Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 30. jul, 2018 15:29

pingel skrev:Salah og Mané kan sagtens spille centralt og score mål der, hvis det skulle blive nødvendigt. Og så er det "bare" at rokere lidt rundt på kanterne med evt. Lallana, Keita, Shaqiri, Ojo, Curtis, Camacho, Moreno, Origi, TAA eller Milner.
Så i mine øjne er en central anbriber ikke så vigtigt at få købt ind, når vi nu i forvejen ikke spiller med en sådan. Så hellere smide penge efter endnu en alsidig angriber såsom Fekir eller Pulisic...
Jeg ved ikke hvor meget "bare" der er over det, men du har helt ret i at "problemet" sagtens kan løses ved at skubbe Mané og Salah længere frem. ok Salah kan ikke rigtigt komme længere frem på banen, men så kan han trække mere centralt.

Jeg er også selv stadig meget glad for ideen om Pulisic. Meget mere end en centerforward.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 01. aug, 2018 17:11

Jesper skrev:
Klopp sagde som en af de første kommentarer til sommerens transfervindue, at vi netop i type gik efter en 1:1 spiller som erstatning for Coutinho. Eller i hvert fald i tilførte kvaliteter.
Det gik vi så også efter, tydeligvis, i Fekir.
Nu lykkedes den del ikke - eller helt - for synes ikke man skal undervurdere, at vi rent taktisk har flere muligheder nu.

Derfor tænker jeg, at vi vel sagtens ser tiden an og så har vi et transfervindue om et halvt år, hvor vi står i den luksussituation, håber jeg, hvor kun et problem skal adresseres. Eller hvad tænker du?

Jeg vil så vove den påstand, at det ikke bliver en 1:1 Coutinho-type, der bliver vores næste problem. Jeg tror - sagt flere gange - at det er bredden i de rene angribere, som kommer til at blive et problem.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk[/quote]

Ferietravlheden fik taget i mig ;) . Jeg skylder dig vist et svar her.

Jeg tror du har ret. Klopp og co. ser tiden an og tror på, at en kombination af Lallana, Shaqiri og måske endda Firmino kan gå ind og tage over for Coutinho i den kreative rolle. Klopp har netop også været ude og sige, at det ikke er muligt at erstatte Coutinho 1:1, hvilket virker realistisk og fint går i spænd med dine tanker ovenfor.

Jeg er af den holdning, at der mangler et stærkt offensivt kort, hvis truppen skal være gearet til at kunne kæmpe med om top 3 næste sæson. Hvorvidt dette er en topangriber, der skubber Firmino ned som 10’er, eller en alsidig offensiv midtbanespiller, der også kan spille på kanten, tror jeg er lidt ligemeget. Jeg er af den klare holdning, at Shaqiri alene ikke dækker for den manglende offensive bredde. Med Oxlade Chamberlains skade skal der hentes én spiller ind, ellers går vi endnu en sæson i møde, hvor 1-2 skader i front vil sætte holdet skakmat i forhol til at hente en topplacering.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 01. aug, 2018 18:39

Robbie_God_Fowler skrev:
Jesper skrev:
Klopp sagde som en af de første kommentarer til sommerens transfervindue, at vi netop i type gik efter en 1:1 spiller som erstatning for Coutinho. Eller i hvert fald i tilførte kvaliteter.
Det gik vi så også efter, tydeligvis, i Fekir.
Nu lykkedes den del ikke - eller helt - for synes ikke man skal undervurdere, at vi rent taktisk har flere muligheder nu.

Derfor tænker jeg, at vi vel sagtens ser tiden an og så har vi et transfervindue om et halvt år, hvor vi står i den luksussituation, håber jeg, hvor kun et problem skal adresseres. Eller hvad tænker du?

Jeg vil så vove den påstand, at det ikke bliver en 1:1 Coutinho-type, der bliver vores næste problem. Jeg tror - sagt flere gange - at det er bredden i de rene angribere, som kommer til at blive et problem.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Ferietravlheden fik taget i mig ;) . Jeg skylder dig vist et svar her.

Jeg tror du har ret. Klopp og co. ser tiden an og tror på, at en kombination af Lallana, Shaqiri og måske endda Firmino kan gå ind og tage over for Coutinho i den kreative rolle. Klopp har netop også været ude og sige, at det ikke er muligt at erstatte Coutinho 1:1, hvilket virker realistisk og fint går i spænd med dine tanker ovenfor.

Jeg er af den holdning, at der mangler et stærkt offensivt kort, hvis truppen skal være gearet til at kunne kæmpe med om top 3 næste sæson. Hvorvidt dette er en topangriber, der skubber Firmino ned som 10’er, eller en alsidig offensiv midtbanespiller, der også kan spille på kanten, tror jeg er lidt ligemeget. Jeg er af den klare holdning, at Shaqiri alene ikke dækker for den manglende offensive bredde. Med Oxlade Chamberlains skade skal der hentes én spiller ind, ellers går vi endnu en sæson i møde, hvor 1-2 skader i front vil sætte holdet skakmat i forhol til at hente en topplacering.[/quote]
Jeg tror ikke nødvendigvis Klopp så snævert vil sværge til 4-3-3 systemet, fordi man i sidste sæson så at Mane ofte trak lidt tilbage og Salah mere frem. En slags 4-4-2 med diamant, selv om det er umuligt at sætte i tal. Pointen er, at vi ikke nødvendigvis er så afhængig af alle tre, hvis man kan veksle mere rundt. Og derfor er jeg ret så fortrøstningsfuld, fordi de fleste skader er overbelastningsskader og de sker typisk først først i det hårde juleprogram og frem. Med andre ord, vi klarer den nok indtil da. Især hvis (hvis og hvis og hvis) Sturridge kan klare at gå igennem en halv sæson uden væsentlige skader, for Firmino skal have pauser.
Derudover, så virker klubben så gennemført forberedt i de her transfervinduer, så jeg føler mig ret så fortrøstningsfuld. Måske især pga af tre ting: 1. Klubben har ikke solgt stjernerne, men forlænget deres kontrakter. 2. Vi kan nu slå vores konkurrenter på transfermarkedet, hvor vi tidligere altid trak Sorteper. 3. Vi synes nu at være en slutdestination, fremfor et skridt på vejen i spillernes karriere.
Jeg ved godt at ovenstående parametre er baseret på succes, men jeg har svært ved at se at vi ikke skal fortsætte med at få succes.
Slutteligt, så håber jeg da på at Ox kommer tilbage i god stand (jeg tvivler og tvivler på at han undgår følgeskader), hvorefter vi næsten får en "ny" spiller i næste sæson.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 03. aug, 2018 16:58

Ifølge Pearce så er pengene der i dette transfervindue, hvis Klopp vil finde en Cou-"erstatning". Så spekulationerne om, at pengene blev brugt på Allison er i så fald ikke rigtige.

Samtidigt melder han dog, at Klopp er tilfreds med sin trup, så det er ikke sandsynligt med en mere ind.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » fredag, 03. aug, 2018 21:57

AJJ skrev:Ifølge Pearce så er pengene der i dette transfervindue, hvis Klopp vil finde en Cou-"erstatning". Så spekulationerne om, at pengene blev brugt på Allison er i så fald ikke rigtige.

Samtidigt melder han dog, at Klopp er tilfreds med sin trup, så det er ikke sandsynligt med en mere ind.
Nu har Pearce og de andre troværdige jo før været rene mundstykker i klubbens spinmaskine, så ligefrem at konkludere at pengekisten stadig bugner er måske lige at stramme den. Grunden til Pearce og co. er troværdige er jo netop fordi de får informationer direkte fra klubben.

Personligt finder jeg det underligt at Klopp skulle have identificeret(korrekt efter min mening), at vi savnede Coutinhos kreative egenskaber og udså sig Fekir som den spiller der skulle være erstatningen, også fordi det faldt igennem manglede vi ikke Fekir eller hans kvaliteter alligevel. Fekir var måske ikke en direkte erstatning, men en erstatning med nogle af de samme kvaliteter som Coutinho. Ja, også nogle mangler i forhold til Coutinho, men også nogle styrker som Coutinho manglede og alt i alt en spiller der vel passede bedre end i systemet end Coutinho gjorde. Det er i hvert fald underligt at vi skulle mangle Fekir så meget at han var en større prioritet end Alisson og Shaqiri, også når handlen ikke blev til noget, var han slet ikke nødvendigt. Der var vel en grund til at vi ville hente Fekir, og den er vel ikke forsvundet bare fordi Fekir ikke blev hentet alligevel. Der er andre spillere.

Jeg hælder mest af alt til at det er klubbens måde at fortælle os at der ikke kommer en kreativ 8'er/10'er medmindre en rigtig god handel opstår, hvilket jo selvfølgelig er lidt ærgerligt med så oplagt et svagt punkt. Til gengæld er vi maksimal forstærket på målmandsposten, har fået en vital breddespiller ind oppe foran hvor vi drev rovdrift på stjernerne sidste sæson, og generelt har midtbanen fået et kvalitetsløft med Fabinho og Keita, også uden en Coutinho erstatning. Spørgsmålet er vel så om der er en spiller tilgængelig næste sommer som ikke er det nu, eller hvad planen er.

Hvordan pengene hænger sammen ved vi naturligvis ikke, men det er åbenlyst naivt at tro at det ikke spiller ind. For vi har brugt mange penge. Og Ja, vi har også solgt for mange penge og det er jo ikke FIFA hvor der er sat en fast grænse. Klubben ved jo også godt at der nok kommer penge ind, så vi kunne nok godt hive lidt af næste sommers transferbudget frem, hvis det nu var afgørende og handlen var mulig. Det får vi jo så heldigvis snart et svar på, for der er heldigvis snart indløb til første kamp. Også finder vi jo ud af om vi savner kreativitet i løbet af sæsonen.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ThunderZtorm » fredag, 03. aug, 2018 22:13

sjampen skrev:
AJJ skrev: Spørgsmålet er vel så om der er en spiller tilgængelig næste sommer som ikke er det nu, eller hvad planen er.
Man kunne tænke Pulisic til næste sommer.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » fredag, 03. aug, 2018 23:01

ThunderZtorm skrev:
sjampen skrev:
AJJ skrev: Spørgsmålet er vel så om der er en spiller tilgængelig næste sommer som ikke er det nu, eller hvad planen er.
Man kunne tænke Pulisic til næste sommer.
Vi er nok ikke de eneste bejlere om et år, så det er da et gamble. Flere har skrevet de amerikanske ejere vel gerne vil have US kvali, og der er kun en spiller, så vidt jeg ved, hent ham dog. Wijnaldum og en af vores 2.-3. keepere kan betale ½ af hans kostpris, sådan cirka. Solanke har Klopp måske stadig fidus til, hvis ikke kan han også skydes af, og engelske spillere koster, for CV´et er jo okay hos Solanke, og det virker vigtigere end kvaliteten på banen når man snakker engelske spillere.

Jeg tror på 1. pladsen allerede, men Pulisic kunne da rykke troen endnu mere i plus :dance:
Verden er smask fuld af hyklere....

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 05. aug, 2018 13:09

Er Fekir skånet i trænings turneringen eller skadet. Kan jeg ikke se nogen steder? Han var ikke med i går da Lyon spillede træningskamp.

Til jer der mener Asensio ikke er et talent eller for dårlig til vores trup. Overvej det igen. Han er ikke længere en transfer mulighed og vil ikke skabe en debat, men et talent og en fremtidig spiller på et stor hold. Det skal undre mig, hvis ikke det går sådan.

2 kasser mod Juve i går og gennemspillet.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » søndag, 05. aug, 2018 13:55

liverpoolfc86 skrev:Er Fekir skånet i trænings turneringen eller skadet. Kan jeg ikke se nogen steder? Han var ikke med i går da Lyon spillede træningskamp.

Til jer der mener Asensio ikke er et talent eller for dårlig til vores trup. Overvej det igen. Han er ikke længere en transfer mulighed og vil ikke skabe en debat, men et talent og en fremtidig spiller på et stor hold. Det skal undre mig, hvis ikke det går sådan.

2 kasser mod Juve i går og gennemspillet.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Han er vel stadig på ferie efter VM? Ligesom Hendo og Lovren der først kommer i dag eller i morgen.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 05. aug, 2018 13:58

YNWA! skrev:
liverpoolfc86 skrev:Er Fekir skånet i trænings turneringen eller skadet. Kan jeg ikke se nogen steder? Han var ikke med i går da Lyon spillede træningskamp.

Til jer der mener Asensio ikke er et talent eller for dårlig til vores trup. Overvej det igen. Han er ikke længere en transfer mulighed og vil ikke skabe en debat, men et talent og en fremtidig spiller på et stor hold. Det skal undre mig, hvis ikke det går sådan.

2 kasser mod Juve i går og gennemspillet.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Han er vel stadig på ferie efter VM? Ligesom Hendo og Lovren der først kommer i dag eller i morgen.
Har også min tanke, men havde en lille forhåbning og en forhandling, når nu ikke han fik ret meget spille tid og måske ville have godt af lidt spilletid i træningskampene.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 06. aug, 2018 06:03

Vi havde verdens bedste offensiv sidste år = fact
Vi har forstærket os på midtbanen ganske betragteligt = fact
Vi brugte Coutinho på den offensive midtbane = fact

Hul lukket ??
;);)


Jeg så meget gerne at vi fik endnu en offensiv spiller ind, men virkeligheden er bare jeg kan ikke se hvem som kan indgå i vores offensiv medmindre vi ændrer opstilling.

Eksempelvis:
Fabinho
Henderson - Keita
Salah - Firmino - Mane

Hvilken offensiv spiller skulle gå ind på dette hold?
Ja Henderson er mulig at erstatte, men han er jo central midtbane, og ikke det vi leder efter. Derfor vil jeg konkludere at vi leder efter en fremtidens mand og en som skulle erstatte en af de 3 foreste hvis de blev skadet eller smuttede.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 06. aug, 2018 07:30

Godt spørgsmål

Shaqiri ;-)?

Altså hvis Modric havde en drøm om at vinde PL, så kunne vi nok godt finde en plads til ham


Sent from my iPhone using Tapatalk

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » mandag, 06. aug, 2018 08:17

Filos of Isk skrev:Godt spørgsmål

Shaqiri ;-)?

Altså hvis Modric havde en drøm om at vinde PL, så kunne vi nok godt finde en plads til ham


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kunne godt bruge en Modric/Alonso type. Så god er Henderson trods alt ikke. Dog så ser jeg det ikke som en direkte offensiv plads men mere en spilfordelende.
Derudover har vi en del gode spillere i anden række: Gini, Milner og AOC (og Lallana) som alle kan spille centralt på et fornuftigt niveau. Så vi har også bredde på det punkt.

Hvis Sturridge kan holde sig i form til en super-sub rolle til Firmino, så har jeg svært ved at se hvem vi skal hente.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » mandag, 06. aug, 2018 09:21

ilusio skrev:Hvis Sturridge kan holde sig i form til en super-sub rolle til Firmino, så har jeg svært ved at se hvem vi skal hente.
Bestemt - og til trods for, at jeg aldrig rigtig har været fan, så har Origi gjort det godt og Solanke gør det som sådan også rigtig godt, ud over han mangler slutproduktet - men det kan pludselig komme, for syntes alt det andet han laver på banen er af høj klasse. Ings bliver nok solgt. Jeg ærger mig, fordi jeg syntes han er en virkelig fed og hårdtarbejdende type, men med Firmino, Origi, Solanke og Sturridge her også, så er der i hvert fald en af dem der skal videre. - og så er der selvfølgelig også Brewster.

Sturridge har kontraktudløb næste sæson - om han kan finde på at forlænge? Jeg ved det ikke, men det er nok ikke noget vi skal hænge vores hat på. Origi, Solanke og Brewster er alle talenter, som stadig skal udvikle sig. Origi er så nået den alder, at det skal være denne sæson han skal vise det - ellers skal han videre.

Så reelt, ud fra det vi har, så er det ikke "the star of tomorrow" vi leder efter. For dem har vi. Vi leder netop efter en der kan true Firmino (og evt. Mané og Salah) til en startplads. Og det er svært at finde, hvis det også skal være en der skal være tilfreds med, rent faktisk at skulle vente måske et halvt eller et helt år, før han begynder at få regelmæssig spilletid.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » mandag, 06. aug, 2018 10:57

Bojangles skrev:
ilusio skrev:Hvis Sturridge kan holde sig i form til en super-sub rolle til Firmino, så har jeg svært ved at se hvem vi skal hente.
Solanke gør det som sådan også rigtig godt, ud over han mangler slutproduktet.
Det er dæleme også er problem. Tror slet ikke på ham. Jeg vil langt hellere beholde Ings

Besvar