Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » torsdag, 23. nov, 2017 15:50

Filos of Isk skrev: At bringe Can og Milner ind var en pragmatisk accept af at der manglede god gammeldags fighter vilje.

Jeg mener at Klopp ikke skal ud og lave større struktuerelle ændringer på holdet for at få plads til en defensiv midt der er bedre defensivt end Hendo.

Jeg mener jeg nævnte det tidligere, men jeg tror mest af alt at Klopp syntes godt om Henderson-Can og derfor ikke vil gå all-in på at forstærke den plads så længe han har et forsvar der er nemmere at forstærke.
Og ja, han vil heller ikke købe en bestemt type bare fordi vi mangler den type, han køber en hel spiller fordi den pågældende hele spiller kan styrke holdet. dog skal nævnes Salah der måske blev købt fordi vi desperat manglede den type spiller. Der havde vi så også kun en(mané) til to pladser.
Tja, det er godt med pragmatisk accept og fighter vilje er vigtigt, men nr. 6 kræver taktisk sans og at løbe de rigtige steder hen på de rigtige tidspunkter. Har meget svært ved at se Henderson gøre dette. Henderson har vist højt niveau til tider, men aldrig som nr. 6, men som en free-roaming nr. 8-agtig? Uh, der var han klasse i store perioder. Så kan man sige at det skyldes anførerbindet og skaderne. Sidstnævnte spiller en rolle, men det spiller vel nok en lige så stor rolle at han er bedst på en helt anden plads end nr. 6? Har svært ved at se ham pludselig få den taktiske sans osv. som den rolle kræver.

Så er der Can? Hmm, muligt han kan blive en nr. 6, men tvivler på han har den flair og sans for rollen før om flere sæsoner. Milner? Måske. Men det er problemet med den trup: Måske, måske, tvivl og hvis og hvis. Den slags vil der altid være noget af, men helst ikke så meget.

God pointe med at Klopp ikke vil købe en type. Men hehe, ville faktisk gerne have at han købte en type når der mangler en sådan type. Og må også indrømme at udover at være begejstret for Klopp så er mange af mine favoritspillere defensive midtbanespillere, nyder at se en god nr. 6 udfører sin opgave og gøre sine holdkammerater og holdet som helhed bedre. Så ja, lidt frustrerende med en trup uden en eneste naturlig spiller til den vigtige rolle.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 23. nov, 2017 22:25

Hendo skrev:
Filos of Isk skrev: At bringe Can og Milner ind var en pragmatisk accept af at der manglede god gammeldags fighter vilje.

Jeg mener at Klopp ikke skal ud og lave større struktuerelle ændringer på holdet for at få plads til en defensiv midt der er bedre defensivt end Hendo.

Jeg mener jeg nævnte det tidligere, men jeg tror mest af alt at Klopp syntes godt om Henderson-Can og derfor ikke vil gå all-in på at forstærke den plads så længe han har et forsvar der er nemmere at forstærke.
Og ja, han vil heller ikke købe en bestemt type bare fordi vi mangler den type, han køber en hel spiller fordi den pågældende hele spiller kan styrke holdet. dog skal nævnes Salah der måske blev købt fordi vi desperat manglede den type spiller. Der havde vi så også kun en(mané) til to pladser.
Tja, det er godt med pragmatisk accept og fighter vilje er vigtigt, men nr. 6 kræver taktisk sans og at løbe de rigtige steder hen på de rigtige tidspunkter. Har meget svært ved at se Henderson gøre dette. Henderson har vist højt niveau til tider, men aldrig som nr. 6, men som en free-roaming nr. 8-agtig? Uh, der var han klasse i store perioder. Så kan man sige at det skyldes anførerbindet og skaderne. Sidstnævnte spiller en rolle, men det spiller vel nok en lige så stor rolle at han er bedst på en helt anden plads end nr. 6? Har svært ved at se ham pludselig få den taktiske sans osv. som den rolle kræver.

Så er der Can? Hmm, muligt han kan blive en nr. 6, men tvivler på han har den flair og sans for rollen før om flere sæsoner. Milner? Måske. Men det er problemet med den trup: Måske, måske, tvivl og hvis og hvis. Den slags vil der altid være noget af, men helst ikke så meget.

God pointe med at Klopp ikke vil købe en type. Men hehe, ville faktisk gerne have at han købte en type når der mangler en sådan type. Og må også indrømme at udover at være begejstret for Klopp så er mange af mine favoritspillere defensive midtbanespillere, nyder at se en god nr. 6 udfører sin opgave og gøre sine holdkammerater og holdet som helhed bedre. Så ja, lidt frustrerende med en trup uden en eneste naturlig spiller til den vigtige rolle.
Helt enig ang. Hendo jeg vil meget gerne have ham længere frem, men hans pasningsspil har gjort at vi ikke længere er mega sårbare når Mignolet har bolden, så langt hen af vejen har Hendeson været et kæmpe defensivt aktiv for os, for det har gjort at vi ikke var tvunget til at bruge Can i midterforsvaret eller Karius i målet eller acceptere at vi ikke kunne overleve når modstandere presser højt. Og det er lidt en grund til at jeg tror at Klopp vil have van Dijk først så han kan stabilisere forsvaret og gøre det bedre med bolden og en af grundende til at Moreno fik lov at komme tilbage for han forbedrer også vores opspil med mange procent.

Jeg tror der er en mulighed for at Can rimelig hurtigt vil falde til i en defensiv midtbanerolle, den kræver rigtig nok en hvis taktisk snilde, men der er også en grundlæggende simpelthed i at vide at du altid skal arbejde defensivt når muligheden byder sig, som jeg tror Can vil gøre godt af. Men det kan også være at den grundlægende simpelthed er at jeg overvurderer Can fordi jeg godt kan lide hans fighter vilje(vigtig egenskab for en 6'er). Så jeg tror faktisk at 6'eren vil være Cans naturlige rolle, noget mere end 8'eren anyways, hvis ikke? så skal vi nok bare lade hans kontrakt løbe ud.

Men lad os nu se, jeg tror dette efterår har åbnet Klopps øjne for nogle ting, vi er blevet bedre til at styre kampe, men der er stadig lang vej. Jeg syntes det et interessant spørgsmål om Hendo er faldet i niveau pga. skader, anførerbindet eller positionen? Jeg tror mest på positionen.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redmaniac » fredag, 24. nov, 2017 09:23

Hendo skrev:Det er spøjst ja. Følger ikke Dortmund, men Bender var vist meget vigtig i Klopps Dortmund? Og når han ikke spillede brugte han Kehl? Tidligere brugte han Nuri Sahin som gjorde det suverænt. Han gjorde det sås godt at han siden skiftede til Real Madrid hvilket så viste sig som en dårlig ide, men at "få" det skifte siger vel en del om hans niveau i Dortmund. Gündogan blev omskolet og afløste vel Sahin som den dybtliggende nr. 6? Bender er en helt anden type nr. 6 end Sahin og Gündogan og Kehl er vel en mellemting af dem. Men alle havde flair for rollen. Det er muligt at Can eller Henderson kan omskoles til den, men hmm, i bedste fald ser det ud til at tage længere tid end ventet.
Nuri Sahin og Bender var to forskellige former for 6'ere, hvor Sahin var langt bedre på bolden, hvilket medførte, at man med Bender på banen var mere afhængig af dygtige pasningsspillere foran ham.

Gündogan blev ikke omskolet til 6'er, men spillede mere klassisk 8'er der dikterede tempoet i kampen.

Jeg tror ikke på, at Henderson kan blive en succesfuld 6'er, der rydder op og beskytter forsvaret - måske i kampene mod Huddersfield osv., men kampene mod Sevilla, Tottenham, City, osv. vidner om manglende kvaliteter.

Så tror jeg mere på Can trods den manglende taktiske disciplin på nuværende tidspunkt - han bliver bare ikke brugt og dermed ikke skolet i rollen. Derudover ryger han også til sommer, hvorfor det vil være meningsløst at brugt tid og energi på det projekt.

En ting er, at vores forsvarsspillere laver mange fejl - men som flere andre også er inde på, så bliver de altså også i højere grad sat i svære situationer, da vores midtbane som enhed ikke beskytter dem godt nok. Derfor tror jeg heller ikke på, at alt bliver fryd og gammen, hvis Van Dijk hentes. Det kan godt være, at ratioen af personlige fejl mindskes, men vi kommer stadig til at lukke flere mål ind end vores konkurrenter i top 6.

I øvrigt synes jeg godt nok, at Hendersons evner i pasningsspillet bliver overvurderet. Jeg køber ikke det som præmis, der skal forsvare brugen af ham i rollen som 6'er. Han er en glimrende tovejsspiller, men er hverken playmaker eller 6'er.

Jeg siger ikke, at vi skal købe ham, men tag og hold øje med Romeu i et par kampe for Southampton og så vil man hurtigt kunne se, at der ikke er de store forskellige på deres boldomgang i rollen som 6'er.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » fredag, 24. nov, 2017 11:02

Surf skrev:Kan det tænkes, at Klopp+TC simpelthen ikke har kunnet finde en tilgængelig DM, der har de egenskaber Klopp ønsker og samtidig er tilgængelig? Og at man derfor har forsøgt sig med hvad vi har, med modificering af formation og med at klare den "indefra" ved bl.a. at teste Grujic og Ejaria på 6'er positionen for U23?
Hvem er TC?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » fredag, 24. nov, 2017 11:56

Cynwal skrev:
Surf skrev:Kan det tænkes, at Klopp+TC simpelthen ikke har kunnet finde en tilgængelig DM, der har de egenskaber Klopp ønsker og samtidig er tilgængelig? Og at man derfor har forsøgt sig med hvad vi har, med modificering af formation og med at klare den "indefra" ved bl.a. at teste Grujic og Ejaria på 6'er positionen for U23?
Hvem er TC?
Transferkomiteen i engelsk forkortelse. Har nok brugt lidt for meget tid på RAWK. ;)
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » fredag, 24. nov, 2017 12:47

Surf skrev:
Cynwal skrev:
Surf skrev:Kan det tænkes, at Klopp+TC simpelthen ikke har kunnet finde en tilgængelig DM, der har de egenskaber Klopp ønsker og samtidig er tilgængelig? Og at man derfor har forsøgt sig med hvad vi har, med modificering af formation og med at klare den "indefra" ved bl.a. at teste Grujic og Ejaria på 6'er positionen for U23?
Hvem er TC?
Transferkomiteen i engelsk forkortelse. Har nok brugt lidt for meget tid på RAWK. ;)
Ahhhh .... Jeg sad og tænkte: Michael Edwards?
Bortset fra det, så tror jeg begrebet Transfer Commity og dets betydning er overvurderet af de fleste fans. Forskellen fra Liverpool til andre klubber er, at man på et tidspunkt er kommet til at tale om den gruppe af scouts, sportsligts ansvarlige, økonomifolk mm. som allesammen får lov til at udtale sig internt i forbindelse med så store ting som transfers. Vi snakker jo kvarte, halve og tæt på hele milliarder DKR, så det er ikke bare lige noget én mand tager beslutning om.

Siden LFC fortalte om TC, har den jo fået skylden for stort set alt.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » fredag, 24. nov, 2017 13:09

Julian Draxler på leje til januar?

https://www.fodbold-transfers.dk/avis-l ... g-draxler/

Aner intet om troværdigheden, men hvad tænker i? Kender ikke helt nok til manden, men på transfermarkt, står han som venstre wing og sekundært offensiv midt og højre midt. Ikke ligefrem de pladser vi mest mangler en spiller.

Men sekundært - så kan han jo holdes væk fra f.eks Arsenal ;-)

Oomph242
Indlæg: 5672
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 24. nov, 2017 15:37

Bojangles skrev:Julian Draxler på leje til januar?

https://www.fodbold-transfers.dk/avis-l ... g-draxler/

Aner intet om troværdigheden, men hvad tænker i? Kender ikke helt nok til manden, men på transfermarkt, står han som venstre wing og sekundært offensiv midt og højre midt. Ikke ligefrem de pladser vi mest mangler en spiller.

Men sekundært - så kan han jo holdes væk fra f.eks Arsenal ;-)
Hvis Coutinho sælges så kan han blive meget vigtig.

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Pede » fredag, 24. nov, 2017 18:27

Jeg medregner ikke Coutinho, som en del af truppen i næste sæson. Så kan vi få fingrene i Draxler, så køb!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. nov, 2017 07:35

Jeg er lige røget i click-fælden. Det her er ganske enkelt en af de mest tomme artikler jeg har set fra TV3 Sport - og det siger ellers ikke så lidt - da der reelt intet indhold er i "artiklen".
Nu er I advaret:
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... til-januar
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2403
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » lørdag, 25. nov, 2017 08:23

Cynwal skrev:Jeg er lige røget i click-fælden. Det her er ganske enkelt en af de mest tomme artikler jeg har set fra TV3 Sport - og det siger ellers ikke så lidt - da der reelt intet indhold er i "artiklen".
Nu er I advaret:
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... til-januar
Tom og tom. Du får da at vide, at Riedle mener, at Klopp måske henter en forsvarsspiller i januar.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. nov, 2017 10:00

AJJ skrev:
Cynwal skrev:Jeg er lige røget i click-fælden. Det her er ganske enkelt en af de mest tomme artikler jeg har set fra TV3 Sport - og det siger ellers ikke så lidt - da der reelt intet indhold er i "artiklen".
Nu er I advaret:
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... til-januar
Tom og tom. Du får da at vide, at Riedle mener, at Klopp måske henter en forsvarsspiller i januar.
"...nah UND?"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2403
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » lørdag, 25. nov, 2017 10:51

Det er da vigtig viden, som rammer plet ift. flere af de journalistiske nyhedskriterier ;)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 03. dec, 2017 09:43

Hvis Soton ikke vil af med VvD her til januar, så er vi da nød til at købe en anden center forsvarer der.

Det er temmelig mange kampe Lovren og Matip ikke har kunnet spille sammen af forskellige årsager, og vi kan ikke regne med Gomez, da Clyne er ude til engang i foråret:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... y-13986093

Så må vi derudover købe VvD til sommer, hvis det er muligt.

Jose Gimez' kontrakt udløber til sommer.
Så er der en rutineret herre i Giorgio Chiellini, som givetvis vil komme ind og gøre arbejdet fra dag 1, og hans kontrakt udløber også til sommer.
Stefan de Vrij skulle have fået en udkøbsklausul på 25 mio. euro i hans nye kontrakt, så det skulle være til at overkomme.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 03. dec, 2017 09:55

Aubameyang var tilsyneladende til salg i sommers:

http://metro.co.uk/2017/10/11/pierre-em ... r-6993452/

Klopp skulle have drøm om at hente ham, og så skal Sturridge finde en anden klub:

http://www.empireofthekop.com/2017/12/0 ... n-january/

Den er sikkert langt væk, men Klopp burde da om nogen kunne tiltrække ham, og sælger vi Sturridge og fx Ings, så er financieringen nærmest på plads.
Det vil jo være nærmest grotesk med den fart vores forreste spillere vil have, og så med vores 2 brassere oven i - puha...

Besvar