Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 10. feb, 2020 09:38

Mysjkin skrev:
Filos of Isk skrev:
mandag, 10. feb, 2020 08:59
Hr. Drejer skrev:
mandag, 10. feb, 2020 00:02
. Jeg kan ikke vurdere om Sancho eller Werner kan det nu.
Det kan de ikke ;)
Det kan sagtens være de kan komme til det, hvis de arbejder hårdt og alt det der og selvfølgelig hvis MAné og Salah er væk.

Altså jeg tror langt hen af vejen at Minamino er tiltænkt en forstærkning til næste sæson mere end til denne.

Men jeg ville da lyve hvis jeg påstod at jeg ikke gerne ville have en Mané klon ind.

Jeg tror ikke på Sancho, han er mega hyped i England og dels er prisen derefter og dels, så ved han også godt at han kan få stjernestatus i alle andre klubber end Liverpool og Man City, vi skal huske at Snacho er havnet i Dortmund fordi han ville undslippe Man City og den store konkurrence om pladserne.

Werner kunne jeg godt se os gå efter. Men hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg det bliver mere i stil med at vi forsøger at opgradere Shaqiri med en Adama Traore, Samu Chukwueze, Leon Bailey eller lign.

Men AFCON skal vi selvfølelig tage alvorligt og den kommer jo på et dumt tidspunkt, altså i indeværende sæson havde vi jo nok klaret det uden større problemer, men næste sæson er vi jo ikke nødvendigvis så suveræne.

Ang Wilson salget, så tænker jeg lidt at vi laver finten med at sætte en høj salgspris på ham, så vi lige så vel kan ende med at have ham efter vinduet lukker, lidt i stil med Origi situationen.
Én af vores store styrker er, at både Mané og Salah er enormt alsidige. De er lynhurtige, stærke i kontrafasen og dygtige afsluttere; men de kan også spille i de små rum og sætte en mand selv hvor der ikke er så meget plads. Min nuværende vurdering af Werner er, at han evner den første del, mens det halter mere med det sidste. Spørgsmålet er om vores scouting team kan spotte den næste Mané.
Fedt indlæg. Jeg giver dig tildels ret, selvom jeg gerne ser Werner på holdet, men ikke hvis bænken skal springes.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


AJJ
Indlæg: 2403
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » mandag, 10. feb, 2020 10:16

Jeg tror ikke et øjeblik på, at Klopp, Edwards & co køber en ekstra angriber til sommer, fordi der er African Nations i jan/feb 21. Al historik taler imod, at der bliver lavet den slags kortsigtede løsninger under det nuværende regime. Vi må klare os med det, vi har.

Og Sancho kommer jo til at koste meget mere end 50 mio. pund.

Adama Traores pris er desuden angiveligt katapulteret op i stratosfæren, så kan heller ikke forestille mig, at han er interessant. Han er i øvrigt blevet hypet meget, men han er altså ikke verdensklasse som Salah og Mané. Han kan altid sætte sin mand og er begyndt at slå anstændige indlæg, men jeg synes derudover, han er en ret simpel spiller.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » mandag, 10. feb, 2020 11:14

Filos of Isk skrev:
mandag, 10. feb, 2020 08:59
Hr. Drejer skrev:
mandag, 10. feb, 2020 00:02
. Jeg kan ikke vurdere om Sancho eller Werner kan det nu.
Det kan de ikke ;)
Det kan sagtens være de kan komme til det, hvis de arbejder hårdt og alt det der og selvfølgelig hvis MAné og Salah er væk.

Altså jeg tror langt hen af vejen at Minamino er tiltænkt en forstærkning til næste sæson mere end til denne.

Men jeg ville da lyve hvis jeg påstod at jeg ikke gerne ville have en Mané klon ind.

Jeg tror ikke på Sancho, han er mega hyped i England og dels er prisen derefter og dels, så ved han også godt at han kan få stjernestatus i alle andre klubber end Liverpool og Man City, vi skal huske at Snacho er havnet i Dortmund fordi han ville undslippe Man City og den store konkurrence om pladserne.

Werner kunne jeg godt se os gå efter. Men hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg det bliver mere i stil med at vi forsøger at opgradere Shaqiri med en Adama Traore, Samu Chukwueze, Leon Bailey eller lign.

Men AFCON skal vi selvfølelig tage alvorligt og den kommer jo på et dumt tidspunkt, altså i indeværende sæson havde vi jo nok klaret det uden større problemer, men næste sæson er vi jo ikke nødvendigvis så suveræne.

Ang Wilson salget, så tænker jeg lidt at vi laver finten med at sætte en høj salgspris på ham, så vi lige så vel kan ende med at have ham efter vinduet lukker, lidt i stil med Origi situationen.
Det er ikke korrekt. Han blev solgt for langt under prisen for at City kunne undgå straf mht. at kontakte unge spillere ulovligt (tilsvarende sag som Chelsea fik transferforbud for).

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » mandag, 10. feb, 2020 11:28

AJJ skrev:
mandag, 10. feb, 2020 10:16
Jeg tror ikke et øjeblik på, at Klopp, Edwards & co køber en ekstra angriber til sommer, fordi der er African Nations i jan/feb 21. Al historik taler imod, at der bliver lavet den slags kortsigtede løsninger under det nuværende regime. Vi må klare os med det, vi har.

Og Sancho kommer jo til at koste meget mere end 50 mio. pund.

Adama Traores pris er desuden angiveligt katapulteret op i stratosfæren, så kan heller ikke forestille mig, at han er interessant. Han er i øvrigt blevet hypet meget, men han er altså ikke verdensklasse som Salah og Mané. Han kan altid sætte sin mand og er begyndt at slå anstændige indlæg, men jeg synes derudover, han er en ret simpel spiller.
Enig mht Traoré! Jeg læste forleden en artikel hvor han blev beskrevet som et kæmpe talent, der besad den typiske Barca-DNA, samt styrke og hurtighed. Den manglende Barca-DNA var årsagen til de solgte ham, han er taktisk vildt flaky og teknisk en af de ringeste spillere der er kommet ud af La Masia. Han er dog stadig god, bare langt mindre god end de fleste tror!

Mht angriber, så tyder de rapporter der er omkring klubben på, at du tager fejl. De er ret stort at mangle vores to topscorere i en måned hver, og jeg tror ikke vi skal undervurdere hvor hårdt det er at deltage i en sådan turnering. Dertil kommer at Ginea og Naby ligger til at kvalificere, samt muligheden (om end den virker meget lille) for Matip slår fred med træneren for at spille på hjemmebane i Cameroun. Hvis vi skal have en trup der kan holde til det, så skal den være bredere end den er i dag, særligt hvis den ekstra byrde det lægger på vores spillere manifesterer sig i skader. Origis kvalitet er allerede alt for langt fra resten af angriberne, til at han konstant kan bidrage, så står vi tilbage med Minamino og Firmino. Selvom det rimer, er det ikke godt nok.

Hr. Drejer
Indlæg: 13742
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 10. feb, 2020 12:04

AJJ skrev:
mandag, 10. feb, 2020 10:16
Jeg tror ikke et øjeblik på, at Klopp, Edwards & co køber en ekstra angriber til sommer, fordi der er African Nations i jan/feb 21. Al historik taler imod, at der bliver lavet den slags kortsigtede løsninger under det nuværende regime. Vi må klare os med det, vi har.

Og Sancho kommer jo til at koste meget mere end 50 mio. pund.

Adama Traores pris er desuden angiveligt katapulteret op i stratosfæren, så kan heller ikke forestille mig, at han er interessant. Han er i øvrigt blevet hypet meget, men han er altså ikke verdensklasse som Salah og Mané. Han kan altid sætte sin mand og er begyndt at slå anstændige indlæg, men jeg synes derudover, han er en ret simpel spiller.
Ja, det jeg mente var at hvis vi solgte Wilson og Shaq, så skal vi vel 'kun' op med £50 M. for ham. Jeg tror at de to førstnævnte kan indbringe de sidste £50 M. Der er i hvert fald tale om £30 M. for Wilson, og Shaq kan vi måske få £20 M.

Jeg tror heller ikke Klopp køber ind til kun African Cup. Men det er helt sikkert at de seks uger hvor Salah og mane er med landsholdet, er med i deres transferovervejelser, ifm. langtidsinvesteringer i truppen. Men derudover så er det hårdt at miste vores to bedste målscorer i over en måned, og de kan være mentalt trætte når de returnere.

Jeg tror de tænker langsigtet, og den trup vi har nu, holder vel 2-3 sæsoner mere, og så er de ved at nå en alder, hvor det går ned ad bakke. Mane bliver 28 om lidt, Firmino bliver 29 til oktober og Salah bliver 28 til sommer. De er i deres bedste alder nu, men jeg tror at både Klopp og Edwards allerede nu tænker længere frem, hvilket jeg ser Minamino som et eksempel herpå. Erstatningen bliver købt, før spilleren falder i niveau, så den nye spiller ikke kræver tilvænning til kulturen, truppen, landet, spillestilen etc.

Derudover, så købte vi ingen til 1. holdtruppen sidste sommer, måske sparede vi op.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2403
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » tirsdag, 11. feb, 2020 10:14

Vi må se, hvad der sker til sommer. Købene af Van Dijk og Alisson var dog absolutte undtagelser, der bekræfter reglen. Vi kommer ikke på tilsvarende vis til at smide 80 mio. pund eller mere for en angriber. Det kan jeg ikke forestille mig.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 11. feb, 2020 10:42

AJJ skrev:
tirsdag, 11. feb, 2020 10:14
Vi må se, hvad der sker til sommer. Købene af Van Dijk og Alisson var dog absolutte undtagelser, der bekræfter reglen. Vi kommer ikke på tilsvarende vis til at smide 80 mio. pund eller mere for en angriber. Det kan jeg ikke forestille mig.
Det tror jeg ikke man kan sige så skråsikkert.

Af tre grunde: Den ene handler om inflation og det faktum, at vi rent faktisk er blevet en temmelig velhavende klub, så det der var umuligt tidligere, er ikke længere så umuligt.

Den anden grund relaterer til Klopps kontraktforlængelse, hvor han har signaleret at han vil påbegynde/deltage i fase nummer to. Med det mener jeg, at det hold vi har lige nu, det er opbygget gennem flere år og det peaker nu. I teorien kan man bare fortsætte ved flydende og langsomt at skifte ud i gruppen, men i praksis kommer de her store hold ofte i bølger, hvor man skal starte lidt forfra. Og det er den her anden bølge eller fase, hvor man måske har brug for markante køb (igen).

Noget helt tredje handler om den strategi vi vælger at bruge de næste 3-4 år. Vælger vi at lade spillerne gå kontrakterne ud og også langsomt falde i niveau, hvilket de fleste gør i takt med de bliver ældre. Eller laver vi de her store salg, hvor de eksempelvis er 29 år og stadigvæk har topniveau tilbage i nogle år. Gør vi det sidste, så vil det betyde nogle enorme salg, som så igen vil frigive en masse penge (som ved Coutinho-salget) og som også vil betyde pres for at erstatte vedkommende med en tilsvarende, men yngre superstjerne (eller kommende superstjerne). Her bliver det uhyre interessant at se, hvad vi gør med Wijnaldum til sommer, for det vil måske danne præcedens for øvrige handler eller mangel på samme.

Det ukendte forhold i de her overvejelser ligger i satsningen og brugen af egne spillere fra ungdomsafdelingen. Hvor mange kommer til at tage springet? Hvor mange vil være gode nok? Og med god nok, mener jeg blandt de aller, aller bedste i verden.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » tirsdag, 11. feb, 2020 11:31

Jesper skrev:
tirsdag, 11. feb, 2020 10:42
AJJ skrev:
tirsdag, 11. feb, 2020 10:14
Vi må se, hvad der sker til sommer. Købene af Van Dijk og Alisson var dog absolutte undtagelser, der bekræfter reglen. Vi kommer ikke på tilsvarende vis til at smide 80 mio. pund eller mere for en angriber. Det kan jeg ikke forestille mig.
Det tror jeg ikke man kan sige så skråsikkert.

Af tre grunde: Den ene handler om inflation og det faktum, at vi rent faktisk er blevet en temmelig velhavende klub, så det der var umuligt tidligere, er ikke længere så umuligt.

Den anden grund relaterer til Klopps kontraktforlængelse, hvor han har signaleret at han vil påbegynde/deltage i fase nummer to. Med det mener jeg, at det hold vi har lige nu, det er opbygget gennem flere år og det peaker nu. I teorien kan man bare fortsætte ved flydende og langsomt at skifte ud i gruppen, men i praksis kommer de her store hold ofte i bølger, hvor man skal starte lidt forfra. Og det er den her anden bølge eller fase, hvor man måske har brug for markante køb (igen).

Noget helt tredje handler om den strategi vi vælger at bruge de næste 3-4 år. Vælger vi at lade spillerne gå kontrakterne ud og også langsomt falde i niveau, hvilket de fleste gør i takt med de bliver ældre. Eller laver vi de her store salg, hvor de eksempelvis er 29 år og stadigvæk har topniveau tilbage i nogle år. Gør vi det sidste, så vil det betyde nogle enorme salg, som så igen vil frigive en masse penge (som ved Coutinho-salget) og som også vil betyde pres for at erstatte vedkommende med en tilsvarende, men yngre superstjerne (eller kommende superstjerne). Her bliver det uhyre interessant at se, hvad vi gør med Wijnaldum til sommer, for det vil måske danne præcedens for øvrige handler eller mangel på samme.

Det ukendte forhold i de her overvejelser ligger i satsningen og brugen af egne spillere fra ungdomsafdelingen. Hvor mange kommer til at tage springet? Hvor mange vil være gode nok? Og med god nok, mener jeg blandt de aller, aller bedste i verden.
Amen! Og hvis vi skeler til, at Werner har en frikøbsklausul på 50m og tilsyneladende gerne vil spille i Liverpool og under Klopp, så har jeg svært ved at se det ikke skulle være en forstærkning der kunne gøre både ham, samt vores tre førstevalg bedre. Sikkert også Minamino

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » tirsdag, 11. feb, 2020 12:09

pow9199 skrev:
tirsdag, 11. feb, 2020 11:31
Jesper skrev:
tirsdag, 11. feb, 2020 10:42
AJJ skrev:
tirsdag, 11. feb, 2020 10:14
Vi må se, hvad der sker til sommer. Købene af Van Dijk og Alisson var dog absolutte undtagelser, der bekræfter reglen. Vi kommer ikke på tilsvarende vis til at smide 80 mio. pund eller mere for en angriber. Det kan jeg ikke forestille mig.
Det tror jeg ikke man kan sige så skråsikkert.

Af tre grunde: Den ene handler om inflation og det faktum, at vi rent faktisk er blevet en temmelig velhavende klub, så det der var umuligt tidligere, er ikke længere så umuligt.

Den anden grund relaterer til Klopps kontraktforlængelse, hvor han har signaleret at han vil påbegynde/deltage i fase nummer to. Med det mener jeg, at det hold vi har lige nu, det er opbygget gennem flere år og det peaker nu. I teorien kan man bare fortsætte ved flydende og langsomt at skifte ud i gruppen, men i praksis kommer de her store hold ofte i bølger, hvor man skal starte lidt forfra. Og det er den her anden bølge eller fase, hvor man måske har brug for markante køb (igen).

Noget helt tredje handler om den strategi vi vælger at bruge de næste 3-4 år. Vælger vi at lade spillerne gå kontrakterne ud og også langsomt falde i niveau, hvilket de fleste gør i takt med de bliver ældre. Eller laver vi de her store salg, hvor de eksempelvis er 29 år og stadigvæk har topniveau tilbage i nogle år. Gør vi det sidste, så vil det betyde nogle enorme salg, som så igen vil frigive en masse penge (som ved Coutinho-salget) og som også vil betyde pres for at erstatte vedkommende med en tilsvarende, men yngre superstjerne (eller kommende superstjerne). Her bliver det uhyre interessant at se, hvad vi gør med Wijnaldum til sommer, for det vil måske danne præcedens for øvrige handler eller mangel på samme.

Det ukendte forhold i de her overvejelser ligger i satsningen og brugen af egne spillere fra ungdomsafdelingen. Hvor mange kommer til at tage springet? Hvor mange vil være gode nok? Og med god nok, mener jeg blandt de aller, aller bedste i verden.
Amen! Og hvis vi skeler til, at Werner har en frikøbsklausul på 50m og tilsyneladende gerne vil spille i Liverpool og under Klopp, så har jeg svært ved at se det ikke skulle være en forstærkning der kunne gøre både ham, samt vores tre førstevalg bedre. Sikkert også Minamino
Enig - seneste 3 transfervinduer har vi plus på ca. 55 mio. pund. Med de penge CL har givet. Et evt. mesterskab vil give kan jeg simpelthen ikke se, at der ikke skulle kunne smides store summer for et par spillere, hvis Klopp mener de pågældende spillere vil forstærke os. Jeg tror også at AFCON spiller ind og i min verden er det ikke et quick fix at købe et par spillere så vi er dækket i den periode + perioder med skader/karantæner osv. Ved godt at vi ikke plejer smide os om med penge - men tror egentlig at Klopp har det der minder om en blanko check til at forstærke holdet, hvis han mener det er befordrende for holdet. Nøgtert set forsvinder Lallana, Clyne, Shaqiri og vel et par stykker mere til sommer - hvorfor ikke erstatte et par af dem med spillere der virkelig har klasse

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 11. feb, 2020 14:05

Jeg tror Klopp og co vælger en mellemting mellem de ting du remser op Jesper:

1. Enkelte køb af de rette spillere "uanset" pris. Det er nu rimelig tydeligt at der hvor vi har smidt boksen (minus Keita) der har vi fået en verdensklassespiller. Det er vigtigt vi er klar til dette i fremtiden også når det skulle blive nødvendigt.
2. Jeg tror vi vil fortsætte med at lave "good business" signings som Shaqiri, Minamino, Robbo, Gini osv. Altå spillere som enten er billige og en god reserve, eller også er undervurderede spillere med kæmpe potentiale.
3. Vi har en fantastisk unik mulighed for at fortsætte arbejdet med at få de unge spillere op. Skulle det vise sig at Curtis Jones kan blive bare i nærheden af den succes som TAA er i dag, så er det vanvittigt. Med tanke på at vi også har en Williams i spe som erstatning/reserve til TAA, det gør det kun endnu vildere. Om 3-4 år har vi nok også en Elliot klar til førsteholdet, og så snakker vi om 3-5 spillere som alle er kommet gennem akademiet. (og så er Brewster ikke engang nævnt)

Vi har nu en stamme af spillere meget få i verden kan matche, men vi har samtidig en fødekæde af nye talenter på vej. Jeg tror at denne fødekæde bliver kerne i det fremtidige arbejde, men uden at vi er klar til at gøre smarte handler og de få store handler der skal til for at holde os på toppen.

Derfor anser jeg det for naturligt at vi vil holde på Gini til han er 33-34 år for at nyde godt af hans erfaring og evner som kan smitte af på de unge, lidt ligesom Milner gør i dag.

Milner må så gerne blive tilknyttet akademiet tak når han om 10-12 år stiller støvlerne ;)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

AJJ
Indlæg: 2403
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » onsdag, 12. feb, 2020 11:00

Edwards/Klopp-doktrinen kan vel formuleres sådan, at der kun betales en stor transfersum (i det nuværende marked vel > ca. 70 mio. pund - og mere hvis det er en angriber) for en spiller, såfremt vedkommende vurderes at være en "transformer", som det betegnes i Reddys artikel.

Indtil videre er det så Keita, VvD og Alisson, hvor førstnævnte så ikke har levet op til forventningen (endnu).

Og den doktrin består, selvom vi er ”kommet til penge” – der er i hvert fald ikke noget, der tyder på andet. £90-100 mio. for et talent som Sancho eller Havertz? Glem det. Vi finder et mindre profileret alternativ med stort potentiale til max £50 mio.

Flere er tilsyneladende overbeviste om, at blot fordi vi har flere penge og er blevet mere attraktive, så vil det automatisk medføre flere køb af dyre spillere, som er højtprofilerede i markedet. Det tror jeg simpelthen ikke på med Edwards/Klopp.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 12. feb, 2020 12:50

Exclusive: Fjortoft says ‘Multiple sources’ confirm Klopp wants Werner; Jurgen ‘knows Timo is a perfect player in his system’

https://www.empireofthekop.com/2020/02/ ... is-system/

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » onsdag, 12. feb, 2020 14:04

AJJ skrev:
onsdag, 12. feb, 2020 11:00
Flere er tilsyneladende overbeviste om, at blot fordi vi har flere penge og er blevet mere attraktive, så vil det automatisk medføre flere køb af dyre spillere, som er højtprofilerede i markedet. Det tror jeg simpelthen ikke på med Edwards/Klopp.
Med flere, hvem mener du så? (Hint: ingen) Doktrinen går jo ikke på det beløb der betales for en spiller, men hvad vi forventer at få tilbage kontra den investering vi lægger. Og det jeg læser både her og i medier er, at det vores økonomi naturligvis ændrer vores råderum, men ikke tilgangen. Det vil være naivt at tro at et øget økonomisk råderum (og ditto tiltrækningskraft) ikke ændrer på hvilke spillere vi henter, men ingen i verden tror jo heller på, at vi blindt går ud og betaler 200m for Mbappé eller 150m for Sancho (selvom jeg bestemt ikke kategorisk vil udelukke noget), særligt ikke når Werner har en klausul på 50-60m. Klopp/Edwards-doktrinen (som dog kun er en Edwards'-doktrin) handler jo om detaljeret analyse af spillere og hvilke muligheder der ligger i givne investeringer. Men den er i den grad også kendetegnet ved, som vi så med Virg og Ali, at betale store penge når det er fornuftigt. Hvis 200m er fornuftigt (og muligt) for Mbappé, så køber vi ham.

AJJ
Indlæg: 2403
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » onsdag, 12. feb, 2020 15:32

pow9199 skrev:
onsdag, 12. feb, 2020 14:04
AJJ skrev:
onsdag, 12. feb, 2020 11:00
Flere er tilsyneladende overbeviste om, at blot fordi vi har flere penge og er blevet mere attraktive, så vil det automatisk medføre flere køb af dyre spillere, som er højtprofilerede i markedet. Det tror jeg simpelthen ikke på med Edwards/Klopp.
Med flere, hvem mener du så? (Hint: ingen) Doktrinen går jo ikke på det beløb der betales for en spiller, men hvad vi forventer at få tilbage kontra den investering vi lægger. Og det jeg læser både her og i medier er, at det vores økonomi naturligvis ændrer vores råderum, men ikke tilgangen. Det vil være naivt at tro at et øget økonomisk råderum (og ditto tiltrækningskraft) ikke ændrer på hvilke spillere vi henter, men ingen i verden tror jo heller på, at vi blindt går ud og betaler 200m for Mbappé eller 150m for Sancho (selvom jeg bestemt ikke kategorisk vil udelukke noget), særligt ikke når Werner har en klausul på 50-60m. Klopp/Edwards-doktrinen (som dog kun er en Edwards'-doktrin) handler jo om detaljeret analyse af spillere og hvilke muligheder der ligger i givne investeringer. Men den er i den grad også kendetegnet ved, som vi så med Virg og Ali, at betale store penge når det er fornuftigt. Hvis 200m er fornuftigt (og muligt) for Mbappé, så køber vi ham.
Jeg koblede nu altså også beløbet sammen med, at spilleren skulle være en "transformer".

Tom_Jorsal
Indlæg: 2117
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 12. feb, 2020 23:15

Giv Ajax 15 mio. euro for Ryan Gravenberch og lad dem beholde ham i et par sæsoner på leje. Ligner et nyt kæmpe talent, de har på vej. En slags show off udgave af Fabinho. 190 cm og ekstremt teknisk stærk og scorer allerede mål for førsteholdet som 17-årig.

Besvar