Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 03. okt, 2018 16:13

Debatten omkring Ramsey er interessant.

Ramsey på en fri transfer er isoleret set en attraktiv handel. Men det skal selvfølgelig holdes op mod faktorer som kontraktlængde, løn, tidsperspektiv og den nuværende trup. Specielt sidstnævnte to bør være tungtvejende i argumentationen for/imod en transfer.

Som Jesper er inde på, er der en række spørgsmålstegn ved flere af vores nuværende midtbanespillere. Lallana har ikke kunne løfte niveauet siden sin skade mod Atletico Madrid i sommeren 2017 - han er ligepræcis den spillertype holdet mangler, men det ligner han er færdig på topniveau med tanke på hans alder. Tilsvarende læste jeg for nyligt en sportsfysiolog udtale sig omkring Oxlade-Chamberlain. Udtalelserne tog blandt andet udgangspunkt i et studie foretaget i NFL omkring atleters tilbagevenden fra tilsvarende skader. Udsigterne var dystre eftersom kun 1/5 nåede tilbage i samme fysiske forfatning som inden skaden fandt sted.

Hiver man Lallana og Oxlade-Chamberlain ud af ligningen, ser bredden på den offensive midtbane ikke længere så imponerende ud. Derudover vil jeg også sætte spørgsmålstegn ved fremtidsudsigterne for en snart 33 årig James Milner. Set i det lys giver Ramsey på en fri transfer god mening, da han som minimum vil kunne tage Lallana’s rolle og agere bindeled mellem midtbane og angreb.

Kigger vi isoleret set på selve tidsperspektivet ved denne handel synes jeg det taler mod et køb. Ramsey fylder 29 år til næste december, hvilket indikerer Liverpool ikke får en spiller, der kan levere på det påkrævede niveau i en længere årrække. Ramsey besidder ikke Milners robusthed, hvilket kan konkludere ved at kigge på hans lange skadeshistorik. Jeg synes allerede, at man ser tegn på langsommere antrit og fære løb i længderetningen af banen, hvilket er én af Ramsey’s spidskompetencer.

Klopp må således ikke anskue Ramsey som en langsigtet løsning, hvorom stammen på holdet blandt andet bygges op omkring. Det skal i stedet betragtes som en lukrativ transfer, som er for god at sige nej til, da det på kort sigt (2-3 sæsoner) tilfører truppen international klasse til relativt få udgifter.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » onsdag, 03. okt, 2018 16:51

Gode pointer Jesper.

Men er det ikke lidt tidligt at snakke om at Fabinho muligvis er et fejlkøb? Han har spillet 4 minutter i Premier League. Robertson og Ox spillede heller ikke før december, og dem ville jeg ikke kalde fejlkøb.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 03. okt, 2018 16:53

YNWA! skrev:Gode pointer Jesper.

Men er det ikke lidt tidligt at snakke om at Fabinho muligvis er et fejlkøb? Han har spillet 4 minutter i Premier League. Robertson og Ox spillede heller ikke før december, og dem ville jeg ikke kalde fejlkøb.
Fabinho spiller i aften. Han starter inde

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 03. okt, 2018 16:53

Jeg syntes at Robbie_God_Fowler sumerer Ramsay situationen rigtig fint op.

Eneste tilføjelse jeg har; er at hvis nu vi har pengene og muligheden for at hente et alternativ der er bedre end Ramsay, det kunne f.eks. være Savic eller måske endda Fekir eller hvem vi ellers kan komme i tanke om. Så ser jeg hellere at vi ignorerer den gode handel og forstærker os med den spiller der kan findes af den højeste kvalitet. Vi har en trekløver oppe foran der er svær at forstærke oppefra og der kommer talenter som Brewster og Wilson oveni den ligning. Gomez og VvD er startet super godt, vores keeper er vi glade for, vi har stadig tårn høje forventninger til Keita og høje forventninger til Fabinho og vores backs er unge og super gode.
Midtbanen til gengæld - vi skændes jævnligt om Hendo er undervurdet og bliver hetzet eller om han er overvurderet eller om det er Gini der er the unsung hero eller hvad der lige sker, vi er dog alle forelskede i Milner. Midtbanen er i mine øjne blevet det nemmeste sted at forstærke vores start 11'er og derfor skal vi i det mindste overveje om det er muligt at lave en stor transfer til midtbanen. Kan vi løfte kvaliteten på vores midtbane markant, så er vi altså et rigtig vildt hold ligepludselig.

Det er stadig early days og vi må ikke skrive officielt med Ramsay endnu alligvel, så vi har tid til at se hvordan Fabinho og Keita udvikler vores midtbane, om 6 måneder sidder jeg forhåbentlig at skriver at det ville være vanvid at prøve at spille Ramsay ind på vores midtbane.

men det er jo et problem vi altid render ind i med transfers, vi kender ikke alle vores mulige transfer emners tilgængelighed, Ramsay er en god spiller, men hans alder gør at han ikke er ret nem at sælge videre med profit efter to år.

Så indtil videre syntes jeg vi skal holde interessen ved lige lade hans folk vide at der er en plads til ham på Anfield, men det bliver igennem hårdt slid at han vinder en fast plads på holdet og han ikke skal regne med at få en Sanchez-lønning.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » onsdag, 03. okt, 2018 17:01

liverpoolfc86 skrev:
YNWA! skrev:Gode pointer Jesper.

Men er det ikke lidt tidligt at snakke om at Fabinho muligvis er et fejlkøb? Han har spillet 4 minutter i Premier League. Robertson og Ox spillede heller ikke før december, og dem ville jeg ikke kalde fejlkøb.
Fabinho spiller i aften. Han starter inde

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Hvor har du læst det?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 03. okt, 2018 18:23

YNWA! skrev:Gode pointer Jesper.

Men er det ikke lidt tidligt at snakke om at Fabinho muligvis er et fejlkøb? Han har spillet 4 minutter i Premier League. Robertson og Ox spillede heller ikke før december, og dem ville jeg ikke kalde fejlkøb.
Lige en kommentar til RGF. Jeg har selv læst idræt, og det har altid undret mig at spillere med alvorlige skader altid siger: "Jeg kommer tilbage endnu stærkere end før!" Det er næsten statistisk set løgn.

Jo, jeg vil naturligvis ikke dømme Fabinho ude. Det ville da også være en kende dobbeltmoralsk, idet jeg selv skrev en artikel i vores medlemsblad, hvor jeg netop hyldede det køb.
Jeg kom bare til at tænke på Mikkel Bischoff, som rigtigt nok påpegede, at Klopp muligvis også laver en hel del spin med denne sag, idet han hele tiden bruger eksemplet med Ox og Robertson, som brugte en del tid på at komne op i tempo og g niveau. Som Bischoff har været inde på, så er det en sandhed med modifikationer, fordi der virkelig også er eksempler på det modsatte - altså at det ikke bare er et spørgsmål om tid. Dernæst var Fabinho en etableret stjerne og jeg tror faktisk at man i Liverpool troede, at han fra dag 1 ville være en forstærkning. Nu har Wijnaldum vist sig at være en langtidsholdbar løsning som 6er, men det kunne man ikke vide før sommeren. Dertil var det eksperiment for nyt.
Så jeg er begyndt at bliver kende bekymret. Og jeg undrer mig faktisk, for her var det en spiller jeg havde set mange gange, og da han spillede sidst, så var han eksempelvis pludselig blevet ekstrem langsom. Hurtig har han aldrig været, men det her var en snegl med bremsen trukket.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 03. okt, 2018 18:56

Jeg glemte fuldstændig en pointe. Eller jeg fik i hvert fald ikke understreget den: Mål fra midtbanen. Det synes jeg vi mangler i den endnu spæde sæson.
Og det tror jeg bliver en mangelvare. Netop i det lys så jeg gerne en midtbanespiller med mål i sig. Om det så er Ramsey... Jeg ved det ærligt talt ikke, men jeg vil da ikke udelukke det.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 03. okt, 2018 19:37

YNWA! skrev:Gode pointer Jesper.

Men er det ikke lidt tidligt at snakke om at Fabinho muligvis er et fejlkøb? Han har spillet 4 minutter i Premier League. Robertson og Ox spillede heller ikke før december, og dem ville jeg ikke kalde fejlkøb.
Oxlade synes jeg kan diskuteres. Vi købte en dyr spiller med en skræmmende skadeshistorik og den er desværre forsat.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » onsdag, 03. okt, 2018 19:40

Oomph242 skrev:
YNWA! skrev:Gode pointer Jesper.

Men er det ikke lidt tidligt at snakke om at Fabinho muligvis er et fejlkøb? Han har spillet 4 minutter i Premier League. Robertson og Ox spillede heller ikke før december, og dem ville jeg ikke kalde fejlkøb.
Oxlade synes jeg kan diskuteres. Vi købte en dyr spiller med en skræmmende skadeshistorik og den er desværre forsat.
Den er jo ikke fortsat i Liverpool. Der er tale om så meget uheld som overhovedet muligt i den skade han fik. Hvilket endda var det første han har haft i klubben.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 03. okt, 2018 19:51

YNWA! skrev:
Oomph242 skrev:
YNWA! skrev:Gode pointer Jesper.

Men er det ikke lidt tidligt at snakke om at Fabinho muligvis er et fejlkøb? Han har spillet 4 minutter i Premier League. Robertson og Ox spillede heller ikke før december, og dem ville jeg ikke kalde fejlkøb.
Oxlade synes jeg kan diskuteres. Vi købte en dyr spiller med en skræmmende skadeshistorik og den er desværre forsat.
Den er jo ikke fortsat i Liverpool. Der er tale om så meget uheld som overhovedet muligt i den skade han fik. Hvilket endda var det første han har haft i klubben.
Men stadig fik han endnu en uheldig alvorlig knæskade.. det er skidt og pisse ærgerligt...

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 03. okt, 2018 20:22

Oomph242 skrev:
YNWA! skrev:Gode pointer Jesper.

Men er det ikke lidt tidligt at snakke om at Fabinho muligvis er et fejlkøb? Han har spillet 4 minutter i Premier League. Robertson og Ox spillede heller ikke før december, og dem ville jeg ikke kalde fejlkøb.
Oxlade synes jeg kan diskuteres. Vi købte en dyr spiller med en skræmmende skadeshistorik og den er desværre forsat.
De skader han har haft i Arsenal har jo aldrig været lige så seriøse

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 05. okt, 2018 11:54

Fowler89 skrev:
liverpoolfc86 skrev:Er Rabiot ikke overvurderet og hvem vil han slå af og hvad vil han bidrage med, vi ikke har I dag

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Han er yngre end vores midtbanespillere. Han er både god i det offensive og i det defensive, han kan slå Hendo af på nuværende tidspunkt og han kan erstatte Milner på lang sigte.
Rabiot vs Henderson - analyse:

https://www.empireofthekop.com/2018/10/ ... o-brainer/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 05. okt, 2018 13:18

Sessegnon er Liverpool-fan, og det kan jo aldrig være en dårlig ting :D

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... ll+Feed%29

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 05. okt, 2018 14:41

Niels K skrev:
Fowler89 skrev:
liverpoolfc86 skrev:Er Rabiot ikke overvurderet og hvem vil han slå af og hvad vil han bidrage med, vi ikke har I dag

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Han er yngre end vores midtbanespillere. Han er både god i det offensive og i det defensive, han kan slå Hendo af på nuværende tidspunkt og han kan erstatte Milner på lang sigte.
Rabiot vs Henderson - analyse:

https://www.empireofthekop.com/2018/10/ ... o-brainer/
Meget fin betragtning:

Press resistance. This is why I hope our midfield options in big games is Gini, Keita, Fabinho, Lallana & Ox.
Hendo, Can & Milner just don't have press resistance which means in every final where they made up 67%/100% of our midfield, we got pressed and crumbled.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 05. okt, 2018 14:48

Fekir ind i vinter vinduet.

650 mio

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Besvar