Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » lørdag, 22. dec, 2018 10:40

@Sjampen

Tror du ikke, at hvis vi skulle hente Werner eller en anden 9er, så er det fordi Klopp godt kan se, at Firmino har brug for pauser?

Werner er så interessant, fordi han ligesom Bobby, Salah og Mané kan flyde rundt og fungere på de andre positioner i angrebet også.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. dec, 2018 12:29

texy skrev:
Niels K skrev:
Sterling fik vel først gennembruddet som 18 årig med 24 kampe i 12/13 sæsonen og 2 mål og 6 assists. 13/14 med Stevie, Coutinho, Suarez og Sturridge i sin bedste form leverede han 9/7 og som 20 årig leverede han 7/8 i 35 kampe.
Jeg husker også meget svingende præstationer af Sterling og et utal af brændte chancer og forkerte beslutninger i afgørende situationer, og vi var vist næsten alle enige om, at 49 mio. £ var en temmelig god pris for Sterling, og så havde vi jo Ibe tilbage, som jeg også husker nærmest konsensus om var den bedste af de 2. Resten af historien kender vi, men Sterling skiftede også til et sygt godt hold offensivt, hvor bolden konstant snurrer rundt i og omkring modstandernes felt, og det er da noget lettere at score og spille flot sammen med disse spillere end at skulle gøre rigtig meget på egen hånd i B'mouth.
Vil bare lige påpege, at Sterling var 17 år, da 12/13 sæsonen startede. Han fyldte først 18 i december.

Derudover var det ham og Coutinho ALT hang på i 14-15, da Suarez var væk og Sturridge var skadet. Og i den kontekst byggede han i mine øjne på.

Pulisic har på intet tidspunkt været en del af den bærende offensiv for Dortmund. Og da han var bedst havde han stadig Aubameyang, Dembele og Reus til at fjerne opmærksomheden fra ham og give plads. Og lige for at understrege tingenes tilstand, så kom Pulisic ikke engang på banen fra bænken i topkampen mod Gladbach i går. Sammenlignet med Sterling, så var han altid en del af holdets stærkeste startelver.
Jeg vil intet tage fra Sterling, der gør det super godt, men som jeg husker ham i LFC, var han ofte meget frustrerende at se på. Han var mega hurtig ja, men der var godt nok store mangler, og hans første år i Man City var vel lidt en forlængelse af tiden i LFC, hvor jeg stadig tænkte, om det nogensinde blev rigtig godt og lunede mig over pengene i vores bank. Han knoklede dog på med en mesterlig træner og nogle af branchen's dygtigste legekammerater, så det er stærkt.

BVB fører Bundesligaen med 9 point, og Pulisic konkurrerer med en utrolig godt spillende Sancho om den samme plads, ligesom en ellers godt spillende Götze konkurrerer med super sub og Bundesliga topscorer Alcacer om angrebspladsen. Der er temmelig hårde betingelser i Dortmund pt. og godt for dem (det er min favoritklub i Tyskland i øvrigt).

Dette er måske den bedste artikel om Pulisic denne sæson, jeg har læst indtil videre, som udover meget hård konkurrence fortæller om en træner, som måske ikke formår at få det bedste ud ham bl.a. grundet taktiske overvejelser, så er der manglende ferie op til den nye sæson, som også ser ud til at have ramt Firmino, og endelig fik han skader i sommerens kampe, som givetvis har forfulgt ham, og han står bogført med 3 skader i denne sæson. Han ser i øvrigt ud til at blive ramt af dét, der selv bragte ham frem, nemlig Dortmund's insisteren på at bringe det næste store stjerneskud frem, som sikrer deres økonomi, men som også er en del af deres DNA.

Verden er ikke sort/hvid, og naturligvis kan Klopp få det allerbedste frem i Pulisic, ligesom Tuchsel kunne, hvis Klopp altså vil have ham ?

https://www.prosoccerusa.com/in-depth/c ... rossroads/

Timo Werner er vel nærmest drømmekøbet, men så må det være videre med Studge og Origi, og en udlejning af Solanke, hvis der skal være mulighed for spilletid til Brewster ?

Hvad med Paco Alcácer, hvis lejemål slutter til sommer ? Hvilken super sub, og hvor er han effektiv ift. conversion rate.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » lørdag, 22. dec, 2018 12:47

Dortmund har købt Paco Alcacer permanent, Niels K.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » lørdag, 22. dec, 2018 12:58

texy skrev:@Sjampen

Tror du ikke, at hvis vi skulle hente Werner eller en anden 9er, så er det fordi Klopp godt kan se, at Firmino har brug for pauser?

Werner er så interessant, fordi han ligesom Bobby, Salah og Mané kan flyde rundt og fungere på de andre positioner i angrebet også.
Måske. For mig vil det i hvert fald give bedst mening, såfremt man købte Werner til at spille angriber hvor han ser bedst ud. Men vi må også bare sige, at det er ikke Firmino der spiller angriber for Liverpool lige nu, og det var det heller ikke i går. Det er Mo Salah, og det har været et gennemgående udtryk hele sæsonen. Firmino lå bag ved ham, Mané var tilbage på sin højre kant og Keita spillede venstrekant med begrænset succes. Sådan så jeg i hvert fald kampen i går.

Men jo, jeg er bestemt enig i, at jeg selv ville stille med Firmino bag Werner, også Salah og Mané på hver sin flanke i vores 4-2-3-1. Selvfølgelig stadig med en masse bevægelighed. Det er netop det jeg synes er interessant. Hvad er det Klopp egentlig leder efter, og leder han reelt efter det samme, eller har han sammen med Edwards fundet en gruppe af spillere som kan komme ind på holdet og give os noget af det vi mangler, også er det egentlig ligemeget hvad de bidrager med og hvor de skal placeres, fordi Klopp tilpasser holdet. Og fordi vi selvfølgelig skal have mere bredde. Der er en plan med Werner, en anden med Insigne, en 3. med Fekir og en fjerde med Pulisic. Også i øvrigt en tilsvarende plan med hvem der ellers rygtedes til.

Jeg tror nu stadig ikke der sker så forfærdelig meget til vinter. Det vil være en markant ændring af måden vi har ageret på under Klopp, selvom vi nok alle drømmer om at lave den signing der kan give et boost nu hvor vi ligger så godt i en tæt mesterskabskamp. Det positive er vel at der ikke rigtig er nogle rygter om at vi er på nippet til at miste Salah, og blive skudt tilbage som vi er blevet så mange gange før. Og så kan man håbe lidt på at vi snart for Oxlade-Chamberlain at se igen, selvom jeg tror han er ude hele sæsonen. Det ville ligne os dårligt at smide de summer der snakkes om for Werner eller Insigne, og jeg kan umiddelbart heller ikke se hverken Leipzig eller Napoli være så interesserede i at afhænde dem i et vintervindue.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. dec, 2018 13:24

YNWA! skrev:Dortmund har købt Paco Alcacer permanent, Niels K.
Sorry, jeg kan se, at Dortmund melder ud 23.11, at de har benyttet sig af forkøbsretten og betalt 25 mio. euro, hvilket lyder til at være en rigtig god deal og et overskud på ca. 100 mio. euro med Dembele den anden vej :clap:

Transfermarkt er ikke helt opdateret på denne handel heller, da de skriver han er på lån med option to buy.

Det er en helt god offensiv, Dortmund har fået samlet sammen - ja, i det hele taget en bred og temmelig god trup.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. dec, 2018 13:39

@ sjampen: Jeg læste en artikel for ikke så længe siden, hvori der stod, at Salah havde spillet i højre side som udgangspunkt i alle de "store" opgør, mens han har spillet angriber mod de "mindre gode" hold. Det er der jo noget taktik i, men han er jo fx. fantastisk dygtig til at suge bolden til sig på minimal plads, når den spilles over forsvaret, og så er det vel også for at få plads til en ekstra offensiv spiller, at han sættes foran Firmino ?

Jeg tror heller ikke, at vi køber i januar medmindre, der er en klub, der gerne vil sælge en spiller, som vi er ude efter, men det går jo faktisk rigtig godt med at få spillet Fabinho, Keita og Shaqiri ind på holdet, så der er jo stadig masser af "nyt" at hente på den front offensivt, og Lallana ser også ud til at skulle være en del af kamptruppen resten af året.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. dec, 2018 14:55

De 7 mest sandsynlige januar køb ifølge Paddy Power :?

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... y-13759531

Oomph242
Indlæg: 5681
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 22. dec, 2018 15:16

Niels K skrev:De 7 mest sandsynlige januar køb ifølge Paddy Power :?

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... y-13759531
Kunne de ikke smide Timo Werner på den liste. Det ville virkelig give våde drømme.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. dec, 2018 15:28

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:De 7 mest sandsynlige januar køb ifølge Paddy Power :?

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... y-13759531
Kunne de ikke smide Timo Werner på den liste. Det ville virkelig give våde drømme.
Jeg ved ikke, om kilden er den samme fra alle rygtesteder, men der tales da om derude, at BM og LFC slås om hans underskrift pt.:

http://www.espn.co.uk/soccer/blog/trans ... imo-werner

Vi skulle ofte have spejdere ude at se på ham, men BM vil tilbyde ham Lewandowski's plads, og den kan vel godt være svær at gamle op med... ? :)

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » lørdag, 22. dec, 2018 19:21

Kai Havertz ? 19 år

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » lørdag, 22. dec, 2018 19:37

liverpoolfc86 skrev:Kai Havertz ? 19 år

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Ja ham har jeg også nævnt som en fremtidens mand. Er vi blevet linket til ham?

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » lørdag, 22. dec, 2018 19:48

Mads T. skrev:
liverpoolfc86 skrev:Kai Havertz ? 19 år

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Ja ham har jeg også nævnt som en fremtidens mand. Er vi blevet linket til ham?
Aner det ikke. Han slog mig bare. Sad og kiggede kampe og offensive spillere. Så kom jeg på et alternativ til Pulisic. Som pt spiller mere og laver flere mål.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » lørdag, 22. dec, 2018 20:55




Borussia Dortmund have approached Borussia Mönchengladbach about Thorgan Hazard, according to RMC Sport. #BVB #BMG


Det må vel betyde at Pulisic er på vej væk?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Oomph242
Indlæg: 5681
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 22. dec, 2018 21:28

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:De 7 mest sandsynlige januar køb ifølge Paddy Power :?

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... y-13759531
Kunne de ikke smide Timo Werner på den liste. Det ville virkelig give våde drømme.
Jeg ved ikke, om kilden er den samme fra alle rygtesteder, men der tales da om derude, at BM og LFC slås om hans underskrift pt.:

http://www.espn.co.uk/soccer/blog/trans ... imo-werner

Vi skulle ofte have spejdere ude at se på ham, men BM vil tilbyde ham Lewandowski's plads, og den kan vel godt være svær at gamle op med... ? :)

Måske Werner er eventyrlysten og vil prøve udlandet. Det kan man håbe på. Han ville være en rigtig god spiller at få ind til offensiv pladserne.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » lørdag, 22. dec, 2018 21:48

Hvis Werner ser hvor lidt spilletid Shaq får, i forhold til hvor godt han gør det med den spilletid, kan jeg godt forstå hvis han bliver syd for grænsen indtil videre, Werner sidder med en royal straight flush, så han venter vel(RealM tænker jeg ). Jeg er fan af tillid til offensive spillere, da de "lever" af den tillid, men er bare ikke fan af blind tillid, som Klopp har til de tre, men er dog enig med dem som mener at stillingen er svær at argumentere imod. Offensiven har bare været middelmådig en stor del af sæsonen, men stadig får de 3 en 11´er plads.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar