Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 20. jun, 2019 12:12

Niels K skrev: Hvis man anser Brewster på niveau med spillere som Hudson-Odoi og Jadon Sancho, og der er vel ingen grund til at antage andet, så bør man vel også investere den nødvendige tilvænning og spilletid i ham, da han ser ud til at have potentiale til at blive vores næste store angriber ?
Gør "man" det? altså generelt? fair nok, men forstår ikke man kan vurdere sådan, når de to har slået igennem i nogen grad og Brewster ikke har slået noget som helst?jeg rater ham som Solanke indtil andet er bevist, i voksen fodbold vel at mærke. Jadon er også i en anden klasse(højere) end Odoi som jeg ser det, dog sparsomt med kampe som grundlag indrømmer jeg gerne. Jeg har stadig Ibe og hans deroute i erindring, men der er jo et hav af lignende eksempler, med lige ved og næsten.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. jun, 2019 12:38

Thommo skrev:
Niels K skrev: Hvis man anser Brewster på niveau med spillere som Hudson-Odoi og Jadon Sancho, og der er vel ingen grund til at antage andet, så bør man vel også investere den nødvendige tilvænning og spilletid i ham, da han ser ud til at have potentiale til at blive vores næste store angriber ?
Gør "man" det? altså generelt? fair nok, men forstår ikke man kan vurdere sådan, når de to har slået igennem i nogen grad og Brewster ikke har slået noget som helst?jeg rater ham som Solanke indtil andet er bevist, i voksen fodbold vel at mærke. Jadon er også i en anden klasse(højere) end Odoi som jeg ser det, dog sparsomt med kampe som grundlag indrømmer jeg gerne. Jeg har stadig Ibe og hans deroute i erindring, men der er jo et hav af lignende eksempler, med lige ved og næsten.
Når Klopp udtaler, at han har niveau'et til Liverpool, så er det vel det allervigtigste sted at få bekræftet, at han er på det niveau. Køber Klopp ikke en anden angriber, fordi han har Brewster (i stedet for Sturridge), så er manden, der kender ham bedst vel overbevist, og hvorfor skulle vi andre så ikke være det ?

Du kan læse interviews med hans tidligere trænere og få bekræftet, at han var blandt stjernerne på landsholdet med Sancho, Hudson-Odoi og Foden.

Om han slår igennem som Sancho og delvist Hudson-Odoi og Foden tror jeg vil komme til at handle mere om det mentale fremfor det fodboldmæssige, så det må tiden vise. Jeg tror, at der passes rigtig godt på ham, og at han vil blive "nurset" ind på holdet på præcis den måde, der passer Brewster, men i sidste ende skal Brewster jo selv sætte trumf på, og det bliver som altid vigtigt, at han får en scoring, assist'en eller hockey-assist'en så tidligt som muligt og kommer ind i et godt flow.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. jun, 2019 12:44

ilusio skrev:Hmm, rygterne om Mbappe kan få det til at kilde alle de rigtige steder.

Den vildeste signing i min tid hvis det sker.

4-2-3-1

Gini - Fabinho
Salah - Firmino - Mane
Mbappe

Wauw
Mon ikke det først kan komme på tale, hvis vi skulle miste en af de 3 forreste ? Jeg tror, at Mané og Firmino vil blive hos os karrieren ud, men jeg er mere i tvivl om Salah. Hvis han laver en 3. sæson som de 2 første, så skal han vel koste så meget, som vi skal give for Mbappé (sådan ca.), og det lyder da som en meget god bytter, hvis det endelig skal være ;)

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 20. jun, 2019 13:12

Disse citater fra nedenstående artikel rammer meget godt og jeg er enig i betragtningerne:

"You want to be making sure they are rested before they get tired, with players coming in who put doubts in Klopp’s mind as to what his best XI is."

"To keep with City, Liverpool need squad depth more like City – especially with the Community Shield, UEFA Super Cup and FIFA Club World Cup to contend with next season."

https://www.thisisanfield.com/2019/06/l ... uad-depth/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 20. jun, 2019 13:25

TG12 skrev: with players coming in who put doubts in Klopp’s mind as to what his best XI is."[/i]
Det lyder jo super fint og jeg er da også principielt enig nok. Men det er bare super svært at få til at gå op i den virklige verden.

Men det er jo ikke sådan lige til at finde en ny Salah, en ny Robbo og en ny van Dijk, selv for Edwards. Og tilmed også finde de her nye super stjerner, som er tilfredse med at de skal kæmpe benhårdt om pladserne og samtidig ikke gøre de eksisterende spillere alt for utilfredse.

Samtidig vil man jo også gerne købe sultne spillere og spillere der stadig har gennembruddet foran sig, hvilket jeg syntes er fornuftigt. Det skal selvfølgelig være målet at få det til at gå op, og det er det efter alt at dømme også. Men vi var forbandet tæt på et mesterskab uden at have en Man City trup og det handler også om at vi gør tingene lidt på vores egen måde fordi vi ikke skal slå Man City på deres måde, for så slår vi dem aldrig, det er det Man Utd har forsøgt at gøre.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 20. jun, 2019 14:00

Niels K skrev:
Når Klopp udtaler, at han har niveau'et til Liverpool, så er det vel det allervigtigste sted at få bekræftet, at han er på det niveau. Køber Klopp ikke en anden angriber, fordi han har Brewster (i stedet for Sturridge), så er manden, der kender ham bedst vel overbevist, og hvorfor skulle vi andre så ikke være det ?

Du kan læse interviews med hans tidligere trænere og få bekræftet, at han var blandt stjernerne på landsholdet med Sancho, Hudson-Odoi og Foden.

Om han slår igennem som Sancho og delvist Hudson-Odoi og Foden tror jeg vil komme til at handle mere om det mentale fremfor det fodboldmæssige, så det må tiden vise. Jeg tror, at der passes rigtig godt på ham, og at han vil blive "nurset" ind på holdet på præcis den måde, der passer Brewster, men i sidste ende skal Brewster jo selv sætte trumf på, og det bliver som altid vigtigt, at han får en scoring, assist'en eller hockey-assist'en så tidligt som muligt og kommer ind i et godt flow.
Håber da Klopp og du får ret, men igen, Klopp skal jo ikke tale sine spillere ned, Solanke og Karius blev i den grad talt op af ham, naturligvis. Og Solanke vandt topscorer pris ved U landshold osv. hvis jeg husker korrekt, så personligt giver jeg meget meget lidt for u landsholds fodbold, og specielt når det er englændere der hypes totalt. Det ville jo være fryd for mig, hvis han kunne overhale Firmino, for så tror jeg endnu mere på PL guld næste sæson.

Men det er en dårligt skjult hemmelighed ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. jun, 2019 14:03

TG12 skrev:Disse citater fra nedenstående artikel rammer meget godt og jeg er enig i betragtningerne:

"You want to be making sure they are rested before they get tired, with players coming in who put doubts in Klopp’s mind as to what his best XI is."

"To keep with City, Liverpool need squad depth more like City – especially with the Community Shield, UEFA Super Cup and FIFA Club World Cup to contend with next season."

https://www.thisisanfield.com/2019/06/l ... uad-depth/
Der var jo en lang række spillere, som vi ikke kunne råde over i kortere eller længere perioder af sidste sæson enten grundet skader eller grundet tilvænning, så hvis vi starter sæsonen op med en skadesfri trup, hvor alle spillere har fundet sig tæt på 100% tilrette i løbet af pre-season, så bør den være bred nok til, at vi kan være med over det hele med en stærk 11'er og bænk hver gang:

Lovren
Gomez
Fabinho
Keita
Lallana
Oxlade
Shaqiri
Brewster

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. jun, 2019 14:10

Thommo skrev:
Niels K skrev:
Når Klopp udtaler, at han har niveau'et til Liverpool, så er det vel det allervigtigste sted at få bekræftet, at han er på det niveau. Køber Klopp ikke en anden angriber, fordi han har Brewster (i stedet for Sturridge), så er manden, der kender ham bedst vel overbevist, og hvorfor skulle vi andre så ikke være det ?

Du kan læse interviews med hans tidligere trænere og få bekræftet, at han var blandt stjernerne på landsholdet med Sancho, Hudson-Odoi og Foden.

Om han slår igennem som Sancho og delvist Hudson-Odoi og Foden tror jeg vil komme til at handle mere om det mentale fremfor det fodboldmæssige, så det må tiden vise. Jeg tror, at der passes rigtig godt på ham, og at han vil blive "nurset" ind på holdet på præcis den måde, der passer Brewster, men i sidste ende skal Brewster jo selv sætte trumf på, og det bliver som altid vigtigt, at han får en scoring, assist'en eller hockey-assist'en så tidligt som muligt og kommer ind i et godt flow.
Håber da Klopp og du får ret, men igen, Klopp skal jo ikke tale sine spillere ned, Solanke og Karius blev i den grad talt op af ham, naturligvis. Og Solanke vandt topscorer pris ved U landshold osv. hvis jeg husker korrekt, så personligt giver jeg meget meget lidt for u landsholds fodbold, og specielt når det er englændere der hypes totalt. Det ville jo være fryd for mig, hvis han kunne overhale Firmino, for så tror jeg endnu mere på PL guld næste sæson.

Men det er en dårligt skjult hemmelighed ;)
Uden vi atter skal ud i en længere debat om de 2 spillere, så har du da formået at tale dem helt ned under gulvbrædderne, hvor jeg slet ikke mener, at de hører hjemme. Du finder så også Klopp's vel 2 eneste køb, der kan tangere fejlkøb, og hvor det ene faktisk er et talentkøb, så hvis du med disse 2 eksempler prøver at få Klopp til at fremstå som en træner, der køber dårligt ind og ikke ved, hvad han laver med sine spillere, så rammer du fuldstændig forkert i min bog.

Hvis det ikke er nok for dig, at Klopp tror på ham, så er der ikke så meget at gøre ved det andet end at sige, at jeg er af den stik modsatte overbevisning og anser et gennembrud for overvejende sandsynligt, hvis Klopp og alle andre omkring Brewster går all in på projektet.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » torsdag, 20. jun, 2019 14:19

Jeg er nok 60/40 med dig Niels, men Thommo har også en pointe.

Klopp vil altid (og har gjort det flere gange) talt en spiller op for at få ham til at performe og for at øge salgsværdien.
Klopp skal dog nok snarere vurderes på hans handlinger og her TYDER det på at han virkelig tror på Brewster. Det ved vi først når vi ser pre-season men nok reelt først når sæsonen går i gang.
Det er billigere at give ham spilletid nu og så Firmino lige før sæsonstart når han har haft sin ferie.

Så uanset hvad tror jeg Niels har ret, men jeg er enig med Thommo at vi først kan se det til august.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. jun, 2019 14:43

ilusio skrev:Jeg er nok 60/40 med dig Niels, men Thommo har også en pointe.

Klopp vil altid (og har gjort det flere gange) talt en spiller op for at få ham til at performe og for at øge salgsværdien.
Klopp skal dog nok snarere vurderes på hans handlinger og her TYDER det på at han virkelig tror på Brewster. Det ved vi først når vi ser pre-season men nok reelt først når sæsonen går i gang.
Det er billigere at give ham spilletid nu og så Firmino lige før sæsonstart når han har haft sin ferie.

Så uanset hvad tror jeg Niels har ret, men jeg er enig med Thommo at vi først kan se det til august.
Yes, den er jeg med på. Klart det skal bevises først. Men det dér med at tale spillere op, kan der være flere grunde til end at tale prisen op samtidig. Dels tror jeg ikke, at andre klubber køber for en højere pris, end deres talent og nationalitet berettiger til, uanset hvad Klopp måtte sige.
Dels tror jeg aldrig, det er en god idé at tale en spiller ned (ikke grundet pris) men det må være et fåtal, der kan vende voldsom kritik fra træneren til noget positivt medmindre, det er en moderat kritik, der samtidig er konstruktiv.
Dels er det ikke alle spillere og særligt ikke unge spillere, der har "godt af" at blive talt op, da det øger forventningerne fra os fans betragteligt fremfor, hvis han blev trukket op ad hatten lidt ud af det blå uden at have fået den store omtale. Her må Klopp jo vurdere, at Brewster har psyken til, at kunne håndtere, at der skrues op for forventningerne med Klopp's udtalelser, og at han jo vil være grunden til, at vi ikke køber en anden angriber, hvis det bliver tilfældet (Studge er jo smuttet).

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 20. jun, 2019 15:04

Thommo skrev:
Niels K skrev: Hvis man anser Brewster på niveau med spillere som Hudson-Odoi og Jadon Sancho, og der er vel ingen grund til at antage andet, så bør man vel også investere den nødvendige tilvænning og spilletid i ham, da han ser ud til at have potentiale til at blive vores næste store angriber ?
Gør "man" det? altså generelt? fair nok, men forstår ikke man kan vurdere sådan, når de to har slået igennem i nogen grad og Brewster ikke har slået noget som helst?jeg rater ham som Solanke indtil andet er bevist, i voksen fodbold vel at mærke. Jadon er også i en anden klasse(højere) end Odoi som jeg ser det, dog sparsomt med kampe som grundlag indrømmer jeg gerne. Jeg har stadig Ibe og hans deroute i erindring, men der er jo et hav af lignende eksempler, med lige ved og næsten.
Jeg har en forventning om, at Brewsters niveau er højere end både Hudson-Odoi og Jadon Sancho. Det har jeg ud fra den betragtning, at han var bedre end de to, da de sammen vandt U17 VM. Her blev hans niveau kun matchet af Man City's Foden.

Ja, Sancho er nu brudt igennem, og Hudson-Odoi har fået en smule kampe. Men i hele den periode, hvor det er sket, har Brewster siddet ude med en skade. Han var væk i 15 måneders tid og dermed uden nogen reel chance for at bryde igennem og vise sit niveau.

Frygten er naturligvis, at den lange pause og skaden har mindsket niveauet og potentialet. Men så længe Klopp stædigt tror på det, så gør jeg også.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 20. jun, 2019 22:01

Niels K skrev: Uden vi atter skal ud i en længere debat om de 2 spillere, så har du da formået at tale dem helt ned under gulvbrædderne, hvor jeg slet ikke mener, at de hører hjemme. Du finder så også Klopp's vel 2 eneste køb, der kan tangere fejlkøb, og hvor det ene faktisk er et talentkøb, så hvis du med disse 2 eksempler prøver at få Klopp til at fremstå som en træner, der køber dårligt ind og ikke ved, hvad han laver med sine spillere, så rammer du fuldstændig forkert i min bog.

Hvis det ikke er nok for dig, at Klopp tror på ham, så er der ikke så meget at gøre ved det andet end at sige, at jeg er af den stik modsatte overbevisning og anser et gennembrud for overvejende sandsynligt, hvis Klopp og alle andre omkring Brewster går all in på projektet.
Enig i det markeret med rødt, men du rammer altså forbi, jeg har rost Klopp og Co. for hit raten adskillige gange, for han har ramt plet ualmindeligt godt, i sin tid i LFC :dontknow: . Men at rose alt og alle (stab/spillere), kommer jeg ALDRIG til, og har også nogle gange sluttet kritik af med at skrive jeg jo ikke er for Klopp fyring, bare fordi jeg kritiserer dit og dat, jeg synes egentligt det burde være unødvendigt at skrive, men det er det åbenbart ikke! Man KAN godt kritisere, uden at være for noget drastisk, det har man kunnet i al min levetid, og det gælder også dette år for mit vedkommende.

Jeg skriver som jeg skriver, fordi jeg ikke tror vi vinder PL med Brewster i front næste sæson, og jeg tror absolut heller ikke på Firmino som klart 1. valg som nu. Og LFC skal vel for pokker smede mens jernet er varmt, istedet for at lave en LFC classic, lige ved og næsten PL titlen, og så ikke forstærke holdet hvor det er svagest, for så at vente 3-5 sæsoner(i bedste fald), før det er sjovt igen i PL regi.
Verden er smask fuld af hyklere....

Fowler89
Indlæg: 1287
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » fredag, 21. jun, 2019 00:25

texy skrev:
Thommo skrev:
Niels K skrev: Hvis man anser Brewster på niveau med spillere som Hudson-Odoi og Jadon Sancho, og der er vel ingen grund til at antage andet, så bør man vel også investere den nødvendige tilvænning og spilletid i ham, da han ser ud til at have potentiale til at blive vores næste store angriber ?
Gør "man" det? altså generelt? fair nok, men forstår ikke man kan vurdere sådan, når de to har slået igennem i nogen grad og Brewster ikke har slået noget som helst?jeg rater ham som Solanke indtil andet er bevist, i voksen fodbold vel at mærke. Jadon er også i en anden klasse(højere) end Odoi som jeg ser det, dog sparsomt med kampe som grundlag indrømmer jeg gerne. Jeg har stadig Ibe og hans deroute i erindring, men der er jo et hav af lignende eksempler, med lige ved og næsten.
Jeg har en forventning om, at Brewsters niveau er højere end både Hudson-Odoi og Jadon Sancho. Det har jeg ud fra den betragtning, at han var bedre end de to, da de sammen vandt U17 VM. Her blev hans niveau kun matchet af Man City's Foden.

Ja, Sancho er nu brudt igennem, og Hudson-Odoi har fået en smule kampe. Men i hele den periode, hvor det er sket, har Brewster siddet ude med en skade. Han var væk i 15 måneders tid og dermed uden nogen reel chance for at bryde igennem og vise sit niveau.

Frygten er naturligvis, at den lange pause og skaden har mindsket niveauet og potentialet. Men så længe Klopp stædigt tror på det, så gør jeg også.
Årh gud, please ikke de farvede holdninger. Manden har ikke spillet en eneste professionel fodboldkamp i sit liv og fansene rater ham niveau højere end Sancho. Jeg bliver virkelig irriteret af at læse sådan noget.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 21. jun, 2019 08:18

Fowler89 skrev: Årh gud, please ikke de farvede holdninger. Manden har ikke spillet en eneste professionel fodboldkamp i sit liv og fansene rater ham niveau højere end Sancho. Jeg bliver virkelig irriteret af at læse sådan noget.
Så scroll forbi.

Hvis du havde taget dig tid til at se det U17 VM på Eurosport, så villle du have oplevet en Brewster, der klart overstrålede Sancho. Og det var som nævnt kun ud fra den betragtning, at han på det tidspunkt var bedre.

Men du har naturligvis ret. Spillere kan ikke bare ud af det blå vise sig at have et højt niveau. Det tog jo også Sancho et par år efter skiftet fra Man City til Dortmund at vise site niveau.... eller noget.....
Kloppite

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 21. jun, 2019 08:52

texy skrev:
Fowler89 skrev: Årh gud, please ikke de farvede holdninger. Manden har ikke spillet en eneste professionel fodboldkamp i sit liv og fansene rater ham niveau højere end Sancho. Jeg bliver virkelig irriteret af at læse sådan noget.
Så scroll forbi.

Hvis du havde taget dig tid til at se det U17 VM på Eurosport, så villle du have oplevet en Brewster, der klart overstrålede Sancho. Og det var som nævnt kun ud fra den betragtning, at han på det tidspunkt var bedre.

Men du har naturligvis ret. Spillere kan ikke bare ud af det blå vise sig at have et højt niveau. Det tog jo også Sancho et par år efter skiftet fra Man City til Dortmund at vise site niveau.... eller noget...
..
Jeg håber inderligt du har/får ret om Brewster, men man skal huske på udviklingskurven for unge spillere og atleter generelt er meget ujævn og styrkeforholdet mellem to talenter kan ændres meget hurtigt, fordi de stadig udvikler sig fysisk og mentalt, og det er indivduelt hvor tidligt man er udviklet.

Men jeg håber helhjertet Brewster viser sig værende bedre end Sancho - men jeg skal se det før jeg tror det.

Besvar