke udefra.

Lagde også mærke til, at han kan kaste forholdsvis langt på indkast. Ikke, at vi skal til at være et "indlæg-indlæg-indlæg" hold, men alt andet lige giver det flere muligheder, og stresser modstanderes defensiv, når de også skal være forbedredte på lange indkast.

Jeg vil i hvert fald ikke brokke mig, hvis Rodrigues blev valgt frem for Moreno.
Jeg vil ikke brokke, hvis vi bare ender med at hente en venstreback af kvalitet.

Men uden at kunne forklare det eller argumenterer sagligt for det, så vil jeg hellere have Moreno. Jeg har bare en bedre fornemmelse for ham.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 16. jun, 2014 11:53

Efter at have set Englands kamp imod Italien ved VM, så blev jeg faktisk ganske glad for tanken om et køb af Lallana. Jeg synes overordnet set, at England spillede en rigtig god kamp og ret beset fortjente i hvert fald det ene point. Men de blev lidt udstillet på back-positionerne. Og det tror jeg egentlig ikke var hverken Baines' eller Johnson's skyld, men snarere den manglende forståelse (og måske vilje) i forhold til det defensive arbejde hos kantspillerne (Welbeck og Rooney).

Som andre allerede har postet herinde, så var Lallana en af de spillere, der løb mest i PL i sidste sæson. Det tror jeg, kan blive en overordentlig vigtig kvalitet i forhold til balancen i vores spillestil. Med Gerrard som den dybtliggende i vores diamant, så tror jeg, at det store løbearbejde er tiltænkt Henderson og Lallana. Og Lallana har bevist, at han godt kan magte den opgave, samtidig med at han bidrager med mål og assists.

Det klassiske fløjspil vil så være tiltænkt vores backs, hvilket måske er en af årsagerne til, at jeg har en rigtig god fornemmelse for Moreno, da han er virkelig dygtig og aggressiv i det fremadrettede spil.

Forestiller mig, at vi vil stille således op.

----------------------Mignolet
Flanno/Johnson--Skrtel--Agger--Moreno
----------------------Gerrard
--------Henderson------------Lallana
----------------------Sterling
------------Sturridge-------Suarez

Og det tror jeg ikke ville være helt skidt...
Kloppite

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » mandag, 16. jun, 2014 13:16

Med de navne der er rygtet til de sidste dage er det spændende at så hvem de vælger at gå efter. Det er store og flotte navne.
Venstre back er stadig er must og midterforsvaret. Og gerne målmanden.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Belloni » mandag, 16. jun, 2014 19:43

Læste et sted at Monaco overvejer at sælge Falcao igen. Nok ikke noget i det rygte, men man har vel lov til at drømme :)
Nogen der kan huske hvad Monaco gav for ham?

Besvar