Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 24. apr, 2018 12:15

En "sjov" ting man kan se ved de største spillere er ofte at de sjældent er skadet og når de er skadet er det ikke lang tid af gangen.

Så jeg tror at evnen til at undgå skader og spille kontinuerligt er en af årsagerne til at nogle kommer helt til tops.
Se bare Studge som talent-mæssigt har kunne måle sig med de allerbedste for 4 år siden, men bare ikke er kommet videre grundet skader.

Så dem vi henter skal være driftsikre folk der "kan holde til det".
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 24. apr, 2018 13:11

ilusio skrev:En "sjov" ting man kan se ved de største spillere er ofte at de sjældent er skadet og når de er skadet er det ikke lang tid af gangen.

Så jeg tror at evnen til at undgå skader og spille kontinuerligt er en af årsagerne til at nogle kommer helt til tops.
Se bare Studge som talent-mæssigt har kunne måle sig med de allerbedste for 4 år siden, men bare ikke er kommet videre grundet skader.

Så dem vi henter skal være driftsikre folk der "kan holde til det".
Samme kan jo siges om spilleres stabilitet ifht. top/bundniveau. Milner som et godt eksempel på en "driftsikker" spiller kva han altid leverer. Hans topniveau er måske ikke verdenklasse

Samme kan jo siges om en spillers gennsmsnitsniveau, og udsving i præstation.

Det nytter ikke noget en spiller på en go dag er verdensklasse, hvis han på en middeldag blot er ok, og en dårlig dag decideret ringe.

De bedste spillere er stabilt gode i alle kampe.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 24. apr, 2018 13:18

ilusio skrev:En "sjov" ting man kan se ved de største spillere er ofte at de sjældent er skadet og når de er skadet er det ikke lang tid af gangen.

Så jeg tror at evnen til at undgå skader og spille kontinuerligt er en af årsagerne til at nogle kommer helt til tops.
Se bare Studge som talent-mæssigt har kunne måle sig med de allerbedste for 4 år siden, men bare ikke er kommet videre grundet skader.

Så dem vi henter skal være driftsikre folk der "kan holde til det".
Messi var vel lidt injury prone i starten, var han ikke?
Han havde i de første år en større skade pr år. Det fik han styr på.

Så fik han styr på nogle ting, jeg tror Guardiola var mere opmærksom på ikke at overbelaste især de unge folk da han overtog fra Rijkaard. Og senere blev Messi fritaget for at arbejde lige så meget inde på banen og så er det jo nemt at undgå overbelastninger.

De største stjerner er nok også dem der er så seriøse i træningen og kender deres egne kroppe så godt at de ved hvad den kan og ikke kan klare.

Folk som Gündogan og Hummels var flere også afvisende overfor pga. skader og nu sidder vi pludselig og er lidt triste over at vi ikke hentede dem.

Så jeg vil også mene at det må være muligt at arbejde med skadede spillere for at nedbringe antallet af skader, i nogle tilfælde.
Du har selvfølgelig ret i at det er noget der gør en spiller markant mere værd at han kan spille de fleste kampe uden større problemer. Nogle gange har vi jo måttet løbe en risiko og hente en spiller der er lidt skades plaget(eller har disciplinære problemer), fordi det var netop det der gjorde at Man City eller Barcelona ikke var ude efter ham. Nu er vores tiltrækningskræft heldigvis på vej opad så det hjælper på det.
Jeg forventer da også at i vil se færre køb af spillere der er skades plagede. Og så tror jeg at Klopp er meget opmærksom på at rotere sit hold for at undgå skader, men det kræver jo lidt bredde.

Især i midterforsvaret har vi Matip og Lovren der har lidt for mange skader, så der giver det ekstra god mening at tænke over skadeshistorik når vi køber nyt.

Men der er jo 100 faktorer der spiller ind på om en spiller er god at hente eller ej. Skades historik er en af dem, men det er ikke nødvendigvis den helligegral, men dog er det en af de vigtigere fatorer.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 24. apr, 2018 14:21

I den perfekte verden bør et sommertransfervindue vel bestå i, at vi holder på alle de spillere vi vil beholde. Vi køber en der er tiltænkt at gå direkte i start 11'eren. En der er på et niveau, der skal konkurrere med de nuværende og to med udviklingspotentiale (gerne en lidt ældre uforløst og så en ung prodigy)

Der er vi nok ikke helt endnu. Hvis vi skal være stærkt kyniske, så har vi tre på holdet, som reelt ikke kan opgraderes - VVD, Salah og Firmino. Og så sikkert også Keita. Resten viser ikke et kontinuerligt højt nok niveau til vores drøm om at være toppen af poppen i den hjemlige liga og den europæiske. Men det er så de færreste der ikke kan pege på flere spillere i deres trup, hvor der kan findes bedre. Og en af vore store styrker er harmonien i truppen og det skal også tages med i den vurdering - jeg tror også det var en vigtig grund til ar Klopp uden at blinke var klar til at lade Coutinho komme videre, da hans tilstedeværelse intet godt gjorde for holdet, selvom hans evner på banen bestemt kunne bruges.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xick » tirsdag, 24. apr, 2018 19:12

Bojangles skrev:I den perfekte verden bør et sommertransfervindue vel bestå i, at vi holder på alle de spillere vi vil beholde. Vi køber en der er tiltænkt at gå direkte i start 11'eren. En der er på et niveau, der skal konkurrere med de nuværende og to med udviklingspotentiale (gerne en lidt ældre uforløst og så en ung prodigy)

Der er vi nok ikke helt endnu. Hvis vi skal være stærkt kyniske, så har vi tre på holdet, som reelt ikke kan opgraderes - VVD, Salah og Firmino. Og så sikkert også Keita. Resten viser ikke et kontinuerligt højt nok niveau til vores drøm om at være toppen af poppen i den hjemlige liga og den europæiske. Men det er så de færreste der ikke kan pege på flere spillere i deres trup, hvor der kan findes bedre. Og en af vore store styrker er harmonien i truppen og det skal også tages med i den vurdering - jeg tror også det var en vigtig grund til ar Klopp uden at blinke var klar til at lade Coutinho komme videre, da hans tilstedeværelse intet godt gjorde for holdet, selvom hans evner på banen bestemt kunne bruges.
Jeg ville meget gerne tilføje Mane til den liste. Han står lidt i skyggen af Salah i denne sæson, men han arbejder helt eksponentiel godt defensivt, hvor Salah "slapper mere af". Han er god offensiv, der er naturligvis bedre spillere. Men jeg synes, at det er det samme som med Firmino. Mane er måske ikke den bedste venstrekant i verden, når vi taler offensive aktioner. Men blandingen af det defensive arbejde, samt de offensive kvaliteter, gør Mane uundværlig for vores måde at spille fodbold på.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 24. apr, 2018 19:40

Xick skrev:
Bojangles skrev:I den perfekte verden bør et sommertransfervindue vel bestå i, at vi holder på alle de spillere vi vil beholde. Vi køber en der er tiltænkt at gå direkte i start 11'eren. En der er på et niveau, der skal konkurrere med de nuværende og to med udviklingspotentiale (gerne en lidt ældre uforløst og så en ung prodigy)

Der er vi nok ikke helt endnu. Hvis vi skal være stærkt kyniske, så har vi tre på holdet, som reelt ikke kan opgraderes - VVD, Salah og Firmino. Og så sikkert også Keita. Resten viser ikke et kontinuerligt højt nok niveau til vores drøm om at være toppen af poppen i den hjemlige liga og den europæiske. Men det er så de færreste der ikke kan pege på flere spillere i deres trup, hvor der kan findes bedre. Og en af vore store styrker er harmonien i truppen og det skal også tages med i den vurdering - jeg tror også det var en vigtig grund til ar Klopp uden at blinke var klar til at lade Coutinho komme videre, da hans tilstedeværelse intet godt gjorde for holdet, selvom hans evner på banen bestemt kunne bruges.
Jeg ville meget gerne tilføje Mane til den liste. Han står lidt i skyggen af Salah i denne sæson, men han arbejder helt eksponentiel godt defensivt, hvor Salah "slapper mere af". Han er god offensiv, der er naturligvis bedre spillere. Men jeg synes, at det er det samme som med Firmino. Mane er måske ikke den bedste venstrekant i verden, når vi taler offensive aktioner. Men blandingen af det defensive arbejde, samt de offensive kvaliteter, gør Mane uundværlig for vores måde at spille fodbold på.
Jeg er som sådan ikke uenig - vurderingen var mest set over hele sæsonen, hvor han har kæmpet med formen. Der er på samme måde mange af de andre spillere, der hvis de kunne levere kontinuerligt tæt på deres topniveau, ville være svære at finde andre spillere der kunne udskifte dem og gøre det bedre - som f.eks Henderson. Men mange af dem leverer bare ikke kontinuerligt deres topniveau og deres bundniveau er alt dor lavt. Der vil jeg give ret i, at Mané's bundniveau er meget højt. Selv på en dårlig dag, spiller han bedre end mange andre på hans position. Men nu var det også en kynisk vurdering af truppen.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11145
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 24. apr, 2018 23:53

Efter kampen mod Roma i aften, siger jeg: Naingolan ....(og tør jeg hviske Kevin Strootmann?)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » onsdag, 25. apr, 2018 05:37

Cynwal skrev:Efter kampen mod Roma i aften, siger jeg: Naingolan ....(og tør jeg hviske Kevin Strootmann?)
De var da begge pivringe og kunne slet ikke følge tempoet.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 25. apr, 2018 08:03

Jeg krydser virkelig fingre for, at det ikke er en korsbåndsskade Ox har pådraget sig. Skulle der være tilfældet, skal vi stensikkert ud og investere i 2 nye midtbanespillere, med tanke på Can’s snarlige afgang.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 25. apr, 2018 08:41

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg krydser virkelig fingre for, at det ikke er en korsbåndsskade Ox har pådraget sig. Skulle der være tilfældet, skal vi stensikkert ud og investere i 2 nye midtbanespillere, med tanke på Can’s snarlige afgang.
Alle spillere siger næsten altid at de kommer stærkere ud på den anden side efter alvorlige knæskader, men sandheden er desværre, at de tværtimod oftere aldrig bliver den samme spiller igen. Og for satan hvor det ærgrer mig, for Ox varved at blive monster god!
Jeg er i øvrigt ved at vende lidt på en tallerken, måske beruset af vores eventyr i CL, men jeg har overvejet at vi måske ikke alligevel skal gå efter den kontrollerende, kreative 6er, men i stedet gå efter endnu en hvirvelsvindsspiller på midten. Måske er det koncept Klopp er ved at sammentømre skabt således, at vi lige så godt kan gå all in og blive endnu bedre til det (og på den måde være endnu mere unikke), i stedet for at ligne de andre?
Så kan man selvfølgelig sige, at hvorfor går man bare ikke efter én der har begge egenskaber, men dem tror jeg bare ikke der findes mange af.
Hvad tænker du om det? Vi har diskuteret det punkt før, erindrer jeg.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 25. apr, 2018 09:10

Øv med Oxen. Jeg krydser alt hvad der kan krydses for at det blot er et lille vrid.

Kampen mod Roma udstiller også vores to svageste led på holdet: Karius og Lovren. Der skal nyt blod ind på de pladser asap!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 25. apr, 2018 09:14

Kan vi ikke bare klone VVD, Milner og Salah?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 25. apr, 2018 09:56

Hr. Drejer skrev:Øv med Oxen. Jeg krydser alt hvad der kan krydses for at det blot er et lille vrid.

Kampen mod Roma udstiller også vores to svageste led på holdet: Karius og Lovren. Der skal nyt blod ind på de pladser asap!
Jeg syntes at det største problem der blev udstillet er at vi ikke har en ærlig kantspiller at sætte ind når Salah skal ud. Selv Markovic kunne vi have brugt til at sætte ind istedet for Ings, så vi havde fået lidt fart på fløjen. Og vi har ingen skader på fløjen, vi har bare kun de to. Ok Lallana er skadet, men han er slet ikke hurtig nok til kanten og har aldrig været det, hvilket nok var hovedårsagen til at han var så længe om at slå til på holdet fordi han skulle spille kant fordi Coutinho sad på 10'eren. Samtiddig går vi og er hunderæd for at Salah bliver Real Madrids første prioritet om et år eller to, så ville det være dejligt at have muligheder.

Men ok man skal vel aldrig sige nej til Oblak, forudsat at vi har penge til en kantangriber og nok også en midtbanespiller forinden.
Allison overbeviste mig til gengæld ikke om ret meget i aftes, ikke at han var dårlig, han var god, men han lavede ikke færre fejl end jeg ville forvente af Karius under samme pres. Der er da helt sikkert udviklings potentiale, men det er der jo også i Karius, så er vi da lige vidt.

Lovren kan vi også godt erstatte hvis den rette spiller byder sig til. Jeg tror måske at Lovren som 3. valg ville være en fin løsning. Matip er iøvrigt også stadig levende, han har haft en skidt sæson, så jeg vil ikke afvise at han er et bæst i næste sæson.

Men så er vi også ved at have en lang indkøbseddel.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 25. apr, 2018 11:03

Den centrale midt er vores svageste punkt:

Can: ryger til sommer
Lallana: konstant skadet og synes langt fra at komme til at vise storform igen (sælg?)
Hendo: lidt for ofte skadet til at spille alle kampe
Milner: fantastisk arbejdsmand, men han bliver ikke yngre
AOC: vi må se hvordan han klarer sin skade
Gini: god squadspiller, men synes ikke som en verdensklasse spiller
Grujic: jeg har stadig til gode at se potentialet i ham

Så selv med Keita synes jeg vi mangler mindst en spiller mere centralt. Gerne en der også kan spille den defensive rolle som Hendo gør lige nu så vi har noget dækning der nu Can ryger.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 25. apr, 2018 12:57

ilusio skrev:Den centrale midt er vores svageste punkt:

Can: ryger til sommer
Lallana: konstant skadet og synes langt fra at komme til at vise storform igen (sælg?)
Hendo: lidt for ofte skadet til at spille alle kampe
Milner: fantastisk arbejdsmand, men han bliver ikke yngre
AOC: vi må se hvordan han klarer sin skade
Gini: god squadspiller, men synes ikke som en verdensklasse spiller
Grujic: jeg har stadig til gode at se potentialet i ham

Så selv med Keita synes jeg vi mangler mindst en spiller mere centralt. Gerne en der også kan spille den defensive rolle som Hendo gør lige nu så vi har noget dækning der nu Can ryger.
Jeg tænker at Klopp vil have en DM og en mere offensiv midt som to af sine targets til sommer. Og sådan som skaderne rullet ind så er jeg mere og mere glad for tanken om Max Meyer på den frie transfer selvom han ikke er en der vil gå direkte ind i star 11'eren lige med det samme. Han har talent og kan spille over hele midtbanen og Klopp kan udvikle på ham.

Lallana kunne genfinde formen, hvis han får bedre tid til genoptræning, jeg er ikke i tvivl om at der er mange følgeskader fordi han har forsøgt at forcere tingene og allerede var tilbage i efteråret, men vi var desperate dengang, så var måske et ok sats. Men det er ikke sikkert at det sker.

Can har vel heller ikke skrevet under på noget har han?
- vi kan selvfølgelig lige så godt være på udkig, for muligheden er bestemt til stede.

Hendersons form har heldigvis været opadgående, så vi kan håbe at holdbarheden følger med.

Besvar