Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 18. dec, 2018 12:12

liverpoolfc86 skrev:
Niels K skrev:Jeg tager i og for sig gerne imod Rabiot, men der skal jo være noget at lave for alle, og hvis Lallana holder sig skadefri og dermed ind i varmen hos Klopp igen, og vi får Oxen tilbage, så er der vel ikke rigtig plads og behov for yderligere tilføjelser ?
Skulle vi vælge at skille os af med fx Lallana, så mener jeg egentlig, at vi stadig er nok, men mon så ikke at Klopp har et øje på Marko Grujic, som får de flotteste ord med på vejen af deres træner og nu også af en scumfan, som også er meget glad for Hertha Berlin og vild med Grujic:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/1 ... or-grujic/

Jeg tror på ham, og der må have været mening med, at han blev Klopp's første køb.
Skal have vlre afløser for Milner, eller hvordan ser I ham i holdopstillingen. Tvivler på han vil sidde på bænken. Gini, Fabinho og Keita må stå før ham pt.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Jeg ser lige, at Liverpool Echo skriver, at hans kontrakt udløber i 2019, men jeg læste et andet sted, at vi havde option på en sæson mere. Jeg beholder gerne Milner så længe, han vil være hos os, og jeg tror altid, at Klopp vil finde et passende antal kampe til Milner, og at de har en dialog kørene om hvordan og hvorledes, da Milner i hans alder ikke har lyst til at sidde bænket det meste af en sæson. Jeg er sikker på, at forholdet ham og Klopp i mellem er anderledes ift mange af de andre spillere, som kan være usikre på, hvor de står henne.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 18. dec, 2018 12:46

Jeg synes Rabiot vil være et glimrende køb - hvis han ikke skal have en "Sanchez" løn.

Milner er en ældre herre efterhånden, og der går rygter om han gerne vil "hjem" og slutte karierren i Leeds.

Selvom jeg vil begræde at miste MIlner - selvom det er til barndomsklubben så ville Rabiot være en fuldgod erstatning.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 18. dec, 2018 22:33

Pulisic kan ikke koste mange knaster baseret på det seneste års præstationer. Han har her til aften igen været forfærdelig ringe.

Pulisic har et godt drive med bolden og et lavt tyngdepunkt, hvilket gør ham til en dygtig dribler. Det er kvaliteter Klopp vægter højt hos sine kantspillere, hvorfor jeg forstår baggrunden for Klopp’s bud på Pulisic tilbage i sommeren 2016.

Liverpool har dog flyttet sig gevaldigt siden da. Det samme kan dog ikke siges om Pulisic - han er stadigvæk meget endimensionel. Pulisic mangler tekniske færdigheder, både når det kommer til pasningsspillet og i rollen som afslutter. Derudover har jeg lagt mærke til, at Pulisic indtager nogle mærkelige positioner, når Dortmund er på bolden. Han er ofte ikke spilbar og placeret med ryggen mod boldholderen, når han søger ind i rummene mellem forsvar og midtbane. Det vidner om klare taktiske mangler.

Pulisic er selvfølgelig stadigvæk meget ung og kan således nå at forbedre ovenstående svagheder. Men den manglende udvikling de seneste par sæsoner kunne også tegne et billede af den såkaldte “speed merchant” som i glimt ser fremragende ud, men grundet manglende spilintelligens aldrig udvikler sig på de områder, hvor der er behov for det.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 18. dec, 2018 22:46

Robbie_God_Fowler skrev:Pulisic kan ikke koste mange knaster baseret på det seneste års præstationer. Han har her til aften igen været forfærdelig ringe.

Pulisic har et godt drive med bolden og et lavt tyngdepunkt, hvilket gør ham til en dygtig dribler. Det er kvaliteter Klopp vægter højt hos sine kantspillere, hvorfor jeg forstår baggrunden for Klopp’s bud på Pulisic tilbage i sommeren 2016.

Liverpool har dog flyttet sig gevaldigt siden da. Det samme kan dog ikke siges om Pulisic - han er stadigvæk meget endimensionel. Pulisic mangler tekniske færdigheder, både når det kommer til pasningsspillet og i rollen som afslutter. Derudover har jeg lagt mærke til, at Pulisic indtager nogle mærkelige positioner, når Dortmund er på bolden. Han er ofte ikke spilbar og placeret med ryggen mod boldholderen, når han søger ind i rummene mellem forsvar og midtbane. Det vidner om klare taktiske mangler.

Pulisic er selvfølgelig stadigvæk meget ung og kan således nå at forbedre ovenstående svagheder. Men den manglende udvikling de seneste par sæsoner kunne også tegne et billede af den såkaldte “speed merchant” som i glimt ser fremragende ud, men grundet manglende spilintelligens aldrig udvikler sig på de områder, hvor der er behov for det.
Han kan risikere at blive en meget meget dyr Solanke for os.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 18. dec, 2018 22:49

Oomph242 skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Pulisic kan ikke koste mange knaster baseret på det seneste års præstationer. Han har her til aften igen været forfærdelig ringe.

Pulisic har et godt drive med bolden og et lavt tyngdepunkt, hvilket gør ham til en dygtig dribler. Det er kvaliteter Klopp vægter højt hos sine kantspillere, hvorfor jeg forstår baggrunden for Klopp’s bud på Pulisic tilbage i sommeren 2016.

Liverpool har dog flyttet sig gevaldigt siden da. Det samme kan dog ikke siges om Pulisic - han er stadigvæk meget endimensionel. Pulisic mangler tekniske færdigheder, både når det kommer til pasningsspillet og i rollen som afslutter. Derudover har jeg lagt mærke til, at Pulisic indtager nogle mærkelige positioner, når Dortmund er på bolden. Han er ofte ikke spilbar og placeret med ryggen mod boldholderen, når han søger ind i rummene mellem forsvar og midtbane. Det vidner om klare taktiske mangler.

Pulisic er selvfølgelig stadigvæk meget ung og kan således nå at forbedre ovenstående svagheder. Men den manglende udvikling de seneste par sæsoner kunne også tegne et billede af den såkaldte “speed merchant” som i glimt ser fremragende ud, men grundet manglende spilintelligens aldrig udvikler sig på de områder, hvor der er behov for det.
Han kan risikere at blive en meget meget dyr Solanke for os.
Ja bort set fra Solankes pris.

Tror vi skal holdes os væk. Smide 100 mio for en af Isco, Asensio, Dembele i stedet. Selvom ingen formentlig er mulige, men fra første klasse.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 19. dec, 2018 10:09

Oomph242 skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Pulisic kan ikke koste mange knaster baseret på det seneste års præstationer. Han har her til aften igen været forfærdelig ringe.

Pulisic har et godt drive med bolden og et lavt tyngdepunkt, hvilket gør ham til en dygtig dribler. Det er kvaliteter Klopp vægter højt hos sine kantspillere, hvorfor jeg forstår baggrunden for Klopp’s bud på Pulisic tilbage i sommeren 2016.

Liverpool har dog flyttet sig gevaldigt siden da. Det samme kan dog ikke siges om Pulisic - han er stadigvæk meget endimensionel. Pulisic mangler tekniske færdigheder, både når det kommer til pasningsspillet og i rollen som afslutter. Derudover har jeg lagt mærke til, at Pulisic indtager nogle mærkelige positioner, når Dortmund er på bolden. Han er ofte ikke spilbar og placeret med ryggen mod boldholderen, når han søger ind i rummene mellem forsvar og midtbane. Det vidner om klare taktiske mangler.

Pulisic er selvfølgelig stadigvæk meget ung og kan således nå at forbedre ovenstående svagheder. Men den manglende udvikling de seneste par sæsoner kunne også tegne et billede af den såkaldte “speed merchant” som i glimt ser fremragende ud, men grundet manglende spilintelligens aldrig udvikler sig på de områder, hvor der er behov for det.
Han kan risikere at blive en meget meget dyr Solanke for os.
At sammenligne med Solanke, giver ikke rigtig mening for mig andet end, at de er nogenlunde samme alder. Prisen er forskellig, de er forskellige typer af spillere, Solanke er købt som talent, mens Pulisic spiller på højeste niveau for 3. sæson med masser af kampe.

Jeg må ærligt indrømme, at egne iagtiagelser af Pulisic er meget begrænsede, men det jeg har set til ham stemmer ikke overens med den bedømmelse, som R_G_F gør til en generel beskrivelse af Pulisic.
I USA's landskamp var det mod England her sidst var han her, der og alle vegne offensivt, og han rev da os fra hinanden i pre season i sommers, da han kom på banen.
Så har jeg set en del video'er med alle hans berøringer mod en given modstander, og jeg ser en spiller, der arbejder hårdt, har et pænt stort finte/gennembrudsrepertoire, bruger begge ben osv + at hans goal/assist ratio ligger på et ganske fornuftigt niveau og igen, så skal man altså lige se på hans alder og trods det temmelig mange kampe på højeste niveau. Det fortæller vel også noget, at han sidste sæson var spilleren med flest driblinger, og han var den spiller, der lykkedes næstflest gange med sine driblinger. De udfordringer kan vi virkelig godt bruge, selvom det meget vel kan være Keita, der kommer til at byde stærkt ind på dette område.
Det lignede vel lidt en kollektiv off day for Dortmund i går, og efter at være startet som fast i starten af sæsonen, så har han jo været ude grundet 3 skader, hvor han er blevet skiftet ind sent i de sidste kampe, og så skulle han starte denne, men han kan jo godt være typen, der lige skal ordentligt i gang, som mange spillere skal ?
Jeg vil lade det være op til Klopp. Hvis han henter ham, så må der være krummer i ham, og hvis han henter en anden, eller lader Chelsea løbe med ham, så mener han sikkert, at han kan få noget, der er bedre, og det er helt fint med mig.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 19. dec, 2018 12:02

Ifølge en ITK'er på Liverpool-rumours.co.uk har Pulisic været bænket, fordi han gerne vil videre og har takket nej til ny kontrakt. Det ser også ud til, at Rabiot skal bænkes de næste kampe, da han ligeledes vil videre og har takket nej til en ny kontrakt.
Ifølge rygtemøllen skulle Liverpool være i pole position til begge 2, og det vil da ikke være så skidt imo.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 19. dec, 2018 12:39

Niels K skrev:Ifølge en ITK'er på Liverpool-rumours.co.uk har Pulisic været bænket, fordi han gerne vil videre og har takket nej til ny kontrakt. Det ser også ud til, at Rabiot skal bænkes de næste kampe, da han ligeledes vil videre og har takket nej til en ny kontrakt.
Ifølge rygtemøllen skulle Liverpool være i pole position til begge 2, og det vil da ikke være så skidt imo.
Jeg er uhyre skeptisk i forhold til Pulisic. Du skriver, at han har spillet på højeste niveau i 3 år. Jeg ville omformulere det til, at han har deltaget på højeste niveau i 3 år. For hans eget spil har slet ikke været på niveau med Dortmunds i et års tid nu. Og kurven er nedadgående. Som R_G_F også skrev, så var han endnu engang totalt anonym i gårsdagens nederlag til Düsseldorf. Omvendt var den eneste offensive spiller, der virkelig strålede igen Sancho.

Sammenligningen mellem Solanke og Pulisic, tror jeg ikke drejede sig om spillestil eller position, men simpelthen om at Pulisic (som jeg vurderer det) hurtigt vil vise sig for dårlig til vores startelver og have svært ved at bidrage med "end product". Og det var vel også Solankes problem, da han fik sine chancer.

Skulle det ske, så kan man hurtigt komme til at placere Pulisic i kategorien "udviklingsspiller / talent". Og i den kategori bør man ikke betale £50M-70M for spillerne. Dermed beskrivelsen "en meget dyr Solanke"...... tænker jeg.

Spilletid i Bundesligaen eller ej, så er jeg i øjeblikket langt mere opsat på idéen om at give minutterne til Wilson, hvis han fortsætter I Derby på samme imponerende måde frem til sommer. Han er en "impact-spiller", der også kan tage både frispark og HJØRNE (!!!). Championship er ikke Bundesligaen. Men det er sgu heller ikke Superligaen. Og eksempelvis har en spiller som Madisson efter min mening illustreret, at klasse i den næstbedste række i nogle tilfælde godt kan overføres til den bedste.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 19. dec, 2018 16:49

Det er meget muligt, jeg tager helt fejl af Pulisic' evner, og at han totalt har mistet alt det, der bragte ham her hen:

https://www.bundesliga.com/en/news/Bund ... 511450.jsp

Vi taler jo ikke Woodburn-yngste-spiller-typen men en med et vist antal kampe på et vist niveau under bæltet.

Når man googler ham, så er der talrige skribenter, der udråber ham som et generationstalent.

Jeg er helt med på, at formkurven ser nedadgående ud, men vil den fortsætte nedad resten af hans karriere, eller kunne man forestille sig at Klopp - manden der gav ham debut i Bundesligaen, og som er mester i at udfri spillernes potentiale - kunne få Pulisic til at blomstre på dagens Liverpoolmandskab ?

Har kapaciteter som Klopp, Tuchsel og Klinsmann alle taget fejl hele vejen igennem ?

Meget sjovt, at Pulisic ser op til Reus som spillertype og menneske, mens Sancho ser op til Pulisic...

Er det ikke også naturligt og fair, at en 20 årig spiller har lidt ups and downs ? I stedet for at have tabt alle sine fodboldgenskaber på gulvet lige pludseligt, kunne det så have noget med et tungt ansvar at gøre, at Dortmund hver sæson sælger ud af deres bedste spillere, at han har haft 4 trænere efter Klopp med hver deres måde at spille på og forskellige positioner til Pulisic ?

https://www.skysports.com/football/news ... oss-europe

Udover hans fodboldmæssige kvaliteter, hans ydmyge, likable personlighed og hans status i USA, som kan vinde os en enorm fanbase (VM i 2026 ?), så er hans mellemnavn Mate , so what's not to like ? ;)

https://anfieldindex.com/35679/why-chri ... tment.html

Hvad præsterede Coutinho fra 16/17-20 år ?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 19. dec, 2018 21:37

Du har helt ret i, at unge spillere kan svinge i deres niveau. Og dermed kan det da godt være, at Pulisic bare er inde i et dårligt år, som han skal lære af. Hvis det er tilfældet, så er jeg sikker på, at Klopp er manden, der kan få ham tilbage på sporet.

Du spørger ind til Coutinho i samme alder. Ved ikke helt, hvad hans niveau var, og om han oplevede dyk i sine præstationer. Sterling kan jeg dog huske. Og i mine øjne har han kontinuerligt bygget på siden han som 17-årig begyndte at spille fast for os. Man kan nok finde eksempler på begge dele.

Håber, at vi køber Pulisic, hvis Klopp og hans team har en fornemmelse af, at de kan lave en ny Mané/Salah ud af ham. Hvis de har den fornemmelse, så må det være satset værd. Men jeg har bestemt ikke længere selv den fornemmelse.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. dec, 2018 10:53

Coutinho flyttede fra Brasilien til Inter, hvor han fik få kampe et par sæsoner, hvor han skiftede til os. Jeg kan til gengæld huske et utal af ustabile præstationer og perioder af Coutinho, og det var vel først i 13/14 sæsonen, at han leverede på et stabilt højt niveau ?

Sterling fik vel først gennembruddet som 18 årig med 24 kampe i 12/13 sæsonen og 2 mål og 6 assists. 13/14 med Stevie, Coutinho, Suarez og Sturridge i sin bedste form leverede han 9/7 og som 20 årig leverede han 7/8 i 35 kampe.
Jeg husker også meget svingende præstationer af Sterling og et utal af brændte chancer og forkerte beslutninger i afgørende situationer, og vi var vist næsten alle enige om, at 49 mio. £ var en temmelig god pris for Sterling, og så havde vi jo Ibe tilbage, som jeg også husker nærmest konsensus om var den bedste af de 2. Resten af historien kender vi, men Sterling skiftede også til et sygt godt hold offensivt, hvor bolden konstant snurrer rundt i og omkring modstandernes felt, og det er da noget lettere at score og spille flot sammen med disse spillere end at skulle gøre rigtig meget på egen hånd i B'mouth.

Ifølge mange vil Chelsea gerne have fat i Pulisic som Eden Hazards afløser, hvis han skulle ønske at smutte videre, og det er da noget af en arv at følge og noget af et kvalitetsstempel at sætte på Pulisic fra Chelsea's side. Derudover er Pedro og Willian over de 30.

Hazard lavede godt med mål som 20 årig i Lille, hvor de 2 foregående havde været ok. Han leverer så combined på 23-24 i PL de næste sæsoner, hvorefter han dykker til 4/4 i 15/16.

Som Klopp kan få de unge til at præstere, er jeg ikke i tvivl om, at Pulisic vil trives hos os, men det er da en del sværere i angrebet end i forsvaret, men han får nogle gode legekammerater, som Sterling gjorde i Man City.

Jeg kan i øvrigt ikke få mig selv til at afskrive Solanke, da han vel har været stjernen eller en af de største stjerner på samtlige engelske U-hold, vundet mesterskaber og individuelle titler, han var anrgiberen på Chelsea's u-hold, og Chelsea ved vi jo, henter et have af store talenter ind fra alle afkroge, så der har været pæn konkurrence om pladserne, og Southgate kalder ham ind til at træne med A-holdet. Igen, alle disse trænere bliver jo ikke ved med at lade ham spille spids, hvis ikke han er temmelig god, men det er bare temmelig svært at hive pladsen fra Firmino og nu Salah...

Jeg kan godt lide disse udtalelser fra Klopp:

https://www.goal.com/en/news/kane-an-ex ... hqmzp3hv5g

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » fredag, 21. dec, 2018 14:50




Tapatalk : NEW: Liverpool, Atlético Madrid, and Bayern Munich are preparing moves for RB Leipzig’s star Timo Werner. All sides are interested in the striker whose contract ends in 2020. [@BILD]
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » fredag, 21. dec, 2018 20:58

Det er et rigtig interessant køb af mange grunde. Vi har tidligere diskuteret hvor god en spiller Werner er, men jeg synes at det taktisk stiller nogle voldsomt spændende spørgsmål. For nylig har vi brugt Salah på toppen, også Firmino i en rolle som lidt er en blanding af at ligge bag Salah og på den modsatte kant af Mané, naturligvis imens vi har spillet en del med 2 dybe midtbanespillere. En mere 4-2-3-1 formation, end vores normale 4-3-3.

Der stiller Werner jo nogle spørgsmål, fordi han jo som udgangspunkt har spillet angriber i nogle år efterhånden, selvom han også har spillet venstre kant. Er det et udtryk for at Klopp ser Firmino som spilleren der skal ligge i en kreativ, fri rolle bag en angriber i en 4-2-3-1? Muligvis. Men er angriberen Salah eller Werner? Er et muligt indkøb af Werner fordi Klopp vil have Salah tilbage på sin højre kant, hvor jeg personligt synes han er bedst, eller skal der en helt stor rotation til? Firmino bag Salah som angriber, Mané tilbage på den højre kant hvor han vel egentlig har været bedst for Liverpool, også skal Werner spille venstre kant, selvom han vel egentlig har vidst sig at være angriber?

Et andet navn der bliver nævnt på mere seriøs rygtebasis er Lorenzo Insigne fra Napoli, hvilket jo primært taler for at Klopp leder efter en spiller til at være venstre kant, hvor Insigne har spillet det meste af sin karriere. Men det er så bare uhyre interessant, at Insigne i det meste af denne sæson har spiller mere centralt som angriber. Og det bliver så mere interesant af, at han har spillet ofte med en makker i Mertens eller Milik, hvor han reelt har været det fremskudte, offensive udgangspunkt med kreativitet, imens Hamsik har ligget som dybdeliggende playmaker. Så reelt kunne man argumentere for at Insigne kunne udfylde rollen som LW, ST og AM. Hvor navnligt den sidste mulighed, vel taler for at Firmino skal tilbage på sin front plads.

Også er der naturligvis den evigt tilbagevendende joker i Christian Pulisic, der så primært har spillet RW for Dortmund, men så vidt jeg har forstået fordi jeg ikke ser USA spille, indtager en mere central rolle på sit landshold. Og selv når han spiller RW på landsholdet, spiller han dem som Coutinho spillede LW for os, hvilket jo naturligvis er meget anderledes en Mané gør. Også den joker fra i sommers, Fekir, der jo også primært spiller AM, men også kan begå sig som angriber.

Der er selvfølgelig en del ligegyldigt bavl for at få nogle spillere ind i en fastlåst talformation, når fodbold er et flydende spil og hold ofte viser minimum et formationsudtryk når de forsvare og et andet når de angriber. Ofte måske endda langt flere offensive opstillinger og baseret på modstanderen. Også er der vel ingen tvivl om, at Klopp er rigtig glad for at have en offensiv der er EKSTRA flydende, og hvor spillerene i løbet af kampen kan tage mange formationer for at skabe forvirring og kaos.

Der er mange spændende muligheder og jeg er glad for at se, at Klopp tilsyneladende er enig med det synspunkt jeg er kommet med i nogle kamptråde, nemlig at vi ikke har spillet særlig godt offensivt i det meste af sæsonen og leder efter et udtryk, på trods af en god sæson. Jeg har dog svært ved at tro på at vi gør nogen stor sag ud af et vintertransfervindue, selvom det altså er om et skifte allerede til januar at rygterne svirre.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 22. dec, 2018 10:37

Niels K skrev:
Sterling fik vel først gennembruddet som 18 årig med 24 kampe i 12/13 sæsonen og 2 mål og 6 assists. 13/14 med Stevie, Coutinho, Suarez og Sturridge i sin bedste form leverede han 9/7 og som 20 årig leverede han 7/8 i 35 kampe.
Jeg husker også meget svingende præstationer af Sterling og et utal af brændte chancer og forkerte beslutninger i afgørende situationer, og vi var vist næsten alle enige om, at 49 mio. £ var en temmelig god pris for Sterling, og så havde vi jo Ibe tilbage, som jeg også husker nærmest konsensus om var den bedste af de 2. Resten af historien kender vi, men Sterling skiftede også til et sygt godt hold offensivt, hvor bolden konstant snurrer rundt i og omkring modstandernes felt, og det er da noget lettere at score og spille flot sammen med disse spillere end at skulle gøre rigtig meget på egen hånd i B'mouth.
Vil bare lige påpege, at Sterling var 17 år, da 12/13 sæsonen startede. Han fyldte først 18 i december.

Derudover var det ham og Coutinho ALT hang på i 14-15, da Suarez var væk og Sturridge var skadet. Og i den kontekst byggede han i mine øjne på.

Pulisic har på intet tidspunkt været en del af den bærende offensiv for Dortmund. Og da han var bedst havde han stadig Aubameyang, Dembele og Reus til at fjerne opmærksomheden fra ham og give plads. Og lige for at understrege tingenes tilstand, så kom Pulisic ikke engang på banen fra bænken i topkampen mod Gladbach i går. Sammenlignet med Sterling, så var han altid en del af holdets stærkeste startelver.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 22. dec, 2018 10:39

@Sjampen

Tror du ikke, at hvis vi skulle hente Werner eller en anden 9er, så er det fordi Klopp godt kan se, at Firmino har brug for pauser?

Werner er så interessant, fordi han ligesom Bobby, Salah og Mané kan flyde rundt og fungere på de andre positioner i angrebet også.
Kloppite

Besvar