Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » søndag, 10. feb, 2019 13:54

pow9199 skrev:
Jeg er selv glad for Gomez, men top 10 i verden er jeg ikke enig i. Hvad får dig til at vurdere ham så højt? Eller var det bare overdrivelse for at fremme forståelsen (også en ting jeg selv er glad for)
Nu kan "top 10 i verden" citatet fra RGF jo godt være udfra et øjebliksbillede og personligt havde jeg ham også højt rangerede på daværende tidspunkt, hvor han og van Dijk nærmest ikke lukkede mål ind. Jeg husker sågar, at de to flere steder blev kåret som Premier Leagues bedste midtstopper-par og Gomez til Englands nye store håb. Så set derudfra kan jeg godt se for mig, Gomez været sneget sig i top 10 på daværende tidspunkt, især når hold som Bayern M, Real Madrid mf. var hullede som sier.
Corner taken quickly...

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 10. feb, 2019 16:12

Kasper88 skrev:
pow9199 skrev:
Jeg er selv glad for Gomez, men top 10 i verden er jeg ikke enig i. Hvad får dig til at vurdere ham så højt? Eller var det bare overdrivelse for at fremme forståelsen (også en ting jeg selv er glad for)
Nu kan "top 10 i verden" citatet fra RGF jo godt være udfra et øjebliksbillede og personligt havde jeg ham også højt rangerede på daværende tidspunkt, hvor han og van Dijk nærmest ikke lukkede mål ind. Jeg husker sågar, at de to flere steder blev kåret som Premier Leagues bedste midtstopper-par og Gomez til Englands nye store håb. Så set derudfra kan jeg godt se for mig, Gomez været sneget sig i top 10 på daværende tidspunkt, især når hold som Bayern M, Real Madrid mf. var hullede som sier.
Det skulle mere ses som en henkastet bemærkning i forbindelse med nødvendigheden i et hypotetisk køb af De Ligt.

Men baseret på præstationerne fra august til november leverede Gomez kontinuerligt på allerhøjeste niveau, hvilket Kasper også henviser til. Gomez eneste svaghed er vel ret beset duellerne i luftrummet, hvor der er plads til forbedringer.

Når dette er sagt, er jeg med på, at der også kommer perioder for en 21 årig, hvor niveauet ikke kan opretholdes. Men Gomez er blevet langt mere stabil i denne sæson - lad os håbe, at han kommer godt igang efter den lange pause.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 12. feb, 2019 11:05

Tankeeksperiment:

1. Vi beholder alle de bærende kræfter + AOC tilbage til næste sæson
2. Vi sælger/slipper: Lallana, Sturridge, Origi, Mignolet, Moreno osv

Truppen med nuværende spillere vil så se således ud ved en 4-3-3:

Målmand: Allison - ??? - ???

HB: TAA - Camacho
CB: VVD - Lovren
CB: Gomez - Matib
VB: Robbo - ???

Midt 1): Fabinho - Hendo
Midt 2): Gini - Milner
Midt 3): Keita - AOC

HF: Salah - Shaqiri
AC: Firmino - Brewster - ???
VF: Mane - ???

Vi har så spillere som Jones, Wilson, Grujic, osv, som måske, måske ikke kan gå ind og være backup.

Spørgsmålet til jer er: Plot de unge spillere ind i kan se der er stærke nok til at overtage pladsen som backup, samt hvilke positioner i mener det er vigtigt vi får købt etablerede spillere ind til. Der er lidt "Football Manager" over det, men tanken bag, som Klopp går med, er jo den samme tænker jeg.

Jeg kender ikke vores unge spillere nok, men jeg vil forsøge mig med følgende indkøb:
VB (backup)
VF/VF (Etableret)

Resten skal så være de unge samt nye unge talenter vi endnu ikke har snor i.
Senest rettet af ilusio tirsdag, 12. feb, 2019 12:22, rettet i alt 1 gang.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11306
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 12. feb, 2019 11:45

Harry Wilson er vel klar til at prøve kræfter med niveauet i PL næste sæson. Han er venstrebenet, men nævnes som spillende på højre fløj, men han kan vel strengt taget indgå i rotation på både venstre og højre angrebsposition, altså back up til både Mané og Salah.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 12. feb, 2019 12:13

Ilusio: Vi skal vel have tilført en rutineret 2. keeper, og forhåbentlig kan Grabara/Kelleher agere 3. keeper ?

Ki-Jana Hoever kan også blive 2. valg på HB og 5. valg som CF ?

På VB kan vi håbe på, at Lewis er god nok som 2. valg næste sæson, ellers skal vi jo hente en ny, eller lade Milner spille de få kampe, Robbo ikke spiller (forudsat han holder sig skadesfri naturligvis) ?

Du sætter ? både i højre og venstre angrebsside, men vi har da Shaqiri i truppen, som kan spille i begge sider, og så ville det være dejligt med Wilson indlemmet også.

Optimalt vil det nok være at hente en spiller ind, som kan spille de 3 forreste pladser, og nu hiver jeg bare (igen) Timo Werner ind som eksemplet på sådan en spiller. Men en kvlaitetsspiller, der kan gøre det lige så godt som vores nuværende 3 forreste.

Grujic har jeg en idé om godt kunne erstatte Lallana i truppen, men som den offensive part af en 3 mands midtbane tror jeg på, at vi kan finde gode løsninger med Ox, Gini, Keita og for den sags skyld Wilson, og der er også den mulighed, at Salah bliver bedt om at deltage mere i spillet ved at trække længere ned i banen som Messi/Hazard, så der er mange muligheder med vores nuværende spillere.

Første prioritet må være en, der kan veksle med de 3 forreste, og så må vi lade os overraske over resten :D

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 12. feb, 2019 12:23

Havde glemt Shaqiri :oops:

@Niels: Pointen er netop vurderingen af hvor gode vi mener de unge er og dermed kan man regne lidt på hvad vi mangler.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14382
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » tirsdag, 12. feb, 2019 12:34

Jeg er efterhånden ret overbevist om at både Grujic og Wilson et klar til PL. Brewster burde også være det men det er jo et spørgsmål om hvorvidt han kan komme i form i klubben eller skal lejes ud.v
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 12. feb, 2019 13:08

ilusio skrev:Havde glemt Shaqiri :oops:

@Niels: Pointen er netop vurderingen af hvor gode vi mener de unge er og dermed kan man regne lidt på hvad vi mangler.
Den er jo godt nok svær som sofa-fan at gøre sig super klog på, men jeg synes da objektivt set, at vi blandt vores udlejede spillere kan se på præstationer og trænerudmeldinger, der fortæller, at Grujic og Wilson gør det rigtig, rigtig godt og vel godt nok til, at de kan sidde på mandater, som Lallana, Origi, Sturridge, tidligere Clyne for nuværende sidder på.

Af spillere på U23 og som dagligt træner på Melwood med 1. holdet, så er det jo Camacho, Curtis Jones og Ki-Jana Hoever som træder frem i lyset og med Klopp's lyst og vilje til at bruge de unge, så er der da mulighed for, at en eller flere af disse 3 kan rykke et skridt op ad stien, og personligt tror jeg, at Ki-Jana Hoever godt kan blive udpeget som 2. valg på HB med Gomez/Milner/Hendo/Fabinho i baghånden og som 5. valg som CB igen med Fabinho/Gini i baghånden.
Endelig har vi Brewster, som man mellem linjerne synes at kunne læse, var lovet spilletid, hvis han skrev kontrakt med os.

Jeg kan således godt forestille mig plads på bænken til Brewster, Grujic, Wilson og Ki-Jana og masser af spilletid først og fremmest i de 2 hjemlige pokalturneringer til alle 6, hvis Camacho forlænger sin kontrakt.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 12. feb, 2019 16:26

Forstår ikke helt hvad folk ser i Grujic hvis jeg skal være helt ærlig.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 13. feb, 2019 10:26

YNWA! skrev:Forstår ikke helt hvad folk ser i Grujic hvis jeg skal være helt ærlig.
Det er jo ikke meget, vi har set til ham i en Liverpooltrøje, men jeg husker blot de gange, jeg har set ham, at han har virkelig meget bold i sig som i at kunne alt, det man vil med bolden. Han har god fysik, god fart og godt overblik. Han slår mig lidt som en Gini-type, der kan spille både 6er, 8er og 10er, hvis du beder ham om det.
Jeg har også set ham lidt som en arrogant spiller - altså ikke på en rigtig dårlig måde - men mere lidt for sløset, lidt for udisciplineret osv, men han var/er jo også ung, og der skal rettes lidt til hist og her, hvilket jeg er temmelig sikker på, at Klopp nok skal få styr på.
Klopp hentede ham som det første indkøb, så jeg føler mig overbevist om, at han har fulgt ham længe og set ham som det måske største Balkan-talent på det tidspunkt.

Her er et interview med en, der ser noget mere til Grujic i Tyskland end os andre:

https://www.thisisanfield.com/2019/02/m ... ol-future/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 13. feb, 2019 11:05

Er vi så småt begyndt at vise Timo Werner vores kærlighed ved at sende 2 agenter i byen ?

http://www.espn.co.uk/football/soccer-t ... er-to-join

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 13. feb, 2019 11:48

Det må man da nok sige. Vi går offensivt til værks.

Werner er da også en spændende spiller at kigge på. Med Werner og Shaqiri som back-ups til de tre forreste og med en flok unge spillere der også står på sping ville vi jo være meget godt dækket ind, må man sige.
Werner er mere målsøgende og Shaqiri er mere en kreatør, Werner er bedst med højre fod og Shaqiri er bedst med venstre, Werners er en mere atletisk spiller og Shaqiri er en uhåndterbar Power Cube. Det ville slet ikke være tosset.
Men vi er jo nok ikke de eneste der gerne vil have den unge Timo.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 13. feb, 2019 12:35

Niels K skrev: Klopp hentede ham som det første indkøb, så jeg føler mig overbevist om, at han har fulgt ham længe og set ham som det måske største Balkan-talent på det tidspunkt.

Her er et interview med en, der ser noget mere til Grujic i Tyskland end os andre:

https://www.thisisanfield.com/2019/02/m ... ol-future/
Ikke at jeg er uenig i alt det andet, men hvor meget havde Klopp egentlig med Grujic transferen at gøre, ved man det?
-jeg mener transfers tager jo noget tid at få igennem og så længe havde Klopp heller ikke været i klubben da han kom ind.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » onsdag, 13. feb, 2019 13:18

Niels K skrev:
YNWA! skrev:Forstår ikke helt hvad folk ser i Grujic hvis jeg skal være helt ærlig.
Det er jo ikke meget, vi har set til ham i en Liverpooltrøje, men jeg husker blot de gange, jeg har set ham, at han har virkelig meget bold i sig som i at kunne alt, det man vil med bolden. Han har god fysik, god fart og godt overblik. Han slår mig lidt som en Gini-type, der kan spille både 6er, 8er og 10er, hvis du beder ham om det.
Jeg har også set ham lidt som en arrogant spiller - altså ikke på en rigtig dårlig måde - men mere lidt for sløset, lidt for udisciplineret osv, men han var/er jo også ung, og der skal rettes lidt til hist og her, hvilket jeg er temmelig sikker på, at Klopp nok skal få styr på.
Klopp hentede ham som det første indkøb, så jeg føler mig overbevist om, at han har fulgt ham længe og set ham som det måske største Balkan-talent på det tidspunkt.

Her er et interview med en, der ser noget mere til Grujic i Tyskland end os andre:

https://www.thisisanfield.com/2019/02/m ... ol-future/
At han er god nok til Hertha betyder jo ikke han er god nok til Liverpool. Det eneste gode jeg kan huske af Grujic i Liverpool er hans hovedstødsmål på Wembley mod Barcelona.

Han fylder 23 i april måned. Jeg ser ham ikke kunne konkurrere med Hendo, Keita, Gini, Fabinho, Milner eller Ox på midtbanen. (Har ikke Lallana med da jeg tror han bliver solgt).

Hvis vi kan få 10 millioner pund for Grujic så synes jeg vi skal sælge.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 13. feb, 2019 15:31

Niels K skrev:Er vi så småt begyndt at vise Timo Werner vores kærlighed ved at sende 2 agenter i byen ?

http://www.espn.co.uk/football/soccer-t ... er-to-join
Jeg var lunken på Werner for et par sæsoner siden da vi først var linket med ham, well, vi har vel været linket med ham helt tilbage til da han spillede kant i Stuttgart, men nu må jeg indrømme, at han er gået hen og blevet lidt af en drømmesigning. Han arbejder stenhårdt, er lynhurtig, skarp foran mål, men samtidig ikke selvisk, men med et godt overblik for sine medspillere, han er indbegrebet af en holdspiller og skræddersyet til Klopps spillestil. Det er en sjældenhed hos angribere, at de ikke er selviske og med skyklapper på. Werner er god og Werner bliver endnu bedre.

Når det så er sagt, så var jeg edderrasende da Barcelona sendte deres "agenter" i byen for at lokke Coutinho derned. Så synes ikke, det er i orden, at Keita og Mané går ud og udtaler sig om Werner nu. Jeg kan forestille mig, at det ikke er rart for Leipzigs fans, så det bringer minder til da vi stod i samme situation med Coutinho, men derfor behøver vi ikke synke lige så lavt. Werner skal være mere end velkommen, men Keita og Mané skal fokusere på at lade deres fødder tale, fremfor det der.
Corner taken quickly...

Besvar