Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 07. nov, 2017 09:30

Vi fik da startet en Firmino-som-10'er diskution. Jeg er glad for at se.

Jeg syntes ikke at vi har set nok til Firmino som 10'er til helt at bedømme ham på den plads, jeg er lidt på linje med Sjampen. I og med at jeg tror Firmino er bedst som hængende angriber, snarere end offensiv midtbane. en lille med vigtig forskel som er glimrende beskrevet i Sjampens indlæg. Men det er som angriber eller som hængende angriber/offensiv midt jeg ser vi kan have en plads til ham.

@ Sjampen:
Fysiske angribere er nemmere at servicere fra fløj og backs, og har ikke helt så meget at bruge Coutinhos stikninger til. Balotelli og Benteke var et godt eksempel på at Coutinho blev meget ensidig fordi han ikke havde det mål at sende stikninger til som han havde med Suarez/Sturridge, der kunne løbe i dybden, det kunne Balotelli selvfølgelig også han gad bare ikke :evil: .
Til gengæld kan gode fløje gøre dem bedre og det har vi sådan set i Salah og Mané, så det kunne sagtens give mening med en mere fysisk angriber.
Jeg var nok lidt firkantet da jeg skrev det før og Suarez var et lidt dårligt eksempel fordi han selv skabte mål uden at have brug for andre, men det gjorde underværker for ham at få Coutinho ind på holdet. Jeg tror Firmino ville gøre det godt bagved en fysisk stærk angriber, Solanke f.eks. uanset hvem det bliver skal vi ikke have en langsom angriber.

Surf har lidt ret i at Firmino nogle gange spiller bagved Mané og Salah, men som jeg ser det spiller de oftest på linje og bytter plads(stor fan af det sidste). Og der har vi lidt brug for en kreativ-skabende (offensiv)midtbanespiller.

Uanset hvad bliver Coutinho meget svær at erstatte og derfor tror jeg vi skal se lidt ud over ønsket om en 1:1 erstatning og være villige til at kaste boldene op i luften, vi er i en position vor det bliver meget svært at lokke en spiller med absolut verdensklasse til klubben også selvom vi ligger Coutinho penge oveni et eksisterende rådighedsbeløb og hvis han så er angriber istedet for offensiv midt kan det også sagtens være en rigtig god løsning.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. nov, 2017 11:23

Kunne det være en idé at tilbyde Mascherano en 2-3 årig kontrakt, da han tilsyneladende vil videre og iflg Messi drømmer om at slutte hos os ?

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... p-13875734

Barca vil sikkert være tilfredse med at slippe for at betale ham løn, da de skal spare lønninger for at kunne gå på nye, vilde indkøb.
Jeg har ikke fulgt ham, men hvis der stadig er fart, saft og kraft over ham, så vil han da være meget kærkommen på vores defensive midt og nu også som en mulighed i centerforsvaret ?

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 09. nov, 2017 13:00

Niels K skrev:Kunne det være en idé at tilbyde Mascherano en 2-3 årig kontrakt, da han tilsyneladende vil videre og iflg Messi drømmer om at slutte hos os ?
1½ år bør kunne være nok, han bliver med lidt held 33½ år til nytår. Det kunne være ren gejl at få ham tilbage(på midten), hvis altså det er til 11´eren. Klopp virker dog desværre ovenud begejstret for de normale 3, omend der er roteret lidt den sidste tid.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 09. nov, 2017 18:16

Thommo skrev:
Niels K skrev:Kunne det være en idé at tilbyde Mascherano en 2-3 årig kontrakt, da han tilsyneladende vil videre og iflg Messi drømmer om at slutte hos os ?
1½ år bør kunne være nok, han bliver med lidt held 33½ år til nytår. Det kunne være ren gejl at få ham tilbage(på midten), hvis altså det er til 11´eren. Klopp virker dog desværre ovenud begejstret for de normale 3, omend der er roteret lidt den sidste tid.
Det ville i mine øjne været et indkøb på baggrund af ren nostalgi i stedet for fornuft. Mascherano har slet ikke det niveau som han havde, da han forlod os. Og han har i øvrigt stort set ikke spillet på midtbanen, siden han rejste. Han er midterforsvarer, når han spiller i Barcelona. Og jeg har absolut ingen tiltro til, at han med succes kan indtage den rolle i Premier League.

Så Masherano til LFC er et nej tak fra min side.

Men Messi skal da være velkommen til selv at komme på en fri transfer til sommer. Så kan jeg da godt gå med til at sælge Coutinho til Barca for £120m så vi har råd til at bruge £70m som et sign-on fee til Messi, så han accepterer en ugeløn på £150.000. Inklusive sign-on feet vil han så kunne prale af en samlet ugeløn over en 4-årig kontraktperiode på næsten £500.000, mens vi påstå, at vi ikke betaler ham mere, end vores andre stjerner. Win-win.

Men mon ikke han vælger en lignende løsning hos Pep i Man City. Og nok til en samlet set endnu mere astronomisk løn.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 09. nov, 2017 20:27

Tjah måske lidt nostalgi, men også ren og skær desperation. Jeg har aldrig og bliver aldrig fan af opryddere, men LFC mangler en, og er ikke fan af Can,Gini,Hendo kombi´en. Så nyt blod, er godt blod....Fik jeg sagt jeg er desperat ;) Jeg har nævnt Matic før, men hold op han skulle være hentet.....Så kunne Lovren måske endda blomstre lidt, som da han var i Saints. Men Klopp vil vel ikke spille med ren 6´er og heller ikke en 9´er, selv om det lader til det er et must i PL, modsat Bundesliga´en måske? alle i top 4 har minimum en 9´er i 11´eren og 3 har en oprydder, ved ikke om Spurs har en skraldemand?Masch for Lovren kunne vel også bruges i en kortere periode :dontknow:
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 10. nov, 2017 11:40

Jeg er meget splittet ang Mascherano.

Spiller han ikke stadig DM for Argentina? Der har han jo gjort det fint.
Han har nogle egenskaber vi mangler på midten og i defensiven:
-lederevner
-erfarring
-rigtig gode taklinger
-fighter hjerte
-han er jo også ret god på bolden i forhold, men vi havde jo Alonso og Gerrard at sammenligne med så han så ikke så godt ud under sammenligning.

Det store spørgsmål for mig er om han er blevet for langsom og om han har mistet lidt energi. Og det er jeg lidt bange for er tilfældet. Det vil være lidt af et gamble at hente ham, men manden har noget klasse og det savner vi. Men jeg er bange for at han vil være så løntung at han vil koste os en klassespiller et eller andet sted.

Jeg tror ikke at Klopp ikke vil spille med en klassisk defensiv midt, jeg tror dels Hendo løste et akut problem med bagkædens boldkundskaber og dels at han kun vil hente de ‘rigtige’ spillere til holdet og hellere vil forstærke andre positioner hvis han ikke kan finde den perfekte spiller til pladsen. Lidt det samme med Firmino: han tror dels at Firmino kan blive en bedre målscorer hvis strukturen bliver bedre(når flere end to af Salah, Mané, Coutinho, Lallana kan spille samtidig) og dels vil han ikke købe en angriber i dyre domme hvis han ikke er silker på han er det rette valg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 10. nov, 2017 12:11

Ja, han er i sin karrieres efterår. Men vi mangler lederegenskaber, og det har Masch, som Filos of Isk skriver. Og jeg har tit brokket mig over at vores centrallinje er svag. Måske han kan bringe lidt orden i geledderne.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » fredag, 10. nov, 2017 23:12

Mascherano har forskellige positioner på landsholdet alt efter træneren. Sidste kampe under Sampaoli var midterforsvar.
Under VM 2014 var han forrygende som dybtliggende spilfordeler og bolderobrer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » lørdag, 11. nov, 2017 10:04

Jeg er begyndt at se RB Leipzig engang imellem alene for at se Keita. Han virker som en der godt kunne blive en verdensklasse "6'er". (problemet er at han ofte kun spiller en enkelt halvleg da han vil tidligt i bad...)
- Han kan tackle og er ikke ked af at gå forrest i det hårde arbejde
- Han kan føre bolden frem bedre end de fleste def. midt

Selvom han naturligt nok er lidt længere fremme på banen, så tror jeg at hans spillemæssige kvaliteter oveni hans fysik gør ham meget velegnet til netop at være vores faste defensive midt.

Kan vi hente VVD så kan vi til næste år have et hold på 25 personer der ser således ud:

Mignolet/Ward/ny?

Clyne/TAA - Matib/Gomez - VVD/Lovren - Moreno/Roberts

Coutinho/Milner - Keita/Grujic - Henderson/Gini

Salah/Lallana - Firmino/Sturridge/Origi/Solanke - Mane/AOC

25 spillere. Vi kan så have en del unge tilknyttet også. Der står efterhånden nogle nye klar og venter på chancen.

Ud:
- Karius
- Can
- Ings
- Klavan
- Bogdan
- Markovic

Alternativt kan Sturridge eller Origi sælges. Personligt holder jeg meget af Sturridge og har altid gjort det, så ham så jeg gerne blive. Milner har nok også kun 1 sæson mere i ham i LFC udover den vi er i gang med.
Der er også altid den mulighed at vi mister Coutinho, og så mener jeg vi skal hente en kreativ spiller der kan stå for spilfordelingen, men lad os nu ikke udelukke helt at han faktisk bliver i Liverpool. Især hvis vi kommer i CL igen.
Det er også muligt vi finder en super spiller vi så bare må gøre plads til. Den tid den sorg.

Personligt mener jeg godt at ovenstående trup kan spille med om mesterskabet næste år. Nok ikke vinde, men være med til slut om ikke andet. Det er faktisk ikke så meget der skal til.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ponzac » søndag, 12. nov, 2017 11:23

Sjovt at alle hylede og skreg at Moreno skulle ud og aldrig blev godt nok. Dette viser netop at man lige skal give folk en chance før man smider dem på porten. Jeg har tidligere udtalt at jeg ikke ville bytte Moreno for ret mange i verden, og det viser han nu hvorfor.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 12. nov, 2017 12:19

ilusio skrev:Jeg er begyndt at se RB Leipzig engang imellem alene for at se Keita.
Hvor? Jeg kan ikke finde Bundesligaen på nogle af mine kanaler længere. Jeg ville ellers rigtigt gerne også følge med i Keita's præstationer. Og så har jeg i den seneste tid haft en interesse i at se Goretzka spille, fordi han måske bliver et target. Men jeg kan som nævnt ikke finde Bundesligaen nogle steder.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 12. nov, 2017 13:22

texy skrev:
ilusio skrev:Jeg er begyndt at se RB Leipzig engang imellem alene for at se Keita.
Hvor? Jeg kan ikke finde Bundesligaen på nogle af mine kanaler længere. Jeg ville ellers rigtigt gerne også følge med i Keita's præstationer. Og så har jeg i den seneste tid haft en interesse i at se Goretzka spille, fordi han måske bliver et target. Men jeg kan som nævnt ikke finde Bundesligaen nogle steder.
Vi skal vel forvente, at Can forlader os, og Milner får nok ikke mere og mere spilletid, så Goretzka lyder som et godt køb, vi får Keita, og så håber jeg, Ox vil også presse på for mere spilletid og mon ikke, det snart er tid til Grujic' endelige gennembrud ?

Det lyder heller ikke helt skævt, hvis vi kan hente Suso for 35 mio. pund eller euro til sommer, da han kan spille alle de forreste pladser minus central angriber, og da han ligner en ret fornuftig erstatter for Coutinho, hvis han skulle forlade os ?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 12. nov, 2017 14:02

Niels K skrev:
texy skrev:
ilusio skrev:Jeg er begyndt at se RB Leipzig engang imellem alene for at se Keita.
Hvor? Jeg kan ikke finde Bundesligaen på nogle af mine kanaler længere. Jeg ville ellers rigtigt gerne også følge med i Keita's præstationer. Og så har jeg i den seneste tid haft en interesse i at se Goretzka spille, fordi han måske bliver et target. Men jeg kan som nævnt ikke finde Bundesligaen nogle steder.
Vi skal vel forvente, at Can forlader os, og Milner får nok ikke mere og mere spilletid, så Goretzka lyder som et godt køb, vi får Keita, og så håber jeg, Ox vil også presse på for mere spilletid og mon ikke, det snart er tid til Grujic' endelige gennembrud ?

Det lyder heller ikke helt skævt, hvis vi kan hente Suso for 35 mio. pund eller euro til sommer, da han kan spille alle de forreste pladser minus central angriber, og da han ligner en ret fornuftig erstatter for Coutinho, hvis han skulle forlade os ?
Goretzka er jagtet af Bayern, Barcelona og Real Madrid så vi står nok et stykke bag i køen til ham.. Desværre...

Til Coutinho`s plads håber jeg Fekir bliver afløseren...

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 12. nov, 2017 14:45

Købe Suso tilbage! Kopierer vi Chelsea?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » søndag, 12. nov, 2017 19:10

Hvis Suso skulle tilbage var vi nødt til at parkere ham på midterlinien når modstanderne har hjørne - ellers når han aldrig med frem når vi kører kontra ;-)

Kan slet ikke se ham passe ind hos os, eller i Premier League...

Besvar