Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
sjampen
Indlæg: 1734
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » lørdag, 30. sep, 2017 21:57

Jeg er naturligvis uenig omkring Coutinho, og mener at vi endelig har fået ham tilbage der hvor han hører hjemme og er skolet. Fair nok, for jeg kan godt se dine pointer, jeg synes nu bare stadig vores spil har mere kreativitet og flow, og giver os en bedre kontrol med kampene, når Coutinho er centralt, men i sidste ende er det jo bare ne grafisk opsætning, Coutinho vil altid trække ind i banen. Jeg er bare bange for, at vi mister vores evner til at skabe kampen, men du argumenterer vel næsten så også for en pasningsstærk midtbanespillet til at løse problemet.

Jeg tror nu også Naby Keita ender med at blive en fremragende kommende spiller, jeg har enormt høje forventninger. Det kan selvfølgelig være min pessimistiske holdning til vores transfervinduet, der gør at jeg måske gerne vil gå efter Goretzka, for du har selvfølgelig ret i at det vil blive for mange spillere, også selvom Goreztka gratis bør overvejes efter et "good business" perspektiv.

Med Coutinho, Henderson, Lallana, Can og Wijnaldum, foruden førnævnte Keita, er vi vel godt besat på midten. Dertil kommer så både Milner og Ox, som begge kan spille derinde, men har spillet andre steder for os, omend Milner ser ud til at være kørt til siden og Oxlade kun har spillet meget lidt for os. Derudover er der selvfølgelig spillere som Grujic, Ejaria, Allan, Brannagan og hvad vores talenter ellers hedder. Det er for mange hvis vi tilføjer Goretzka. Problemet er vel stadig de kombinationer vi kan stille, og dermed de kvaliteter vi mangler på midtbanen - primært den defensive midtbanespiller og den pasningsstærke playmaker. Navnligt fordi, vi meget hurtigt kan komme i en sitation hvor vi alligevel ender mangler folk på midten.

Ingen ungdomsspillere kan man jo regne med, hvis man siger det groft. Personligt har jeg været meget skuffet over det Grujic viser, men det er måske bare fordi jeg synes at han er et decideret svin på banen. Det er så også ligemeget, ungdomsspillere der slår igennem er luksusproblemer. Ox kan jeg ingenlunde se værende god centralt, men mine holdninger til købet af ham er så også kendt. Milner er vel på et eller andet punkt på nedadgående, og som sagt ligner det at han bliver kørt ud til siden.

Så er vi tilbage til de 5 vi allerede har + Keita. Alt er jo fryd og gammen. Jo, igen tillad min pessimisme, men både Henderson og Lallana kæmper med skader, Coutinho er så godt som væk næste sommer og spørgsmålet er vel mere om vi kan holde på ham over januarvinduet. Derudover har vi nu forhandlet med Can igennem længere tid, og der ser ikke ud til at ske meget, tværtimod er rygterne vel mest varme omkring Juventus og ikke Liverpool. Så er vi nede på en spiller der aldrig har spillet for klubben, 2 skadesplagede spillere hvor den ene vil være fyldt 30 og Gini Wijnaldum der gennem de mest positive brilller er usynlig på udebane, med mere negative briller er han på et niveau som jeg vil lade den enkelte vurdere. Så kan vi meget hurtigt komme til at ønske at vi havde været kloge nok til at lave en Matip, og hente en kvalitetsspiller som Goretzka i mine øjne er, ganske gratis, omend vi nok må betale ham en klækkelig løn hvis vi skal slå Bayern. Også selvom vi selvfølgelig også kan købe spillere næste sommer, ligeså vel som Barca kan købe Coutinho.

Igen, det kommer nok fra min efterhånden ret dybe pessimisme omkring vores ageren på transfermarkedet.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 02. okt, 2017 12:42

Jeg syntes Sjampen har helt ret i at Coutinho er bedst i en central rolle.
Han:
- er ikke helt hurtig nok til kanten.
- er fantastisk til at sende stikninger afsted til hurtige spillere og inde centralt er han i en bedre position til dette
- har et godt langskud som han stadig kan bruge inde fra midten
- kan sætte sit langskud nemmere op fordi modstanderen også skal forsvare imod han bedre afleveringsmuligheder
- kan droppe ned og deltage i det opbyggende spil uden at efterlade et stor hul i den ene side som backen eller en CM skal udfylde

Jeg syntes bare at Coutinho bliver en mere hel spiller og han kan bedre udnytte sine kvaliteter centralt og han trækker jo alligevel ofte ind i centralt for at udnytte sine kvaliteter, så hvorfor ikke give ham en fri rolle centralt så strukturen på holdet generelt ikke hæmmes af hans frie rolle?

Jeg syntes Goretzka er en spændende spiller, det er rigtigt at vi har ret mange centrale midtbaner, men en signing af Goretzka kunne lukke hullet Can efterlader, det kan gøre et tab af Coutinho nemmere at overleve og betyde en opgradering i forhold til Gini(og Can som en af de to offensive box-to-box).

Men det afhænger jo af hvad Goretzka gerne vil. vi skal jo indlede forhandlinger og høre hvad han forestiller sig i forhold til spillestil og den rolle han kunne få osv. vi skal jo heller ikke tilbyde ham så høj en løn at vi ikke har råd til VvD.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 03. okt, 2017 12:31

hvis vi sæler Coutinho for en frygtelig masse penge, hvem skal vi så forsøge at hente den anden vej?

Jeg syntes at Firmino er en fremragende spiller, men kun en meget god angriber og højst en god wing. Han er nok bedst som hængende angriber/offensiv midt, jeg syntes vi så imod Newcastle at kombinationen af ham og Solanke gav nogle muligheder. Desuden har vi i Lallana også en rigtig god offensiv midt og nogle vil også påstå at Winaldum er bedst i en mere fri offensiv midtbane rolle.
Derfor tænker jeg lidt at jeg ville primært bruge Coutinho pengene på en angriber. Nu forudsætter jeg at VvD pengene ligger og venter på Soton, men det er jo bare min teori, forsvaret skal selvfølgelig forstærkes uanset om Coutinho bliver eller ej.

1 Harry Kane - han er stadig ung og har nok sine bedste år foran sig samtiddig med at han har bevist han kan præstere på top niveau. Han er dyr, han bliver svær, næsten umulig at lokke http://www.skysports.com/football/news/ ... ool-player Gerrard er på sagen :army7:

2 Pierre-Emerick Aubameyang - han har stadig flere gode år i sig og hans karriere var lige lidt længere om at tage fart end mange andre store stjerner så vi kan håbe han kan holde liv i top niveauet i flere år end gennemsnittet.

3 Lewandowski - jaja fra Bayerns store stjerne til Liverpool er ikke en transfer vi ofte ser, men der er lidt knas i det sydtyske og det kan åbne døren for Store Robert. Han bliver dyr og pga. alderen skal plan B være klar forholdsvis hurtigt(Solanke-Origi)

4 Cavani - Det kræver lidt at han selv vil videre, men jeg ser ham som en fantastisk blanding af fysik og hurtighed. Ligesom Lewandowski fortsætter han ikke forevigt, men så kan Solanke forhåbentlig tage over i løbet af de næste par år, mens Origi bygger på på sine lejeophold.

5 Lemar - Han var hot lige før vinduet lukkede, han kan spille flere offensive pladser og det giver lidt rum at arbejde med, men han er en spiller der får svært ved at gøre en forskel fra starten af og derfor er jeg lidt nervøs ved at købe ham for mange penge. han er mere en 1-til-1 erstatning end andre på min liste, men det skal ses i lyset af netop Lallana og Firmino(og måske Woodburn).

6 Alexis Sanchez - Der er noget råddent i Arsenal, men derfor kan vi jo godt fiske lidt efter deres bedste spillere. Sanchez spiller godt nok primært wing og der har vi to gode, men han er klasse og enten kan han forsøge sig centralt eller også kan han meget vel slå Salah af pinden. Mané kunne altså også vise sig at være en fantastisk angriber, hvis vi havde en tredje wing.

7 Dele Alli - Igen rov i Tottenham, det var svært og dyrt dengang vi præsterede markant bedre end dem, nu er det næsten umuligt og kan nærmest kun lade sig gøre hvis vi sidder på en ordentlig pose Coutinho penge. Dele Alli er stadig ung, men med sine 188 cm et af de lidt højere spiller valg på den offensive midt og vi mangler lidt højde.

8 Christian Eriksen - Han har været oppe at vende før, men igen en mere 1 til 1 erstatning. Han er god til dødbolde og det er nogle gange noget vi savner, der kan siges meget skidt om Charlie Adam, men han fik da smækket nogle hjørnespark i panden på Skrtel.

9 Max Meyer - hen er ligesom Lemar et ungt valg, han er i mine øjne ung nok til at han ikke kan slå Lallana af pinden lige med det samme, men stille og roligt glide ind i rollen i takt med at Lallana mister hurtighed. Han er også ung nok til at Klopp og holdet kan præge ham lidt mere. en Meyer ville også give overskud til at investerepå andre pladser, f.eks. kunne en Aubameyang-Meyer være ganske dejlig.

10 Sessegnon - en stor profil på venstre back og måske længere frem på banen. Venstre back disksutionen har jo raset i mange år, Moreno har gjort det godt i år, men han er ikke så stærk at han ikke kan udfordres på pladsen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 03. okt, 2017 13:21

Ja, det er fanme trist; vi havde overhalet Man U og var lige i hælene på Man C, og så laver Liverpool to meget dårlige transfervinduer. Vi forstærkede os ikke i januar, og vi forstærkede os ikke på de 'rigtige' positioner i sommers. ØV!

Når vi sælger Cou, så håber jeg det bliver i nærheden af £150 M. Og så håber jeg vi bruger pengene fornuftigt på eksempelvis to forstærkninger. Men det afhænger jo også af om vi har penge ved siden til at købe eksempelvis VVD, eller om Cou-pengene indgår i den ligning.

Drømmescenariet må være Kane og Dele Alli. De to spillere vil gøre os til mesterskabsaspiranter. Men de er begge englændere, så det betyder helt sikkert at der skal spyttes i kassen udover Cou-pengene. Begge spillere er unge og yderst talentfulde, og bare tanken om de to unge spillere i hænderne på Klopp, får mundvandet til at løbe.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 03. okt, 2017 14:19

Hr. Drejer skrev:Ja, det er fanme trist; vi havde overhalet Man U og var lige i hælene på Man C, og så laver Liverpool to meget dårlige transfervinduer. Vi forstærkede os ikke i januar, og vi forstærkede os ikke på de 'rigtige' positioner i sommers. ØV!

Når vi sælger Cou, så håber jeg det bliver i nærheden af £150 M. Og så håber jeg vi bruger pengene fornuftigt på eksempelvis to forstærkninger. Men det afhænger jo også af om vi har penge ved siden til at købe eksempelvis VVD, eller om Cou-pengene indgår i den ligning.

Drømmescenariet må være Kane og Dele Alli. De to spillere vil gøre os til mesterskabsaspiranter. Men de er begge englændere, så det betyder helt sikkert at der skal spyttes i kassen udover Cou-pengene. Begge spillere er unge og yderst talentfulde, og bare tanken om de to unge spillere i hænderne på Klopp, får mundvandet til at løbe.
Det er næsten lige så skidt som i 2008 og 2014 :cry:

Jeg syntes trods alt at Salah er en type vi har savnet længe, mest fordi jeg helst ser Coutinho centralt i banen og derfor vil jeg helst have mindst to hurtige og målsøgende kanter og det havde vi ikke i sidste sæson. Så for mig var det noget vi burde prioritere ret højt. Han har den hurtighed som Firmino og Lallana mangler ude på kanten, men også den evne til at gøre en forskel i feltet som Ibe og Markovic aldrig fik vist. Så lidt godt kom der trods alt ud af det.
Robertson er for mig et forsøg på at sparke VB diskutionen til hjørne, vi fik en habil spiller til en fornuftig pris og så kan vi prøve igen efter i år og få den rigtige VB ind.

men CB og angriber mangler og CB var vores største problem. Jeg tror stadig på at Salah's tilstedeværelse og COutinho ind på midten vil kunne kick-starte Firminos målscoring, men en Kane bliver han jo nok aldrig. Angriberen sal jo også have holdet begved sig for at score, Kane ville jo heller ikke score ret mange mål uden en god midtbane.

Jeg ved stadig ikke hvad AOC skal ende med, det kan være han er ligaens bedste spiler om to år og så var han jo et godt køb, men som reserve kant er han et elendigt køb og jeg er rigtig ked af at vi ikke har et reelt alternativ til Mané og Salah, Hr Drejer du havde Keita Balde som forslag og det ville have været et glimrende køb og så vidt jeg kan regne ud lidt billigere end AOC.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » tirsdag, 03. okt, 2017 14:32

Hr. Drejer skrev:Ja, det er fanme trist; vi havde overhalet Man U og var lige i hælene på Man C, og så laver Liverpool to meget dårlige transfervinduer. Vi forstærkede os ikke i januar, og vi forstærkede os ikke på de 'rigtige' positioner i sommers. ØV!

Når vi sælger Cou, så håber jeg det bliver i nærheden af £150 M. Og så håber jeg vi bruger pengene fornuftigt på eksempelvis to forstærkninger. Men det afhænger jo også af om vi har penge ved siden til at købe eksempelvis VVD, eller om Cou-pengene indgår i den ligning.

Drømmescenariet må være Kane og Dele Alli. De to spillere vil gøre os til mesterskabsaspiranter. Men de er begge englændere, så det betyder helt sikkert at der skal spyttes i kassen udover Cou-pengene. Begge spillere er unge og yderst talentfulde, og bare tanken om de to unge spillere i hænderne på Klopp, får mundvandet til at løbe.
Hvis Coutinho-pengene indgår i den ligning så er det endnu engang bare top fesent af FSG. Det lå i kortene at der skulle bygges videre på CL-deltagelse og bruges "rigtige" penge, flere end vanligt også pga. større indtægter, ikke "kun" den klassiske med at bruge de penge der kommer ind fra salg af de bedste spillere. SÅ man øgede sandsynligheden for ikke "kun" at spille CL hver 3. eller 4. sæson, øgede sandsynligheden for ikke "bare" at deltage, men for at spille med om de store titler Liverpool bør spille med om. Komme tættere på. Bygge videre og videre, up and up 'till a bastion of invinciblity... Eller noget. Men som vanligt. Det er komisk hvis de undrer sig over hvorfor deres engelske franchise ikke rykker markant frem, når man ikke bruger nogle flere af de TV-penge, CL-penge osv. Det vil dog ikke overraske hvis de laver den igen. Det har jo tidligere været fremme at de kigger mest på Lyon og Arsenals måde at drive deres engelske del af deres franchise aka en fodboldklub på. Det er ejerne af Liverpool vi taler om. Liverpool! Der sigtes benhårdt på at battle Arsenal til tilten om flotteste PL-budget, flot. Og de gider så stadig ikke engang ansætte markant flere dygtige folk rundt omkring i klubben til at få det maksimale ud af Liverpools potentiale. Det burde ellers være billigt da den slags folk ikke koster store transfersummer og lønninger. FSG er ikke de værste ejere, men frustrationerne på de gentagne fejl, at man ikke i det mindste prøver at optimere hvor det er billigt osv. osv. gør at man undrer sig om det står for Fesen Sportsfranchise Gruppe (beklager :roll: )
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Pede » tirsdag, 03. okt, 2017 15:46

Filos of Isk skrev:hvis vi sæler Coutinho for en frygtelig masse penge, hvem skal vi så forsøge at hente den anden vej?
....
Fin liste. Ikke mange spillere jeg vil sige nej til. Men lad os være realistiske. Vi skal ned til nummer 9 på listen, før at finde en kandidat vi reelt har en chance for at hente.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » tirsdag, 03. okt, 2017 16:03

Pede skrev:
Filos of Isk skrev:hvis vi sæler Coutinho for en frygtelig masse penge, hvem skal vi så forsøge at hente den anden vej?
....
Fin liste. Ikke mange spillere jeg vil sige nej til. Men lad os være realistiske. Vi skal ned til nummer 9 på listen, før at finde en kandidat vi reelt har en chance for at hente.
Du har sikkert ret, transferstrategien (hehe, eller mangel på samme!?!) men Lemar var ganske tæt på i følge de fleste. Og han måtte gerne skifte! Han er bl.a. betragteligt mindre skrøbelig end Coutinho. Og ville angiveligt hellere til Liverpool end Arsenal. Bl.a. pga. CL, den kan så ændres efter denne sæson hvis top 4 glipper, suk. Og vil give Filos Of Isk ret også mht. både Lewandowski og Aubameyeang kunne bl.a. pga. alder godt tænkes at ville blive solgt, selvom de havde flere gode sæsoner i sig. Samme med Cavani måske, mere usikker på den. Tror også umiddelbart de to andre er mere hooked på at prøve PL og begge de to klubber er nok nemmere at forhandle med end PSG olieklubben, særligt Dortmund selvfølgelig. Ville ikke udelukke dem, hvis man bød ordentligt. Og Klopp kender Lewandowski. Men de er rutinerede vindertyper, af høj kvalitet og ikke "potentielle stjerner (som om 2-3 sæsoner kan blive klasse) med videresalgspoentiale" så det taler også i mod. De har bevist deres værd, men burde samtidig have flere gode sæsoner i sig stadig. Rutinerede vindertyper. Den slags køb er tydeligvis ikke en del af den store forkromede transferstrategi.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 03. okt, 2017 16:19

Hendo skrev:
Pede skrev:
Filos of Isk skrev:hvis vi sæler Coutinho for en frygtelig masse penge, hvem skal vi så forsøge at hente den anden vej?
....
Fin liste. Ikke mange spillere jeg vil sige nej til. Men lad os være realistiske. Vi skal ned til nummer 9 på listen, før at finde en kandidat vi reelt har en chance for at hente.
Du har sikkert ret, transferstrategien (hehe, eller mangel på samme!?!) men Lemar var ganske tæt på i følge de fleste. Og han måtte gerne skifte! Han er bl.a. betragteligt mindre skrøbelig end Coutinho. Og ville angiveligt hellere til Liverpool end Arsenal. Bl.a. pga. CL, den kan så ændres efter denne sæson hvis top 4 glipper, suk. Og vil give Filos Of Isk ret også mht. både Lewandowski og Aubameyeang kunne bl.a. pga. alder godt tænkes at ville blive solgt, selvom de havde flere gode sæsoner i sig. Samme med Cavani måske, mere usikker på den. Tror også umiddelbart de to andre er mere hooked på at prøve PL og begge de to klubber er nok nemmere at forhandle med end PSG olieklubben, særligt Dortmund selvfølgelig. Ville ikke udelukke dem, hvis man bød ordentligt. Og Klopp kender Lewandowski. Men de er rutinerede vindertyper, af høj kvalitet og ikke "potentielle stjerner (som om 2-3 sæsoner kan blive klasse) med videresalgspoentiale" så det taler også i mod. De har bevist deres værd, men burde samtidig have flere gode sæsoner i sig stadig. Rutinerede vindertyper. Den slags køb er tydeligvis ikke en del af den store forkromede transferstrategi.
Jeg tror både Lewandowski og Aubameyeang går efter klubber, som har en chance for at vinde CL hvis de skifter. Vi er meget langt fra den liga.

Jeg tror vi forsætter med, at satse på unge talenter og mismatch fra andre klubber. Ala Oxlade. (En spiller hvis spidskompetencer jeg har meget svært ved, at se). På mig virker det som om, Klopp har ønsket ham grundet den ene kanon kamp han i sin tid spillede mod Dortmund.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » tirsdag, 03. okt, 2017 16:33

Oomph242 skrev:
Hendo skrev:
Pede skrev:
Filos of Isk skrev:hvis vi sæler Coutinho for en frygtelig masse penge, hvem skal vi så forsøge at hente den anden vej?
....
Fin liste. Ikke mange spillere jeg vil sige nej til. Men lad os være realistiske. Vi skal ned til nummer 9 på listen, før at finde en kandidat vi reelt har en chance for at hente.
Du har sikkert ret, transferstrategien (hehe, eller mangel på samme!?!) men Lemar var ganske tæt på i følge de fleste. Og han måtte gerne skifte! Han er bl.a. betragteligt mindre skrøbelig end Coutinho. Og ville angiveligt hellere til Liverpool end Arsenal. Bl.a. pga. CL, den kan så ændres efter denne sæson hvis top 4 glipper, suk. Og vil give Filos Of Isk ret også mht. både Lewandowski og Aubameyeang kunne bl.a. pga. alder godt tænkes at ville blive solgt, selvom de havde flere gode sæsoner i sig. Samme med Cavani måske, mere usikker på den. Tror også umiddelbart de to andre er mere hooked på at prøve PL og begge de to klubber er nok nemmere at forhandle med end PSG olieklubben, særligt Dortmund selvfølgelig. Ville ikke udelukke dem, hvis man bød ordentligt. Og Klopp kender Lewandowski. Men de er rutinerede vindertyper, af høj kvalitet og ikke "potentielle stjerner (som om 2-3 sæsoner kan blive klasse) med videresalgspoentiale" så det taler også i mod. De har bevist deres værd, men burde samtidig have flere gode sæsoner i sig stadig. Rutinerede vindertyper. Den slags køb er tydeligvis ikke en del af den store forkromede transferstrategi.
Jeg tror både Lewandowski og Aubameyeang går efter klubber, som har en chance for at vinde CL hvis de skifter. Vi er meget langt fra den liga.

Jeg tror vi forsætter med, at satse på unge talenter og mismatch fra andre klubber. Ala Oxlade. (En spiller hvis spidskompetencer jeg har meget svært ved, at se). På mig virker det som om, Klopp har ønsket ham grundet den ene kanon kamp han i sin tid spillede mod Dortmund.
Du og i har sikkert ret. Jeg vil (hehe, måske uvant optimistisk ;) ) mene at de to er inden for rækkevidde, hvis man satser større. Bevares, det vil være en overraskelse, det bliver ikke nemt, men muligheden er der, de er ikke komplet urealistiske, hvis man bruger flere penge end vanligt. Laver et af eller to af de indkøb, der viser omverdenen at man mener det med ikke bare at spille CL fast, men også spille med om den titel og med om mesterskaber. Pengene er der til at lave en eller to af de indkøb hver sæson. Det kræver det. Derfor også frustrationerne over at man siger: Southamptons CB er eneste alternativ. Naby Keita eller ingen. Hvis man nu f.eks. havde købt en anden CB med kvalitet og først hentet van Dijk sæsonen efter stod man måske med det "problem at Matip eller ham der blev købt i stedet for van Dijk endte på bænken. Så var Lovren solgt eller 4. valg. What's the problem? SÅ havde man bygget på i bredden. Øget kvaliteten i bredden er også vigtigt. Særligt hvis man ikke kan få førstevalg. Man havde bygget på. Og det gør man ikke. Så suk, ja, hehe, du og i har ret.

Mener bare det er muligt, uden beskidte oliepenge, uden at være komplet uansvarlig mht. indkøb. Der burde være en vej i mellem den nuværende Arsenal/Ajax/Lyon ( :roll: ) agtige-strategi også en strategi hvor man bare engang i mellem købte rutinerede vindertyper også for at hjælpe de unge spillere. Men man vælger så tilsyneladende en mellemting mellem den der "køb-unge-spillere-med-potentiale, som-så-kan-sælges-hvorefter-pengene-kan-bruges-på-flere-af-den-slags-spillere"-strategi og ingen klar strategi. Så må vi se hvor langt det bærer. Måske CL hver 2. sæson i stedet for hver 3. 4. sæson e realistisk. Det er jo også et fremskridt.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 03. okt, 2017 17:05

Ja, jeg tror Oomph242 har ret; vi fortsætter strategien med at tiltrække unge talenter fra 1. 2. og 3. bedste hylde, og kombinerer det med spillere fra storklubber, hvis karriere er gået i stå eller endog tilbage. Strategien er udmærket, men problemet er blot at vi er i samme liga med nogle af verdens rigeste klubber - og klubber som er rigere end os - Man U, Man C, Chelsea og Arsenal. Det betyder at med vores strategi tager det relativt lang tid at opbygge et vinderhold, mens de andre blot kan købe sig til det, og de kan skabe et super hold på under fire transfervinduer, som det har taget Guardiola og Mourinho. Mens vi - ser det ud til - skal bruge længere tid på det.

Og når vi så oven i købet totalt misser to transfervinduer, så bliver vi sat tilbage. Men i en hver opbygningsfaser, støder man ind i perioder, hvor det føles som om man tager et eller to skridt tilbage, og det føler vi nu. Vi må arbejder videre, og så må vi kigge på de her transfervinduer, for de fungerer altså ikke helt optimalt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

sjampen
Indlæg: 1734
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » tirsdag, 03. okt, 2017 17:39

Hr. Drejer skrev: Og når vi så oven i købet totalt misser to transfervinduer, så bliver vi sat tilbage. Men i en hver opbygningsfaser, støder man ind i perioder, hvor det føles som om man tager et eller to skridt tilbage, og det føler vi nu. Vi må arbejder videre, og så må vi kigge på de her transfervinduer, for de fungerer altså ikke helt optimalt.
Det er jo ikke engang kun de forudgående 2 transfervinduer. Selvfølgelig har alle transfervinduerne under FSG ikke være katastrofale og det er da heller ikke for at sige, at vi ikke har lavet gode indløb. Vi har altså bare vist de her svaghedstegn gennem hele perioden med FSG. Og før, men det skal de ikke have skudt i skoene. Det fungerer bare ikke optimalt, og nu er Ian Ayre her ikke længere at skyde skulden på.

Hvis man skulle være rigtig grov, ville man påpege at klubbens setup udenfor den sportslige del, bare ikke er på det niveau som det bør være. Også kan man så sige at FSG blev reddet en smule af at Klopp havde interessen og kunne sætte sit aftryk på det sportslige setup. Man kan selvfølgelig også mene at Klopp også er en fejl, hvis jeg fortolker lidt på kamptrådene, men det er så en anden snak.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » tirsdag, 03. okt, 2017 17:45

Hr. Drejer skrev:Ja, jeg tror Oomph242 har ret; vi fortsætter strategien med at tiltrække unge talenter fra 1. 2. og 3. bedste hylde, og kombinerer det med spillere fra storklubber, hvis karriere er gået i stå eller endog tilbage. Strategien er udmærket, men problemet er blot at vi er i samme liga med nogle af verdens rigeste klubber - og klubber som er rigere end os - Man U, Man C, Chelsea og Arsenal. Det betyder at med vores strategi tager det relativt lang tid at opbygge et vinderhold, mens de andre blot kan købe sig til det, og de kan skabe et super hold på under fire transfervinduer, som det har taget Guardiola og Mourinho. Mens vi - ser det ud til - skal bruge længere tid på det.

Og når vi så oven i købet totalt misser to transfervinduer, så bliver vi sat tilbage. Men i en hver opbygningsfaser, støder man ind i perioder, hvor det føles som om man tager et eller to skridt tilbage, og det føler vi nu. Vi må arbejder videre, og så må vi kigge på de her transfervinduer, for de fungerer altså ikke helt optimalt.
Har bare svært ved at se at man gør alt for at opbygge et vinderhold udfra de ressourcer der er. Man ansætter tydeligvis ikke dygtige nok folk da mange af de samme fejl begåes igen og igen. Det koster ikke kassen at ansætte flere dygtige folk rundt omkring i klubben. De skal ikke have transfer og monsterlønninger. Og de indkøb man så kunne lave for at styrke truppen laves heller ikke nok. Man sælger de bedste, hvilket er fair nok, alle sælger til Real og Barcelona, men man har ikke planen klar eller udfører den ikke godt nok, til hvad der skal ske bagefter. Det minder om en strategi hvor man fodrer hunden med halen og håber på et mirakel. Man sælger de bedste og bruger pengene på nye spillere. Fremfor at bruge pengene fra salg + et ordentligt beløb oven i på indkøb. Så ville salgene sandsynligvis ikke påvirke så meget. Man læner sig tilbage og siger øv, de har flere beskidte oliepenge end os, jamen så må vi vel bare konkurrere med Arsenal om titlen som PL's flotteste, mest afbalancerede budget. Der er penge at købe ind for. Sådan som PL er blevet kan man ikke konkurrere hvis man ikke henter kvalitet ind. Tænk at ejerne eftersigende er inspireret af Arsenal og Lyon. Det siger alt. Igen, ingen forventer indkøb a la PSG/Man City, men det man kunne forvente af Liverpool (L-I-V-E-R-P-O-O-L!!!!!) at man så prøver at hente dem på andre måder. Det prøver man lidt. Men synes ikke det virker som om man prøver nok. Ikke engang kvalitet i bredde, som ikke burde være så svært, hæves nok.

Man bygger ikke en vindertrup. Man bygger en trup til videresalg. Hvordan kan man bygge et vinderhold når man aldrig køber vindertyper? Rutinerede vindertyper til at hjælpe alle de unge/potentielle verdensstjerner, som mange så jamrer over sælges, når de bliver gode nok til at de vil vinde titler og spille med hvor det er sjovest? Tænker alt for tit på Gary McAllister indkøbet. Han kom som ca. 35 årig til Liverpool, en spiller man burde have købt før, men endelig købte man ham og hvilken forskel han gjorde. En rutineret vindertype. Intet vinderesalgspotentiale, men titelpotentiale. Hæve kvaliteten hele tiden på de parametre man kan, med de ressourcer der er til rådighed. Nu håber man på en god sæson hver 3. eller 4. sæson når den så indtræffer, så bygger man heller ikke videre på den. Tværtimod lover man en masse, hvorefter man så starter forfra. Og det skaber frustrationer. Det er ikke sort det hele, bestemt ikke, men det kunne være væsentligt bedre. Potentialet til mere er der i Liverpool. Men har svært ved at se det er det man gør nu. Ejerne er sjældent til stede i Liverpool og alligevel gider de ikke ansætte flere dygtige folk. Det er en gåde, de ser tydeligvis Liverpool som en engelsk franchise i deres konglomerat af sportsfirmaer, bare ærgerligt de ikke gider gøre mere for at løfte den op, men okay, TV-pengene osv. tikker ind, så det måske åbenbart tydeligvis rigeligt for dem.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 03. okt, 2017 20:18

Jeg ser egentlig lidt VvD og Keita sotuationerne som et tegn på at strategien er skiftet lidt. I retning af at man satser mere på at finde enkelte store mål og så satse på dem og samtidig skrue ned for de der lappe indkøb. Så jeg er en lille smule optimistisk i forhold til at evt. Coutinho penge bliver geninvesteret i nogle få store spillere. Eller måske bare en enkelt, Kane. Men det kræver vi slutter over Spurs.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 03. okt, 2017 20:48

@Sjampen: Ja, vi har begået mange dårlige transfervinduer. Men er det FSG's skyld. Jeg husker også tidligere vinduer, hvor vi købte middelmådige spillere.

@Hendo: Ja, vi kunne bruge et Gary Mac køb i dag. Jeg er enig med dig i at vi mangler vindertyper. Vi har for mange små teknikkere, som nusser for meget med bolden. Vi mangler en type som tør at tage fat i kampen og bolden. Jeg har tit og ofte kritiseret rygraden på holdet.

Jeg er enig med dig i at udefra set, så ligner FSG's investering i Liverpool FC som niche investering i deres portefølje.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar