Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » torsdag, 27. feb, 2020 14:05

pow9199 skrev:
torsdag, 27. feb, 2020 13:29
Filos of Isk skrev:
torsdag, 27. feb, 2020 08:11
pow9199 skrev:, men ud fra de signaler klubben sender, så har vi hvad vi skal bruge til midten, og det virker urealistisk at tro der kommer til at ske det store før sommeren 2021.
Jeg tror også man er mere interesserede i en Werner transfer nu og her
- muligvis fordi Werner er en bedre fodboldspiller end de midtbanespillere der vurderes at være på markedet til sommer
- muligvis fordi man tror mere på Keita og Chambo end på Origi og Shaqiri.
Sandsynligvis en kombination af de to.
Man vil også gerne undgå at bringe for neget nyt blod ind på en gang.

Men det kan heller ikke udelukkes at det er en; “ Vi tror på Keita og Chambo!- ihvertfald indtil første juni” - situation. Hvor vi skal undgå at underminere deres selvtillid yderligere i håb om at de kan få et godt forår. Lallana smutter jo trods alt, så der er jo en åbning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ville være meget overrasket, hvis det viser sig vi ikke tror på Ox eller Keita, både i kraft af forskelligheden i kvaliteter de tilbyder, men ligeledes i kraft af, at de begge har haft perioder hvor niveauet var through the roof som kun blev stoppet af skader. Meget at sammenligne med både Gomez og Matip i forsvaret.
Samme her - dog med den forskel, at skulle vi sælge Keita, så ville det være med et kæmpe tab, hvorfor jeg tror han får en sæson mere til at bevise sit værd. Ox er jeg slet ikke i tvivl om, at Klopp sætter enorm pris på, hvilket vel også var derfor, vi forlængede med ham så sent som i august/september

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 27. feb, 2020 15:49

athomsen skrev:
torsdag, 27. feb, 2020 14:05
pow9199 skrev:
torsdag, 27. feb, 2020 13:29
Jeg ville være meget overrasket, hvis det viser sig vi ikke tror på Ox eller Keita, både i kraft af forskelligheden i kvaliteter de tilbyder, men ligeledes i kraft af, at de begge har haft perioder hvor niveauet var through the roof som kun blev stoppet af skader. Meget at sammenligne med både Gomez og Matip i forsvaret.
Samme her - dog med den forskel, at skulle vi sælge Keita, så ville det være med et kæmpe tab, hvorfor jeg tror han får en sæson mere til at bevise sit værd. Ox er jeg slet ikke i tvivl om, at Klopp sætter enorm pris på, hvilket vel også var derfor, vi forlængede med ham så sent som i august/september
Jeg er sådan set enig. Chambo er længere fremme end jeg forventede efter den lange skadespause og Keita viser også lovende takter en gang imellem og hvis han bare koncentrerede sine skadespauser istedet for at have mange korte skader lige når han er ved at komme igang.

Jeg tror dog ikke at Keita's transfersum er så stor en indflydelse på hans hvordan vi agerer. De penge er væk og hvis vi ikke tror han er god nok til den røde trøje, så er det jo sådan det er og så bliver hans værdi ikke større af endnu en sæson i skyggen. Men jeg tror da egentlig stadig han har en fremtid, han starter i nogle kampe hvor jeg kun kan konkludere at han viser noget Klopp kan lide til træning.
f.eks. Norwich-kampen, hvor vi lige har haft en hel sammenhængende uges træning, hvor alle er ude af rytmen. Det er det oplagte sted at vælge ud fra træningspræstationer fordi det er det eneste data Klopp har, der ikke er over 14 dage gammelt.

Det er selvfølgelig heller ikke ensbetydende med at vi ikke får nye spillere ind til midtbanen at Klopp fortsat tror på Keita og Chambo, men det gør det mindre presserende og betyder at hvis vi gerne vil lade Havertz få lidt mere hår på brystet inden vi køber ham, så kan vi også det. Eller hvis vi lige skal scoute lidt mere selvfølgelig.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » torsdag, 27. feb, 2020 16:03

Jesper skrev:
torsdag, 27. feb, 2020 13:41
Jeg skrev i et længere indlæg for et stykke tid siden, at Klopp havde signaleret at han gerne ville være i klubben når næste "årgang" toppede. Med andre ord, så vil han være med, når generationsskiftet sker. Helst løbende, om end det er uhyre sjældent det lykkedes jf min hukommelse.
Så derfor tænker han med garanti langsigtet. Og Klopp ved godt at han også skal udvikle sig, hvilket man også har set igennem hans tid hos os. Derfor synes jeg godt man kan postulere, at meget få spillere har statsgaranti for at spille. Især fordi Klopp sagde at det her holdet fik en sæson endnu og så ville der ske forandringer.
Det er ikke revolutioner vi er ude i, men de småafgørendr puslespilsbrikker. Jeg har selv peget på en i hver kæde. Jeg kan afgøre grunde ikke vide, hvad Edwards og Klopp tænker, men jeg påstår blot, at midtbanen ikke er så bred og stærk i bredden ikke mindst, som nogle påstår. Påstand mod påstand.
Først: Det er ikke påstand mod påstand, hvis det var det, skulle vi ud og sammenligne spekulationer uden nogen reference eller henvisning til virkeligheden.Det var derfor jeg skubbede til dig før, fordi jeg ville have noget andet end påstande, som det du som her så fint har argumenteret for.
Dernæst: For det er nemlig et ret godt argument, at der måske bør være en tilføjelse eller udskiftning til den centrale midt, sådan at ingen bliver for sikre på deres plads. Det mener jeg heller ikke der er ret mange der kan være, men argumentet at der har været for få udskiftninger (dvs kun Mina og Jones som tilføjelser) på vores midt over snart tre sæsoner er bestemt noget jeg tror du har ret i, at Edwards og Klopp har med i tankerne. Og det er hverken påstande, spekulationer eller postulater uden hold i virkeligheden, men derimod et interessant perspektiv.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 27. feb, 2020 18:42

Hvis vi ikke ændrer system grundlæggende, så er Fab, Gini og Hendo jo bankers, og det vil de med stor sandsynlighed også være næste sæson. Der er dog det lille aber dabei, at Gini ikke vælger at forlænge sin kontrakt med os, og så ændrer situationen sig jo.
Forlænger han, så mener jeg stadig, at de 3 vil være temmelig sikre på en startplads, når de ellers er friske, og så har vi Milner, Ox, Keita, Minamino og Jones (Lallana, Chirivella, Wilson, Shaqiri). Jeg kan ikke se, vi mangler spillere eller forskellige typer.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 27. feb, 2020 19:32

Niels K skrev:Hvis vi ikke ændrer system grundlæggende, så er Fab, Gini og Hendo jo bankers, og det vil de med stor sandsynlighed også være næste sæson. Der er dog det lille aber dabei, at Gini ikke vælger at forlænge sin kontrakt med os, og så ændrer situationen sig jo.
Forlænger han, så mener jeg stadig, at de 3 vil være temmelig sikre på en startplads, når de ellers er friske, og så har vi Milner, Ox, Keita, Minamino og Jones (Lallana, Chirivella, Wilson, Shaqiri). Jeg kan ikke se, vi mangler spillere eller forskellige typer.
Den er squ svær. Det kommer an på hvad Klopp køber ind til andre pladser.

Har lige set en video af sammenklip af Gini mod West ham på Liverpools IG. Har man ikke set den. Så tjek den ud. Han er f..king vild.

Køber vi en super star til angrebet og kan vi holde på vores midtbane, som den er nu. Så er det fint med mig, men sælger og lejer vi ud. Så skal vi finde en super star til midten til at udfordre start 11. Eks Maddison

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » torsdag, 27. feb, 2020 23:51

Havertz > Grealish > Maddison

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » fredag, 28. feb, 2020 04:09

Jeg så Havertz en hel del sidste år. Der var jeg helt solgt. Jeg har ikke set ham så meget i år, men han synes ikke at være så dominerende. Er der nogle der har set ham i år?
Der er har jeg efterhånden set meget og her er jeg ikke i tvivl-rendyrket klasse.
Sancho har jeg også fulgt. Han er lig hype. Han er engelsk og ung og vild. Men for hulen, hvor er han god. Og så har han noget mange unge mangler; nemlig slutprodukt.
Kigger vi på "ind"og forestiller os at andre ville gøre det samme, så må man nok også konstatere, at så ville de kigge på vores ungdom. Derfor skal vi ikke bare købe ind. Det har jeg i øvrigt aldrig været tilhænger af. Vi skal i gang med luksusøvelsen: forstærke et i forvejen fantastisk hold, se på fremtidens hold og investere i det.

Det ukendte i det her er Wijnaldum. Han er for mig et unikum. Men faktum er, at han er 29 år og om lidt har han kun 1 år tilbage af kontakten. Forlænger han ikke, så skal han sælges. Havde han været 33, så havde jeg ladet ham gå kontrakten ud, men nu udgør han et salgsobjekt, der kan sikre fremtiden.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 28. feb, 2020 08:31

Niels K skrev:
torsdag, 27. feb, 2020 18:42
Hvis vi ikke ændrer system grundlæggende, så er Fab, Gini og Hendo jo bankers, og det vil de med stor sandsynlighed også være næste sæson. Der er dog det lille aber dabei, at Gini ikke vælger at forlænge sin kontrakt med os, og så ændrer situationen sig jo.
Forlænger han, så mener jeg stadig, at de 3 vil være temmelig sikre på en startplads, når de ellers er friske, og så har vi Milner, Ox, Keita, Minamino og Jones (Lallana, Chirivella, Wilson, Shaqiri). Jeg kan ikke se, vi mangler spillere eller forskellige typer.
Det er jo det. Vores backs er så offensive som de er og så må midtbanen kompensere og der er de tre bare mega gode til at regulere sig selv og spille kontrollerende når det kræves, men kan også steppe op. Og så er Wijnaldum især, jo også bare altid i en vild fysisk form, det spiller jo også ind.

Spørgsmålet er jo så om man kan få en ind der kan bidrage mere offensivt-kreativt end Gini/Hendo, når det kræves, men samtidig er i stand til at udføre resten af arbejdet?
-Chambo og Keita er gode bud herpå, men det er lidt af et gamble at Maddison eller HAvertz bare lige kan overtage. Medmindre, som du siger, vi ændrer i systemet, f.eks. er Robbo jo fint i stand til at spille mere defensivt og det vil give midtbanen i venstre side lidt mere luft til at spille fremad, men så mister vi også bare et farligt våben og Havertz er meget dyr, hvis hans job bare bliver at løbe ud der hvor Robbo plejer at angribe.

Men det er en balance for vi skal også være i stand til at angribe igennem midten hvis vores backs bliver lukket ned, det syntes jeg som regel også vi er og der er Salah og Mané jo også i stand til at udnytte plads på kanten af feltet.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 28. feb, 2020 08:37

Jesper skrev:
fredag, 28. feb, 2020 04:09
Jeg så Havertz en hel del sidste år. Der var jeg helt solgt. Jeg har ikke set ham så meget i år, men han synes ikke at være så dominerende. Er der nogle der har set ham i år?
Der er har jeg efterhånden set meget og her er jeg ikke i tvivl-rendyrket klasse.
Sancho har jeg også fulgt. Han er lig hype. Han er engelsk og ung og vild. Men for hulen, hvor er han god. Og så har han noget mange unge mangler; nemlig slutprodukt.
Kigger vi på "ind"og forestiller os at andre ville gøre det samme, så må man nok også konstatere, at så ville de kigge på vores ungdom. Derfor skal vi ikke bare købe ind. Det har jeg i øvrigt aldrig været tilhænger af. Vi skal i gang med luksusøvelsen: forstærke et i forvejen fantastisk hold, se på fremtidens hold og investere i det.

Det ukendte i det her er Wijnaldum. Han er for mig et unikum. Men faktum er, at han er 29 år og om lidt har han kun 1 år tilbage af kontakten. Forlænger han ikke, så skal han sælges. Havde han været 33, så havde jeg ladet ham gå kontrakten ud, men nu udgør han et salgsobjekt, der kan sikre fremtiden.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
Du mener til sidst at de penge, vi får ind på et evt. salg af Gini vil kunne finasiere købet af et eller flere unge talenter ?

Det er sådan set rigtig nok, men alle skriver, at vi vil gøre alt for at forlænge med ham, og jeg kan godt nok heller ikke få øje på, at Klopp skulle ville af med en af sine bankers, men man ved jo aldrig ?

Jeg er dog helt sikker på, at vi ikke behøver pengene fra et Wijnaldum-salg til at finansiere andre spillekøb, og jeg har lige remset en list op i "ud-tråden", som burde kunne indbringe ca. 100 mille, og der er Lovren ikke engang med.

Endelig kan Wijnaldum jo også blot lade kontrakten løbe ud, men så tror jeg nu stadig, at Klopp vil bruge ham (men nok i mindre omfang).

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 28. feb, 2020 09:19

Disse analysemodeller, der kan fortælle hvilke spillere, der har den bedste kemi sammen, blev faktisk brugt, ifm. købet af Salah, da tallene viste, at han ville passe perfekt med Bobby, og det gav jo som bekendt pote. Tallene fortæller, at vi skal holde snitterne fra Adama Traoré, mens Son vil passe som Hans i Grete :D

How Firmino and Salah, Sterling and De Bruyne rank among best duos in soccer when it comes to chemistry

https://www.espn.co.uk/football/english ... -chemistry

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 28. feb, 2020 09:51

Werner, Sancho and more – Which Liverpool linked attackers would fit best ?

https://www.thisisanfield.com/2020/02/w ... -fit-best/

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pow9199 » fredag, 28. feb, 2020 10:06

Niels K skrev:
fredag, 28. feb, 2020 09:19
Disse analysemodeller, der kan fortælle hvilke spillere, der har den bedste kemi sammen, blev faktisk brugt, ifm. købet af Salah, da tallene viste, at han ville passe perfekt med Bobby, og det gav jo som bekendt pote. Tallene fortæller, at vi skal holde snitterne fra Adama Traoré, mens Son vil passe som Hans i Grete :D

How Firmino and Salah, Sterling and De Bruyne rank among best duos in soccer when it comes to chemistry

https://www.espn.co.uk/football/english ... -chemistry
Tak, noget af det mest interessante læsning længe

Brugeravatar
Icipher
Indlæg: 596
Tilmeldt: lørdag, 01. feb, 2014 12:14
Geografisk sted: København

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Icipher » mandag, 02. mar, 2020 12:11

Niels K skrev:
torsdag, 27. feb, 2020 18:42
Hvis vi ikke ændrer system grundlæggende, så er Fab, Gini og Hendo jo bankers, og det vil de med stor sandsynlighed også være næste sæson. Der er dog det lille aber dabei, at Gini ikke vælger at forlænge sin kontrakt med os, og så ændrer situationen sig jo.
Forlænger han, så mener jeg stadig, at de 3 vil være temmelig sikre på en startplads, når de ellers er friske, og så har vi Milner, Ox, Keita, Minamino og Jones (Lallana, Chirivella, Wilson, Shaqiri). Jeg kan ikke se, vi mangler spillere eller forskellige typer.
En midtbane bestående af Fab, Gino og Hendo mod et hold som parkerer bussen fuldstændigt giver mig ikke just den store optimisme - ingen af disse 3 bidrager med noget som vil være i stand til at åbne et helt lukket forsvar. Ja, Ox og Keita tilfører lidt andet offensivt men er mere box-to-box spillere. Vi så i kampen mod Watford at vi i den grad mangler en midtbanespiller med lidt kreativ flair, som kan sætte en modstander af og gøre det uventede.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af zalcos » mandag, 02. mar, 2020 15:45

Icipher skrev:
mandag, 02. mar, 2020 12:11
Niels K skrev:
torsdag, 27. feb, 2020 18:42
Hvis vi ikke ændrer system grundlæggende, så er Fab, Gini og Hendo jo bankers, og det vil de med stor sandsynlighed også være næste sæson. Der er dog det lille aber dabei, at Gini ikke vælger at forlænge sin kontrakt med os, og så ændrer situationen sig jo.
Forlænger han, så mener jeg stadig, at de 3 vil være temmelig sikre på en startplads, når de ellers er friske, og så har vi Milner, Ox, Keita, Minamino og Jones (Lallana, Chirivella, Wilson, Shaqiri). Jeg kan ikke se, vi mangler spillere eller forskellige typer.
En midtbane bestående af Fab, Gino og Hendo mod et hold som parkerer bussen fuldstændigt giver mig ikke just den store optimisme - ingen af disse 3 bidrager med noget som vil være i stand til at åbne et helt lukket forsvar. Ja, Ox og Keita tilfører lidt andet offensivt men er mere box-to-box spillere. Vi så i kampen mod Watford at vi i den grad mangler en midtbanespiller med lidt kreativ flair, som kan sætte en modstander af og gøre det uventede.
Både mog Atletico og Watford så vi vores holds (måske eneste) reelle mangel - en dåseåbner. Man fik i begge kampe indtrykket af at vi kunne spille fra nu og til juleaften mod de hold uden at score - og heldigvis skulle vi frem til slut februar før det for alvor er blevet læst.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 05. mar, 2020 11:13

Hvad med at nappe Willian??

Han er transferfri til sommer, jeg ved godt han er 31 og sikkert skal have en høj løn og sign on fee.

Men synes stadig han kan bidrage med meget stadigvæk, og måske kan han godt leve med ikke at spille hver uge
YNWA

Besvar