Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » torsdag, 27. jun, 2019 13:54

TG12 skrev:Er det kun mig, som tænker Bruno Fernandes også kunne spille Firminos plads?
Firmino er verdens bedste til at spille Firminos plads. No other argues needed
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 27. jun, 2019 14:59

Hekkem skrev:
TG12 skrev:Er det kun mig, som tænker Bruno Fernandes også kunne spille Firminos plads?
Firmino er verdens bedste til at spille Firminos plads. No other argues needed
Men han kunne blive skadet.
Origi kan sagtens spille angriber(no shit Sherlock), men han spiller den jo ikke som Firmino gør, potentielt kunne Fernandes måske godt spille de mere 10'er agtige aspekter af Firmino-rollen.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » torsdag, 27. jun, 2019 15:17

Filos of Isk skrev: Men han kunne blive skadet.
Origi kan sagtens spille angriber(no shit Sherlock), men han spiller den jo ikke som Firmino gør, potentielt kunne Fernandes måske godt spille de mere 10'er agtige aspekter af Firmino-rollen.
Fernandes forventer vel at skulle spille og ikke bare vente på en skade eller karantæne. Han slå vel heller ikke Fabinho, Milner, Henderson eller Gini af på den centrale midtbane.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 27. jun, 2019 15:50

Filos of Isk skrev:
Hekkem skrev:
TG12 skrev:Er det kun mig, som tænker Bruno Fernandes også kunne spille Firminos plads?
Firmino er verdens bedste til at spille Firminos plads. No other argues needed
Men han kunne blive skadet.
Origi kan sagtens spille angriber(no shit Sherlock), men han spiller den jo ikke som Firmino gør, potentielt kunne Fernandes måske godt spille de mere 10'er agtige aspekter af Firmino-rollen.
Eller få en form nedgang a la 18/19 sæsonen? Selvfølgelig skal der hentes til den plads....Altså hvis vi skal udfordre City igen, eller alternativt, skal Firmino da oppe sig gevaldigt.

Og var lige ved at lade denne Bobby diskussion fare, men at argumenterne er at Bobby er verdens bedste så åbenbart ikke skal presses, eller at vi kun skal tænke på skader, så Bobby II kan få lidt krummer, ja så må jeg altså lige komme med et lille input. Og igen må jeg hentyde til de forsvindende få stemmer han fik i MoM afstemningerne gennem sæsonen, og de meget gennemsnitlige(pænt skrevet når nu vi snakker øverste hylde) stats han rendte rundt med.

Som han omtales, burde han jo dele MoM stemmerne med Dijk sådan cirka, set over et års tid.
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 27. jun, 2019 15:56

Hekkem skrev:
Filos of Isk skrev: Men han kunne blive skadet.
Origi kan sagtens spille angriber(no shit Sherlock), men han spiller den jo ikke som Firmino gør, potentielt kunne Fernandes måske godt spille de mere 10'er agtige aspekter af Firmino-rollen.
Fernandes forventer vel at skulle spille og ikke bare vente på en skade eller karantæne. Han slå vel heller ikke Fabinho, Milner, Henderson eller Gini af på den centrale midtbane.
Jeg tænker helt klart at hvis vi henter Fernandes, så bliver hans primære mål at etablere sig som den ene af de to 8'ere, vi roterer ret meget på midten og skifter spillertyper en gang imellem, så Klopp vil gerne have muligheder.

Men da vi har ret mange midtbanespillere, så er det meget godt for ham at have flere pladser at kunne spille, medmindre han bare etablerer sig på midten.
Thommo skrev:
Jeg tænkte egentlig mest at Fernandes som CF mest var et bijob fordi han er midtbanespiller først og fremmest og ikke fordi Firmino ikke må få konkurrence.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 27. jun, 2019 20:11

Thommo skrev:[

Og var lige ved at lade denne Bobby diskussion fare, men at argumenterne er at Bobby er verdens bedste så åbenbart ikke skal presses, eller at vi kun skal tænke på skader, så Bobby II kan få lidt krummer, ja så må jeg altså lige komme med et lille input. Og igen må jeg hentyde til de forsvindende få stemmer han fik i MoM afstemningerne gennem sæsonen, og de meget gennemsnitlige(pænt skrevet når nu vi snakker øverste hylde) stats han rendte rundt med.

Som han omtales, burde han jo dele MoM stemmerne med Dijk sådan cirka, set over et års tid.
Stemmerne har det med at falde til de spillere, der laver nogle af de få kampafgørende aktioner, eller de spillere, der leverer over forventning.

Bobby's niveau har i lang tid bare været så ufatteligt højt, at det er ekstremt svært for ham at levere over niveau. Ja, man kunne godt ønske sig, at han havde endnu bedre stats. Men Bobby's styrke er, at han gør holdets arbejde så godt, at andre høster frugten.

Sådan ser jeg det i hvert fald. For mig er Bobby verdensklasse. I hvert fald, hvis man vil spille Klopp-fodbold.

Som Klopp udlagde det: "Mo Salah, world class, but not every day. Sadio Mane, world class, but not every day. Roberto Firmino, world class, pretty much every day,"

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... e-11967685
Kloppite

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 27. jun, 2019 20:14

Hvaaa den nye forsvars spiller. Er han mofo?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 27. jun, 2019 21:45

texy skrev:
Thommo skrev:[

Og var lige ved at lade denne Bobby diskussion fare, men at argumenterne er at Bobby er verdens bedste så åbenbart ikke skal presses, eller at vi kun skal tænke på skader, så Bobby II kan få lidt krummer, ja så må jeg altså lige komme med et lille input. Og igen må jeg hentyde til de forsvindende få stemmer han fik i MoM afstemningerne gennem sæsonen, og de meget gennemsnitlige(pænt skrevet når nu vi snakker øverste hylde) stats han rendte rundt med.

Som han omtales, burde han jo dele MoM stemmerne med Dijk sådan cirka, set over et års tid.
Stemmerne har det med at falde til de spillere, der laver nogle af de få kampafgørende aktioner, eller de spillere, der leverer over forventning.

Bobby's niveau har i lang tid bare været så ufatteligt højt, at det er ekstremt svært for ham at levere over niveau. Ja, man kunne godt ønske sig, at han havde endnu bedre stats. Men Bobby's styrke er, at han gør holdets arbejde så godt, at andre høster frugten.

Sådan ser jeg det i hvert fald. For mig er Bobby verdensklasse. I hvert fald, hvis man vil spille Klopp-fodbold.

Som Klopp udlagde det: "Mo Salah, world class, but not every day. Sadio Mane, world class, but not every day. Roberto Firmino, world class, pretty much every day,"

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... e-11967685
Jeg har tjekket de sidste 18 kampe med Firmino i afstemningen, 1645 stemmer afgivet, 110 på Bobby dvs hver 14,95 stemme er på Bobby. Godt nok sølle af verdens bedste på den plads iflg Hekkem. Og jeg er ligeglad med hvad Klopp siger, jeg kommer aldrig på den der vogn med"in X we trust"jeg har min egen mening :shock: jeg synes det andet er svagt. Og burde han da ikke være afgørende når han spiller det der burde være DEN mest afgørende plads, efter min mening. Og gu er han da ej i nærheden af den bedste, tag de røde briller af, engang imellem. Hvis han var i i top 25 af den bedste på den position havde vi vundet PL, er jeg helt overbevist om. Og det er i uenige om, og 2. pladsen er jo også fin nok som nogle ytrede, jeg synes den er træls den plads.

Men lur mig om ikke i får jeres vilje, Klopps dengse med 38 pl kampe, hvis han er uden skader, og spiller bare han kan trække trøjen på, som fører til 9-10 kasser og 2 assist.....Og endnu en 2. plads.
Og det med rødt er vel ammunition for mig, han kan vel bare gøre sit job, og være afgørende :dontknow:
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 27. jun, 2019 22:33

@Thommo

Jamen du skal da have lov til at være utilfreds med eller skuffet over Bobby. Din ærgrelse over hans niveau piller ikke ved min glæde over det.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 27. jun, 2019 22:47

texy skrev:@Thommo

Jamen du skal da have lov til at være utilfreds med eller skuffet over Bobby. Din ærgrelse over hans niveau piller ikke ved min glæde over det.
Jeg synes nu alligevel at Thommo til tider har en pointe. Jeg synes også der er lidt langt mellem snapsene. Hans betydning for holdet er stadigvæk stor, men jeg savner han oftere kommer frem til chancer. Især set i lyset af at vores midtbane scorer så lidt. Og så synes jeg man glemmer lidt at Firmino har været klart bedst, da Coutinho var legekammerat. Firmino skal også fodres med andre bolde end indlæg.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 27. jun, 2019 23:57

texy skrev:@Thommo

Jamen du skal da have lov til at være utilfreds med eller skuffet over Bobby. Din ærgrelse over hans niveau piller ikke ved min glæde over det.
Fedt, men jeg er stadig træt af at Klopps konstante spillen Bobby, som uden skyggen af tvivl i MIT sind kostede mesterskabet. Det vil det kommende guld engang, ikke ændre ved, for vi havde vundet i år, med andre udtagelser fremme. Og det er en elendig trøst, at stats og MoM afstemninger, som du behændigt ignorerer ;) , understøtter at han ikke er god nok til at være kæledægge, altså 38 gange i 11´eren i den rigtige turnering, hvis han da kan gå.


Det eneste der muligvis ændrer på tingene, er et 9´er køb til mindst 70 mill£, kvalitet underordnet, som spilles pga pris, for Bobby spilles jo velsagtens pga giga løn :dontknow: .

Og tvivler reelt på jeres saglighed, men gætter på stædighed, og dyrken Klopp, og Klopp elsker ham dermed skal i også? Eller "bare" ynglingssspiller blindhed? jeg ved det jo ikke, men tvivler på City, som vi altså kæmper med som eneste udfordrer, vel at mærke, kunne bruge ham, i 11´eren. Men er med på han i drømme verdenen slår Aguero af. Det gjorde han også i i min drømme verden, men jeg vågner omtrent en gang i døgnet, og Aguero er længder bedre, også selv om de spiller forskelligt naturligvis.

Det er ren Karius/Solanke-snakken-op det her. nåh nej jeg må ikke nævne Klopps mis´ere, det sætter ham i et dårligt lys. og Klopp laver nul fejl. og ikke mindst vi er bedst besat på ALLE pladser, det var uheld der kostede PL.
Og muligt jeg lyder som en kælling, men synes godt nok det er latterligt, man ikke må kritisere noget/nogen der har med LFC at gøre.

Edit, du kommenterede heller ikke det med rødt, jeg synes nemlig det var fedt nok for min holdning, hvis jeg forstår dig ret?
Verden er smask fuld af hyklere....

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 28. jun, 2019 07:00

Thommo skrev:
texy skrev:@Thommo

Jamen du skal da have lov til at være utilfreds med eller skuffet over Bobby. Din ærgrelse over hans niveau piller ikke ved min glæde over det.
Fedt, men jeg er stadig træt af at Klopps konstante spillen Bobby, som uden skyggen af tvivl i MIT sind kostede mesterskabet. Det vil det kommende guld engang, ikke ændre ved, for vi havde vundet i år, med andre udtagelser fremme. Og det er en elendig trøst, at stats og MoM afstemninger, som du behændigt ignorerer ;) , understøtter at han ikke er god nok til at være kæledægge, altså 38 gange i 11´eren i den rigtige turnering, hvis han da kan gå.


Det eneste der muligvis ændrer på tingene, er et 9´er køb til mindst 70 mill£, kvalitet underordnet, som spilles pga pris, for Bobby spilles jo velsagtens pga giga løn :dontknow: .

Og tvivler reelt på jeres saglighed, men gætter på stædighed, og dyrken Klopp, og Klopp elsker ham dermed skal i også? Eller "bare" ynglingssspiller blindhed? jeg ved det jo ikke, men tvivler på City, som vi altså kæmper med som eneste udfordrer, vel at mærke, kunne bruge ham, i 11´eren. Men er med på han i drømme verdenen slår Aguero af. Det gjorde han også i i min drømme verden, men jeg vågner omtrent en gang i døgnet, og Aguero er længder bedre, også selv om de spiller forskelligt naturligvis.

Det er ren Karius/Solanke-snakken-op det her. nåh nej jeg må ikke nævne Klopps mis´ere, det sætter ham i et dårligt lys. og Klopp laver nul fejl. og ikke mindst vi er bedst besat på ALLE pladser, det var uheld der kostede PL.
Og muligt jeg lyder som en kælling, men synes godt nok det er latterligt, man ikke må kritisere noget/nogen der har med LFC at gøre.

Edit, du kommenterede heller ikke det med rødt, jeg synes nemlig det var fedt nok for min holdning, hvis jeg forstår dig ret?
Forstår godt din utilfredshed. Jeg synes dog vi skal tage med i betragtningen, at vi ikke har en der er bedre? Eller hvad? Medmindre vi skifter formation. Om han kostede mesterskabet? Argh ro på, men der med ikke sagt, at hvis han var top 3 i verden skulle have scoret 10 mål mere(lavede 12 mål i PL i 31 starter kampe) og så havde vi nok haft mesterskabet. Min holdning er at som angriber skal du over 15 mål og gerne 20 hvis du skal være top af poppen angriber.

Men kom med en løsning? Hvad skulle vi have gjort i stedet. Spillet med Origi? Eller Salah på toppen og Shaqiri på fløjen?

Husk nu på de kampe vi vandt med 1 mål og med lidt held. Held tilfalder som oftest den der kæmper mest for det(siger et ordsprog). Blot for at sige vi også vandt kampe på hårdt arbejde og lidt held. Nogle kampe der kunne have endt uafgjort i stedet.

At give Bobby skylden, er noget værre vrøvl. Vi er et samlet hold.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 28. jun, 2019 07:34

Hold da op hvor kan en diskussion stikke af.

Uden at tænke på nogen specielt af de 3 foreste, så tror jeg vi alle kan blive enige om at vi bare ikke rigtigt har haft noget fornuftigt alternativ på bænken i denne sæson.
Altså en Salah-Firmino-Mane i en sløj form er bedre end en Origi eller Lallana eller Shaqiri. Sidstbævnt har et par gange set fint og og det samme med Origi, men deres gennemsnitlige niveau er stadig under et dårligt niveau for en af de 3 første.

Så derfor: en spiller ind der kan udfordre de 3 således at hvis de ikke lige er i form eller bare ikke har tur i den, så skal de vide at der er en anden der kan tage over.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 28. jun, 2019 08:24

@ Thommo: Du giver den da bare gas. Det er et debatforum, og vi lever i et frit land, selvom det sikkert står for skud, nu når EL tilsyneladende skal have så meget at sige.

Jeg vil da se frem til endnu en sæson, hvor Firmino skal have skylden for alverdens ulykker.

Man kan jo vælge at sige, at han kostede os mesterskabet, hvilket er en hildt vild påstand i min verden, eller også kan man jo sige, at han var en vigtig komponent til, at vi fik rekord mange point, som ville have sikret os mesterskabet i stort set alle andre sæsoner i den bedste engelske række, og nåh ja - så havde han vel også sin andel i, at vi stod med CL pokalen til sidst.

Det er jo ikke kun Klopp (og mig), der er så glade for Firmino. Mange trænere, vi har mødt på vores vej har sagt, at vi har måske verdens bedste angrebs (trio), og så synes jeg, at du glemmer, at fodbold er et holdspil, hvor det gælder om at spille hinanden bedre, og jeg kan ikke komme i tanker om andre angribere, der er så gode til netop dette end Firmino. Vi stod med 2 topscorere sidste sæson, og udover at Firmino gjorde livet lettere for dem, så gjorde vores hårdtarbejdende midtbane det også, og vores spillestil og talentet til Robbo og Trent gjorde så, at vi fik de mange assists fra kanterne i stedet for fra midtbanen.

Tingene lykkedes et meget langt stykke henad vejen helt perfekt, men som Klopp siger, så er der stadig masser at arbejde med, så vi napper guldet denne sæson MED Firmino i front :dance:

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 28. jun, 2019 08:40

Niels K skrev:
Det er jo ikke kun Klopp (og mig), der er så glade for Firmino. Mange trænere, vi har mødt på vores vej har sagt, at vi har måske verdens bedste angrebs (trio),
Men det er jo fordi de skal forklare deres fans at de lige er røget ud af CL til et hold der havde meget svært ved bare at komme i CL for 2 år siden.

Jeg syntes også godt om Frimino, han har haft op og nedture og hans manglende mål er Thommo jo lidt inde på hænger til dels sammen med at vi har haft skader til vores mest kreative midtbaner, og så presser modtsanderne os jo frivilligt ud på kanterne fordi de er bange for vores midte og der er Firmino en af grundende til at de er bange for den midte og så har Klopp arbejdet på at vi har to backs der kan udnytte den store plads rigtig godt når vi får den. Firmino bliver så igen manden der skal tage en masse løb for at åbne for Mané og Salah. Jeg er bestemt ikke bekymret for vores trup lige nu, vi har stadig en masse uforløst potentiale gemt i spillere som Keita, Oxlade-C, Shaqiri, Origi og flere andre som vi givetvis kan få mere ud af i næste sæson i forhold til den netop overståede. Og så tæller jeg ikke talenterne med som Klopp jo har noget bedre mulighed for at vurdere end vi har.

Derfor ville det da være rart at finde en Mané-klon der kan presse alle de 3 forreste til det yderste og stadig indgå i truppen på en god måde. Men det er bare så vidt jeg ved ulovligt at klone Mané og selv hvis vi gjorde ville der gå omkring 23 år inden han var helt klar. Så vi skal finde spilleren der både har kvalitet på banen og i omklædningsrummet og ikke mindst også når han sidder på bænken.

noget helt andet og mere venstre(back)orienteret, så var jeg på reddit og der var en statistik scout der talte Robin Gosens fra Atalanta helt vildt op, er der nogen der har set dem spille en masse i denne sæsom?
-han har kontraktudløb om et års tid og kan også spille kant(men nok ikke Salah-kant)

Besvar