Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » lørdag, 14. jul, 2018 18:09

Filos of Isk skrev: Wilson fik også kun 14 kampe for Hull, så det kan være at man håber han kan få en fuld sæson.
Han spillede 14/18 kampe for Hull efter han blev udlejet i januar, og 3 af dem missede han med en skulderskade. Det er jo ikke fordi han sad på bænken halvdelen af sæsonen. Når han var klar, så spillede han.

Der er vel intet at sige til at han sendes ud et sted hvor han kan spille 90% af kampene og være et offensivt omdrejningspunkt, i forhold til at han skal spille 5 minutter til sidst i hver 10. Liverpool kamp.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 14. jul, 2018 23:19

sjampen skrev:
Filos of Isk skrev: Wilson fik også kun 14 kampe for Hull, så det kan være at man håber han kan få en fuld sæson.
Han spillede 14/18 kampe for Hull efter han blev udlejet i januar, og 3 af dem missede han med en skulderskade. Det er jo ikke fordi han sad på bænken halvdelen af sæsonen. Når han var klar, så spillede han.

Der er vel intet at sige til at han sendes ud et sted hvor han kan spille 90% af kampene og være et offensivt omdrejningspunkt, i forhold til at han skal spille 5 minutter til sidst i hver 10. Liverpool kamp.
Jeg mente det heller ikke som et angreb på Wilsons evner. Jeg konstaterede blot at han kun har spillet 14 kampe og dermed ikke har samlet så meget erfaring.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ElTorro » søndag, 15. jul, 2018 13:47

Jeg tror Wilson bliver[/quote]
Det var meget muligt, nu er der interesse fra Derby, Stoke Og Swansea og sikkert flere. Det afhænger jo af planen for Shaqiri, vil Klopp kun bruge Shaqiri på kanten så er pladsen trang for Wilson, men er der skumle planer om den centrale midtbane, så har Wilson jo gode muligheder.
Wilson fik også kun 14 kampe for Hull, så det kan være at man håber han kan få en fuld sæson.


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig Shaqiri på den centrale midtbane ;) Desuden er det ikke just, fordi vi mangler spillere til at dække netop de pladser efter ankomsten af Keita og Fabinho. Jeg håber, at Wilson bliver en integreret del af truppen i denne sæson, men det afhænger vel, som jeg ser det, af et eventuelt køb af Fekir eller Klopps planer med f.eks. Origi, Ings og Sturridge. Hvis de skal sælges, er det måske (og dette forhåbentligt) en åbning for Wilson.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 15. jul, 2018 19:14

ElTorro skrev:Jeg tror Wilson bliver
Det var meget muligt, nu er der interesse fra Derby, Stoke Og Swansea og sikkert flere. Det afhænger jo af planen for Shaqiri, vil Klopp kun bruge Shaqiri på kanten så er pladsen trang for Wilson, men er der skumle planer om den centrale midtbane, så har Wilson jo gode muligheder.
Wilson fik også kun 14 kampe for Hull, så det kan være at man håber han kan få en fuld sæson.


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig Shaqiri på den centrale midtbane ;) Desuden er det ikke just, fordi vi mangler spillere til at dække netop de pladser efter ankomsten af Keita og Fabinho. Jeg håber, at Wilson bliver en integreret del af truppen i denne sæson, men det afhænger vel, som jeg ser det, af et eventuelt køb af Fekir eller Klopps planer med f.eks. Origi, Ings og Sturridge. Hvis de skal sælges, er det måske (og dette forhåbentligt) en åbning for Wilson.[/quote]
Vi har nogle gange problemer med at Milner, Gini osv. ikke kan åbne de parkerede busser, der hjælper Keita sikkert, men i ekstreme tilfælde ville det hjælpe med en teknikker F.eks. Shaqiri.
Jer forventer også at Shaqiri primært bruges på kanten, men for et år siden var der ikke mange der troede på Oxlade som central midt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » søndag, 15. jul, 2018 20:02

Filos of Isk skrev:men for et år siden var der ikke mange der troede på Oxlade som central midt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg mener han blev lovet at spille primært centralt, ellers ved jeg ikke hvorfor jeg fra starten regnede med han skulle spille centralt, for det regnede jeg med.....Måske jeg kan se ind i fremtiden, uden at vide det :D
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 16. jul, 2018 10:05

Thommo skrev:
Filos of Isk skrev:men for et år siden var der ikke mange der troede på Oxlade som central midt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg mener han blev lovet at spille primært centralt, ellers ved jeg ikke hvorfor jeg fra starten regnede med han skulle spille centralt, for det regnede jeg med.....Måske jeg kan se ind i fremtiden, uden at vide det :D
ti minutter efter jeg habvde posted tænkte jeg: :wall: jeg skulle have skrevet:" der var mange der ikke troede på Oxlade...." fordi vi var en del der havde set den komme, men der var mange der mente det aldrig ville ske.

Jeg tror ikke Klopp giver den slags løfter, men jeg syntes at det var tydeligt at Oxlade forventede at få en chance for at spille på midten, alle de udtalelser om at Gerrard var hans store idol og at han drømte om at spille på samme måde inde på midten.

Shaqiri slår mig som en spiller der i takt med at hurtigheden svigter vil søge ind i en mere central rolle. Om det sker imens han er i LFC ved jeg ikke, tror sagtens han kan holde et solidt tempo i nogle år endnu, så det afhænger også lidt af hvor længe han bliver. Han har blikket for spillet fysik, afleveringer, langskud og mange andre kvaliteter der kan bruges centralt.
alt i alt syntes jeg ikke at vi fuldstændigt kan afskrive at Klopp en dag vågner og tænker "Shaqiri på midtbanen imod Burnley". Shaqiri er noget mere kreativ end de midtbaner vi har lige nu og derfor tror jeg simpelthen ikke at vi kan udelukke at Klopp en dag begynder at smidde ham ind på midtbanen imod de parkerede busser. Det er også afhængig af andre indkøb og hvilken form Lallana har om en måneds tid og frem til Oxlade er tilbage.

Men hans primære funktion er på kanten i starten, det er jeg næsten helt sikker på.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » mandag, 16. jul, 2018 11:00

Filos of Isk skrev:
Thommo skrev:
Filos of Isk skrev:men for et år siden var der ikke mange der troede på Oxlade som central midt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg mener han blev lovet at spille primært centralt, ellers ved jeg ikke hvorfor jeg fra starten regnede med han skulle spille centralt, for det regnede jeg med.....Måske jeg kan se ind i fremtiden, uden at vide det :D
ti minutter efter jeg habvde posted tænkte jeg: :wall: jeg skulle have skrevet:" der var mange der ikke troede på Oxlade...." fordi vi var en del der havde set den komme, men der var mange der mente det aldrig ville ske.

Jeg tror ikke Klopp giver den slags løfter, men jeg syntes at det var tydeligt at Oxlade forventede at få en chance for at spille på midten, alle de udtalelser om at Gerrard var hans store idol og at han drømte om at spille på samme måde inde på midten.

Shaqiri slår mig som en spiller der i takt med at hurtigheden svigter vil søge ind i en mere central rolle. Om det sker imens han er i LFC ved jeg ikke, tror sagtens han kan holde et solidt tempo i nogle år endnu, så det afhænger også lidt af hvor længe han bliver. Han har blikket for spillet fysik, afleveringer, langskud og mange andre kvaliteter der kan bruges centralt.
alt i alt syntes jeg ikke at vi fuldstændigt kan afskrive at Klopp en dag vågner og tænker "Shaqiri på midtbanen imod Burnley". Shaqiri er noget mere kreativ end de midtbaner vi har lige nu og derfor tror jeg simpelthen ikke at vi kan udelukke at Klopp en dag begynder at smidde ham ind på midtbanen imod de parkerede busser. Det er også afhængig af andre indkøb og hvilken form Lallana har om en måneds tid og frem til Oxlade er tilbage.

Men hans primære funktion er på kanten i starten, det er jeg næsten helt sikker på.
Trods det at Shaqiri har et fint antrit, så er det trods alt ikke primært hans fart han lever på. Skulle han ende med en skade, der skærer en del af hans fart, så han han stadig masser af våben. Salah vil til gengæld miste meget, hvis han mister en del af farten - på samme måde som Torres og Sturridge også har mistet en del på den front, da det var en stor del af deres spidskompetencer.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 16. jul, 2018 11:41

Bojangles skrev:
Filos of Isk skrev:
Thommo skrev:
Filos of Isk skrev:men for et år siden var der ikke mange der troede på Oxlade som central midt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg mener han blev lovet at spille primært centralt, ellers ved jeg ikke hvorfor jeg fra starten regnede med han skulle spille centralt, for det regnede jeg med.....Måske jeg kan se ind i fremtiden, uden at vide det :D
ti minutter efter jeg habvde posted tænkte jeg: :wall: jeg skulle have skrevet:" der var mange der ikke troede på Oxlade...." fordi vi var en del der havde set den komme, men der var mange der mente det aldrig ville ske.

Jeg tror ikke Klopp giver den slags løfter, men jeg syntes at det var tydeligt at Oxlade forventede at få en chance for at spille på midten, alle de udtalelser om at Gerrard var hans store idol og at han drømte om at spille på samme måde inde på midten.

Shaqiri slår mig som en spiller der i takt med at hurtigheden svigter vil søge ind i en mere central rolle. Om det sker imens han er i LFC ved jeg ikke, tror sagtens han kan holde et solidt tempo i nogle år endnu, så det afhænger også lidt af hvor længe han bliver. Han har blikket for spillet fysik, afleveringer, langskud og mange andre kvaliteter der kan bruges centralt.
alt i alt syntes jeg ikke at vi fuldstændigt kan afskrive at Klopp en dag vågner og tænker "Shaqiri på midtbanen imod Burnley". Shaqiri er noget mere kreativ end de midtbaner vi har lige nu og derfor tror jeg simpelthen ikke at vi kan udelukke at Klopp en dag begynder at smidde ham ind på midtbanen imod de parkerede busser. Det er også afhængig af andre indkøb og hvilken form Lallana har om en måneds tid og frem til Oxlade er tilbage.

Men hans primære funktion er på kanten i starten, det er jeg næsten helt sikker på.
Trods det at Shaqiri har et fint antrit, så er det trods alt ikke primært hans fart han lever på. Skulle han ende med en skade, der skærer en del af hans fart, så han han stadig masser af våben. Salah vil til gengæld miste meget, hvis han mister en del af farten - på samme måde som Torres og Sturridge også har mistet en del på den front, da det var en stor del af deres spidskompetencer.
Nej men mange af de kvaliteter Shaqiri lever på udover antrittet, det er også noget han måske vil kunne udnytte inde på midten. som sagt så var det også mest for at nævne muligheden. Vi havde så store problemer med bredden på kanterne i 17/18( og 16/17 og 15/16 og 14/15) at jeg er ret sikker på at det er udgangspunktet for ham. Men når nu vi spiller med to offensive-8'ere istedet for to 6'ere og en 10'er, så skader det ikke at de to offensive-8'ere har lidt kant erfaring, Milner har blandt andet til tider fået god brug af sine mange år som kantspiller, hvis han bliver lukket ned igennem midten, så løber han da bare udenom og slår et indlæg.

Det er nok heller så vigtig en debat at have jeg tror på ingen måde Klopp hænger sin har på Shaqiri's evne til at spille på midten, især hvis vi lejer Wilson ud må det betyde at Shaqiri skal spille på kanten og hvis der derudover kommer en kamp på midten eller to, så må han jo vise hvad han kan.

Oxalade havde et ønske om at spille mere centralt og Shaqiri skal nok have et lignende ønske hvis Klopp skal investere hundredevis af hårde træningstimer i at skole ham in the way of the Kloppinean midfielder.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA96 » mandag, 16. jul, 2018 20:35

Spekulationer er der nok af ....-:)

https://t.co/YpBQY78CvF?amp=1

The Anfield Chat
@TheAnfieldChat
·
13 min
Some big Nabil Fekir news coming up on @PurelyFootball

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » mandag, 16. jul, 2018 21:30

Filos of Isk skrev:
Bojangles skrev:
Filos of Isk skrev:
Thommo skrev:
Filos of Isk skrev:men for et år siden var der ikke mange der troede på Oxlade som central midt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg mener han blev lovet at spille primært centralt, ellers ved jeg ikke hvorfor jeg fra starten regnede med han skulle spille centralt, for det regnede jeg med.....Måske jeg kan se ind i fremtiden, uden at vide det :D
ti minutter efter jeg habvde posted tænkte jeg: :wall: jeg skulle have skrevet:" der var mange der ikke troede på Oxlade...." fordi vi var en del der havde set den komme, men der var mange der mente det aldrig ville ske.

Jeg tror ikke Klopp giver den slags løfter, men jeg syntes at det var tydeligt at Oxlade forventede at få en chance for at spille på midten, alle de udtalelser om at Gerrard var hans store idol og at han drømte om at spille på samme måde inde på midten.

Shaqiri slår mig som en spiller der i takt med at hurtigheden svigter vil søge ind i en mere central rolle. Om det sker imens han er i LFC ved jeg ikke, tror sagtens han kan holde et solidt tempo i nogle år endnu, så det afhænger også lidt af hvor længe han bliver. Han har blikket for spillet fysik, afleveringer, langskud og mange andre kvaliteter der kan bruges centralt.
alt i alt syntes jeg ikke at vi fuldstændigt kan afskrive at Klopp en dag vågner og tænker "Shaqiri på midtbanen imod Burnley". Shaqiri er noget mere kreativ end de midtbaner vi har lige nu og derfor tror jeg simpelthen ikke at vi kan udelukke at Klopp en dag begynder at smidde ham ind på midtbanen imod de parkerede busser. Det er også afhængig af andre indkøb og hvilken form Lallana har om en måneds tid og frem til Oxlade er tilbage.

Men hans primære funktion er på kanten i starten, det er jeg næsten helt sikker på.
Trods det at Shaqiri har et fint antrit, så er det trods alt ikke primært hans fart han lever på. Skulle han ende med en skade, der skærer en del af hans fart, så han han stadig masser af våben. Salah vil til gengæld miste meget, hvis han mister en del af farten - på samme måde som Torres og Sturridge også har mistet en del på den front, da det var en stor del af deres spidskompetencer.
Nej men mange af de kvaliteter Shaqiri lever på udover antrittet, det er også noget han måske vil kunne udnytte inde på midten. som sagt så var det også mest for at nævne muligheden. Vi havde så store problemer med bredden på kanterne i 17/18( og 16/17 og 15/16 og 14/15) at jeg er ret sikker på at det er udgangspunktet for ham. Men når nu vi spiller med to offensive-8'ere istedet for to 6'ere og en 10'er, så skader det ikke at de to offensive-8'ere har lidt kant erfaring, Milner har blandt andet til tider fået god brug af sine mange år som kantspiller, hvis han bliver lukket ned igennem midten, så løber han da bare udenom og slår et indlæg.

Det er nok heller så vigtig en debat at have jeg tror på ingen måde Klopp hænger sin har på Shaqiri's evne til at spille på midten, især hvis vi lejer Wilson ud må det betyde at Shaqiri skal spille på kanten og hvis der derudover kommer en kamp på midten eller to, så må han jo vise hvad han kan.

Oxalade havde et ønske om at spille mere centralt og Shaqiri skal nok have et lignende ønske hvis Klopp skal investere hundredevis af hårde træningstimer i at skole ham in the way of the Kloppinean midfielder.
Ja, det var også lidt det jeg prøvede at støtte op om - at han ikke er en person der kun har speed som sit våben.

Jeg tror heller ikke vi skal ligge så meget i, hvordan vi spillede sidste sæson. Tror sagtens Klopp kan finde på noget andet. På en måde var det jo allerede startet, hvor Salah vel nærmest blev fuldblods angriber og Mané blev midtbanespiller - og med snak om at Sturridge får en chance igen, men omskolet til en anden rolle, kunne det også sagtens tænkes, at det bliver lidt mere generelt, at vi kommer til at spille med en front trio, hvor den ene reelt spiller mere midtbane og skal sætte de andre i spil.

Firmino er jo så i en kasse for sig selv, og der mangler bare den klassiske "gutterne på boldbanen" regel om at bagerste mand må tage med hænderne, så kunne han indtage alle roller.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 16. jul, 2018 22:22

Så vidt jeg ved lukker vinduet i England d. 8 august. Det giver snart et voldsomt pres hos flere klubber, så nu hvor VM er slut kan spekulationerne for alvor tage fat. Og så kommet mit spørgsmål? Tror I at vi hiver (endnu) en kanin op af hatten? Fabinho var vel lidt af en overraskelse, men tror I der kommer flere?
Jeg kunne måske godt tro at vi pludselig vil blive sat sammen med en angriber. Og da jeg spekulerer i kaniner, kan jeg naturligvis ikke sætte navn på. Eller bliver det bare Fekir og Allison det hele kommer til at handle om, hvoraf jeg vil betvivle vi lukker nogle af de handler?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 17. jul, 2018 08:28

Jesper skrev:Så vidt jeg ved lukker vinduet i England d. 8 august. Det giver snart et voldsomt pres hos flere klubber, så nu hvor VM er slut kan spekulationerne for alvor tage fat. Og så kommet mit spørgsmål? Tror I at vi hiver (endnu) en kanin op af hatten? Fabinho var vel lidt af en overraskelse, men tror I der kommer flere?
Jeg kunne måske godt tro at vi pludselig vil blive sat sammen med en angriber. Og da jeg spekulerer i kaniner, kan jeg naturligvis ikke sætte navn på. Eller bliver det bare Fekir og Allison det hele kommer til at handle om, hvoraf jeg vil betvivle vi lukker nogle af de handler?

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Puha, det er et af de gode spørgsmål det der. Jeg tror måske at CL finalen var med til at lægge røgslør ud for Fabinho rygterne så aviserne ikke havde plads til mere Liverpool stof. Det og så har begge klubber og spilleren været tilfredse med handlen fra start af(antager jeg siden de ikke gik til medierne).

Jeg tror som udgangspunkt at Klopp efter sine to midtbaner har rettet fokus imod keeperen og kanten(det blev så til Shaqiri) og hvis Klopp et al har identificeret Alisson, så går de først videre når Alissons folk fortæller at han vil til RM eller blive i Rom. Eller der er en anden og bedre keeper tilgængelig som de troede var utilgængelig(Her er der vel lidt kaninpotentiale, er Oblak/Ter Stegen træt af Spanien, eller Neuer blevet uvenner med der Kaizer, tror det ikke :dontknow: ?)

Han kunne sagtens købe en angriber, hvis buddene på Sturridge, Ings og Origi begynder at vælte ind. Men tror bare ikke at han vil bruge de 50-100 millioner det koster at få en markant bedre angriber end de tre gutter. Måske hvis Arsenal vil satse på Aubumeyang og sælge Lacazette for at financiere spillerkøb til andre pladser :dontknow: men selv hvis de vil det, så vil de jo ikke sælge ham for 40 store, de vil satse på 60 og gå med til 50-55 og det er han sikkert værd, men ikke når vi har så meget "dødvægt"(jeg rater egentlig Ings højt og Origi har stadig meget uforløst potentiale imø) og vi gerne vil have en ny keeper.

tidligere var vi rygtet til Ceballos, jeg tror det var i januar og fordi han var eneste måske mulighed for en billig quick-fix på tabet af Coutinho, men ved det ikke.

Det virker usandsynligt med flere kaniner. Fabinho godt nok kom lidt overraskende, men det var jo tydeligt at vi måtte erstatte Can på en eller anden måde.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 17. jul, 2018 09:26

Bojangles skrev:
Filos of Isk skrev:
Bojangles skrev:
Filos of Isk skrev:
Thommo skrev:
Filos of Isk skrev:men for et år siden var der ikke mange der troede på Oxlade som central midt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg mener han blev lovet at spille primært centralt, ellers ved jeg ikke hvorfor jeg fra starten regnede med han skulle spille centralt, for det regnede jeg med.....Måske jeg kan se ind i fremtiden, uden at vide det :D
ti minutter efter jeg habvde posted tænkte jeg: :wall: jeg skulle have skrevet:" der var mange der ikke troede på Oxlade...." fordi vi var en del der havde set den komme, men der var mange der mente det aldrig ville ske.

Jeg tror ikke Klopp giver den slags løfter, men jeg syntes at det var tydeligt at Oxlade forventede at få en chance for at spille på midten, alle de udtalelser om at Gerrard var hans store idol og at han drømte om at spille på samme måde inde på midten.

Shaqiri slår mig som en spiller der i takt med at hurtigheden svigter vil søge ind i en mere central rolle. Om det sker imens han er i LFC ved jeg ikke, tror sagtens han kan holde et solidt tempo i nogle år endnu, så det afhænger også lidt af hvor længe han bliver. Han har blikket for spillet fysik, afleveringer, langskud og mange andre kvaliteter der kan bruges centralt.
alt i alt syntes jeg ikke at vi fuldstændigt kan afskrive at Klopp en dag vågner og tænker "Shaqiri på midtbanen imod Burnley". Shaqiri er noget mere kreativ end de midtbaner vi har lige nu og derfor tror jeg simpelthen ikke at vi kan udelukke at Klopp en dag begynder at smidde ham ind på midtbanen imod de parkerede busser. Det er også afhængig af andre indkøb og hvilken form Lallana har om en måneds tid og frem til Oxlade er tilbage.

Men hans primære funktion er på kanten i starten, det er jeg næsten helt sikker på.
Trods det at Shaqiri har et fint antrit, så er det trods alt ikke primært hans fart han lever på. Skulle han ende med en skade, der skærer en del af hans fart, så han han stadig masser af våben. Salah vil til gengæld miste meget, hvis han mister en del af farten - på samme måde som Torres og Sturridge også har mistet en del på den front, da det var en stor del af deres spidskompetencer.
Nej men mange af de kvaliteter Shaqiri lever på udover antrittet, det er også noget han måske vil kunne udnytte inde på midten. som sagt så var det også mest for at nævne muligheden. Vi havde så store problemer med bredden på kanterne i 17/18( og 16/17 og 15/16 og 14/15) at jeg er ret sikker på at det er udgangspunktet for ham. Men når nu vi spiller med to offensive-8'ere istedet for to 6'ere og en 10'er, så skader det ikke at de to offensive-8'ere har lidt kant erfaring, Milner har blandt andet til tider fået god brug af sine mange år som kantspiller, hvis han bliver lukket ned igennem midten, så løber han da bare udenom og slår et indlæg.

Det er nok heller så vigtig en debat at have jeg tror på ingen måde Klopp hænger sin har på Shaqiri's evne til at spille på midten, især hvis vi lejer Wilson ud må det betyde at Shaqiri skal spille på kanten og hvis der derudover kommer en kamp på midten eller to, så må han jo vise hvad han kan.

Oxalade havde et ønske om at spille mere centralt og Shaqiri skal nok have et lignende ønske hvis Klopp skal investere hundredevis af hårde træningstimer i at skole ham in the way of the Kloppinean midfielder.
Ja, det var også lidt det jeg prøvede at støtte op om - at han ikke er en person der kun har speed som sit våben.

Jeg tror heller ikke vi skal ligge så meget i, hvordan vi spillede sidste sæson. Tror sagtens Klopp kan finde på noget andet. På en måde var det jo allerede startet, hvor Salah vel nærmest blev fuldblods angriber og Mané blev midtbanespiller - og med snak om at Sturridge får en chance igen, men omskolet til en anden rolle, kunne det også sagtens tænkes, at det bliver lidt mere generelt, at vi kommer til at spille med en front trio, hvor den ene reelt spiller mere midtbane og skal sætte de andre i spil.

Firmino er jo så i en kasse for sig selv, og der mangler bare den klassiske "gutterne på boldbanen" regel om at bagerste mand må tage med hænderne, så kunne han indtage alle roller.
Ah, i see, Cheers mate :oops:

Ja, jeg tror heller ikke Klopp er slave af sit system på nogen måde. Man kan argumentere for at Mané i 17/18 overtog Coutinhos rolle fra 16/17 med at trække ned og ind inmod midten nogle gange for at sætte den modsatte kant op til farlige løb.
Jeg ser Sturridge som en hæderlig playmaker og det selvom det er sjældent vi har set ham i de rum.

Bliver spændende at se. Klopp har også tidligere været fan af 4-2-3-1 formationen, men det syntes jeg ville være synd for Mané og Salah at begynde på den slags og så havde vi nok købt en 10'er eller to og udeladt Fabinho eller Keita eller solgt nogle midtbaner. Det eneste jeg næsten kan love er at han ikke starter imod Hammers med 3 midtstoppere.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 17. jul, 2018 09:33

Jose Fonte på en fri transfer?

http://www.skysports.com/football/news/ ... t-in-china

Så kunne man sælge Klavan?
Kloppite

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » tirsdag, 17. jul, 2018 11:07

texy skrev:Jose Fonte på en fri transfer?

http://www.skysports.com/football/news/ ... t-in-china

Så kunne man sælge Klavan?
Nej tak - han har blot været i Kina i 4,5 mdr. før han ikke kunne bruges der mere. Hans sign-on fee vil formentlig være højere end, hvad Klavan kan indbringe - ligeledes hans løn qua han lige har været i Kina. Der ud over er han 2 år ældre end Klavan, som alt andet lige har været et OK 4. valg, der aldrig har brokket sig over, hans position i klubben.

Besvar