Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
ForzaReds
Indlæg: 241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 23:15

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ForzaReds » lørdag, 12. apr, 2008 14:11

Styf skrev:
VivaLFC skrev:
Jeg mener bare ingen af de spillere som du nævner er gode nok til at spille fast lige bortset fra Rafinha selvfølgelig.

Jeg tror ikke det er realistisk at vi køber to stjernebacks a la Daniel Alves til at dække de to backs. Dertil mener jeg også at det er vigtigere at vi får en solid venstrekantsspiller. Vi kan ikke opgive alle vores nuværende backs. Benitez må forsøge at trække det bedste ud af dem.

Desuden så kan det godt være at Finnan har haft en svag sæson men jeg synes at tidligere præstationer gør ham til et værdigt alternativ til Rafinha hvis vi altså køber ham.
Jeg snakker ikke om backs i Alves klassen men Rafinha klassen. Vi burde også kunne finde en rimelig ogd venstreback som ikke er alt for dyr. I mine øjne er vores problemer helt klare. Vi skal have seks spillere til sommer. To backs, to fløje og to angribere. Backs er generelt ikke så dyre og med hensyn til fløjene og angrebet kan vi købe en dyr og en lidt billigere til hver position. Det kunne eksempelvis være Modric og Bentley til fløjene og så Villa og Zarate til angrebet.
Hvem er den billige af Zarate og Villa. Zarate blev da solgt for et godt stykke over 100 mil sidste sommer og har jo ikke ligefrem gjort det dårligt for Birmingham så tror ikke han er faldet i pris og kunne sagtens forstille mig at Villa vil koste omkring 200 mil...

Brugeravatar
Jæger
Indlæg: 2138
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:27
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jæger » lørdag, 12. apr, 2008 14:33

Rodriguez skrev:Vil være fuldstændig tåbeligt ik at starte Babel i næste sæson, det er en spiller der skal have kampe for at forbedre sig, han er en usleben diamant, og jo flere kampe desto bedre. Fact er at en spiller skal spille for at udvikle sig, og Babel udvikler sig ik ved at se på de andre, eller få de sidste 10 min i 20 kampe.

Babel har et stort potentiale, og vi har set glimt af det, spil ham mere, og det vil være mere konsekvent. Det samme gælder Pennant!

Kan godt være det lyder absurd, men vores offensive problem ligger på midtbanen! Når vi spiller 4-4-2 og vi har haft Masch-Gerrard har de to simpelthen skabt for lidt, absurd ? Måske. Men Gerrard har ik været den playmaker vi har været vant til, jeg havde en tro på at Gerrard, Alonso på mditbanen ville være lækkerbisken for Torres, og Gerrard og ham har også vidst en god forståelse for hinanden, men først da Gerrard blev rykket længere frem. Hvis vi går over til 4-4-2 igen, med Gerrard længere tilbage, men stadig som den offensive af de to midtbanespillere, vil hans kreativitet og playmaking abilities falde i takt med jo længere han blir rykket tilbage på banen. Så valget er mellem 4-4-2, men mindre kreativitet fra Gerrard, eller 4-5-1 med Gerrard hængende. Jeg synes egentlig 4-5-1 modellen er fornuftig, hvis vi kan få en mere dødbringende spiller istedet for kuyt, også med Babel på venstre. For at 4-5-1 skal lykkes skal der dog både ny back, ny højre wing(for kuyt) og en ny central midtbanespiller. For Alonso - Masch opstillingen i 4-5-1 er simpelthen for defensive, vi mangler en offensive på den midtbane. Lucas har noget af de i form af box-to-box spil, men slet ik god nok endnu.

Bentley, Rafinha, Modric
Jeg er 100% enig i dine idéer. Bentley, Rafinha og Modric vil være helt perfekt i det system. Hvis der er ekstra kapital kunne man måske snakke om en meget offensiv venstre back istedet for Riise.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JTN » lørdag, 12. apr, 2008 15:53

Jæger skrev:
Rodriguez skrev:Vil være fuldstændig tåbeligt ik at starte Babel i næste sæson, det er en spiller der skal have kampe for at forbedre sig, han er en usleben diamant, og jo flere kampe desto bedre. Fact er at en spiller skal spille for at udvikle sig, og Babel udvikler sig ik ved at se på de andre, eller få de sidste 10 min i 20 kampe.

Babel har et stort potentiale, og vi har set glimt af det, spil ham mere, og det vil være mere konsekvent. Det samme gælder Pennant!

Kan godt være det lyder absurd, men vores offensive problem ligger på midtbanen! Når vi spiller 4-4-2 og vi har haft Masch-Gerrard har de to simpelthen skabt for lidt, absurd ? Måske. Men Gerrard har ik været den playmaker vi har været vant til, jeg havde en tro på at Gerrard, Alonso på mditbanen ville være lækkerbisken for Torres, og Gerrard og ham har også vidst en god forståelse for hinanden, men først da Gerrard blev rykket længere frem. Hvis vi går over til 4-4-2 igen, med Gerrard længere tilbage, men stadig som den offensive af de to midtbanespillere, vil hans kreativitet og playmaking abilities falde i takt med jo længere han blir rykket tilbage på banen. Så valget er mellem 4-4-2, men mindre kreativitet fra Gerrard, eller 4-5-1 med Gerrard hængende. Jeg synes egentlig 4-5-1 modellen er fornuftig, hvis vi kan få en mere dødbringende spiller istedet for kuyt, også med Babel på venstre. For at 4-5-1 skal lykkes skal der dog både ny back, ny højre wing(for kuyt) og en ny central midtbanespiller. For Alonso - Masch opstillingen i 4-5-1 er simpelthen for defensive, vi mangler en offensive på den midtbane. Lucas har noget af de i form af box-to-box spil, men slet ik god nok endnu.

Bentley, Rafinha, Modric
Jeg er 100% enig i dine idéer. Bentley, Rafinha og Modric vil være helt perfekt i det system. Hvis der er ekstra kapital kunne man måske snakke om en meget offensiv venstre back istedet for Riise.
Lidt underligt at ville købe Bentley samtidig med at du foreslår at Pennant skal bruges mere kontinuerligt for at han kan udvikle sig.
Der er også mulighed for at Gerrard kan spille i højresiden hvor han ville lægge tilpas offensivt. I så fald vil vi kun skulle forbedre backerne samt en klassevenstrefløj som kan tilføje kreativiteten og målfarligheden.
Jeg er enig i at Babel er en vigtig spiller og at han har et kæmpe potentiale. Men jeg har altså også siddet og krummet tæer i kampe hvor hans pasningsspil har været dårligt, han er simpelthen for selvisk i situationer hvor han bør spille bolden, men det er vel hvad man får ud af at sætte en angriber på fløjen. Der mangler stadigvæk balance i hans spil efter min mening.
Jeg synes også at han falder ud af kampen hurtigt hvis tingene ikke lykkedes for ham i første ombæring. Men han har et potentiale og han har haft geniale kampe. Jeg håber på at han kan blive brugt mere som decideret angriber i næste sæson men det afhænger vel af formationen.
Er enig i at vi bør holde fast i 4-5-1'eren. Men vi skal også kunne spille i 4-4-2'eren hvis kampen kræver det.

Køb: Rafinha, Bridge/Shorey, Mutu/McGeady/Silva
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » lørdag, 12. apr, 2008 16:40

Jæger skrev:
Styf skrev:
VivaLFC skrev:
Jeg mener bare ingen af de spillere som du nævner er gode nok til at spille fast lige bortset fra Rafinha selvfølgelig.

Jeg tror ikke det er realistisk at vi køber to stjernebacks a la Daniel Alves til at dække de to backs. Dertil mener jeg også at det er vigtigere at vi får en solid venstrekantsspiller. Vi kan ikke opgive alle vores nuværende backs. Benitez må forsøge at trække det bedste ud af dem.

Desuden så kan det godt være at Finnan har haft en svag sæson men jeg synes at tidligere præstationer gør ham til et værdigt alternativ til Rafinha hvis vi altså køber ham.
Jeg snakker ikke om backs i Alves klassen men Rafinha klassen. Vi burde også kunne finde en rimelig ogd venstreback som ikke er alt for dyr. I mine øjne er vores problemer helt klare. Vi skal have seks spillere til sommer. To backs, to fløje og to angribere. Backs er generelt ikke så dyre og med hensyn til fløjene og angrebet kan vi købe en dyr og en lidt billigere til hver position. Det kunne eksempelvis være Modric og Bentley til fløjene og så Villa og Zarate til angrebet.
Det giver da ingen mening det der!? :shock:

Vi har mega meget succes med 4-2-3-1, med en angriber på toppen. Den plads i angrebet kan dækkes af Torres, Crouch, Kuyt, Babel, Voronin og (Nemeth). Hvis vi antager at Voronin måske smutter til sommer, så er det hul i hovedet at bruge giga mange £ på Villa og Zarate, som skal ind i et system hvor vi spiller med 1 angriber, når vi i forvejen har udemærket angribere i Torres, Crouch, Kuyt og (Babel (måske kommende forward)).
Jeg tror kun at vi spiller dette system fordi vi ikke har spillerne til at spille med to angribere som jeg stadig vil mene er det mest optimale. Vi skal dog under alle omstændigheder have nogle angribere som kan give Torres noget mere konkurence i front selvom vi forsætter med dette systemt så jeg mener at vi som minimum skal hente en angriber mere til sommer.
ForzaReds skrev:Hvem er den billige af Zarate og Villa. Zarate blev da solgt for et godt stykke over 100 mil sidste sommer og har jo ikke ligefrem gjort det dårligt for Birmingham så tror ikke han er faldet i pris og kunne sagtens forstille mig at Villa vil koste omkring 200 mil...
Kan ikke huske hvor jeg har læst det men Zarate har vidst i den grad fortrudt sit skifte til Qatar hvilket også har været en af grundene til at han er blevet udlejet. Prisen på ham skulle ikke være så høj men hvis den kommer op omkring 100 mio. kr. mener jeg da på ingen måde at han er aktuel.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Vallen

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Vallen » lørdag, 12. apr, 2008 17:51

Styf skrev:Jeg tror kun at vi spiller dette system fordi vi ikke har spillerne til at spille med to angribere som jeg stadig vil mene er det mest optimale.
Bedømt på hvad? Spillet? Resultaterne?
4-4-1-1 eller 4-2-3-1 som igen Rafa praktiserede med succes i Valencia, har med partnerskabet Gerrard og Torres vist, at det er det system pt. er det vi er mest fortrolige med og som har virket. Jeg tror omvendt at vi spillede 4-4-2, fordi vi ikke havde spillerne til det andet system.

gustav

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af gustav » lørdag, 12. apr, 2008 23:39

Lad os få Scott Carson hjem fra lån. Det ville klæde et engelsk hold med nogle engelske spillere..

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » søndag, 13. apr, 2008 09:12

gustav skrev:Lad os få Scott Carson hjem fra lån. Det ville klæde et engelsk hold med nogle engelske spillere..
Det klæder da ikke chelsea at have engelske reservespillere???

Carson er god, men Reina er den bedste...Der er vel en grund til alle hans rekorder + at hans 2 første sæsoner i PL blev han kåret til den bedste keeper?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Rodriguez

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rodriguez » søndag, 13. apr, 2008 09:54

VivaLFC skrev: Lidt underligt at ville købe Bentley samtidig med at du foreslår at Pennant skal bruges mere kontinuerligt for at han kan udvikle sig.
Der er også mulighed for at Gerrard kan spille i højresiden hvor han ville lægge tilpas offensivt. I så fald vil vi kun skulle forbedre backerne samt en klassevenstrefløj som kan tilføje kreativiteten og målfarligheden.
Jeg er enig i at Babel er en vigtig spiller og at han har et kæmpe potentiale. Men jeg har altså også siddet og krummet tæer i kampe hvor hans pasningsspil har været dårligt, han er simpelthen for selvisk i situationer hvor han bør spille bolden, men det er vel hvad man får ud af at sætte en angriber på fløjen. Der mangler stadigvæk balance i hans spil efter min mening.
Jeg synes også at han falder ud af kampen hurtigt hvis tingene ikke lykkedes for ham i første ombæring. Men han har et potentiale og han har haft geniale kampe. Jeg håber på at han kan blive brugt mere som decideret angriber i næste sæson men det afhænger vel af formationen.
Er enig i at vi bør holde fast i 4-5-1'eren. Men vi skal også kunne spille i 4-4-2'eren hvis kampen kræver det.

Køb: Rafinha, Bridge/Shorey, Mutu/McGeady/Silva
Jeg kan godt se din pointe i at jeg nævner Pennant og Bentley, men det var kun for at drage en parallel mellem vores to nuværende kanter, Babel og Pennant, hvor Babel passer mere i det system vi spiller nu end Pennant. Pennant udfordre og går tilbaglinjen ofte, hvilket ik er så brugbart i det system. Så jeg mente blot at hvis vi forsætter med 4-5-1 så skal vi have fat i en type som Bentley.

Der er ihvertfald ingen tvivl om for min side, at jeg ville holde fast i 4-5-1, også få købt en super playmaker, og en erstatning til Kuyts nuværende position. Jeg har svært ved at se en McGeady fungere i det system ihvertfald. Silva ville være oplagt, men finder det ik realistisk.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af henrik1 » søndag, 13. apr, 2008 13:08

Jensen_05 skrev:Det ser i hvertfald ud til at Real Madrid skal på indkøb her til sommer, Taget fra Eb.dk - http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk ... 988884.ece

Her er Real Madrids indkøbsseddel

Bernd Schuster har skrevet seks navne på ønskesedlen og et af dem er dansk

Bernd Schuster er under pres i Real Madrid, men tyskeren sidder fortsat nogenlunde sikkert i trænersædet. Seks markante forstærkninger skal gøre hans liv lidt nemmere efter sommerpausen.



Indkøbssedlen

* Karim Benzema, Lyon
Anslået pris: 400 mio. kr.

* Ricardo Quaresma, FC Porto
Anslået pris: 300 mio. kr.

* Daniel Alves, Sevilla
Anslået pris: 190 mio. kr.

* Christian Poulsen, Sevilla
Anslået pris: 75 mio. kr.

* Klaas-Jan Huntelaar, Ajax
Anslået pris: 130 mio. kr.

* Mario Gomez, Stuttgart
Anslået pris: 110 mio. kr.



Så det nok nærmere Silva eller Mancini vi skal gå efter, det er de færreste der kan konkurere med Real Madrid's Sparegris.

Og det var så Reals præsindent der udtalte for lidt over et år siden, at Chelsea ødelagde fodbolden ved at handle så dyrt ind :lol: Real brugte iøvrigt ca. 1 mia. kr på spillere op til denne sæson på bl a, Wesley Sneijder, Pepe, Arjen Robben m fl.

Real Madrid :roll:

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » søndag, 13. apr, 2008 18:01

Vallen skrev:
Styf skrev:Jeg tror kun at vi spiller dette system fordi vi ikke har spillerne til at spille med to angribere som jeg stadig vil mene er det mest optimale.
Bedømt på hvad? Spillet? Resultaterne?
4-4-1-1 eller 4-2-3-1 som igen Rafa praktiserede med succes i Valencia, har med partnerskabet Gerrard og Torres vist, at det er det system pt. er det vi er mest fortrolige med og som har virket. Jeg tror omvendt at vi spillede 4-4-2, fordi vi ikke havde spillerne til det andet system.
Jeg har bare ikke set Rafa køre med det samme systemt konsekvent igennem en hel sæson og i denne sæson har vi da også skiftet meget og vi har faktisk benyttet en del forskellige systemer. 4-5-1, 3-5-2, 5-3-2, 4-4-2, 4-4-1-1 og 4-2-3-1 har alle været benyttet. 4-2-3-1 er suverænt det der har fungeret bedst men når Rafa nu begynder sin store rotation igen til efteråret vil han også automatisk komme til at skifte systemt nogle gange. Jeg tror ikke at Rafa har et favoritsystem. Han spiller blot udfra hvilke spillere han vil bruge. I og med at vi så blev slået så hurtigt ud af FA Cuppen og haltede efter i mesterskabskampen behøvede han ikke rotere så meget. Jeg tror at rotationen og de mange systemskift kommer igen til efteråret.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Vallen

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Vallen » søndag, 13. apr, 2008 21:14

Styf skrev:
Vallen skrev:
Styf skrev:Jeg tror kun at vi spiller dette system fordi vi ikke har spillerne til at spille med to angribere som jeg stadig vil mene er det mest optimale.
Bedømt på hvad? Spillet? Resultaterne?
4-4-1-1 eller 4-2-3-1 som igen Rafa praktiserede med succes i Valencia, har med partnerskabet Gerrard og Torres vist, at det er det system pt. er det vi er mest fortrolige med og som har virket. Jeg tror omvendt at vi spillede 4-4-2, fordi vi ikke havde spillerne til det andet system.
Jeg har bare ikke set Rafa køre med det samme systemt konsekvent igennem en hel sæson og i denne sæson har vi da også skiftet meget og vi har faktisk benyttet en del forskellige systemer. 4-5-1, 3-5-2, 5-3-2, 4-4-2, 4-4-1-1 og 4-2-3-1 har alle været benyttet. 4-2-3-1 er suverænt det der har fungeret bedst men når Rafa nu begynder sin store rotation igen til efteråret vil han også automatisk komme til at skifte systemt nogle gange. Jeg tror ikke at Rafa har et favoritsystem. Han spiller blot udfra hvilke spillere han vil bruge. I og med at vi så blev slået så hurtigt ud af FA Cuppen og haltede efter i mesterskabskampen behøvede han ikke rotere så meget. Jeg tror at rotationen og de mange systemskift kommer igen til efteråret.
Men når du skriver at 4-4-2 er det mest optimale, hvad bedømmer du det på? Tradition, romantik, resultater, spil?

LFC1892

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC1892 » mandag, 14. apr, 2008 14:11

DAVID VILLA og MICAH RICHARDS (penge er IKKE alt som man siger :lol: :lol: :lol: )

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 14. apr, 2008 16:45

Ifølge bold.dk rygtes Lahm væk fra Bayern og Barca meldes som umiddelbare mulighed. Meeeen vi mangler også en back og måske er det den spiller Rafa henviste til, da han sagde at en start-11 spiller og to unge var sikret.

http://www.bold.dk/nyt/?vis=82325

Bayern-spillere på vej væk

Jan Schlaudraff har bedt om at kunne forlade Bayern, og ønsket er blevet accepteret af ledelsen. Også Phillip Lahm er på vej væk, men afløseren står allerede klar.

Sidste sæson bombede han mål ind for Aachen i Bundesligaen. Faktisk scorede han så mange mål, at han kom på det tyske landshold, og i sommer skiftede han så til Bayern Müncehn sammen med stjerner som Franck Ribery og Luca Toni. Skiftet til det sydtyske har dog ikke været nogen succes for angriberen Jan Schlaudraff.

Det er kun blevet til fem indskiftninger i ligaen og seks i UEFA Cuppen i den røde Bayern-trøje, og nu bliver det formentlig ikke til flere for den 24-årige angriber, der tidligere også har spillet for Gladbach. Schaludrauff har mandag bedt Bayern-manager, Uli Hoeness om at komme på transferlisten.

- Jan har bedt om at kunne forlade klubben, og vi har accepteret hans ønske, siger Hoeness ifølge den lokale avis TZ.

På rygtebørsen skulle Hannover 96 allerede have vist sin interesse for Schlaudraff. Også på rygteplan meldes backen Phillip Lahm på vej væk fra Bayern. Barcelona skulle således være interesseret i at hente den tyske landsholdsback til klubben, og Bayern skulle allerede have erstatningen klar i form af Andreas Görlitz, som man i øjeblikket har udlejet til Karlsruhe.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Styf » mandag, 14. apr, 2008 18:15

Vallen skrev:
Styf skrev:
Vallen skrev:
Styf skrev:Jeg tror kun at vi spiller dette system fordi vi ikke har spillerne til at spille med to angribere som jeg stadig vil mene er det mest optimale.
Bedømt på hvad? Spillet? Resultaterne?
4-4-1-1 eller 4-2-3-1 som igen Rafa praktiserede med succes i Valencia, har med partnerskabet Gerrard og Torres vist, at det er det system pt. er det vi er mest fortrolige med og som har virket. Jeg tror omvendt at vi spillede 4-4-2, fordi vi ikke havde spillerne til det andet system.
Jeg har bare ikke set Rafa køre med det samme systemt konsekvent igennem en hel sæson og i denne sæson har vi da også skiftet meget og vi har faktisk benyttet en del forskellige systemer. 4-5-1, 3-5-2, 5-3-2, 4-4-2, 4-4-1-1 og 4-2-3-1 har alle været benyttet. 4-2-3-1 er suverænt det der har fungeret bedst men når Rafa nu begynder sin store rotation igen til efteråret vil han også automatisk komme til at skifte systemt nogle gange. Jeg tror ikke at Rafa har et favoritsystem. Han spiller blot udfra hvilke spillere han vil bruge. I og med at vi så blev slået så hurtigt ud af FA Cuppen og haltede efter i mesterskabskampen behøvede han ikke rotere så meget. Jeg tror at rotationen og de mange systemskift kommer igen til efteråret.
Men når du skriver at 4-4-2 er det mest optimale, hvad bedømmer du det på? Tradition, romantik, resultater, spil?
Det er blot min helt egen holdning. Jeg tror at vores holds klasse ville komme helt til sin med to klasseangriber som eksempelvis kunne være Villa og Torres men jeg tror nu ikke på at det sker.

Med hensyn til Lahm ville det også være en fremragende spiller at få til klubben men igen tvivler jeg desværre bare på at det er realistisk hvis man kigger på hvilke andre klubber som også er ude efter ham.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Jesperrosendal
Indlæg: 444
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 13:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesperrosendal » mandag, 14. apr, 2008 19:37

Hvad med Van Der Vaart?

Besvar