Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 07. maj, 2015 21:50

Topcat skrev:Hvorfor kommer vi aldrig til at handle som dem ? Gider du uddybe det ?
Det er vel lige præcis hvad vores økonomiske, langsigtede strategi efter sigende handler om, og historisk set har vi også gjort det. Så statisk tror jeg trods alt heller ikke hverken vores eller andres situation er.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mawope » torsdag, 07. maj, 2015 22:06

Jesper skrev:Problemet består imø at vi gentagne gange bliver forbigået. Og derfor troede man heller ikke på Depay. Jeg køber ikke den med at store spillere kun vil til London, for i det her eksempel er der vist ikke den store forskel på geografien. Vi tilbyder formentlig ikke nok penge, vores sportslige projekt er der vist ikke mange der tror på og vores stab mv tiltrækker heller ikke spillere. Men så galt burde det sgu ikke være, for vi trods alt blandt de 10 største klubber i verden set efter markedsværdi. Der er med andre ord interne forhold, der gør at vi nok har strategier, men sørme ingen spillere der kan lykkes med at indfri målene. Og jeg finder ikke vores mål urealistiske, hvilket igen peger indad. Vi er vist flere der har pippet op om at få en ny træner eller en ny struktur - hvad med en ny ejer? Ikke fordi det vil betyde flere penge til holdet, for vi har stadigvæk ffp at forholde os til, men et ejerskab der forstår mekanismerne i fodbold og ikke læner sig op af akademiske strategier og profitoptimering
Louis van Gaal tog Depay med på det hollandske landshold. United har derudover Persie og Blind fra Holland. Læg dertil at han formentlig er tilbudt en bedre løn, CL og at spille med flere verdensstjerner. Jeg tror ikke, den geografiske placering havde så meget at sige denne gang. Det eneste es vi vel næsten kunne spille var, at han hos os er sikret en startplads. Men vi ved jo ret beset ikke, hvad van Gaal har lovet Depay. Måske di Maria ikke er med i Gaals planer.

Mht. markedsværdi og mål så er det vel netop urealistiske mål, vi sætter os. I hvert fald hvis alle forventer, målsætningen vil blive nået, mere end den skal betragtes som en håbefuld ambition. Vi er på Forbes top 10 over rigeste fodboldklubber i verden, men problemet er, vi kun er den 5. rigeste engelske klub, og at det kun er top 4, som får adgang til CL. Juventus er efter os på listen, men de er den rigeste klub i Italien og kan tilbyde både CL kontinuerligt og rigtig gode muligheder for trofæer, og står derfor formentligt som en mere attraktiv arbejdsgiver end os pt. Man kan nok ikke stille det så firkantet op, at vores status på Forbes liste automatisk burde bringe os i den europæiske top 10 sportsligt.

Men det er da nærliggende at få tanken, at ledelsen mangler den fornødne indsigt i sporten - dét spøgelse har vist altid fulgt vores nuværende ejere. Og så virker de meget klippefaste i troen på, de uden videre kan overføre de samme principper fra baseball til fodbold. Men det er jo enormt svært at udtale sig skråsikkert ift. et organ med så lidt transparens som transferkomitéen. Vi aner jo ikke, hvem der har størst andel i de enkelte køb. I princippet kan de dårligste køb være Rodgers ansvar. Vi ved det ikke. Ligesom vi ikke ved, hvor meget der investeres i at lande de store handler. Den manglende lyst fra storpillere til at komme til Liverpool skal vel mest af alt begrundes med, Manchester City stille men sikkert pressede os ud af big 4 og dermed CL-spil. Der er ikke den samme prestige om klubben længere internationalt set, så den i kraft af konstant sportslig eksponering på de største scener automatisk bliver et trækplaster.

Benitez blev et trækplaster for Alonso, Luis Garcia og senere Torres. I øjeblikket er der ikke meget der tegner til, at klubben kan tiltrække navne som dem. Det er derfor, jeg ikke vil være afvisende over for at få et mere internationalt profileret managernavn (ikke at det nødvendigvist skal være Benitez), som forhåbentligt kan gøre det nemmere at tiltrække (og evt. også spotte) stjerner eller de største talenter. Rodgers har med realistiske øjne ikke skuffet resultatmæssigt, og jeg kan derfor også godt forstå de logiske forklaringer om at give kontinuiteten en chance. Jeg vil ikke begræde, hvis han leder holdet ind i næste sæson. Faktisk er jeg lidt nysgerrig efter at finde ud af, om sidste års successæson var en enlig svale, eller om vi kan komme op og levere på et højt niveau over en længere periode igen under Rodgers. Men lige nu synes jeg der er en negativ tendens i transfervinduerne, vi må begynde at tænke over, og så er jeg virkelig usikker på Rodgers' taktiske evner efter denne sæson, som har været enormt rodet, så det efterhånden mest giver indtrykket af en mand i panik. Hvem ved lige nu, om Rodgers helst vil spille sin 4-2-3-1, han havde succes med i Swansea-tiden, men som aldrig har været en succes hos Liverpool, eller om det er den 4-4-2 med diamanten på midtbanen, han havde succes med i sidste sæson, vi stiler efter? Eller sågar om det er dette års mest succesfulde formation, 3-4-3, der skal arbejdes videre på? Jeg synes, det er svært at ane lige nu.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 07. maj, 2015 22:33

Topcat skrev:Hvorfor kommer vi aldrig til at handle som dem ? Gider du uddybe det ?
De har mange flere penge. både til transfer og til lønninger. Thats it.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Skovdal » torsdag, 07. maj, 2015 22:35

Sidder lige og ser Napoli - Dnipro.

Hvor kunne jeg godt tænke mig vi smed nogle penge efter Higuain.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » torsdag, 07. maj, 2015 22:52

Skovdal skrev:Sidder lige og ser Napoli - Dnipro.

Hvor kunne jeg godt tænke mig vi smed nogle penge efter Higuain.
Hvad med ikke at smide penge efter den transferfrie Konoplyanka? Hvordan spiller han i aften?
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Skovdal » torsdag, 07. maj, 2015 22:55

Larry Dillman skrev:
Skovdal skrev:Sidder lige og ser Napoli - Dnipro.

Hvor kunne jeg godt tænke mig vi smed nogle penge efter Higuain.
Hvad med ikke at smide penge efter den transferfrie Konoplyanka? Hvordan spiller han i aften?
Han har arbejdet rigtig stærkt defensivt, men ikke meget der er kommet fra ham offensivt.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » torsdag, 07. maj, 2015 23:15

RedRedRed skrev: ....Men hvis vi vil tilbage i top-4 og have den mindste mulighed for, at gøre os bare lidt gældende i Europa, så bliver vi nødt til at handle mere sikkert ind. ...


Sidste sæson var vi der, men det kunne vi også have gjort uden at handle i sommeren 2013. Min påstand.
Vi købte;
Kolo Toure – Free Transfer – Man City
Iago Aspas – £7m – Celta Vigo
Luis Alberto – £6.8m – Sevilla
Simon Mignolet – £9m – Sunderland
Aly Cissokho – Season Loan – Valencia
Mamadou Sakho – £15m – PSG
Tiago Ilori – £7m – Sporting Lisbo - Loan - Chelsea

Spent: £44,8m

....Vil vi op igen, SKAL vi købe "sikker" kvalitet.

Sådan ser jeg det.
Ret beset er jeg jo enig, men alligevel.........inden ovenstående, ikke imponerende transfersommer var vi sluttet som nr. 7, og selvom ingen af disse indkøb for alvor slog igennem, endte vi altså på den sensationelle 2-plads! Et i bedste fald halvkikset transfervindue forvandler os fra 7'ere til 2'ere.
Sidenhen har vi så haft endnu et miserabelt vindue og mistet verdens vel nok stærkeste striker.

Hvis vi vender blikket mod scum, stod de før tilsvarende vindue som forsvarende mestre.....i de to følgende sæsoner har de købt fellaini, mata, shaw, herrera, di maria og falcao (ikke købt, men spillemæssig 'tilgang' til truppen og til superstjerneløn), der alle var dyrere end vores dyreste køb gennem disse to sæsoner - de har mistet nani, hvor vi har mistet Suarez - og alligevel er der blot 4 marginale points mellem 2013-sæsonens 7'er (2 miserable transfervinduer senere minus Suarez) og samme sæsons mesterhold (tilsat 6 spillere fra prismæssigt øverste hylde og uden tab af noget særligt).
Så nej, køb af store stjerner i ethvert vindue er ikke nødvendigvis det eneste middel til succes - og selvfølgelig har vi ikke den fjerneste brug for en type som depay ( :mrgreen: )
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 07. maj, 2015 23:29

Indlæg lidt længere nede ;)
Senest rettet af Niels K torsdag, 07. maj, 2015 23:35, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 07. maj, 2015 23:32

Niels K skrev:
Jesper skrev:Niels K, jeg beundrer din evige optimisme, men jeg synes du er hamrende naiv, når du på den ene side siger genrejsning af os som klub og i samme åndedrag nævner Bosman - spillere. Sådan hænger verden simpelthen ikke sammen
Jeg synes, jeg er realistisk, og jeg farer ikke ned i det dybeste hul, når der er modgang, for en gang imellem så at kravle op og se lyset som visse andre.

Pellegrini vil efter egne udtalelser meget gerne beholde Milner. Konoplyanka ville vi meget gerne have sidste år. Han er anfører for Dnipro. Vlaar er anfører for Villa og en af de bedste forsvarsspillere ved det sidste VM.

At hente disse 3 spillere vil forstærke os, give os lederskikkelser, give os rutine, og det vil frigøre midler til at hente spillere til andre positioner.

Jeg er stolt over, at vi kører en sund fodboldforretning, og at vi stadig er en af verdens største fodboldklubber, selvom vi ikke har vundet mesterskabet i 25 år. Kuyt sagde til Depay, at hvis han valgte os, ville han finde ud af, at vi var klubben med størst opbakning i England.

Vi ville uden tvivl være i Top 4 tæt på hvert år, hvis der ikke var kommet et par oliefolk med en pose mia. ind i engelsk fodbold, men vi må gøre det på vores måde, uden at bringe klubbens eksistens i fare.

Montoya vil løfte os gevaldigt på backpladsen, og skulle koste under 10 mio. £.
Der burde derfor være mange midler til at hente en klasseangriber, når vi forhåbentligt også for solgt et par håndfulde spillere, og måske er der også til en stærk midtbanemand mere ?

Vi er nød til at være realistiske i vores forventninger til vores økonomiske formåen.

PS. Som Dillmann skriver herover, så er vi jo latterligt tæt på at nappe den 4. plads fra verdens pt. 3. rigeste klub.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af RedRedRed » fredag, 08. maj, 2015 00:41

Larry Dillman & Niels K.

Jeg kan sagtens se hvor i vil hen, når i skriver vi ikke er så sindsygt langt fra United.
Men på én sæson er vi gået fra 2. til 5. pladsen, hvor United i samme periode er gået fra 7. til 4. pladsen. Man kan se fremgang hos dem, hvorimod vi er gået noget i stampe.
United er tilmed allerede igang med at forstærke sig til næste sæson, og jeg er overbevist om at de kommer til at hente en 2-3 store stjerner mere.
Hvis vi igen går ud og henter 6-7 Luis Albertoer, så vil vi være meget længere efter næste år, er jeg bange for.

Så min pointe er sådan set bare, at jeg hellere ser 2 indkøb af kvalitet, i stedet for kvantiteten af 6-7 indkøb.
Jeg er helt med på vi ikke kan hente Real og Barca spillere, men mindre kan også gøre det. Men spillere som Aspas, Alberto, Cissokho, Moses osv. fører ikke klubben nogle vegne.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 08. maj, 2015 04:31

RedRedRed skrev:Larry Dillman & Niels K.

Jeg kan sagtens se hvor i vil hen, når i skriver vi ikke er så sindsygt langt fra United.
Men på én sæson er vi gået fra 2. til 5. pladsen, hvor United i samme periode er gået fra 7. til 4. pladsen. Man kan se fremgang hos dem, hvorimod vi er gået noget i stampe.
United er tilmed allerede igang med at forstærke sig til næste sæson, og jeg er overbevist om at de kommer til at hente en 2-3 store stjerner mere.
Hvis vi igen går ud og henter 6-7 Luis Albertoer, så vil vi være meget længere efter næste år, er jeg bange for.

Så min pointe er sådan set bare, at jeg hellere ser 2 indkøb af kvalitet, i stedet for kvantiteten af 6-7 indkøb.
Jeg er helt med på vi ikke kan hente Real og Barca spillere, men mindre kan også gøre det. Men spillere som Aspas, Alberto, Cissokho, Moses osv. fører ikke klubben nogle vegne.
http://plbold.dk/2015/05/08/chokerende- ... vt-%C3%A5r
Sturridge blev hentet fra bænken.
Bortset fra han er meget skadet et han god.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 08. maj, 2015 09:25

6 alternativer til Depay:

http://www.empireofthekop.com/2015/05/0 ... er-united/

Jeg vil sige 7 med Konoplyanka.

Reus
Pedro
Konoplyanka
Walcott
Ntep

Vil nok være min prioriteringsrækkefølge.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14382
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » fredag, 08. maj, 2015 09:41

Du kan roligt stryge Reus fra den liste.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 08. maj, 2015 12:48

Niels K skrev:6 alternativer til Depay:

http://www.empireofthekop.com/2015/05/0 ... er-united/

Jeg vil sige 7 med Konoplyanka.

Reus
Pedro
Konoplyanka
Walcott
Ntep

Vil nok være min prioriteringsrækkefølge.
I mine øjne er kun Reus og Walcott (uden skader) gode nok. Og dem får vi ikke.

Men hvorfor ikke fokusere der, hvor vi har allermest brug for en forstærkning - nemlig i angrebet? Vi har jo Sterling, Coutinho, Lallana, Ibe og Markovic til de pladser, hvor Depay også er bedst.
Kloppite

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af tue69 » fredag, 08. maj, 2015 13:40

Kelly skrev:
tue69 skrev:Ings, Konyplyanka (som flopper fælt) og et eller andet mærkeligt i offensiven. Charlie Austin.

Det bliver et transfervindue som aldrig før... Eller... Som mange gange før, egentligt.
Positive tanker er aldrig dejlige.
Jeg er skam ganske positiv, og på nogle områder mere end dig. Men man selekterer jo selv her på forum.

Transferområdet er dog ikke et af de områder jeg er positiv på, dertil er vores gennemsnitlige niveau simpelthen for ustabilt.

I øvrigt: http://www.bold.dk/nyt/rodgers-aldrig-i ... de-i-depay

Mjah...
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Besvar