Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 01. sep, 2021 09:23

AJJ skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 08:33
Redtothebone skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 07:38
Dejligt at få lukket vinduet så kan vi fokusere på at spille bold :)
Spille bold? Hvad mener du? Transfer-sæsonen er slut, og forum lukker ned. Vi ses til januar.
Ja det er noget pis når fatasy manger sæsonen startet og man ikke har holdet på plads :D
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 01. sep, 2021 10:05

Redtothebone skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 07:38
Dejligt at få lukket vinduet så kan vi fokusere på at spille bold :)
Det er dejligt, så slipper jeg for at skrive lange essays om konkurrence relationer, om ejerskabsforhold, om hvad det betyder for os, når vores konkurrenter forstærker sig, og at det faktisk er vigtigt for os, om hvorfor kvalitet i dybden er vigtig, om hvad en bred trup betyder for vores titel chancer, om hvordan African Cup spiller ind på vores chancer, om hvorfor Gini var vigtig for vores spillestil, og så videre, og så videre.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 01. sep, 2021 10:09

Vi må håbe på det bedste og satse på bla. Keita og Oxlade kan holde sig fra skader og trodse deres historik.

Jeg håber og tror truppen er til top 4. Men Mané, Henderson og Firmino skal op i omdrejninger, hvis det skal lykkes.

Vores niveau er jo ikke dårligt men alligevel et godt stykke fra det var i 2017-2019 og noget af 2020.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 01. sep, 2021 10:53

Oomph242 skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 10:09
Vi må håbe på det bedste og satse på bla. Keita og Oxlade kan holde sig fra skader og trodse deres historik.

Jeg håber og tror truppen er til top 4. Men Mané, Henderson og Firmino skal op i omdrejninger, hvis det skal lykkes.

Vores niveau er jo ikke dårligt men alligevel et godt stykke fra det var i 2017-2019 og noget af 2020.
Lidt spøjst udsagn. Er det baseret på pre season og de 3 første kampe, hvor vi dominerede de regerende CL vindere og står med 7 point ? Eller antager du, at vores spillere automatisk bliver dårligere, som tiden går ?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 01. sep, 2021 11:04

Niels K skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 10:53
Oomph242 skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 10:09
Vi må håbe på det bedste og satse på bla. Keita og Oxlade kan holde sig fra skader og trodse deres historik.

Jeg håber og tror truppen er til top 4. Men Mané, Henderson og Firmino skal op i omdrejninger, hvis det skal lykkes.

Vores niveau er jo ikke dårligt men alligevel et godt stykke fra det var i 2017-2019 og noget af 2020.
Lidt spøjst udsagn. Er det baseret på pre season og de 3 første kampe, hvor vi dominerede de regerende CL vindere og står med 7 point ? Eller antager du, at vores spillere automatisk bliver dårligere, som tiden går ?
Nej det er da også baseret på sidste sæson. Synes du Firmino og Mané præstere som i 2018-2019?

Personligt mener jeg ikke de har præsteret på et højt nok niveau siden slut 2019. Desværre.

Jeg tror flere af vores bærende spiller lider lidt af metaltræthed og måske trænger til nye udfordringer eller forandringer i truppen så sulten kan fornyes. Det er jo ikke sjældent den slags sker.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 01. sep, 2021 12:15

Oomph242 skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 11:04
Jeg tror flere af vores bærende spiller lider lidt af metaltræthed og måske trænger til nye udfordringer eller forandringer i truppen så sulten kan fornyes. Det er jo ikke sjældent den slags sker.
Det tror jeg også Klopp tror. Vi var også ude efter spillere på deadline day, bl.a. Marcel Sabitzer, som til sidst røg til Bayern München. Vi vurderede også James Ward-Prowse. Oppe foran vurderede vi også Bowen, Sarr og Barnes fra Leicester. Spørgsmålet er så om de blev vurderet til ikke at kunne forstærke os, og at man skulle op på næste hylde, og det havde man ikke råd til pt, eller at man vil se tiden an.

Så man ved jo godt at truppen er for tynd, og man ved at specielt midtbanen og angrebet mangler forstærkning. Men som aviserne også skriver så har vi ikke en oligark eller sheik til at tages sig af regningen.

Summasumarum, truppen er for tynd, og det ved man i Liverpool hierarkiet. Men som Klopp selv har sagt gentagende gange; Liverpool er ikke styret af en oligark.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/9 ... ervinduet/
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » onsdag, 01. sep, 2021 12:39

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 12:15
Oomph242 skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 11:04
Jeg tror flere af vores bærende spiller lider lidt af metaltræthed og måske trænger til nye udfordringer eller forandringer i truppen så sulten kan fornyes. Det er jo ikke sjældent den slags sker.
Det tror jeg også Klopp tror. Vi var også ude efter spillere på deadline day, bl.a. Marcel Sabitzer, som til sidst røg til Bayern München. Vi vurderede også James Ward-Prowse. Oppe foran vurderede vi også Bowen, Sarr og Barnes fra Leicester.

Så man ved jo godt at truppen er for tynd, og man ved at specielt midtbanen og angrebet mangler forstærkning. Men som aviserne også skriver så har vi ikke en oligark eller sheik til at tages sig af regningen.

Summasumarum, truppen er for tynd, og det ved man i Liverpool hierarkiet. Men som Klopp selv har sagt gentagende gange; Liverpool er ikke styret af en oligark.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/9 ... ervinduet/
:lol: I to har været kritiske over for samtlige transfervinduer siden ruder konge, herunder sommervinduet 2019, som også var helt katastrofalt, og hvor truppen også var for tynd, og mesterskabet stort set var tabt på forhånd....

Det er i øvrigt absolut intet i Neil Jones artikel, der indikerer, at Liverpool forsøgte sig på nogle spillere - og slet ikke på deadline day:

"move explored" "looked at" "interest not followed up on". Og intet om, at dette var i går.

Så nej Drejer - vi var ikke desperat "ude efter spillere på deadline day", som du gerne vil fordreje det til.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 01. sep, 2021 12:56

AJJ skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 12:39
Så nej Drejer - vi var ikke desperat "ude efter spillere på deadline day", som du gerne vil fordreje det til.
Hvis du læser igen, så vil du se at jeg ikke bruger ordet desperat.
AJJ skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 12:39
I to har været kritiske over for samtlige transfervinduer siden ruder konge, herunder sommervinduet 2019, som også var helt katastrofalt, og hvor truppen også var for tynd, og mesterskabet stort set var tabt på forhånd....
Ja, og sidste år, hvor Lovren blev solgt, da råbte jeg også efter erstatning. Remember? Men vi skal kun tage den del af virkeligheden med som passer ind i ens egen fortælling :lol:

Du minder lidt om ham her AJJ :lol:

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » onsdag, 01. sep, 2021 13:40

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 12:56
AJJ skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 12:39
Så nej Drejer - vi var ikke desperat "ude efter spillere på deadline day", som du gerne vil fordreje det til.
Hvis du læser igen, så vil du se at jeg ikke bruger ordet desperat.
AJJ skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 12:39
I to har været kritiske over for samtlige transfervinduer siden ruder konge, herunder sommervinduet 2019, som også var helt katastrofalt, og hvor truppen også var for tynd, og mesterskabet stort set var tabt på forhånd....
Ja, og sidste år, hvor Lovren blev solgt, da råbte jeg også efter erstatning. Remember? Men vi skal kun tage den del af virkeligheden med som passer ind i ens egen fortælling :lol:

Hvilket også vidste sig at være en fejlvurdering, da vi allerede havde erstatningerne i form af Fabinho, Williams og Philips - hvorfor vi fint kunne vente på Konate (det var jo ikke ligefrem VvD, der skulle erstattes..). Og vi kan ikke tage CB-skaderne med i betragtning her, for det var en 100 års hændelse, som man naturligvis ikke kan inddrage i transferovervejelser.

Og hvis du ellers læste efter, ville du opdage, at jeg på ingen måde ser os som bedre end Chelsea og Man U i udgangspunktet. Men jeg deler heller ikke jeres pessimisme. Godt nok når vi ikke 2019-niveauet, men mindre kan også gøre det. Det kan blive alt fra 1 til 4, og kampen mod Chelsea bekræfter det.

Og hvis mig den offensive spiller, der lige på magisk vis ville ændre sæsonen for os. Er det Barnes, Sarr, Bowen?

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 01. sep, 2021 14:26

AJJ skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 13:40
Hvilket også vidste sig at være en fejlvurdering, da vi allerede havde erstatningerne i form af Fabinho, Williams og Philips - hvorfor vi fint kunne vente på Konate (det var jo ikke ligefrem VvD, der skulle erstattes..)
Øøøhhh, Nej! De erstatninger vi havde, var ikke gode. Men det sker vel, når man købe VVD på Wish.com. Jeg kan lide Nat, men han har sine begrænsninger ift Matip, Gomez og VVD.
AJJ skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 13:40
Og hvis du ellers læste efter, ville du opdage, at jeg på ingen måde ser os som bedre end Chelsea og Man U i udgangspunktet. Men jeg deler heller ikke jeres pessimisme. Godt nok når vi ikke 2019-niveauet, men mindre kan også gøre det. Det kan blive alt fra 1 til 4, og kampen mod Chelsea bekræfter det.
Hvis du læser efter, så er jeg ikke pessimist. I en anden tråd om forventninger har jeg også os til 1-4 plads. Dog mere sandsynlig med en 3. og 4. plads, da der er nogen som ikke overholder FFP.
AJJ skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 13:40
Og hvis mig den offensive spiller, der lige på magisk vis ville ændre sæsonen for os. Er det Barnes, Sarr, Bowen?
Jeg tror Sarr vil være god. Mané er her til at hjælpe ham. Problemet er også at han skal til African Cup. Og det er netop problemet. African Cup! I den måned er vi uden Salah og Mané, og der mener jeg at springet ned til de næst bedste er ALT for stort. Er du tilfreds med erstatninger for Salah og Mané?

Hvis du så Man C mod Arsenal, så lagde du også mærke til at Silva blev erstattet med Sterling, og Jesus med Mahrez. Det er kvalitet i dybden. Jeg ved godt at vi ikke er Man C, og den form for kvalitet i dybden får vi ikke, fordi vi ikke har en oliesheik i baghånden. Men jeg mener vi kan gøre det bare lidt bedre, som, Nyrup en gang sagde så smukt!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » onsdag, 01. sep, 2021 15:56

Ser heller ikke frem til Africa Nations - men svært for mig at se hvem vi skulle have købt. For det skulle være en der ville være tilfreds med at være 5. valg - og samtidig en der skulle være bedre end Origi og Minamino…

Vi skulle bare ikke have investeret i Mané og Salah i første omgang…

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 01. sep, 2021 16:09

pingel skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 15:56
Ser heller ikke frem til Africa Nations - men svært for mig at se hvem vi skulle have købt. For det skulle være en der ville være tilfreds med at være 5. valg - og samtidig en der skulle være bedre end Origi og Minamino…

Vi skulle bare ikke have investeret i Mané og Salah i første omgang…
Vi skulle have købt en der kunne spille spidsangriber, altså en konkurrent til Firmino og delvis Jota. Det er en spiller som kan spille samme rolle som Cavani, Ibrahimovic eller Lukaku. Vi mangler ikke en winger hvor Mane og Salah er fastmand.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » onsdag, 01. sep, 2021 18:05

African Cup er ikke et kæmpe problem. Hvis man ser på programmet i England imens der er African Cup, vil man se, at vi kommer til at undvære Manér, Salah og Konate i to eller højest tre prl kampe og nogle pokal kampe. Vi skal kunne klare et så begrænset prl antal kampe med den resterende trup...

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 01. sep, 2021 18:35

Niche skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 18:05
African Cup er ikke et kæmpe problem. Hvis man ser på programmet i England imens der er African Cup, vil man se, at vi kommer til at undvære Manér, Salah og Konate i to eller højest tre prl kampe og nogle pokal kampe. Vi skal kunne klare et så begrænset prl antal kampe med den resterende trup...
Hvorfor skal Konate til AFCON :dontknow:

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » onsdag, 01. sep, 2021 20:49

En 5-3-2 med Firmino/Jota foran kunne vel også løse det..,

Besvar