Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » torsdag, 21. dec, 2017 10:29

Oomph242 skrev:
Emmy skrev:Jeg leger lidt med tanken om at vi sælger Cou og får Lemar og Aubameyang ind istedet for.
Mon ikke pengene primært bruges på finanseringen af VvD og Keita... Altså hvis ikke City byder på VvD før os..
Jeg tror ikke de handler er en del af et evt. salg af Coutinho. Fansene vil kræve en direkte erstatning og det tror jeg også de vil få, f.eks. i form af Lemar.

Jeg tror også pengene er der så rigeligt til at lave VvD og Keita handlen uden et salg af Coutinho.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 21. dec, 2017 11:04

Surf skrev:
kloppokoppo skrev:det må anses at være lidt af en konspirationsteori at FSG ikke vil købe i januar og at klopp ikke vil have tid til at køre spillere ind. De positioner hvor vi er mest udfordret er CB og GK. Der er ikke den store stilændring eller tilpasning fra klub til klub på de positioner. Hermed at bruge Oxxen som et eksempel på at han skal tilvænnes vores system og spillestil er pusseløjlerligt. Hvem anså Oxx som en startende spiller da vi købte ham? Han er breddespiller med potentiale og intet problem haft med at tilvænne sig efter min mening. Han skal bare tunes på de potentiale knapperne som en hver andet ungt talent, det har intet med systemet at gøre.
En konsiprationsteori ligefrem :o Hvad indikerer, at FSG vil købe ind i januar? I hvert fald ikke de seneste mange års januar-vinduer, hvor den eneste jeg kan komme i tanke om siden Coutinho og Sturridge er Caulkner. Dog enig i, at CB og GK godt kan køres ind i januar. Jeg ser det bare ikke ske - som nævnt kun måske van Dijk.

Det kræver en høj grad af taktisk forståelse og timing at spille en midtbanerolle i Klopps system. Det skyldes, at midtbanen sikrer holdets kompakthed, og agere som en enhed - er en spiller ude af sync, kan hele midtbanen bryde sammen. Det har vi set en del gange med Can, der presser op helt forkert og alene. Omvendt har vi set hvad en dygtig taktisk presspiller som Lallana kan gøre for systemet. Gini er også dygtig til det. Og det bringer mig frem til Ox'en: Jeg tror han er tænkt som en fremtidig erstatning for Lallana - ikke blot som breddespiller. Indtil nu har han mest spillet kant, men jeg tror Klopp forventer at kunne rykke ham ind på midten senere hen. Det giver en midtbane som følger:

Hendo/Can/ny
Lallana/Ox - Keita/Gini
Her fortæller Klopp, at det tager tid at blive spillet ind hos os:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/12 ... -forbedre/

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » torsdag, 21. dec, 2017 11:19

Niels K skrev:Her fortæller Klopp, at det tager tid at blive spillet ind hos os:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/12 ... -forbedre/
Tak Niels. Læg dertil at Oxlade har spillet på midtbanen i hans to sidste optrædener for os, og så må kloppokoppo vist snart anerkende, at mine gisninger om indkøring til spilsystem og Oxlade på midtbanen ikke var udtryk for "pusseløjerlighed".
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 21. dec, 2017 20:57

Skulle klubben sætte alle sejl ind på at hente Lemar, vil det være en dårlig erstatning for Coutinho. Typemæssigt ligger de to spillere noget fra hinanden. Lemar er lynhurtig, arbejder hårdt og har et rigtigt godt venstreben. Han er en rigtig Klopp spiller.

Men Lemar er sammenlignet med Coutinho ikke tilnærmelsesvis ligeså god på bolden og i de små rum. Klopp har behov for spillere som Coutinho, der kan iscenesætte sine hurtige medspillere for at kunne få det maksimale ud af sit koncept. Og Lemar er ikke denne offensive dirigent.

Jeg ser Isco som den ideelle erstatning for Coutinho. Men han er desværre nok uopnåelig. Alternativt kan man forsøge at sætte Firmino ned på den offensive midtbane og så hente en klasseangriber.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 22. dec, 2017 09:41

Robbie_God_Fowler skrev:Skulle klubben sætte alle sejl ind på at hente Lemar, vil det være en dårlig erstatning for Coutinho. Typemæssigt ligger de to spillere noget fra hinanden. Lemar er lynhurtig, arbejder hårdt og har et rigtigt godt venstreben. Han er en rigtig Klopp spiller.

Men Lemar er sammenlignet med Coutinho ikke tilnærmelsesvis ligeså god på bolden og i de små rum. Klopp har behov for spillere som Coutinho, der kan iscenesætte sine hurtige medspillere for at kunne få det maksimale ud af sit koncept. Og Lemar er ikke denne offensive dirigent.

Jeg ser Isco som den ideelle erstatning for Coutinho. Men han er desværre nok uopnåelig. Alternativt kan man forsøge at sætte Firmino ned på den offensive midtbane og så hente en klasseangriber.
Firmino rykket ned kunne måske fungere med den rette angriber, men jeg tror mere på at Firmino bliver hængende angriber end midtbanespiller. Det kommer også an på hvordan Firmino slutter sin sæson på topscorerlisten, han er allerede kommet bedre i gang med at score mål og det kunne godt fortsætte.

Jeg tror at siden Klopp spiller mere med to offensive midtbaner og en dybtliggende at han helst vil dele den offensive dirigent rolle ud på flere spillere. Men altså Klopp har haft gang i mange systemer, så hvem ved?
Jeg tror dog at Lemar kunne gøre det godt som den ene af de to offensive på midten, måske være lidt mere solid på midten end Coutinho er og dermed give plads for at spilleren modsat også kan få lov at lege lidt med.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 22. dec, 2017 11:24

Filos of Isk skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Skulle klubben sætte alle sejl ind på at hente Lemar, vil det være en dårlig erstatning for Coutinho. Typemæssigt ligger de to spillere noget fra hinanden. Lemar er lynhurtig, arbejder hårdt og har et rigtigt godt venstreben. Han er en rigtig Klopp spiller.

Men Lemar er sammenlignet med Coutinho ikke tilnærmelsesvis ligeså god på bolden og i de små rum. Klopp har behov for spillere som Coutinho, der kan iscenesætte sine hurtige medspillere for at kunne få det maksimale ud af sit koncept. Og Lemar er ikke denne offensive dirigent.

Jeg ser Isco som den ideelle erstatning for Coutinho. Men han er desværre nok uopnåelig. Alternativt kan man forsøge at sætte Firmino ned på den offensive midtbane og så hente en klasseangriber.
Firmino rykket ned kunne måske fungere med den rette angriber, men jeg tror mere på at Firmino bliver hængende angriber end midtbanespiller. Det kommer også an på hvordan Firmino slutter sin sæson på topscorerlisten, han er allerede kommet bedre i gang med at score mål og det kunne godt fortsætte.

Jeg tror at siden Klopp spiller mere med to offensive midtbaner og en dybtliggende at han helst vil dele den offensive dirigent rolle ud på flere spillere. Men altså Klopp har haft gang i mange systemer, så hvem ved?
Jeg tror dog at Lemar kunne gøre det godt som den ene af de to offensive på midten, måske være lidt mere solid på midten end Coutinho er og dermed give plads for at spilleren modsat også kan få lov at lege lidt med.
Jeg beholder naturligvis helst Coutinho, men han er da godt nok svær at erstatte 1:1. Både som den spiller han er, men også den høje klasse han har udviklet sig til. Hvem vil af med så god en spiller ?

Når vi stiller med spillere som Hendo, Can, Gini og Milner, så er der jo ikke mange, der kan byde ind med småspil og det at runde 2-3 mand uden problemer af disse folk, men vi kan vel godt forvente, at der kan bindes kæder sammen og bidrages i lækkert offensivt spil af folk som Lallana, Ox'en og Naby Keita - måske en Grujic ? Firmino i en midtbanerolle er han vel bekendt med fra hans tid i Tyskland, og jeg kan sagtens se ham overtage Coutinho's rolle for at give plads til en super angriber.

Kunne vi hente en teknisk stærk 6er med godt drive fremad og blik for en god stikning som fx Asier Illarramendi, så bliver der også bidraget til flere offensive muligheder end, når det fx er Hendo, der skal dirigere spillet ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 22. dec, 2017 12:17

Vi er interesserede i Manuel Akanji fra Basel:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/12 ... -sommeren/

Nogle der kender noget til ham ?

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 22. dec, 2017 13:19

Niels K skrev:Vi er interesserede i Manuel Akanji fra Basel:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/12 ... -sommeren/

Nogle der kender noget til ham ?

Kun at hans store drøm er at spille for Scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 22. dec, 2017 15:32

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Vi er interesserede i Manuel Akanji fra Basel:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/12 ... -sommeren/

Nogle der kender noget til ham ?

Kun at hans store drøm er at spille for Scum.
OK, det er da altid et minus, men de har jo et par fans hist og her, så det kan være svært nogle gange at undgå. Jeg har ingenting læst om det, men han udtalte sig måske om det ifm deres CL-møde, hvor han i øvrigt skulle have gjort det overbevisende ?

https://www.footballfancast.com/premier ... eally-need

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » fredag, 22. dec, 2017 19:29

Personligt er Firmino imø en af de få spillere derude der er tættest på at kunne erstatte Coutinho en til en. Jeg håber virkeligt, at hvis det skulle ske, at vi sælger ham, at det bliver løsningen, og at vi så får en superstriker i stedet. Jeg tror vi vil få meget mere succes med det, end ved at forsøge at erstatte Cou en til en udefra. Alternativet er Christian Eriksen... Men jeg ser det meget usandsynligt vi kan få ham uden at betale tæt på samme beløb som vi vil kunne få for Cou. Og jeg ser ham som en nedgradering.

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 22. dec, 2017 19:35

Bojangles skrev:Personligt er Firmino imø en af de få spillere derude der er tættest på at kunne erstatte Coutinho en til en. Jeg håber virkeligt, at hvis det skulle ske, at vi sælger ham, at det bliver løsningen, og at vi så får en superstriker i stedet. Jeg tror vi vil få meget mere succes med det, end ved at forsøge at erstatte Cou en til en udefra. Alternativet er Christian Eriksen... Men jeg ser det meget usandsynligt vi kan få ham uden at betale tæt på samme beløb som vi vil kunne få for Cou. Og jeg ser ham som en nedgradering.
Eriksen har ikke samme top niveau som Coutinho. Men han er mere stabil og nærmest aldrig skadet.
Men hvorfor skulle han bytte Tottenham ud med os?

Jeg så også hellere en superangriber.

Hvis vi går efter en Coutinho erstatning, så håber jeg på Fekir.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hendo » lørdag, 23. dec, 2017 12:07

Robbie_God_Fowler skrev:Skulle klubben sætte alle sejl ind på at hente Lemar, vil det være en dårlig erstatning for Coutinho. Typemæssigt ligger de to spillere noget fra hinanden. Lemar er lynhurtig, arbejder hårdt og har et rigtigt godt venstreben. Han er en rigtig Klopp spiller.

Men Lemar er sammenlignet med Coutinho ikke tilnærmelsesvis ligeså god på bolden og i de små rum. Klopp har behov for spillere som Coutinho, der kan iscenesætte sine hurtige medspillere for at kunne få det maksimale ud af sit koncept. Og Lemar er ikke denne offensive dirigent.

Jeg ser Isco som den ideelle erstatning for Coutinho. Men han er desværre nok uopnåelig. Alternativt kan man forsøge at sætte Firmino ned på den offensive midtbane og så hente en klasseangriber.
Det er lidt bekymrende. Vil gerne have Lemar eller Fekir som nævnt tidligere. Men gætter på Draxler, som du siger heller ikke har de afleveringer. Øv, hvor kommer holdet til at mangle de afleveringer. Der mangler i forvejen en spiller med de vigtige, kloge, gode afleveringer på den DM, som slet ikke findes i systemet, dybere i banen. Hvis der så også mangler en dygtig afleveringsspiller længere fremme så kan det blive et endnu større problem. Eller er det en del af planen? Ligesom det med ikke at spille med en DM? Gå endnu mere amok på speed, og presspil osv. måske?
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » lørdag, 23. dec, 2017 12:20

Keita er altså en ganske habil boldspiller, så jeg tror vi får en god fordeler i ham. Er ret sikker på, at han vil kunne varetage Coutinhos rolle, når han ligger på midtbanen, ganske godt. Derudover er der Lallana og OX, som ligeledes vil kunne spille pladsen. Jeg synes det er tre midtbaner med rigtig meget fodbold i sig. Hvis det kan kombineres med en god defensiv midtbanespiller (hvis det da ikke er tiltænkt at Keita skal spille den rolle), så tror jeg vores midtbane bliver farlig.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » lørdag, 23. dec, 2017 12:23

Til den defensive midt kunne Klopp måske skele til sin gamle klub Dortmund, hvor Julian Weigl render rundt på den defensive midtbane. Dortmund ligner lidt et galehus for tiden, så måske kan det lade sig gøre, hvis vi smider nogle TV-penge efter ham.

Hvem der skal være 8'er eller 10'er har jeg ikke lige et bud på.

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » lørdag, 23. dec, 2017 13:20

AJ skrev:Til den defensive midt kunne Klopp måske skele til sin gamle klub Dortmund, hvor Julian Weigl render rundt på den defensive midtbane. Dortmund ligner lidt et galehus for tiden, så måske kan det lade sig gøre, hvis vi smider nogle TV-penge efter ham.

Hvem der skal være 8'er eller 10'er har jeg ikke lige et bud på.
Weigl er faktisk et virkeligt godt bud. Dygtig defensivt og disciplineret taktisk, men samtidig god på bolden. Virker vel heller ikke urealistisk når Dortmund trods alt ofte sælger deres bedste spillere. Det handler vel mere om at overbevise Weigl. En lignende spiller kunne være Fabinho fra Monaco, der har meldt ud at han skifter fra Monaco senest til sommer, men det har vi nok ikke råd til. Lucas Tousart fra Lyon skulle også være god og man skulle meget tydeligt kunne se Lyons svagheder når han ikke spiller. En anden type kunne være Danilo Pereira fra Porto og William Carvalho fra Sporting, der bidrager med noget bedre fysik, men mindre fart og mindre offensive egenskaber.

Mon ikke også, at Keita alligevel bliver den 8'er på midtbanen? Om han bliver den 8'er vi savner håber jeg meget på, men det er forhåbenligt det han er købt til. Det optimale ville selvfølgelig være, at Coutinho blev i klubben og forblev vores 10'er. I betragting af hvordan han spiller mens hans måske er utilfreds i øjeblikket, kunne man håbe vi forlængede den periode også efter sommerpausen. Det sker ikke, men det ville være fantastisk at beholde vores Fab 4.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Besvar