Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 24. okt, 2018 16:36

YNWA! skrev: Shaqiri var jo rygtet til os inden Fekir handlen brød sammen. Jeg ser ikke Shaqiri som en mellemløsning overhovedet. Vi vidste alle sammen han ville forstærke bænken gevaldigt hvilket vi havde brug for sidste sæson. Men en spiller som Tadic f.eks ville jeg se som en mellemløsning fordi vi ikke fik Fekir.
Enten så tror jeg vi henter Fekir til vinter eller så henter vi en der er på niveau med ham. Fekir er jo heller ikke spærret i Champions League efter de nye regler, så det ville give god mening.
jooo, men bare fordi vi var rygtet til Shaqiri betyder det jo ikke nødvendigvis at vi også ville have købt ham, hvis altså vi fik Fekir. Det kan jo også betyde at vi godt var klar over at Fekir handlen var usikker.

men jaja, det er jo et spørgsmål om hvor i sandet vi hver i ser trækker vores streger. Men argumentationen for at købe Shaqiri minder på en måde meget om argumentationen for at hente Tadic. Nemlig at han kan holde fortet imens talenterne får hår på brystet og bliver klar til PL. Shaqiri er jo en spiller der godt kan blive hængt til tørre, hvis Wilson og Woodburn pludselig står på Melwood og Klopp syntes de er klar til førsteholdet.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 24. okt, 2018 18:21

Tadic fylder 30 om en måned. Det skriger ikke af en Jürgen Klopp transfer. Og passer vel heller ikke ind i FSG’s filosofi.

Tilgangen af Keita og Fabinho til trods mangler der stadigvæk en dygtig pasningsspiller, der kan binde midtbane og angreb sammen. Førnævnte to spillere er ikke denne type, de har andre spidskompetencer.

I øjeblikket kan Shaqiri benyttes på positionen, da han besidder spilforståelse og har de tekniske evner til at iscenesætte sine medspillere. Det er ikke optimalt, eftersom Shaqiri er bedre længere fremme på banen, men det skaber et større offensiv pondus mod hold, hvor modstanderen pakker sig og det forventes, at Liverpool dominerer fra start til slut.

På længere sigt er der behov for en type som Eriksen eller De Bruyne. En spilintelligent og boldsikker type, der evner at flytte bolden hurtigt og samtidig besidder det taktiske overblik til at kunne diktere tempoet i kampene. Jeg bruger disse to spillere som reference, da begge er meget bevægelige og således passer godt til Klopp’s koncept.

En mere elegant playmaker som Arthur / Modric / Thiago ville også kunne skabe mere flow i spillet. Men de ville ikke løse problemet med det manglende offensive output fra midtbanen, da hverken Gini, Milner eller Keita kan løse opgaven på den offensive midtbane optimalt.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. okt, 2018 21:57

Lallana skal igang igen, men han er vel det oplagte valg indtil vi køber en spilfordeler.

Edit: eller Oxen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 25. okt, 2018 08:51

Hr. Drejer skrev:Lallana skal igang igen, men han er vel det oplagte valg indtil vi køber en spilfordeler.

Edit: eller Oxen.
helt sikkert, jeg syntes også at han begynder at ligne en mand der ikke er lysår væk fra den gode form, som han lidt gjorde sidste sæson, selvom han spiller kant når han er inde gør han nogle gode ting nu :clap: .

- der er lang vej endnu for unge Adam, men derfor er det også godt at man kan se at han er begyndt at flytte sig. Hvis vi har Shaqiri, Lallana og en Oxlade i bagrunden så er vi pludselig godt med i forhold til bredden. Så kan vi diskutere om topniveauet er højt nok, men det kan vi nok ikke helt bedømme endnu. Desuden har Keita også kvaliteter i den retning.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 25. okt, 2018 09:04

Filos of Isk skrev:
Hr. Drejer skrev:Lallana skal igang igen, men han er vel det oplagte valg indtil vi køber en spilfordeler.

Edit: eller Oxen.
helt sikkert, jeg syntes også at han begynder at ligne en mand der ikke er lysår væk fra den gode form, som han lidt gjorde sidste sæson, selvom han spiller kant når han er inde gør han nogle gode ting nu :clap: .

- der er lang vej endnu for unge Adam, men derfor er det også godt at man kan se at han er begyndt at flytte sig. Hvis vi har Shaqiri, Lallana og en Oxlade i bagrunden så er vi pludselig godt med i forhold til bredden. Så kan vi diskutere om topniveauet er højt nok, men det kan vi nok ikke helt bedømme endnu. Desuden har Keita også kvaliteter i den retning.
Lallana må på ingen måde undervurderes.

Han har erfaring. Han er englænder. Kan hjælpe de unge og indtil videre være indskifter.

Lad nu manden komme i gang stille og roligt. Lidt spille tid her og der og rent uheld han ikke scorede i går.

Milner fik helt fri i går. Det er da helt perfekt!!! Lallana fin 25 min i stedet for Milner. Intet kunne gå galt på dette tidspunkt.

Medmindre Lallana fucker up i noget er han kanon at have i truppen.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 25. okt, 2018 09:15

Lallana er så sløv! Den chance han missede igår var også pga hans fart. Jeg er glad for Klopp har det på samme måde, da han mere eller mindre ikke får spilletid længere.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 25. okt, 2018 09:31

Fowler89 skrev:Lallana er så sløv! Den chance han missede igår var også pga hans fart. Jeg er glad for Klopp har det på samme måde, da han mere eller mindre ikke får spilletid længere.
Tåbe skrevet. Men så skulle Milner da bare have spillet i stedet for i går. Når nej Cutis Jones, kunne også have gjort det.

Så en mand der har været så god for os skulle bare smides ud af truppen. Tåbeligt.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 25. okt, 2018 09:32

Fowler89 skrev:Lallana er så sløv! Den chance han missede igår var også pga hans fart. Jeg er glad for Klopp har det på samme måde, da han mere eller mindre ikke får spilletid længere.
Det er vel også derfor han skal spille på midtbanen når han ellers er kommet op i omdrejninger, hvor farten ikke er helt så afgørende som den er på kanterne. Og det er grunden til at Lallana først fik succes i Liverpool da han blev brugt på midtbanen istedet for på kanterne.
liverpoolfc86 skrev:
Lad nu manden komme i gang stille og roligt. Lidt spille tid her og der og rent uheld han ikke scorede i går.

Milner fik helt fri i går. Det er da helt perfekt!!! Lallana fin 25 min i stedet for Milner. Intet kunne gå galt på dette tidspunkt.
Jep lige præcis og jeg tror at Klopp giver ham spilletid på kanten fordi derude kan holdet bedre tåle at Lallana lige tager en puster i løbet af kampene.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 25. okt, 2018 09:39

Filos of Isk skrev:
Fowler89 skrev:Lallana er så sløv! Den chance han missede igår var også pga hans fart. Jeg er glad for Klopp har det på samme måde, da han mere eller mindre ikke får spilletid længere.
Det er vel også derfor han skal spille på midtbanen når han ellers er kommet op i omdrejninger, hvor farten ikke er helt så afgørende som den er på kanterne. Og det er grunden til at Lallana først fik succes i Liverpool da han blev brugt på midtbanen istedet for på kanterne.
liverpoolfc86 skrev:
Lad nu manden komme i gang stille og roligt. Lidt spille tid her og der og rent uheld han ikke scorede i går.

Milner fik helt fri i går. Det er da helt perfekt!!! Lallana fin 25 min i stedet for Milner. Intet kunne gå galt på dette tidspunkt.
Jep lige præcis og jeg tror at Klopp giver ham spilletid på kanten fordi derude kan holdet bedre tåle at Lallana lige tager en puster i løbet af kampene.
Lallana er fucking vild og har været en af vores allerbedste. Han kan bidrage med så meget både udenfor og indenfor banen.

Så fatter ikke jer der siger andet. Uden en forklaring udover han er langsom. Ja gu fan er han langsom efter en skades pause.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 25. okt, 2018 10:44

Robbie_God_Fowler skrev:Tadic fylder 30 om en måned. Det skriger ikke af en Jürgen Klopp transfer. Og passer vel heller ikke ind i FSG’s filosofi.

Tilgangen af Keita og Fabinho til trods mangler der stadigvæk en dygtig pasningsspiller, der kan binde midtbane og angreb sammen. Førnævnte to spillere er ikke denne type, de har andre spidskompetencer.

I øjeblikket kan Shaqiri benyttes på positionen, da han besidder spilforståelse og har de tekniske evner til at iscenesætte sine medspillere. Det er ikke optimalt, eftersom Shaqiri er bedre længere fremme på banen, men det skaber et større offensiv pondus mod hold, hvor modstanderen pakker sig og det forventes, at Liverpool dominerer fra start til slut.

På længere sigt er der behov for en type som Eriksen eller De Bruyne. En spilintelligent og boldsikker type, der evner at flytte bolden hurtigt og samtidig besidder det taktiske overblik til at kunne diktere tempoet i kampene. Jeg bruger disse to spillere som reference, da begge er meget bevægelige og således passer godt til Klopp’s koncept.

En mere elegant playmaker som Arthur / Modric / Thiago ville også kunne skabe mere flow i spillet. Men de ville ikke løse problemet med det manglende offensive output fra midtbanen, da hverken Gini, Milner eller Keita kan løse opgaven på den offensive midtbane optimalt.
Man kan i hvert fald sige, at systemet som mod Røde Stjerne med 2 6'ere og 3 bag Salah om man vil, ser rigtig giftigt ud mod blødere modstand, men jeg synes nu, at Shaqiri viste store forbedringer i sit defensive spil, så det system kan sikkert også udvikles til at kunne bruges mod bedre modstand eller som en mulighed med en halv time tilbage, hvis vi jagter en scoring ?

Ellers har stats vist, at Fabinho i sin korte tid i England spiller bolden til de 3 forreste i næsten 1/3 af tilfældene, og det er noget helt andet, end vores andre midtbanespillere fremviser.
Lallana, Keita og endelig når Ox kommer tilbage, vil jeg heller ikke afvise kan være løsningerne på den type, du efterspørger, og Shaqiri kan så meget med bolden, så ham kan der helt sikkert også bygges videre på, så måske skal vi slet ikke ud at handle til den offensive midt til sommer ?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 25. okt, 2018 11:19

Niels K skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:
Man kan i hvert fald sige, at systemet som mod Røde Stjerne med 2 6'ere og 3 bag Salah om man vil, ser rigtig giftigt ud mod blødere modstand, men jeg synes nu, at Shaqiri viste store forbedringer i sit defensive spil, så det system kan sikkert også udvikles til at kunne bruges mod bedre modstand eller som en mulighed med en halv time tilbage, hvis vi jagter en scoring ?

Ellers har stats vist, at Fabinho i sin korte tid i England spiller bolden til de 3 forreste i næsten 1/3 af tilfældene, og det er noget helt andet, end vores andre midtbanespillere fremviser.
Lallana, Keita og endelig når Ox kommer tilbage, vil jeg heller ikke afvise kan være løsningerne på den type, du efterspørger, og Shaqiri kan så meget med bolden, så ham kan der helt sikkert også bygges videre på, så måske skal vi slet ikke ud at handle til den offensive midt til sommer ?
Det kan meget vel være, eller i det mindste kan tillade os kun at lave en transfer hvis det er en rigtig god en. Det er jo der vi gerne vil være på alle positioner, og vi er vel også ved at være der.

Jeg syntes at Klopp beslutning om at skifte Shaqiri ud og sætter Milner ind imod Soton er blevet noget overfortolket, således at man nu tror at Klopp slet ikke stoler på Shaqiri's evne til at arbejde defensivt. Jeg så det mere som om at Klopp var bange for at Soton ville udnytte at vores backs blev isoleret da de to 6'ere ikke kunne dække lige så bredt som vores normale 3-mandsmidtbane gør. Imod Huddersfield startede Shaqiri så på en mere flad 3-mandsmidtbane og ja hans defensive input er ikke på niveau med Milner og Gini's, men han gjorde det helt udemærket syntes jeg.

"Problemet" med at Shaqiri begynder at spille på midtbanen er at det skader vores bredde på kanterne, men så er det godt at Brewster og Oxlade er på vej tilbage og at Lallana forhåbentlig snart kan bidrage på midtbanen. Men jeg syntes virkelig at Shaqiri nærmest er skabt til at spille centralt i banen, selvom han også er rigtig god ude på kanten.

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 25. okt, 2018 13:46

liverpoolfc86 skrev:
Fowler89 skrev:Lallana er så sløv! Den chance han missede igår var også pga hans fart. Jeg er glad for Klopp har det på samme måde, da han mere eller mindre ikke får spilletid længere.
Tåbe skrevet. Men så skulle Milner da bare have spillet i stedet for i går. Når nej Cutis Jones, kunne også have gjort det.

Så en mand der har været så god for os skulle bare smides ud af truppen. Tåbeligt.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Så god for os? Han var god for 2-3 år siden, jeg ved ikke om du er klar over det men han er 30, det er cirka alderen hvor tingene begynder at gå ned af bakke for en fodboldspiller.
Han var en af de bedste spillere vi havde for et par år siden, men han er faldet så meget i niveau. Jeg synes det er tåbeligt at blive ved med at ignorerer hans nuværende performance og blive ved med at snakke om 3 år tilbage.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » torsdag, 25. okt, 2018 15:33

Selvom vi selvfølgelig har haft nogle udfordringer på den kreative del af midtbanen, så skal vi lige prøve at have de positive briller på engang imellem ;)

1. Så godt som alle spillere har sikkert fået en mere defensiv rolle i år end tidligere.
2. Fab 3 har ikke været helt oppe i omdrejninger endnu, og det får jo midtbanen til at se dårligere ud ift tsidste år fx.
3. Lallana er på vej tilbage (også selvom han ikke er den langsigtede løsning)
4. AOC er tilbage til sommer
5. Keita er ved at komme i omdrejninger
6. Shaqiri er ved at spille sig varm på den plads
7. Vi har et par unge folk som gerne skulle stå klar i kulissen og vente på sin chance

Så alt i alt er jeg fortrøstningsfuld. Selvom vi nogen gange kun er en brik fra de store trofæer, (se nedenfor) så er vores succes de sidste par år bygget på et stadig stærkere fundament af de rigtige spillere og ikke panikhandler. Så selvom alt ikke er som vi ønsker det, så står vi altså lysår bedre nu end vi har gjort i mange mange mange år.

a) havde vi haft Coutinho sidste sæson havde vi måske vundet CL?
b) havde Carragher ventet en sæson med at gå på pension kunne vi måske have vundet PL i 14?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » torsdag, 25. okt, 2018 19:00



Please please please på en fri transfer! Det ville være guf.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 25. okt, 2018 19:10

YNWA! skrev:

Please please please på en fri transfer! Det ville være guf.
?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Besvar