Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 30. apr, 2019 11:53

Efter en sæson med rekord få indkasserede mål, som både skyldes individuelle spillere men så sandelig også hele vores organisation startende med Firmino, så virker det vel ikke oplagt måske at skulle betale mere, end vi gjorde for VvD for at få fat i de Ligt ?

Vi er vel nød til at antage, at Joe Gomez er tilbage og klar til næste sæson, og så er VvD og Gomez vores foretrukne makkerpar i midterforsvaret i langt de fleste kampe ?

At have back ups i Lovren og Matip vidner om kæmpe styrke, og der er vel ikke en klub, som matcher os på det område ? I princippet spiller de fleste 1/2 valg af centerforsvarere stort set alle kampe. Skulle de Ligt så være tilfreds med en reservetjans som 3/4 valg ?

Hvis vi skal/kan brænde så mange penge af på en enkelt spiller, så vil jeg hellere have det sker i forreste geled. Man hører lidt i krogene at Mahrez og Sané (sikkert også Jesus), ikke er særlig tilfredse med spilletiden, men en rigtig god løn holder nok den værste frustration væk fra forsiderne. Vi skal nok også hoste op med en rigtig god løn til en topspiller, der skal sige ok til at være rotationsspiller med vores 3 forreste, som af mange betegnes som verdens bedste angrebstrio ?

Jeg håber stadig, at vi kan klare det meste internt på de 3 pladser med nuværende set up i midterforsvaret, hvor vi har vores egen de Ligt i Ki-Jana Hoever om en sæson eller 2.

Larouci skulle presse Adam Lewis på VB ift. at være et bud på en Robbo-afløser i ny og næ.

Brewster er måske vores allerstørste talent, så lad os se ham an i pre-season. Følgende er skrevet om Origi efter Watford kampen:

Origi’s Surprise Influence

Having looked surplus to requirements under Jurgen Klopp last summer, Origi has stormed back into contention.

The Belgian was handed a rare start on Wednesday but he impressed out on the left, bagging a well-taken goal in the second half.

It was the 11th time Origi has had a hand in a Liverpool goal in his last 18 league appearances (seven goals, four assists), which will surprise many.

Incredibly, he is also averaging a goal or an assist every 76.5 minutes this season.


There is every chance that the striker’s future lies away from Anfield, but he can be remembered for many years if he continues to produce key cameos in the coming months.

Man kan vel ikke forvente meget mere af en reservespiller ? Endelig tror jeg, at der arbejdes på en Klopp-udgave af Shaqiri til næste sæson (som Emmy vist også forventer).

Jeg tror, at vi skal have fingrene i kæmpe store talenter til akademiet, men jeg kan ikke få øje på store mangler i vores 1. holds trup, så det må blive en overraskelse.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » tirsdag, 30. apr, 2019 12:35

Jeg mener virkelig ikke, at Lovren og Matip er dygtige nok set over en hel sæson. Jeg tør ikke at tænke på, hvor få point vi ville have haft uden van Dijk, men det er mange færre end vi har nu. Vi kan heller ikke bare antage, at Gomez vender tilbage for fuld styrke. Derfor giver det for mig god mening, at der fokuseres på forsvaret. Fabinho ser god ud dernede, men han kan jo ikke spille to pladser på samme tid.

Mange vil nok sige, at manglende alternativer til fronttrioen eller mere kreativitet fra midtbanen er vores største problem, men det ændrer ikke på, at vi har rig mulighed for at opgradere i forhold til Lovren og Matip. Jeg er dog ikke overbevist om, at vi rent faktisk henter nogen ind.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » tirsdag, 30. apr, 2019 12:46

Jeg tror Klopp køber ind, hvor vi ikke individuelt er svagest, men hvor vi taktisk er tyndest besat.

Jeg mener helt klart at vi mangler en hurtig-løber til oppe foran, samt en back.

Bliver Robertson skadet i 3mdr mister vi meget i bredden som er enormt vigtigt for os, selvom Milner vil kunne gøre det fint. Det samme kan vi sige om Trent, Gomez er ok backup.
Er Mane eller Salah ude mister vi meget da vi slet ikke har samme speed i begge sider som skaber al det rum i midten.

Det er de pladser jeg ser hvor en skade vil have størst betydning. Så det er der jeg tror/håber vi handler.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » tirsdag, 30. apr, 2019 13:08

Ser man på hvor City er markant stærkere end os, så er der jo ingen tvivl om at det er midtbanen vi skal forstærke. Uanset hvor mange fine højdepunkter Milner, Hendo og Gini har i løbet af en sæson, så er de bare ikke hverken stabile eller gode nok. Keita og Fabinho er på rette vej og så er der ingen der aner hvordan det ender med Ox. Bliver det nogensinde det samme høje niveau igen?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 30. apr, 2019 13:35

Emmy skrev:Ser man på hvor City er markant stærkere end os, så er der jo ingen tvivl om at det er midtbanen vi skal forstærke. Uanset hvor mange fine højdepunkter Milner, Hendo og Gini har i løbet af en sæson, så er de bare ikke hverken stabile eller gode nok. Keita og Fabinho er på rette vej og så er der ingen der aner hvordan det ender med Ox. Bliver det nogensinde det samme høje niveau igen?
Ox tror, at han bliver endnu bedre (ellers kommer han slet ikke på holdet), og der skrives flere steder, at vi ønsker at forlænge med ham, så alle må antage, at han ikke er en tikkende skadebombe, og at skaden ikke har ødelagt noget for ham fysisk, og det samme må man antage omkring Gomez og Brewster, da man jo ikke kan satse på dem, hvis man ved, at de er meget mere udsatte for skader end andre, så det er mit udgangspunkt, når vi ser på spillerne:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/4 ... resset-er/

lallana og Lovren har til gengæld efterhånden også alderen imod sig, og de render ind i alle mulige typer af "skader", så der vil jeg mere have et bekymringspunkt, og det er primært antallet af skader til Lovren, der for mig taler for, at han skulle skiftes med en anden end hans kvaliteter som fodboldspiller.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 30. apr, 2019 17:46

Brewster er med til Barcelona:

Klopp: “He is the next really exciting prospect,” Klopp told Liverpoolfc.com. “If you see him training… next season will be his season, his first real season."

https://www.liverpoolfc.com/news/first- ... -barcelona

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 02. maj, 2019 08:25

Som jeg skrev før sæsonen, så mangler vi en klinisk afslutter. En spiller som skal bruge en halv chance til at lave et hattrick. Måske er Brewster den vi mangler. Jeg glæder mig til at se ham træde ind på den store scene.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 05. maj, 2019 13:11

Liverpool are gearing up to make a move for Fulham's teenage right back Cody Drameh.

Drameh, not 18 until December, has played for Mark Pembridge's Under 23 team this season and Liverpool scouts have been left impressed.

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... rameh.html

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Valdemax » søndag, 05. maj, 2019 19:07

ilusio skrev:Ok jeg gir mig. Jeg er efterhånden omvendt og overbevist om at vi skal hente De Ligt. Selvom han bliver dyr, så vil vi med ham og gomez have en fantastisk bagkæde i mange år.

Gomez kan rotere med TAA og De Ligt og give VVD nogle pauser.
Så kan vi også vente en sæson mindst med at hente en ny højre back.

Så derfor:

TAA/Gomez - De Ligt/Matib - VVD/Lovren - Robbo/NY

Det er først og fremmest vores forsvar der er skyld i at vi har klaret os så godt i denne sæson, og med De Ligt sammen med VVD, så har vi verdens bedste forsvar i mange år.
Så skal vi bare holde gang i TAA og Robbo på vores backs og alt er godt.

Så indkøb skal være:
De Ligt
Venstre back (en billig Ryan fra Fullham?)

Centralt på midten mener jeg ikke vi mangler nogen. Vi har faktisk mange gode spillere og med AOC tilbage og en Keita der er ved at komme i gang, så behøver vi ikke nogen ekstra her.

I angrebet er vi nok i en situation hvor vi mangler noget kvalitet som backup.
Shaqiri, Brewster, Wilson(?), Origi(?)

Det lugter ikke af nogenlunde samme klasse som vores nuværende front trio.
Brewster tror jeg på i længden, og Shaqiri er en ok squadspiller i stedet for Lallana fx.
Origi og Wilson er jeg i tvivl om, og jeg tænker faktisk vi lige så godt kan sælge begge.

Salah/Shaqiri - Firmino/Brewster - Mane/NY

Så derfor:
De Ligt
Ryan
Angriber/winger

Hvis vi kommer af med spillere som
Sturridge
Origi
Lallana
Moreno
Lovren
Og hvad vi ellers har af gamle ubrugte spillere.

Så kan vi nok finansere det meste. Derudover bør der være en slat TV penge/CL penge til rådighed.
Jeg kan kun give dig ret, det vil være en drøm af en sign hvis vi hente De Ligt. og jeg tror at vi vil have en god chance hvis vi går efter ham.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 06. maj, 2019 08:25

Når vi snakker om, hvor god en bænk og bredde, vi i det hele taget har, og at vi har en fornemmelse af, at Man City er meget stærkere på dette område, så skal vi vel lige huske på følgende:

"Da Divock Origi scoret vinnermålet etter 86 minutter (mod Newcastle) ble det også den 12. gangen en Liverpool-innbytter scorer i årets sesong. Ingen annen klubb har hatt spillere på benken med like stor påvirkning på kampene denne sesongen."

Oomph242
Indlæg: 5679
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » mandag, 06. maj, 2019 08:39

Niels K skrev:Når vi snakker om, hvor god en bænk og bredde, vi i det hele taget har, og at vi har en fornemmelse af, at Man City er meget stærkere på dette område, så skal vi vel lige huske på følgende:

"Da Divock Origi scoret vinnermålet etter 86 minutter (mod Newcastle) ble det også den 12. gangen en Liverpool-innbytter scorer i årets sesong. Ingen annen klubb har hatt spillere på benken med like stor påvirkning på kampene denne sesongen."
Jeg ville nu ikke tøve et sekund, hvis City ville bytte Gabriel Jesus for Origi.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 06. maj, 2019 09:02

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Når vi snakker om, hvor god en bænk og bredde, vi i det hele taget har, og at vi har en fornemmelse af, at Man City er meget stærkere på dette område, så skal vi vel lige huske på følgende:

"Da Divock Origi scoret vinnermålet etter 86 minutter (mod Newcastle) ble det også den 12. gangen en Liverpool-innbytter scorer i årets sesong. Ingen annen klubb har hatt spillere på benken med like stor påvirkning på kampene denne sesongen."
Jeg ville nu ikke tøve et sekund, hvis City ville bytte Gabriel Jesus for Origi.
Du ville ikke finde det monster suspect og antage at han stod overfor en doping dom på to år eller sådan noget? :ugeek:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 06. maj, 2019 09:19

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Når vi snakker om, hvor god en bænk og bredde, vi i det hele taget har, og at vi har en fornemmelse af, at Man City er meget stærkere på dette område, så skal vi vel lige huske på følgende:

"Da Divock Origi scoret vinnermålet etter 86 minutter (mod Newcastle) ble det også den 12. gangen en Liverpool-innbytter scorer i årets sesong. Ingen annen klubb har hatt spillere på benken med like stor påvirkning på kampene denne sesongen."
Jeg ville nu ikke tøve et sekund, hvis City ville bytte Gabriel Jesus for Origi.
Enig, og man kan vel argumentere for Sané og Mahrez også men ikke desto mindre, så får vi alligevel rigtig meget ud af vores bænk, så det skal jo også med i ligningen, når vi ønsker dem erstattet med andre, og når det holdes op imod hvor få minutter, mange på bænken tilbydes over en sæson.
Sané, Jesus og Mahrez har jo spillet væsentligt mere med hhv. ca. 2.643/2.100/2.300 minutter.

Men når vores trænerteam har analyseret sig frem til, at Newcastle har svagheder på dødbolde, så hjælper det jo ikke meget at smide en af de 3 Man City spillere ind, så der skal lyde kæmpe ros til vores trænerteam, men opgaven skal jo løses af spilleren, og det har spillerne fra bænken bare været super gode til.

Origi med mål/assist hvert 96. minut, og Shaq skal bruge 132 minutter, og det er vel ikke helt tossede tal ?

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » onsdag, 08. maj, 2019 00:11

Der er frit valg på alle hylder til sommer. Alle vil være en del af det her hold. Det er magisk.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. maj, 2019 00:21

De skal bare være ekstra ordinært dygtige, hvis de skal tage spilletid fra vores nuværende spillere

Besvar