Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 30. okt, 2018 13:56

ilusio skrev:Med Salah foran Firmino i en 4-2-3-1 gør at vi har Mane og Shaqiri på fløjene.
Der vil altså være masser af spilletid til ham.

I alt har vi følgende spillere til 4 offensive pladser:

Firmino - Sturridge - Brewster
Salah - Shaqiri - Mane
Keita - Lallana (til den offensive midt mod lidt sværere hold)

I og med at vi taler 3-4 pladser, så er det ikke for meget med mere end 3-4 stjerner. Vi skal kunne stille en stærk offensiv med 1-2 mand ude.
tjoo, men den formation har vi kun brugt i nemme hjemmekampe, så jeg ved ikke lige om det er den nye standard eller hvad der sker. imod Cardiff spillede vi sådan lidt af hvert og jeg er ikke klar over om det var med vilje eller om spillerne glemte systemet og faldt tilbage i 4-3-3 for så at komme i tanke om at de skulle spille 4-2-3-1.

de 3-4 stjerner skal jo også kunne fordeles på de 3-4 pladser der er ledige og for det meste har det været den kreative midtbane/10'er pladsen der har stået ledig siden vi sagde farvel til Coutinho.

men ja går vi over og mere konsekvent spiller med 4 desiderede offensive spillere, så skaber det en ekstra plads på holdet og skubber vi samtiddig Salah ind centralt foran Firmino, så åbner det en plads ude på kanten, som Shaqiri nupper lige nu, men han er lidt nemmere at vippe af pinden end Salah er. Problemet bliver så mere om vi kan stole på Dembele's defensive egenskaber og vilje til at komme med tilbage, for kanterne bliver mere defensive i et 4-2-3-1 system i forhold til 4-3-3 fordi midtbanen ikke kan støtte backerne så meget som de kan i 4-3-3.
Så der er helt klart plads til en ekstra kantspiller, der også vil få spilletid, spørgsmålet er bare om det er en fuldtidsstilling eller om det bliver i de nemme kampe. Hvis det kun er i de nemme kampe, så tvivler jeg på at Dembélé er interesseret.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 30. okt, 2018 14:00

http://sportwitness.co.uk/marca-liverpo ... king-star/
Marca: Liverpool have now made an offer for Athletic Club Bilbao attacking star
ker Muniain has been one of the next big things in Spanish football for the better half of a decade.
Injuries have seen the player’s progress stutter, but at 25 years of age he’s one of Athletic Club Bilbao’s top players and one they certainly wouldn’t want to lose....
There’s an issue in that regard with Muniain, because his contract ends in June. Marca report Liverpool and Napoli have already made offers, and it would be assumed those offers are to the player for a free transfer next summer.
Er der nogen der har fingeren på den baskiske fodbold puls angående Iker Muniain?

en fri transfer kunne være spændende nok, vi skal jo have en afløser for Markovic :doh1: . Måske også Lallana. Tænker at han i første omgang vil være en rotationsspiller.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » onsdag, 31. okt, 2018 15:08

Filos of Isk skrev:http://sportwitness.co.uk/marca-liverpo ... king-star/
Marca: Liverpool have now made an offer for Athletic Club Bilbao attacking star
ker Muniain has been one of the next big things in Spanish football for the better half of a decade.
Injuries have seen the player’s progress stutter, but at 25 years of age he’s one of Athletic Club Bilbao’s top players and one they certainly wouldn’t want to lose....
There’s an issue in that regard with Muniain, because his contract ends in June. Marca report Liverpool and Napoli have already made offers, and it would be assumed those offers are to the player for a free transfer next summer.
Er der nogen der har fingeren på den baskiske fodbold puls angående Iker Muniain?

en fri transfer kunne være spændende nok, vi skal jo have en afløser for Markovic :doh1: . Måske også Lallana. Tænker at han i første omgang vil være en rotationsspiller.
Han er god også som playmaker
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 31. okt, 2018 15:31

Kelly skrev:
Han er god også som playmaker
Og det mangler vi jo lidt.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 31. okt, 2018 19:47

Filos of Isk skrev: en fri transfer kunne være spændende nok, vi skal jo have en afløser for Markovic :doh1: . Måske også Lallana. Tænker at han i første omgang vil være en rotationsspiller.
Kunne afløseren for Lallana ikke være Harry Wilson?

Jeg kender i øvrigt intet til Munian udover en kamp for længe, længe siden, hvor han og Bilbao slog Man Utd. Der var han god.
Corner taken quickly...

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 31. okt, 2018 20:10

Kasper88 skrev:
Filos of Isk skrev: en fri transfer kunne være spændende nok, vi skal jo have en afløser for Markovic :doh1: . Måske også Lallana. Tænker at han i første omgang vil være en rotationsspiller.
Kunne afløseren for Lallana ikke være Harry Wilson?

Jeg kender i øvrigt intet til Munian udover en kamp for længe, længe siden, hvor han og Bilbao slog Man Utd. Der var han god.
Synes ikke han er god nok. Så er der andre som tidligere skrevet jeg synes vi skal smide penge efter.

Vi bør også snart kunne hive en af u23 / udlejet spillere ind. Eller skal de sælges. Der bør være en der på samme niveau som

Skal vi gøre noget vildt, så skal vi hente Suso hjem ; )

Han er vanvittig denne sæson.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 01. nov, 2018 09:12

Efter Fekir-handlen døde, så er det da ok spillere, vi linkes til på den forreste del af banen:

Suso, Muniain, Dembele, Demirbay, og så er der de 2 mancs Depay og Martial, som nok er mindre seriøse rygter men alligevel interessante spillere for os.

Nårh ja, og Ramsey på en free:

https://www.walesonline.co.uk/sport/foo ... n-15356604

Spændende bliver det også, om vi kan få indlemmet en eller flere af de unge talenter/udlejede spillere som mere fast inventar omkring holdet, hvor Curtis Jones, Harry Wilson, Rafa Camacho, Grujic og Brewster må stå forrest i køen, og spillere som Kent , Ojo, Woodburn og Ejaria skal nok lejes ud en sæson mere eller nogle af dem måske sælges ?

Et salg af Kent til Rangers for 8-10 mio. £ vil vel kunne finansiere akademiet en god del år ?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 01. nov, 2018 11:24

Kasper88 skrev:
Filos of Isk skrev: en fri transfer kunne være spændende nok, vi skal jo have en afløser for Markovic :doh1: . Måske også Lallana. Tænker at han i første omgang vil være en rotationsspiller.
Kunne afløseren for Lallana ikke være Harry Wilson?

Jeg kender i øvrigt intet til Munian udover en kamp for længe, længe siden, hvor han og Bilbao slog Man Utd. Der var han god.
Jeg ser mere Wilson som en spiller til forreste række, altså en Salah-backup type. Men han er stadig ung så det der med at definere hvilken plads han skal spille på er lidt usikkert. Han har optrådt som offensiv midt, ifølge transfermarkt lavede han et mål og en assist på 90 minutter imod West Brom som OM.
I bredere forstand som den offensivspiller der er med på yderste mandat, men stadig får spilletid, så er Wilson et fint bud. Woodburn er også begyndt at blive mere midtbanespiller, det er nok medvirkende til at han ikke gør det super godt for tiden, men han har et stort talent og hvis tandhjulene pludseligt falder på plads for ham kan han blive vild.

Vi skal dog passe på med at stå i en situation hvor Sturridge er den eneste erfarne offensivspiller der ikke er nogenlunde fast i startopstillingen. Så sælger vi Origi, Markovic og Lallana, samtiddig med at Shaqiri oftere starter inde, så kan vi få store problemer i tilfælde af skader. der kan en 25 årig måske bedre tåle at spille to kampe om ugen uden at blive skør, hvor Wilson vil have mere behov for at restituere især mentalt og bearbejde den erfaring han får så han udvikler sig.

Munian kunne være et fint bud, især hvis Shaqiri får en god sæson og de der store transferemner til den kreative rolle i fab4 ikke rigtigt dukker op. Jo smid 80 millioner og hent Eriksen eller hvad vi kunne finde på at sige, men det virker jo kun hvis Eriksen gerne vil hentes, hvis vi har 80 millioner og hvis Spurs siger ja.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 01. nov, 2018 11:45

Skiller vi os af med Origi, Markovic og Lallana, så regner Klopp jo ikke Markovic som en del af truppen, og de 2 andre er ganske rigtigt yderste mandater. Jeg ser Brewster overtage Origi's plads, og så tiltaler tanken om en transferfri Aron Ramsey mig. Det kunne godt minde lidt om et kup á la Milner.
Jeg er klar over hans skadeshistorik, men han kan komme på spareprogram og bruges i udvalgte kampe, hvilket han sikkert vil have det godt med, og vi har også Keita og Oxlade til den offensive/kreative midtbaneplads.

Og så har jeg da lige glemt Rabiot på en free også:

https://www.empireofthekop.com/2018/11/ ... illiantly/
Senest rettet af Niels K torsdag, 01. nov, 2018 17:38, rettet i alt 1 gang.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 01. nov, 2018 12:58

Niels K skrev:Skiller vi os af med Origi, Markovic og Lallana, så regner Klopp jo ikke Markovic som en del af truppen, og de 2 andre er ganske rigtigt yderste mandater. Jeg ser Brewster overtage Origi's plads, og så tiltaler tanken om en transferfri Aron Ramsey mig. Det kunne godt minde lidt om et kup á la Milner.
Jeg er klar over hans skadeshistorik, men han kan komme på spareprogram og bruges i udvalgte kampe, hvilket han sikkert vil have det godt med, og vi har også Keita og Oxlade til den offensive/kreative midtbaneplads.
true, men jeg mener vi skal passe på med at tage tingene på forskud, Brewster og Oxlade er i lange skadesforløb og det har vi jo set med Ings, Gomez, Lallana og Sturridge at det nogle gange tager længere tid og sætter større spor(nogle gange permanente) end man lige gik og troede.
Men jeg håber selvfølgelig også at Brewster kan begynde at nærme sig 1. holdet i det tidlige forår.

Ramsey... jo det ville da være meget fint, vi laver jo en medical for at vurdere hvor slemt det står til med den hamstring. Han må jo ikke få lov at lave en Sanchez på os, men han er en rigtig god fodboldspiller. Gini, Milner, Oxlade og Keita er også gode og spiller nogenlunde den plads Ramsey kunne spille.

AJJ
Indlæg: 2386
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » torsdag, 01. nov, 2018 15:25

Dembele til Liverpool kommer ikke til at ske - selvom rygtemøllen i Spanien nu starter forfra. Han har ikke hovedet skruet rigtigt på, og jeg tror som andetsteds skrevet, at Klopp forlængst af den grund har vendt tommelfingeren ned

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... utilfredse

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 01. nov, 2018 15:32

AJJ skrev:Dembele til Liverpool kommer ikke til at ske - selvom rygtemøllen i Spanien nu starter forfra. Han har ikke hovedet skruet rigtigt på, og jeg tror som andetsteds skrevet, at Klopp forlængst af den grund har vendt tommelfingeren ned

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... utilfredse
Men han har spillet 7 ud af 10 kampe. Scoret 3 mål og lagt op til en. De har ikke smidt ham på porten endnu i hvert fald

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 01. nov, 2018 15:36

AJJ skrev:Dembele til Liverpool kommer ikke til at ske - selvom rygtemøllen i Spanien nu starter forfra. Han har ikke hovedet skruet rigtigt på, og jeg tror som andetsteds skrevet, at Klopp forlængst af den grund har vendt tommelfingeren ned

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera ... utilfredse
Og her taler vi om manden der fik Zidan til at fungere på flere hold :o

Ud over det, så er jeg også bange for at Barcelona sælger ham så dyrt at vi kommer til at betale mellem 2 og 3 Salah-summer for ham og det er han vel kun værd for os hvis vi sælger Salah eller Mané.
Edit: og at han vil forlange så meget i løn at det kun giver mening hvis han skal være nogenlunde fast starter.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 02. nov, 2018 08:19

Senest linkes vi til Watford's Doucoure:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-15358728

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 02. nov, 2018 09:21

Niels K skrev:Senest linkes vi til Watford's Doucoure:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-15358728

Ja tak
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar