Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11330
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » mandag, 03. okt, 2016 19:12

AndreasN skrev:Han har spillet begge pladser, men på det sidste har han - såvidt jeg ved - udelukkende spillet back og hr gjort det fremragende.
Nemlig! Min gode ven Jürgen og jeg nød at se ham mod Leicesters U23 på Prenton Park ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 03. okt, 2016 19:32

Jesper skrev:Fordi Milner statistisk set har gjort det fremragende, så gør det alligevel noget ved vores spil, som i nogle situationer er uhensigtsmæssigt. Og det kan næppe læses i statistikker, men det kan modstandernes analytikere. Vi bliver meget ofte ret lette at læse, fordi spillet ofte får en rytme, hvor vi spiller fra venstre til højre. Milner har udført sit arbejde fremragende, men det er jo ikke ensbetydende med, at vi som hold samlet set i fremtiden ikke alligevel vil have mest gavn af en "venstre fod" på pladsen.
Sådan bør det jo alt andet lige være men omvendt, så ved du, hvad du får med Milner, og så længe han leverer på dette niveau og så længe, han er ok tilfreds med at spille pladsen, så vil det kun være et sats, hvis vi forventer, at en anden spiller vil gøre det bedre og for mig at se, skal vi punge temmelig stort ud for at overgå Milner.
Jeg mener i øvrigt også, at han er en virkelig vigtig personlighed at have i start 11, og han vil nok få det sværere med at tilkæmpe sig en plads et andet sted på banen.
En vinder, en top professionel, en englænder, en der går forrest - hver eneste gang.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » mandag, 03. okt, 2016 19:56

Aggerdoo skrev:
JTN skrev:
Aggerdoo skrev:Milner gør det fint som VB, men vi skal have en naturlig spiller til pladsen, også så Milner i stedet kan blive et alternativ til kanten og central midt.

VB må være største, og vel næsten eneste, prioritet til januar. Måske en kant, hvor jeg ikke synes, vi ser så brede ud.
Det er sjovt, at der stadig blandt Liverpools egne fans kan være tvivl om Milners præstationer på venstrebacken. På hvilket punkt er det, du mener, Milner ikke bidrager tilstrækkeligt som back? Det kan i hvert fald ikke være offensivt, hvor han er den back, der har skabt flest chancer og mål kun overgået af Clyne. Defensivt mindes jeg heller ikke store fejl. Tværimod giver hans alsidighed muligheder for, at han kan støtte Henderson centralt, når spillet vender mod os, ligesom hans boldsikkerhed og driblinger giver os et ekstra våben i offensiven. Ja han er ikke den hurtigste knallert på molen, men det er der mange venstrebacks der lige som Milner kompenserer for ved forudseenhed, placering og discipline - Arbeloa gjorde det fremragende på venstreback bl.a. Måske skal vi hente en venstreback næste sommer, men hvis Milner forsætter det gode spil på backen bør det kun være for at erstatte Moreno som andetvalg og potentielt førstevalg på sigt a la Chilwell e.l.

Her er der bl.a. skrevet lidt om Milners indsats fra venstreback:
http://www.eurosport.co.uk/football/pre ... tory.shtml?
Hvis du læser mit indlæg igen, så ser du, at jeg ikke tvivler på Milner, og jeg giver såmænd samtidig en begrundelse for, hvorfor der alligevel skal hentes en vb.
Du skriver blot, at vi skal have en "naturlig" venstreback. Jeg spørger derfor igen, hvad er det en "naturlig" venstreback kan tilføre holdet ekstra, som samtidig matcher det Milner tilbyder nu? Og jeg køber ikke den med, at vi bliver for nemme at læse og ikke spiller ned langs venstre side. Det har vores første to måneder af sæsonen ikke tydet på. I mine øjne er det lidt af et scoop Klopp har gjort med omrokeringen af Milner. Jeg håber, det går op for flere. Jeg er ikke afvisende overfor, at Milner ikke skal spille pladsen, hvis det gavner holder eller han ikke holder niveau, men så længe han spiller, som han gør lige nu, mener jeg ikke, at største og eneste prioritet til januar er en venstreback, der skal erstatte Milner. Og det der med, at vi bare skal have en venstrefodet venstreback, fordi det skal vi bare, er altså lidt tyndt efter min mening. Jeg savner i hvert fald en saglig argumentation i det mindste.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 03. okt, 2016 20:20

JTN skrev:
Aggerdoo skrev:
JTN skrev:
Aggerdoo skrev:Milner gør det fint som VB, men vi skal have en naturlig spiller til pladsen, også så Milner i stedet kan blive et alternativ til kanten og central midt.

VB må være største, og vel næsten eneste, prioritet til januar. Måske en kant, hvor jeg ikke synes, vi ser så brede ud.
Det er sjovt, at der stadig blandt Liverpools egne fans kan være tvivl om Milners præstationer på venstrebacken. På hvilket punkt er det, du mener, Milner ikke bidrager tilstrækkeligt som back? Det kan i hvert fald ikke være offensivt, hvor han er den back, der har skabt flest chancer og mål kun overgået af Clyne. Defensivt mindes jeg heller ikke store fejl. Tværimod giver hans alsidighed muligheder for, at han kan støtte Henderson centralt, når spillet vender mod os, ligesom hans boldsikkerhed og driblinger giver os et ekstra våben i offensiven. Ja han er ikke den hurtigste knallert på molen, men det er der mange venstrebacks der lige som Milner kompenserer for ved forudseenhed, placering og discipline - Arbeloa gjorde det fremragende på venstreback bl.a. Måske skal vi hente en venstreback næste sommer, men hvis Milner forsætter det gode spil på backen bør det kun være for at erstatte Moreno som andetvalg og potentielt førstevalg på sigt a la Chilwell e.l.

Her er der bl.a. skrevet lidt om Milners indsats fra venstreback:
http://www.eurosport.co.uk/football/pre ... tory.shtml?
Hvis du læser mit indlæg igen, så ser du, at jeg ikke tvivler på Milner, og jeg giver såmænd samtidig en begrundelse for, hvorfor der alligevel skal hentes en vb.
Du skriver blot, at vi skal have en "naturlig" venstreback. Jeg spørger derfor igen, hvad er det en "naturlig" venstreback kan tilføre holdet ekstra, som samtidig matcher det Milner tilbyder nu? Og jeg køber ikke den med, at vi bliver for nemme at læse og ikke spiller ned langs venstre side. Det har vores første to måneder af sæsonen ikke tydet på. I mine øjne er det lidt af et scoop Klopp har gjort med omrokeringen af Milner. Jeg håber, det går op for flere. Jeg er ikke afvisende overfor, at Milner ikke skal spille pladsen, hvis det gavner holder eller han ikke holder niveau, men så længe han spiller, som han gør lige nu, mener jeg ikke, at største og eneste prioritet til januar er en venstreback, der skal erstatte Milner. Og det der med, at vi bare skal have en venstrefodet venstreback, fordi det skal vi bare, er altså lidt tyndt efter min mening. Jeg savner i hvert fald en saglig argumentation i det mindste.
Hvis du nu læser mit indlæg igen, så ser du, hvorfor jeg gerne vil have en vb.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 03. okt, 2016 21:03

Jeg er dybt uenig i forhold til, at VB skulle være en prioritet.

1. Jeg kan ikke se en tilgængelig og færdigudviklet VB på markedet, som kan gå ind og levere bedre end Milner. Og når man ikke kan hente direkte til startelveren, så daler prioriteringen markant.

2. Moreno er stadig ung og har masser af udviklingspotentiale kombineret med stor erfaring. Så et eventuelt nyindkøb skal have større potentiale end ham. Og i en sæson uden europæisk bold vil vi så skulle ud og sælge Moreno i januar, hvis vi henter et alternativ. Hvorfor ødelægge den ro og stabilitet i truppen? Klopp har været ude og rose Moreno, som den bedste spiller på træningsbanen - han brokker sig altså ikke, men arbejder bare hårdt. Og generelt virker han udefra set som en utroligt positiv person.

3. Argumentet om, at Milner skal presse Hendo, Wijnaldum, Can, Lallana, Stewart eller Lucas på midten køber jeg ikke. Jeg er ikke i tvivl om, at han kan matche dem alle. Men der, hvor han samlet set forstærker holdet mest - er altså på VB. Og det handler om at stille det stærkeste hold samlet set og ikke isoleret set på en given position. I øvrigt, så lader Klopp's plan for øget konkurrence på midten til at hedde - Dahoud.

Hvis vi overhovedet påtænker at handle i januar, hvilket vel ikke lader til at være nødvendigt, så tror jeg, at det bliver et forsøg på at hente Dahoud eller Pulisic.
Kloppite

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 04. okt, 2016 06:33

Venstre back er diskuteret til ukendelighed og det vil nok fortsætte en rum tid endnu ;)

Højre back er jeg næsten mere nervøs for. Hvad er alternativet til Clyne? (som jeg mener gør det fantastisk)

Ham Arnold, hvis han er det talent som nogle skriver om, så synes jeg Clyne skal have en pause i resten af liga-cup kampene. Hvis ikke han får pauser så risikerer vi at han ikke er med i den sidste og afgørende del af foråret. Det er mange kampe han spiller og han bliver jo aldrig skiftet ud.

Milner/Moreno er jeg tryg nok ved for denne sæson. Til næste (hvor vi skal spille CL også) skal vi nok have en ny/bedre/ekstra mand på den post.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 04. okt, 2016 10:46

Nu skal vi også huske, at Klopp er kendt for at udvikle spillere. Der er ingen tvivl om, at Moreno har noget virkelig store kvaliteter. Der er heller ingen tvivl om, at der bestemt er svagheder. Jeg tror dog sagtens, at Klopp kan få løst disse svagheder ved Moreno og at han med tiden kan blive en absurd god back - specielt, hvis han tager dette år på sig med oprejst pande, og kæmper hårdt på træningsbanen - hvilket jeg har indtrykket af at han gør.

Hvis han får løst de placeringsvanskeligheder han har, så mener jeg, at han er den perfekte back i det Klopp'ske spil

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » tirsdag, 04. okt, 2016 12:44

Aggerdoo skrev:
JTN skrev:
Aggerdoo skrev:
JTN skrev:
Aggerdoo skrev:Milner gør det fint som VB, men vi skal have en naturlig spiller til pladsen, også så Milner i stedet kan blive et alternativ til kanten og central midt.

VB må være største, og vel næsten eneste, prioritet til januar. Måske en kant, hvor jeg ikke synes, vi ser så brede ud.
Det er sjovt, at der stadig blandt Liverpools egne fans kan være tvivl om Milners præstationer på venstrebacken. På hvilket punkt er det, du mener, Milner ikke bidrager tilstrækkeligt som back? Det kan i hvert fald ikke være offensivt, hvor han er den back, der har skabt flest chancer og mål kun overgået af Clyne. Defensivt mindes jeg heller ikke store fejl. Tværimod giver hans alsidighed muligheder for, at han kan støtte Henderson centralt, når spillet vender mod os, ligesom hans boldsikkerhed og driblinger giver os et ekstra våben i offensiven. Ja han er ikke den hurtigste knallert på molen, men det er der mange venstrebacks der lige som Milner kompenserer for ved forudseenhed, placering og discipline - Arbeloa gjorde det fremragende på venstreback bl.a. Måske skal vi hente en venstreback næste sommer, men hvis Milner forsætter det gode spil på backen bør det kun være for at erstatte Moreno som andetvalg og potentielt førstevalg på sigt a la Chilwell e.l.

Her er der bl.a. skrevet lidt om Milners indsats fra venstreback:
http://www.eurosport.co.uk/football/pre ... tory.shtml?
Hvis du læser mit indlæg igen, så ser du, at jeg ikke tvivler på Milner, og jeg giver såmænd samtidig en begrundelse for, hvorfor der alligevel skal hentes en vb.
Du skriver blot, at vi skal have en "naturlig" venstreback. Jeg spørger derfor igen, hvad er det en "naturlig" venstreback kan tilføre holdet ekstra, som samtidig matcher det Milner tilbyder nu? Og jeg køber ikke den med, at vi bliver for nemme at læse og ikke spiller ned langs venstre side. Det har vores første to måneder af sæsonen ikke tydet på. I mine øjne er det lidt af et scoop Klopp har gjort med omrokeringen af Milner. Jeg håber, det går op for flere. Jeg er ikke afvisende overfor, at Milner ikke skal spille pladsen, hvis det gavner holder eller han ikke holder niveau, men så længe han spiller, som han gør lige nu, mener jeg ikke, at største og eneste prioritet til januar er en venstreback, der skal erstatte Milner. Og det der med, at vi bare skal have en venstrefodet venstreback, fordi det skal vi bare, er altså lidt tyndt efter min mening. Jeg savner i hvert fald en saglig argumentation i det mindste.
Hvis du nu læser mit indlæg igen, så ser du, hvorfor jeg gerne vil have en vb.
Nej, det gør jeg ikke rigtigt, medmindre du hentyder til, at Milner skal bruges på midten. Men fred være med det, hvis du ikke magter at forklare dig yderligere.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 04. okt, 2016 17:25

ilusio skrev:Venstre back er diskuteret til ukendelighed og det vil nok fortsætte en rum tid endnu ;)

Højre back er jeg næsten mere nervøs for. Hvad er alternativet til Clyne? (som jeg mener gør det fantastisk)

Ham Arnold, hvis han er det talent som nogle skriver om, så synes jeg Clyne skal have en pause i resten af liga-cup kampene. Hvis ikke han får pauser så risikerer vi at han ikke er med i den sidste og afgørende del af foråret. Det er mange kampe han spiller og han bliver jo aldrig skiftet ud.

Milner/Moreno er jeg tryg nok ved for denne sæson. Til næste (hvor vi skal spille CL også) skal vi nok have en ny/bedre/ekstra mand på den post.
Alternativet til Clyne er sjovt nok efter min opfattelse - Milner. Og så ryger Moreno ind på sin VB.

Men Arnold er naturligvis også en mulighed.
Kloppite

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » onsdag, 05. okt, 2016 12:37

texy skrev:
ilusio skrev:Venstre back er diskuteret til ukendelighed og det vil nok fortsætte en rum tid endnu ;)

Højre back er jeg næsten mere nervøs for. Hvad er alternativet til Clyne? (som jeg mener gør det fantastisk)

Ham Arnold, hvis han er det talent som nogle skriver om, så synes jeg Clyne skal have en pause i resten af liga-cup kampene. Hvis ikke han får pauser så risikerer vi at han ikke er med i den sidste og afgørende del af foråret. Det er mange kampe han spiller og han bliver jo aldrig skiftet ud.

Milner/Moreno er jeg tryg nok ved for denne sæson. Til næste (hvor vi skal spille CL også) skal vi nok have en ny/bedre/ekstra mand på den post.
Alternativet til Clyne er sjovt nok efter min opfattelse - Milner. Og så ryger Moreno ind på sin VB.

Men Arnold er naturligvis også en mulighed.
Ja eller måske endda Can når nu der pt ikke er plads til ham på midten. Han har trods alt spillet positionen på landsholdet.
Når det så er sagt lyder det ikke helt optimalt med 2 midtbanespillere på backerne.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » onsdag, 05. okt, 2016 13:15

MP skrev:Ja eller måske endda Can når nu der pt ikke er plads til ham på midten. Han har trods alt spillet positionen på landsholdet.Når det så er sagt lyder det ikke helt optimalt med 2 midtbanespillere på backerne
Det kommer da an på, hvordan de spiller. Desuden starter ingen som back alligevel. Spørg selv Carra :D



Spøg til side så er både Milner og Can gode bud som backup til højreback - især Can med tanke på hans præstationer på hcb i 3-5-2-formationen under Rodgers i den gode periode i starten af 2015 - men min personlige favorit er alligevel Joe Gomez, når han er tilbage fra sin skade. Det vill være en perfekt indkøring i forsvaret at sætte ham på backen i cupkampe og ved evt. skade/træthed hos Clyne. Apropos Carra var det jo netop hans vej ind i centerforsvaret.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » søndag, 09. okt, 2016 11:50

Det er efter min mening en selvfølge vi er på udkig efter en venstreback, men ikke bare en tilfældig en.
Så havde vi nok hentet en her i sommers, Milner gør det fremragende og slår Moreno både offensivt og defensivt.
Jeg har aldrig været fan af Moreno og klart tilhænger af vi sælger ham, NÅR vi har fundet en erstatning.

Jeg kan ikke rigtig se, hvor vi pt. mangler forstærkning, måske en angriber der scorer flere mål.
Offensivt er vi jo godt besat og har meget bredde, ønske signing vil være en Coutinho forlængelse.
Måske også en af de 4 herre:
Reus, Griezmann eller Aubameyang, Carrasco.

Over længere sigt, så skal der jo findes erstatninger til Milner, Lucas og Clavan "Da Milner og Clavan er 30+ og Lucas 29"
Dahoud, kunne være en Milner erstatning til midten, hvor vi egentlig er godt besat.
Hoffenheims Süle, kunne være et godt bud for Clavan.
Billede

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 09. okt, 2016 13:46

Kondogbia bliver ved med at dukke op i rygtemøllen som en lejesvend, vi skal have i januar.

Jeg er ikke helt á jour på Kondogbia. Hvad tænker I om ham ?

Hvis vi kommer i CL næste sæson, ville det så være fint at have lejet ham i 6 mdr. med en forkøbsret ?

https://www.kickoff.co.uk/71731/liverpo ... title-bid/?

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » søndag, 09. okt, 2016 14:53

[quote="Niels K"]Kondogbia bliver ved med at dukke op i rygtemøllen som en lejesvend, vi skal have i januar.

Jeg er ikke helt á jour på Kondogbia. Hvad tænker I om ham ? /quote]

Han har eftersigende været monster ringe siden sit skifte til Inter, og er stort set kun blevet værre og værre.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 09. okt, 2016 21:38

Ham og Lacazette var noget af det hotteste af det hotteste for nogle år siden - siden da har jeg faktisk ikke hørt særligt meget til Lacazette (ud over et rygte om West ham af alle klubber) og
Endnu mindre til Kondogbia, heller ikke stødt på seriøse rygterne om en interesse fra os
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar