Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 02. nov, 2018 09:23

Kelly skrev:
Niels K skrev:Senest linkes vi til Watford's Doucoure:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-15358728

Ja tak
Fordi ?

Kan han bidrage med noget vi ikke har eller mere og bedre end det vi har?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 02. nov, 2018 10:28

Kelly skrev:
Niels K skrev:Senest linkes vi til Watford's Doucoure:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-15358728

Ja tak
Kunne vi ikke have fundet ud af det inden han skrev under på en ny kontrakt?

Men der er da en masse midtbaner i spil, men ikke nogen man kan betegne som Fekir-van Dijk størrelse transfers. Men det er jo heller ikke altid størrelsen det kommer an på. Men det ville vel være et super godt tidspunkt at lande Doucoure, 26 år(1. januar) så skal han til at starte på sine bedste år og kan have en lang karriere i rødt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 02. nov, 2018 13:50

Skal vi ikke lige have lov at se både Keita og Fabinho i fulde omdrejninger, før vi begynder at tale om Doucoure? Jeg er slet ikke overbevist om, at Doucoure har deres niveau, selvom Mølleren er glad for ham.

Vi er blevet sat lidt i forbindelse med offensive spillere såsom Dembele, Muinier og Ramsey på det seneste. For mig er der ingen tvivl om, at det kunne være interessant at se, hvad Klopp kunne få ud af Dembele, men Barca skulle dælme tage et gevaldigt tab på deres køb af ham.

Og midt i den uendelige strøm af nye rygter om diverse offensive spillere, så er det værd at huske, at Ox kommer tilbage på et tidspunkt, og at den meget hypede Brewster (som Klopp angiveligt har kæmpet hårdt for at beholde) også snart er klar til at vise, hvad han kan.

For mig er venstre back vigtigste position at gøre klar til forstærkning på. Moreno har kontraktudløb til sommer. Philipp Max i Augsburg har jeg nævnt flere gange, som mit foretrukne valg. Men det er måske, fordi jeg ikke lige tænkte over, at Sessegnon også kan spille pladsen. En af de to ville være at formidabelt alternativ til Robbo.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 02. nov, 2018 14:48

texy skrev:Skal vi ikke lige have lov at se både Keita og Fabinho i fulde omdrejninger, før vi begynder at tale om Doucoure? Jeg er slet ikke overbevist om, at Doucoure har deres niveau, selvom Mølleren er glad for ham.

Vi er blevet sat lidt i forbindelse med offensive spillere såsom Dembele, Muinier og Ramsey på det seneste. For mig er der ingen tvivl om, at det kunne være interessant at se, hvad Klopp kunne få ud af Dembele, men Barca skulle dælme tage et gevaldigt tab på deres køb af ham.

Og midt i den uendelige strøm af nye rygter om diverse offensive spillere, så er det værd at huske, at Ox kommer tilbage på et tidspunkt, og at den meget hypede Brewster (som Klopp angiveligt har kæmpet hårdt for at beholde) også snart er klar til at vise, hvad han kan.

For mig er venstre back vigtigste position at gøre klar til forstærkning på. Moreno har kontraktudløb til sommer. Philipp Max i Augsburg har jeg nævnt flere gange, som mit foretrukne valg. Men det er måske, fordi jeg ikke lige tænkte over, at Sessegnon også kan spille pladsen. En af de to ville være at formidabelt alternativ til Robbo.
Det rigtigt at vi har holdt mini-silly season i fraværet af midtuge kampe at snakke om :aliboronz5:

Mølby nævner sågar selv at Doucoure er "sloppy" i alle kampe han har set ham, så spørgsmålet er selvfølgelig om vi ikke lige så godt kunne sætte Moreno på midtbanen?

Lewis kunne være en del af løsningen på VB, men hvis han bar så god, så ville han vel have fået Moreno's spilletid i denne sæson, non?

Jeg er ikke helt overbevist om at vi er super attraktive for Sessegnon, men det må han jo selv vurdere. Robertson har indtil videre vist sig som en af vores mest driftssikre spillere og derfor er der ikke meget spilletid i at være hans dupleant. Men omvendt har vi set Trent og Gomez deles fint om HB, både sidste efterår og indtil videre i denne sæson, så lignende løsning kunne bruges på Sessegnon-Robbo. Så er spørgsmålet om Sessegnon har ambitioner om at spille mere fremskudt f.eks. på kanten; jeg tænker at man da godt kan lave nogle cup-forsøg med Sessegnon i en Mané/Salah rolle, men der skal jo også være kampe til Wilson.

Det vil jo nærmest være inkompetent ikke at forsøge at hente Englands nok største talent, men han bliver hjernedød dyr og det har jo tidligere sat nøkker i unge mænds hoveder. Nøglen må være at formulere en helt klar plan for hvordan han skal opnå en rimelig mængde med spilletid og selvfølgelig hvor meget hård træning det vil koste ham og så se hvad knægten selv kunne tænke sig.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 03. nov, 2018 19:20

Synes bestemt ikke at der er behov for Doucore. Hvis vi skal have en midtbanespiller skal det være en offensiv midt som kan erstatte Coutinho.

Ellers synes jeg der skal købes forstærkninger til angrebet, vi er alt for afhængige af Mane, Firmino, Salah. Når de spiller ringe er der ikke noget alternativ vi kan stille op med.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » lørdag, 03. nov, 2018 23:20

Fowler89 skrev:Synes bestemt ikke at der er behov for Doucore. Hvis vi skal have en midtbanespiller skal det være en offensiv midt som kan erstatte Coutinho.

Ellers synes jeg der skal købes forstærkninger til angrebet, vi er alt for afhængige af Mane, Firmino, Salah. Når de spiller ringe er der ikke noget alternativ vi kan stille op med.
Jeg synes i den grad der er alternativer, men Sturr og Shaq bliver bare ikke brugt nok, jeg er efterhånden ligeglad med hvem vi henter til front 3, da det er til bænken når alt kommer til alt. Firmino er fornærmende elendig i tiden, men ingen konsekvens overhovedet, jeg fatter det ikke helt. Shaq har efter min mening været bedst i særklasse endda, når det kommer til offensiven. Det har han ikke iflg. Klopp, og vi ser jo bold forskelligt. Men forstår dog ikke han synes de 3 spiller tilfredsstillende, eller sågar hæderligt
Verden er smask fuld af hyklere....

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » søndag, 04. nov, 2018 02:42

Thommo skrev:
Fowler89 skrev:Synes bestemt ikke at der er behov for Doucore. Hvis vi skal have en midtbanespiller skal det være en offensiv midt som kan erstatte Coutinho.

Ellers synes jeg der skal købes forstærkninger til angrebet, vi er alt for afhængige af Mane, Firmino, Salah. Når de spiller ringe er der ikke noget alternativ vi kan stille op med.
Jeg synes i den grad der er alternativer, men Sturr og Shaq bliver bare ikke brugt nok, jeg er efterhånden ligeglad med hvem vi henter til front 3, da det er til bænken når alt kommer til alt. Firmino er fornærmende elendig i tiden, men ingen konsekvens overhovedet, jeg fatter det ikke helt. Shaq har efter min mening været bedst i særklasse endda, når det kommer til offensiven. Det har han ikke iflg. Klopp, og vi ser jo bold forskelligt. Men forstår dog ikke han synes de 3 spiller tilfredsstillende, eller sågar hæderligt
Det er også mig en gåde at Firmino kan forsætte med at spille. Han er vores mest fremskudte spiller men han har ikke scoret i 6-7 kampe. Ja jeg ved godt at han ikke er en typisk poacher, men han spiller deroppe og det er uacceptabelt hvis der bliver scoret end 15 mål på en sæson. Synes faktisk Timo Werner ville passe fantastisk ind i dette setup fordi han presser så meget oppe foran samtidig med han scorer mål, men han bliver naturligvis ikke hentet da han er for dyr og vi har brugt nok penge. Klopp bør revurdere tanken om at have Firmino som fastmand når han er i dårlig form, Sturridge leverer altid varen når han får spilletid og jeg synes ikke at jeg overdriver når jeg siger Sturridge er en af verdens bedste når han ikke er skadet.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » søndag, 04. nov, 2018 10:07

Vi managler Ox / coutinho til at lave plads og løb for de 3 up front.

Shaqiri kan lidt af det samme men han trækker ikke 2 spillere til sig eller laver sprints ind i feltet. hvilket gør at Firmino altid er dækket op i feltet eller at der ikke er nogen i feltet pga ingen indløb fra midten.

Specielt Ox er virkelig god til at lave løb ind i felt hvor Firmino kunne trække ned i hullet spille bolden med mane eller salah som så kunne afslutte pga ox havde trukket forsvaret eller kunne spille bande med ox.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 04. nov, 2018 12:27

Enig. Der mangler en offensiv midtbanespiller, der kan binde spillet sammen og være omdrejningspunkt for spillet på den sidste tredjedel af modstanderens banehalvdel.

Coutinho havde nogle de tekniske kvaliteter til at udføre den rolle, selvom jeg synes, at han til tider manglede det kølige overblik til at træffe de rette beslutninger. Han blev ofte utålmodig og søgte den målgivende aflevering for tidligt, eller skød fra distancen - han var derfor bedre ned udgangspunkt på venstre kant. Oxlade-Chamberlain viste også i sidste sæson, at han kunne bryde modstanderens kæder og iscenesætte de tre forreste. Modsat Coutinho brugte Ox’en sin fart og drev med bolden til at skabe overtalssituationer. Han skabte ligeledes større balance, sammenlignet med Coutinho, da han arbejdede hårdere i defensiven.

Jeg mener ikke, at man skal gå ud og hente en type alla Coutinho eller Oxlade-Chamberlain. Der er behov for en mere helstøbt offensiv midtbanespiller, der teknisk og taktisk mestrer disciplinen som offensiv kreatør. De findes i elegante versioner som Özil og David Silva, hvis vi kigger på nutidige spillere. Eller i mere fysisk og løbestærke udgaver som Kevin De Bruyne.

Jeg har svært ved at udpege en spiller, der realistisk set ville kunne hentes til klubben og udfylde denne rolle. Men jeg kan sige så meget, at det ikke er Fekir. Christian Eriksen kunne måske godt udfylde rollen, men det er nok utænkeligt, at han er tilgængelig, eller villig til at skifte til Liverpool.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » søndag, 04. nov, 2018 14:13

Robbie_God_Fowler skrev:Enig. Der mangler en offensiv midtbanespiller, der kan binde spillet sammen og være omdrejningspunkt for spillet på den sidste tredjedel af modstanderens banehalvdel.

Coutinho havde nogle de tekniske kvaliteter til at udføre den rolle, selvom jeg synes, at han til tider manglede det kølige overblik til at træffe de rette beslutninger. Han blev ofte utålmodig og søgte den målgivende aflevering for tidligt, eller skød fra distancen - han var derfor bedre ned udgangspunkt på venstre kant. Oxlade-Chamberlain viste også i sidste sæson, at han kunne bryde modstanderens kæder og iscenesætte de tre forreste. Modsat Coutinho brugte Ox’en sin fart og drev med bolden til at skabe overtalssituationer. Han skabte ligeledes større balance, sammenlignet med Coutinho, da han arbejdede hårdere i defensiven.

Jeg mener ikke, at man skal gå ud og hente en type alla Coutinho eller Oxlade-Chamberlain. Der er behov for en mere helstøbt offensiv midtbanespiller, der teknisk og taktisk mestrer disciplinen som offensiv kreatør. De findes i elegante versioner som Özil og David Silva, hvis vi kigger på nutidige spillere. Eller i mere fysisk og løbestærke udgaver som Kevin De Bruyne.

Jeg har svært ved at udpege en spiller, der realistisk set ville kunne hentes til klubben og udfylde denne rolle. Men jeg kan sige så meget, at det ikke er Fekir. Christian Eriksen kunne måske godt udfylde rollen, men det er nok utænkeligt, at han er tilgængelig, eller villig til at skifte til Liverpool.
Det derfor vi alle var så vanvittige over at vi "havde" købt fekir, han er en blanding af coutinho og ox

Ikke lige så teknisk som coutinho og ikke lige så dynamisk som Ox mere teknisk ind ox og mere dynamisk end Coutinho.

Han havde været perfekt.

Christian eriksen ville også være fin. men det kommer aldrig til at ske.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » søndag, 04. nov, 2018 14:17

Robbie_God_Fowler skrev:Enig. Der mangler en offensiv midtbanespiller, der kan binde spillet sammen og være omdrejningspunkt for spillet på den sidste tredjedel af modstanderens banehalvdel.

Coutinho havde nogle de tekniske kvaliteter til at udføre den rolle, selvom jeg synes, at han til tider manglede det kølige overblik til at træffe de rette beslutninger. Han blev ofte utålmodig og søgte den målgivende aflevering for tidligt, eller skød fra distancen - han var derfor bedre ned udgangspunkt på venstre kant. Oxlade-Chamberlain viste også i sidste sæson, at han kunne bryde modstanderens kæder og iscenesætte de tre forreste. Modsat Coutinho brugte Ox’en sin fart og drev med bolden til at skabe overtalssituationer. Han skabte ligeledes større balance, sammenlignet med Coutinho, da han arbejdede hårdere i defensiven.

Jeg mener ikke, at man skal gå ud og hente en type alla Coutinho eller Oxlade-Chamberlain. Der er behov for en mere helstøbt offensiv midtbanespiller, der teknisk og taktisk mestrer disciplinen som offensiv kreatør. De findes i elegante versioner som Özil og David Silva, hvis vi kigger på nutidige spillere. Eller i mere fysisk og løbestærke udgaver som Kevin De Bruyne.

Jeg har svært ved at udpege en spiller, der realistisk set ville kunne hentes til klubben og udfylde denne rolle. Men jeg kan sige så meget, at det ikke er Fekir. Christian Eriksen kunne måske godt udfylde rollen, men det er nok utænkeligt, at han er tilgængelig, eller villig til at skifte til Liverpool.
Jeg mener heller ikke Fekir er ideal til den rolle, han er mere angriber/offensiv midt lidt ligesom Firmino, deres spillestil er dog meget anderledes. Fekir kan dog også spille på begge kanter, hvilket gør ham så eftertragter af mange klubber.
Den type spiller vi har brug er helt klar typer som Eriksen, KDB, David Silva eller Milinkovic-Savic. Jeg mener ikke at Özil ville være så ideal, da han er mindre arbejdsdygtig i forhold til de andre, for den rolle kræver også at man ren faktisk laver noget defensivt. Milinkovic-Savic ville være så spot-on en signing at jeg næsten kan garantere vi ville vinde titlen.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 04. nov, 2018 14:48

Wormie skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Enig. Der mangler en offensiv midtbanespiller, der kan binde spillet sammen og være omdrejningspunkt for spillet på den sidste tredjedel af modstanderens banehalvdel.

Coutinho havde nogle de tekniske kvaliteter til at udføre den rolle, selvom jeg synes, at han til tider manglede det kølige overblik til at træffe de rette beslutninger. Han blev ofte utålmodig og søgte den målgivende aflevering for tidligt, eller skød fra distancen - han var derfor bedre ned udgangspunkt på venstre kant. Oxlade-Chamberlain viste også i sidste sæson, at han kunne bryde modstanderens kæder og iscenesætte de tre forreste. Modsat Coutinho brugte Ox’en sin fart og drev med bolden til at skabe overtalssituationer. Han skabte ligeledes større balance, sammenlignet med Coutinho, da han arbejdede hårdere i defensiven.

Jeg mener ikke, at man skal gå ud og hente en type alla Coutinho eller Oxlade-Chamberlain. Der er behov for en mere helstøbt offensiv midtbanespiller, der teknisk og taktisk mestrer disciplinen som offensiv kreatør. De findes i elegante versioner som Özil og David Silva, hvis vi kigger på nutidige spillere. Eller i mere fysisk og løbestærke udgaver som Kevin De Bruyne.

Jeg har svært ved at udpege en spiller, der realistisk set ville kunne hentes til klubben og udfylde denne rolle. Men jeg kan sige så meget, at det ikke er Fekir. Christian Eriksen kunne måske godt udfylde rollen, men det er nok utænkeligt, at han er tilgængelig, eller villig til at skifte til Liverpool.
Det derfor vi alle var så vanvittige over at vi "havde" købt fekir, han er en blanding af coutinho og ox

Ikke lige så teknisk som coutinho og ikke lige så dynamisk som Ox mere teknisk ind ox og mere dynamisk end Coutinho.

Han havde været perfekt.

Christian eriksen ville også være fin. men det kommer aldrig til at ske.
Fekir passer ikke ind på midtbanen i Klopp’s 4-3-3. Han opererer længere fremme i banen, hvilket flere også allerede har været inde på. Nærmest som en hængende angriber. Fekir er dygtig inde i og omkring feltet, men han er ikke spilleren, der binder midtbane og angreb sammen.

Ønsker Klopp at skifte til en mere klassisk 4-2-3-1 passer Fekir bedre ind. Men holder han fast i den nuværende fladere midtbanekonstellation er jeg kun glad for handlen gik i vasken, da det havde været en taktisk brøler at spille Fekir på en så tilbagetrukket position. I det nuværende system passer Fekir bedst på Firmino eller Salahs position og det ikke der vi pt. skal bruge så mange penge på forstærkninger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 04. nov, 2018 21:35

Jeg tænker, at vi skal arbejde med det, vi har i Ox, Shaq og Keita. Jeg ville gerne tage Lallana med i denne opremsning, men jeg tror ikke på, at han kan gøre forskellen og udføre dette job, som det skal udføres på mesterskabsniveau.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » mandag, 05. nov, 2018 10:03

Niels K skrev:Jeg tænker, at vi skal arbejde med det, vi har i Ox, Shaq og Keita. Jeg ville gerne tage Lallana med i denne opremsning, men jeg tror ikke på, at han kan gøre forskellen og udføre dette job, som det skal udføres på mesterskabsniveau.
Det skal gøre det færdigt med at forstærke holdet de solgt vores playmaker til Barcelona. Han er på ingen måder blevet erstattet, og det er en kæmpe mangel.

Hvem der skal udfylde huller ved jeg intet om. Men jeg tror slet slet ikke på Fekir.

Suso gør det fantastisk godt pt., måske han kan.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 05. nov, 2018 14:07

Niels K skrev:Jeg tænker, at vi skal arbejde med det, vi har i Ox, Shaq og Keita. Jeg ville gerne tage Lallana med i denne opremsning, men jeg tror ikke på, at han kan gøre forskellen og udføre dette job, som det skal udføres på mesterskabsniveau.
Det skal vi selvfølgelig også, men derfor kan vi jo godt lure på den offensivemidt-ækvivalent til van Dijk. Det skal vi jo til alle positioner. Lallana skal vi da også arbejde videre med, om ikke andet gør det ham dyrere at sælge(men det var nok også det der var pointen).

Det at vi allerede har de ovennævnte spillere gør at vi imø skal være ret sikre på at vi får den "rigtige" ind i første forsøg.

Promblemet er også at vores formation er lidt svær altdi at gennemskue, imod Arsenal startede vi i en rimelig standard 4-3-3, der så blve til 4-2-3-1 der under tiden både så ud som en 4-3-3, men også straight up 4-4-2/4-4-1-1.

Det gør også en stor forskel om vi leder efter en spiller der skal spille til højre for Firmino der spiller bagved Salah, bagved Firmino eller istedet for Gini eller Milner på den mest offensive/kreativt frie 8'er. Til den sidste ville Suso være et fint bud, Fekir passede nok bedre ind i de to første.

Besvar