Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Indlæg: 13754
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 08. dec, 2009 09:41

Hekkem skrev:Den spiller vi mangler her, der er råd til efter salg af Voronin, Babel og Riera, spiller i Napoli.
Jeg går ud fra at du mener Marek Hamsik. Superspiller, som jeg også gerne ser i Liverpool. Men jeg tvivler på at Napoli ville sælge til januar. Jeg tror de vil vente til efter VM. Det kunne jo være at han får et godt VM og det vil sparke prisen i vejret.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » tirsdag, 08. dec, 2009 09:44

AJ skrev:Har fundet denne geniale side, hvor spillernes markedsværdi vurderes: http://www.transfermarkt.co.uk

Den kunne selvfølgelig ligeså godt være placeret i 'hvem skal ud?' tråden.

Og ja, jeg ved godt siden ikke er et orakel, meget skal sikkert tages med et gran salt, men synes alligevel det er meget sjovt at se hvad spillerne bliver vurderet til.

Eksempelvis vurderes Babel til £ 8m, hvilket vel ikke er nogen dårlig pris.

Gerrard er 5. dyrest efter Messi, C.Ronaldo, Kaka og Iniesta.
Måske vi skulle overveje at sælge Carra nu - de 16 mio. pund ville sagtens kunne bruges fornuftigt et andet sted :) Bprt set fra det, så virker deres vurderinger rimeligt, i hvert fald i LFC.
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 08. dec, 2009 09:52

Hr. Drejer skrev:
Hekkem skrev:Den spiller vi mangler her, der er råd til efter salg af Voronin, Babel og Riera, spiller i Napoli.
Jeg går ud fra at du mener Marek Hamsik. Superspiller, som jeg også gerne ser i Liverpool. Men jeg tvivler på at Napoli ville sælge til januar. Jeg tror de vil vente til efter VM. Det kunne jo være at han får et godt VM og det vil sparke prisen i vejret.
Det var nu Lavezzi, som vi igen er (efter rygterne) linket til. Men Marek Hamsik er en superspiller.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Indlæg: 13754
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 08. dec, 2009 12:29

Lavezzi. Ham havde jeg helt glemt. Er der nogen som ved hvordan han har spillet i Napoli på det seneste?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 08. dec, 2009 12:43

Hr. Drejer skrev:Lavezzi. Ham havde jeg helt glemt. Er der nogen som ved hvordan han har spillet i Napoli på det seneste?
Har spillet 85% af tiden, så han er vel det man kalder fast mand. Har scoret 2 gange og lagt op til 2 mål. Spillemæssigt gør han det ganske godt. Er meget udfordrende i sit spil, og det er lagt op på et højt niveau. Nogle gange rammer han ikke niveauet, mens han andre gange præsterer en super indsats. Jeg kan godt lide hans spillestil, hvor han mange gange prøver. Lidt ala Luis Garcia i sin tid. Lavezzi er dog hurtigere på fødderne.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 08. dec, 2009 13:19

Hekkem skrev:
Fribytter skrev: En hovedstødsstærk og nogenlunde taktisk stærk forsvarsspiller med lidt fremtid i.
En alsidig Arbeloa-agtig back
En venstrekant
En stærk boksspiller som backup til Torres.
Realistisk er det nok, der kun findes plads til en af disse. Det bliver ikke en forsvarsspiller, og en stærk boksspiller har vi ikke råd til. Så efterlader det en 'billig' løsning til venstre kant, der eventuelt kan agerer second striker.

Skal der hentes ind, skal der først sælges ud. Tvivler på januar måned er lang nok til begge ting kan forekomme. Voronin vil være væk, enten på udlån eller på permanent basis. Ryan Babel skal skydes afsted, inden andre klubber opdager hvor ugidelig han er. Albert Riera er meget begrænset i sit spil, samt mangler fleksibilitet. Han kan kun placeres på en position. Tilbage til det spanske med ham også. Med de tre ude, så skal der en ind, der kan spille venstre kant og samtidigt være second striker bag Torres / N'Gog.

Den spiller vi mangler her, der er råd til efter salg af Voronin, Babel og Riera, spiller i Napoli.

Salg af tre spillere for at hente en, vil desværre svække vores bredde. Vi har dog ikke mulighederne for at hente alverden, så vi kan enten gøre to ting for at styrke bredden. Hente ungdomsspillere op der efterhånden må være klar til førsteholdsbold. Pacheco, Plessis, Spearing, Kelly, Ayala, Nathan Eccleston, Nikola Sarić plus El Zhar må få de muligheder der kan byde sig ved skader og eventuelt karantæner. Eller også kan man hente spillere for ganske små penge. Enten spillere der er kontraktløse, eller spillere der har kort tid tilbage af deres nuværende kontrakt, eller leje sig til spillere.

Af de spiller AJ har listet op er der ganske få interessante.
- Thomas Hitzlsperger, Stuttgart
- Hamit Altintop, Bayern München
- Jonathan de Guzman, Feyenoord
- Goran Pandev, Lazio
- Halil Altintop, Schalke 04
- Scott Sinclair, Chelsea

Andre interessante spillere, der også har konktrakt udløb 2010.
- Marouane Chamakh, Bordeaux
- Sidney Govou, Lyon
- François Clerc, Lyon
- Kim Källström, Lyon
- Nicolás Burdisso, AS Roma
- Diego Godín, Villarreal
- Maxi Rodríguez, Atletico Madrid
- Daniel van Buyten, Bayern München
- Kevin Kuranyi, Schalke 04
- Aliaksandr Hleb, Stuttgart
- David Dunn, Blackburn
- Luis Jiménez, West Ham
- Martin Petrov, Man City
- Joe Cole, Chelsea
Jeg gik ud fra, at spillere skulle sælges, før der kunne hentes, da det var præmissen i Drejers indlæg.

Altså forudsætter jeg, at der købes og sælges i januar - ligesom du gør - eller hvad? Jeg forstår ikke helt, hvad du håber eller finder sandsynligt, at der sker i januar. Sælger vi Voronin, Babel og Riera (hvad med Doss og Degen?) for at få råd til et køb af Lavezzi, som vi dog ikke har tid til at købe i januar, men først til sommer? Det er et ganske usandsynligt scenarie - især et salg af Riera, hvis ikke der kommer en ny spiller ind.

Og hvorfor skulle vi have tid til at købe spillere med korte kontrakter i stedet for? Og et køb af en af disse spillere vil jo så gøre det vanskeligere at få penge til et køb af Lavezzi til sommer.

Rafa kan jo sagtens forhandle en pris frem om eks. Lavezzi og så arbejde på at få solgt de nødvendige spillere. Og hvis ikke han er i stand til at møde denne pris, da han måske ikke kan få nok for eks. RIera, så kan han forsøge sig med spillere på korte kontrakter. Ja, faktisk kan forhandlinger om spillere jo begynde før januar, så hvis de interesserede klubber har meldt deres interesse i LFCs spillere i god tid, og hvis Rafa påbegynder en dialog med eks. Napoli i god tid og har en nogenlunde fast backup-aftale med en anden klub, så kan det være endog meget effektiv. Jeg tror dog, at Napoli vil forsøge at presse citronen meget i forhold til Lavezzi og derfor trække handlen i langdrag. I det hele taget tror jeg, at det er en ret usandsynlig januarhandel. Men derfor kan Rafa jo godt gå efter andre spillere på længere kontrakter, uden at det vil være spild af tid.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 08. dec, 2009 13:43

Kan godt se det virker som jeg modsiger mig selv. Prøver blot at sætte forventninger efter hvad der er sket de sidste mange transfer vinduer, hvor ikke meget er sket i forhold til forventninger - ikke kun fra mig selv - til spillerhandler ind og ud af klubben.

Jeg håber vi har råd til Lavezzi, ved salg af Babel, Voronin og Riera. Tror Dossena bliver i denne omgang, ligesom jeg også tror det med Degen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 08. dec, 2009 13:46

Ja ok, så er jeg med.

Enig i, at Lavezzi kunne være en dejlig type at få fingrene i. Lad os krydse fingre.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

TheGrazz

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TheGrazz » tirsdag, 08. dec, 2009 16:52

Bliver nok en upopulær tråd jeg her skriver, men syntes nu alligevel jeg ville skyde den afsted.
Adriano vil tilbage til Europa og han står med en kontrakt der udløber i Flamengo, hvor han siden sin retur har scoret 18 mål, hvilket vidner om han måske er på vej tilbage til sin gamle form.

http://indkast.dk/index.php?nyhed=60581

At få en Adriano måske i "form" gratis ville være helt vildt efter mit hoved, tænk en offensiv vi ville kunne frembringe på hjemmebane mod hold vi SKAL slå.

------ Kongen PEPE ------

Johnson - Carra - Agger - Insua

--------Mascherano-------
Kuyt---------------Aquilani
----------Gerrard---------

-----Adriano---Torres-----


Måske bytte benna med kuyt!!!

Ved godt vi ikke er blevet rygtet omkring ham, med syntes stadig det ville være helt vild med denne formation + Så ville vi have den erstatning til Torres som der bliver snakket så meget om herinde. En der kan score mål på egen hånd, er fysisk stærk og hurtig.....

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » tirsdag, 08. dec, 2009 17:09

Jeg tror ikke lige han er Rafas type (eller min for den sags skyld), selvom kvaliteterne er indiskutable.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » tirsdag, 08. dec, 2009 18:54

Hekkem skrev:
Hr. Drejer skrev:Lavezzi. Ham havde jeg helt glemt. Er der nogen som ved hvordan han har spillet i Napoli på det seneste?
Har spillet 85% af tiden, så han er vel det man kalder fast mand. Har scoret 2 gange og lagt op til 2 mål. Spillemæssigt gør han det ganske godt. Er meget udfordrende i sit spil, og det er lagt op på et højt niveau. Nogle gange rammer han ikke niveauet, mens han andre gange præsterer en super indsats. Jeg kan godt lide hans spillestil, hvor han mange gange prøver. Lidt ala Luis Garcia i sin tid. Lavezzi er dog hurtigere på fødderne.
Altså cirka lige så mange mål og assist som Glen, og Lavezzi spiller vel cirka 70 meter længere fremme, så er ikke imponeret, og sidste sæson var han heller ikke den store goal getter hvis jeg husker rigtigt. Synes vi har rigeligt med spillere der ikke kan score mål :dontknow: Gætter på han stadig ligger på 20-25 mill. og så er der andre mere spændende efter min mening
Verden er smask fuld af hyklere....

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » tirsdag, 08. dec, 2009 20:25

TheGrazz skrev:Bliver nok en upopulær tråd jeg her skriver, men syntes nu alligevel jeg ville skyde den afsted.
Adriano vil tilbage til Europa og han står med en kontrakt der udløber i Flamengo, hvor han siden sin retur har scoret 18 mål, hvilket vidner om han måske er på vej tilbage til sin gamle form.

http://indkast.dk/index.php?nyhed=60581

At få en Adriano måske i "form" gratis ville være helt vildt efter mit hoved, tænk en offensiv vi ville kunne frembringe på hjemmebane mod hold vi SKAL slå.

------ Kongen PEPE ------

Johnson - Carra - Agger - Insua

--------Mascherano-------
Kuyt---------------Aquilani
----------Gerrard---------

-----Adriano---Torres-----


Måske bytte benna med kuyt!!!

Ved godt vi ikke er blevet rygtet omkring ham, med syntes stadig det ville være helt vild med denne formation + Så ville vi have den erstatning til Torres som der bliver snakket så meget om herinde. En der kan score mål på egen hånd, er fysisk stærk og hurtig.....
Hvor hurtig er Adriano efterhånden? Det er snart mange år siden, man sidst har set ham andre steder end på forsiden af the shit og lignende.

Jeg er bestemt ikke vild med den opstilling du tilbyder - du bytter en af vores bedste spillere (Yossi) ud med en spiller, der intet har vist på europæisk topniveau i fire år. Dog har Adriano scoret 19 mål i 30 kampe for Flamengo, så finde målet kan han åbenbart stadig - derfor ser jeg ham gerne komme hertil som joker, hvis han vel at mærke er villig til at spendere det meste af sin tid på bænken.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 08. dec, 2009 21:35

Thommo skrev: Altså cirka lige så mange mål og assist som Glen, og Lavezzi spiller vel cirka 70 meter længere fremme, så er ikke imponeret, og sidste sæson var han heller ikke den store goal getter hvis jeg husker rigtigt. Synes vi har rigeligt med spillere der ikke kan score mål :dontknow: Gætter på han stadig ligger på 20-25 mill. og så er der andre mere spændende efter min mening
Nu er Glenn Johnson også noget helt specielt offensivt, så sammenligningen ikke helt reel. Har du set Lavezzi spille? En noget urealistisk pris du dog sætter på ham. Han kan hentes for mindre, omkring £14-16 mio. Han har dog lavet en assist mere end hvad jeg krediterede ham for.

Så vidt jeg husker kan du godt lide Luis Garcia, og jeg tror du vil kunne det samme med Lavezzi.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Henrik » tirsdag, 08. dec, 2009 21:55

TheGrazz skrev:Bliver nok en upopulær tråd jeg her skriver, men syntes nu alligevel jeg ville skyde den afsted.
Adriano vil tilbage til Europa og han står med en kontrakt der udløber i Flamengo, hvor han siden sin retur har scoret 18 mål, hvilket vidner om han måske er på vej tilbage til sin gamle form.

http://indkast.dk/index.php?nyhed=60581

At få en Adriano måske i "form" gratis ville være helt vildt efter mit hoved, tænk en offensiv vi ville kunne frembringe på hjemmebane mod hold vi SKAL slå.

------ Kongen PEPE ------

Johnson - Carra - Agger - Insua

--------Mascherano-------
Kuyt---------------Aquilani
----------Gerrard---------

-----Adriano---Torres-----


Måske bytte benna med kuyt!!!

Ved godt vi ikke er blevet rygtet omkring ham, med syntes stadig det ville være helt vild med denne formation + Så ville vi have den erstatning til Torres som der bliver snakket så meget om herinde. En der kan score mål på egen hånd, er fysisk stærk og hurtig.....
Aldrig Adriano! Manden er alt for psykisk ustabil og ville bare blive i Brasilien efter en ferie som han plejer at gøre... Han har fået de chancer han skulle have for at spille i Europa, og har fucked up for mange gange. Han kan tydeligvis ikke undvære Brasilien så der kan han fortsætte med at gøre det godt hvis han vil.
Næste år!

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Henrik » tirsdag, 08. dec, 2009 22:11

Hekkem skrev:
Thommo skrev: Altså cirka lige så mange mål og assist som Glen, og Lavezzi spiller vel cirka 70 meter længere fremme, så er ikke imponeret, og sidste sæson var han heller ikke den store goal getter hvis jeg husker rigtigt. Synes vi har rigeligt med spillere der ikke kan score mål :dontknow: Gætter på han stadig ligger på 20-25 mill. og så er der andre mere spændende efter min mening
Nu er Glenn Johnson også noget helt specielt offensivt, så sammenligningen ikke helt reel. Har du set Lavezzi spille? En noget urealistisk pris du dog sætter på ham. Han kan hentes for mindre, omkring £14-16 mio. Han har dog lavet en assist mere end hvad jeg krediterede ham for.

Så vidt jeg husker kan du godt lide Luis Garcia, og jeg tror du vil kunne det samme med Lavezzi.
Jeg må altså være enig med Thommo. I min bog skal en angriber enten skal score mål eller lave masser af assists, og Lavezzi gør hverken eller. Hans statistik for de seneste sæsoner: 07/08 - 34 kampe, 8 mål, 8 assists. 08/09 - 30 kampe, 7 mål, 8 assists. 09/10 - 12 kampe, 2 mål, 2 assists. Han er nu 24 år, så han har selvfølgelig masser af år foran sig, men til den pris der bliver snakket om er jeg slet ikke på for et køb.

Ser langt hellere en mand som Higuain i den røde trøje, selv om han nok er meget dyr. Han er til gengæld allerede en goal-getter, er yngre og højere end Lavezzi.
Næste år!

Besvar