Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Fowler89
Indlæg: 1264
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » fredag, 15. mar, 2019 19:54

liverpoolfc86 skrev:Rygterne siger Coutinho til et lorte hold i PL, så ved I hvem jeg mener.
Huddersfield?

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » lørdag, 16. mar, 2019 09:19

Ked af at skrive det her, for det tager lige toppen af transferliderligheden, men Klopp har igen understreget, at han altså ikke påtænker at gå shop amok: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... spree.html
Hans begrundelse er i øvrigt ganske fair.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » lørdag, 16. mar, 2019 09:52

Jesper skrev:Ked af at skrive det her, for det tager lige toppen af transferliderligheden, men Klopp har igen understreget, at han altså ikke påtænker at gå shop amok: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... spree.html
Hans begrundelse er i øvrigt ganske fair.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg skulle også lige til at poste dette link, og han har jo ret et eller andet sted, og det er vel også det, de fleste herinde giver udtryk for.

R_G_F har tidligere flot beskrevet, hvilken offensiv spiller, vi nogle gange godt kunne se ud til at kunne bruge, men vi har spillere som Keia og Shaqiri, som slet ikke er spillet ordentligt ind på holdet, hvor man tydeligt kan se, at der mangler forståelse for de andre spilleres løbemønstre og meget andet i Keita's spil, og Shaqiri sættes på banen med fribillet til at skabe et eller andet, men han har ikke styr på sine defensive opgaver mv.

https://www.goal.com/en/news/two-starts ... 5nx6b4uf4o

Fabinho kan helt sikkert også bygge rigtig meget på sit spil, og hvis Lallana skal blive og forhåbentlig kan holde sig skadefri, så er der jo ikke plads til flere på midten, når Ox også vender tilbage. Så der skal arbejdes stenhårdt med dem, vi har.

Angrebsmæssigt beholder jeg gerne Origi, og så skal Brewster spilles ind. Shaqiri skal vel mere være et alternativ til Mané og Salah end på midten ?

Hvis Migs gerne vil blive, så skal vi blot have en mand ind i stedet for Moreno, og så skal vi måske koncentrere os om, at hente nogle spændende spillere ind til akademiet til sommer og sende Grujic, Wilson, Taiwo Awoniyi mf. ud til klubber på et højere niveau, end de er i pt. endnu en sæson ?

Ings, Kent, Ejaria, Ojo, Allan, Clyne, Chirivella og Moreno kan indbringe penge i kassen, mens Bogdan og Sturridge går gratis.
Senest rettet af Niels K lørdag, 16. mar, 2019 23:47, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » lørdag, 16. mar, 2019 11:16

Jesper skrev:Ked af at skrive det her, for det tager lige toppen af transferliderligheden, men Klopp har igen understreget, at han altså ikke påtænker at gå shop amok: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... spree.html
Hans begrundelse er i øvrigt ganske fair.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Nu kommer jeg lige med et men.

Har han ikke sagt det hvert år efterhånden? F.eks med Virgil. Inden vi købte ham, sagde han at der ikke var 5 CB i verden der var bedre end det vi havde. Boom så købte vi Van Dijk. Han gik også ud og købte Alisson for et rekordbeløb efter Danny Ward var blevet førstemålmand.

Med det vi forventer at miste, så tror jeg der kommer 4-5 spillere ind.

Vi mister ihvertfald Moreno, Sturridge, muligvis Origi. Mener også jeg læste at Mignolet vil videre. Så er spørgsmålet om hvis Leeds rykker op, om Milner vil til Leeds. I så fald så synes jeg godt vi kan gå af med ham. Også spændende hvordan Lallana står til sommer. Hvis man spørger mig, så skal han sælges. Han er simpelthen for meget skadet.

Mit drømmevindue/rimelige realistiske.

Timo Werner/Luka Jovic til angrebet.
Julian Brandt til den offensivemidt. Han har eftersigende en klausul på 21,6 millioner pund til sommer. Så synes jeg vi skal slå til.
En CM. Der har været rygter om en Tonali fra Brescia. Kender ham dog ikke.
En CB. Gerne De Ligt, men det er nok mere drømmen end realistisk. Hvad med en Upamecano i Leipzig, eller en Tah i Leverkusen.
Og så en LB som reserve til Robertson. Drømmen er Sessegnon, hvor vi nok mere går efter en Lloyd Jones i Bristol.

Så kunne vi muligvis hive Karius hjem fra Besiktas eftersom han ikke har fået løn de sidste 4 måneder.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 16. mar, 2019 14:39

YNWA! skrev:
Jesper skrev:Ked af at skrive det her, for det tager lige toppen af transferliderligheden, men Klopp har igen understreget, at han altså ikke påtænker at gå shop amok: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... spree.html
Hans begrundelse er i øvrigt ganske fair.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Nu kommer jeg lige med et men.

Har han ikke sagt det hvert år efterhånden? F.eks med Virgil. Inden vi købte ham, sagde han at der ikke var 5 CB i verden der var bedre end det vi havde. Boom så købte vi Van Dijk.
.
Men virgil var vel også en af de fem forsvarspillere?
Det var jo netop et billede af at klopp kun fokuserede på klare forstærkninger og ikke gik ud og købte billige mellemløsninger der ville blive dyrere i længden.

Det peger vel på at vi kommer til at gå efter at købe lidt men godt.
Og være klar til at handle de rigtige spillere, men også afstå fra at købe middelmådige spillere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12
Indlæg: 1615
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 18. mar, 2019 16:47

Nu skal sådan en udtalelse vel altid tages med et visse forbehold.

"'I don't think this is a team at the moment where we have to spend the big money,' said Klopp."

Ordene "think" og "at the moment" (hvis det ellers er korrekt citeret af journalisten) er for mig Klopps forbehold for at det kan ændre sig. Big Money er jo også et relativt begreb, hvor definitionen heraf kan diskuteres til uendelighed. Er "big money":

1) En ny transfer rekord for klubben?
2) En transfer der kommer på en top liste over største transfer i verden?
3) En transfer der koster mere end gennemsnittet for alle transfers?
4) Et absolut beløb med en fastsat grænse i £, f.eks. £30m?

Derudover er inflationen i priserne også gået så meget amok at en transfer til £30m der før var en sjældenhed idag vel er "perfectly normal"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 18. mar, 2019 18:13

TG12 skrev:Nu skal sådan en udtalelse vel altid tages med et visse forbehold.

"'I don't think this is a team at the moment where we have to spend the big money,' said Klopp."

Ordene "think" og "at the moment" (hvis det ellers er korrekt citeret af journalisten) er for mig Klopps forbehold for at det kan ændre sig. Big Money er jo også et relativt begreb, hvor definitionen heraf kan diskuteres til uendelighed. Er "big money":

1) En ny transfer rekord for klubben?
2) En transfer der kommer på en top liste over største transfer i verden?
3) En transfer der koster mere end gennemsnittet for alle transfers?
4) Et absolut beløb med en fastsat grænse i £, f.eks. £30m?

Derudover er inflationen i priserne også gået så meget amok at en transfer til £30m der før var en sjældenhed idag vel er "perfectly normal"
nemlig. Og det jo ikke fordi hele scouting netværket plus Edwards har fået et års orlov fordi Klopp siger at han ikke vil bruge store penge sådan lige umiddelbart. Vi holder helt sikkert et vågent øje med de spillere som scouts, Klopp og Edwards vurderer vil kunne bidrage med noget til holdet.

En del af det handler vel også om at vi ikke vil fremstå desperate for at købe for at håbe at vi kan holde priserne lidt nede.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 18. mar, 2019 18:33

Selvfølgelig skal der investeres massivt i truppen. Alt andet vil da være snotdumt! Altid bygge på.

Sidste sæson var Man C 25 point foran Liverpool ved sæsonafslutningen. I år er det mere ligeligt. Hvorfor? Ja, for mig at se fordi vi lavede et supergodt transfervindue, mens Man C bummede deres big time. Vi hentede Alisson, Fabinho, Keita, Shaq. Man C købte en Mahrez, som var og er totalt overflødig. De fik ikke fat i en defensiv midt, eller en solid back. Vi gjorde et godt vindue, de gjorde et dårligt.

For mig at se, kan et godt vindue sagtens flytte 10-20 point, og hvis holdene omkring os, forstærker sig markant, og vi undlader, så kan vi sagtens komme til at sidde med sorteper, og havne uden for top 4.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » mandag, 18. mar, 2019 19:22

Man City har kurs mod 98 point. Det er trods alt begrænset, hvor meget de kan forbedre sig.

Hullet er blevet lukket pga. vores fremgang. Vi har kurs mod 97 point. Det vil overraske mig gevaldigt, hvis der pludselig er 5 hold med 90+ point i næste sæson. Når man har ramt dette niveau kan stagnation være uundgåeligt, men samtidig tilstrækkeligt til succes.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 18. mar, 2019 19:50

Hr. Drejer skrev:Selvfølgelig skal der investeres massivt i truppen. Alt andet vil da være snotdumt! Altid bygge på.

Sidste sæson var Man C 25 point foran Liverpool ved sæsonafslutningen. I år er det mere ligeligt. Hvorfor? Ja, for mig at se fordi vi lavede et supergodt transfervindue, mens Man C bummede deres big time. Vi hentede Alisson, Fabinho, Keita, Shaq. Man C købte en Mahrez, som var og er totalt overflødig. De fik ikke fat i en defensiv midt, eller en solid back. Vi gjorde et godt vindue, de gjorde et dårligt.

For mig at se, kan et godt vindue sagtens flytte 10-20 point, og hvis holdene omkring os, forstærker sig markant, og vi undlader, så kan vi sagtens komme til at sidde med sorteper, og havne uden for top 4.
Men der var også bare nogle gabende huller i truppen som de spillere udfyldte, og der kan vi vel godt tage van Dijk med, for jeg tror ikke pointforskellen havde været så stor hvis han var kommet i juni istedet for januar.
Så tror jeg også bevidstheden om at vi er med i kampen har gjort at vi lige får hevet os op i en kamp som den imod Fulham, hvor vi sidste sæson sagtens ville kunne leve med en uafgjort og jeg syntes at i forbindelse med CL kampene smed vi mange point i den slags PL-kampe og roterede en del for at fokusere fuldt ud på CL, da der alligevel var plads til en del pointtab og så kunne vi stadig selv afgøre det imod Brighton i sidste runde.

Men selvfølgelig spiller nyindkøbende ind. Fordi de var kloge og de rigtige spillere og du er jo selv inde på at Mahrez ikke har forstærket Man City ret meget, hvis overhovedet.
Og det er jo det der er spørgsmålet for mig:
-kan man blive ved med at identificere de helt rigtige transfer-targets og lokke dem til klubben.
Det skaber jo også noget uro at få spillere ind, især hvis der ikke er en klar plan for dem. og van Dijk er der jo stadig

Ser man igen på man City så er mange af deres bærende kræfter jo også spillere der har været der mange sæsoner efterhånden, Silva, Fernandinho og Aguerro er stadig nogle af deres vigtigste spillere. Real Madrid vant CL tre gange i træk med mere eller mindre det samme hold i finalen.

Og det tror jeg altid har været planen: At investere i de spillere der kan forbedre holdet mest.

Det er jo meget nemt at sige at der er masser af spilletid til Zaha, Sessegnon, eller Werner; men ser de det også sådan?

Og ja, vi kan godt få plads på banen til en Dybala eller Icardi, men vil det gøre holdet bedre?
-måske vil det, det kommer jo i den grad an på om Dybala øfter sit niveau.
og er de ikke der hvor de spiller for en plads i RM eller FCB og derfor ikke sigeer ja til Liverpool for andet end en vanvidskontrakt?

Så kunne man investere i en Koulibaly eller de Ligt og forstærke bagkæden og så lade Gomez få lidt mere tid som back. Men på den anden side har vi jo været ret solide nede bagved på trods af vores skadesuheld.

Det er slet ikke umuligt, absolut ikke, men det bliver svært at ramme plet når konkurrencen på det hold de nye kommer ind på er så stor som den trods alt er.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » mandag, 18. mar, 2019 21:10

Fabinho begynder først nu at forstå Klopp og hans holdkammerater, men han var langt fra klar til sæsonstart, og Shaq og Keita er slet ikke integreret ordentligt endnu.
Det var den velkendte stamme plus VvD og en overraskende god Gomez på CB samt Alisson der fra start lagde grunden til, hvor vi er nu, og en virkelig stærkt spillende Gini.

Det giver sindsygt meget med en sammentømret flok og "automatismer" i spillet, og det skal vi først starte op på for alvor næste sæson ift alle de nye fra i sommers og dem, der har været ude med skader.
Kontinuitet og byggen på er nøgleordene for den kommende sæson, og Mahrez var et godt køb, og han ville også klæde vores trup som alternativ til vores widemen.

TG12
Indlæg: 1615
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 19. mar, 2019 12:30

Niels K skrev:Fabinho begynder først nu at forstå Klopp og hans holdkammerater, men han var langt fra klar til sæsonstart, og Shaq og Keita er slet ikke integreret ordentligt endnu.
Det var den velkendte stamme plus VvD og en overraskende god Gomez på CB samt Alisson der fra start lagde grunden til, hvor vi er nu, og en virkelig stærkt spillende Gini.

Det giver sindsygt meget med en sammentømret flok og "automatismer" i spillet, og det skal vi først starte op på for alvor næste sæson ift alle de nye fra i sommers og dem, der har været ude med skader.
Kontinuitet og byggen på er nøgleordene for den kommende sæson, og Mahrez var et godt køb, og han ville også klæde vores trup som alternativ til vores widemen.
Det er jeg helt enig i, og start-11 ser jeg ikke noget stort behov for at skifte ud i medmindre vi får muligheden for at hente en helt exceptionel forstærkning til en fornuftig pris.

Ideelt så jeg gerne følgende forstærkninger:

1) VB - vi har simpelthen ingen til at dække Robbo, Moreno er gone og heller ikke go nok. Vi har behov for en som kan aflaste Robbo og spille hvis og såfremt han bliver skadet.
2) CF / Firmino - vi mangler en som kan dække for Firmino. Ingen af vores nuværende alternativer er gode nok
3) CB - jeg er/var stor fan af Gomez, men hans skadeshistorik taler imod, Lovren og Matip er OK backups men vi har brug for en stabil partner til VVD.
4) COM / 10'er vi mangler en kreativ spiller, som kan låse forsvarene op også en midtbane spiller med flere mål end, hvad vi har pt.

Får vi disse forstærkninger mener jeg vores trup er tæt på ideel og iøvrigt kampdygtig til fire turneringer.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 19. mar, 2019 12:53

TG12 skrev:
Niels K skrev:Fabinho begynder først nu at forstå Klopp og hans holdkammerater, men han var langt fra klar til sæsonstart, og Shaq og Keita er slet ikke integreret ordentligt endnu.
Det var den velkendte stamme plus VvD og en overraskende god Gomez på CB samt Alisson der fra start lagde grunden til, hvor vi er nu, og en virkelig stærkt spillende Gini.

Det giver sindsygt meget med en sammentømret flok og "automatismer" i spillet, og det skal vi først starte op på for alvor næste sæson ift alle de nye fra i sommers og dem, der har været ude med skader.
Kontinuitet og byggen på er nøgleordene for den kommende sæson, og Mahrez var et godt køb, og han ville også klæde vores trup som alternativ til vores widemen.
Det er jeg helt enig i, og start-11 ser jeg ikke noget stort behov for at skifte ud i medmindre vi får muligheden for at hente en helt exceptionel forstærkning til en fornuftig pris.

Ideelt så jeg gerne følgende forstærkninger:

1) VB - vi har simpelthen ingen til at dække Robbo, Moreno er gone og heller ikke go nok. Vi har behov for en som kan aflaste Robbo og spille hvis og såfremt han bliver skadet.
2) CF / Firmino - vi mangler en som kan dække for Firmino. Ingen af vores nuværende alternativer er gode nok
3) CB - jeg er/var stor fan af Gomez, men hans skadeshistorik taler imod, Lovren og Matip er OK backups men vi har brug for en stabil partner til VVD.
4) COM / 10'er vi mangler en kreativ spiller, som kan låse forsvarene op også en midtbane spiller med flere mål end, hvad vi har pt.

Får vi disse forstærkninger mener jeg vores trup er tæt på ideel og iøvrigt kampdygtig til fire turneringer.
Det er helt klart back ups, der ser ud til at mangle, for vi har 2 førstevalg i Gomez og Ox ude med skader, og Keita er vel også udset til at være første valg i mange kampe.

Lykkes det ikke at finde back ups derude, så har jeg en god mavefornemmelse ift. spillere, vi allerede har rendende rundt, som enten kan tage skridtet op eller forhåbentligt holde sig skadesfri, selvom de tidligere har været ramt af skader.

1) Jeg håber meget, at Adam Lewis kan være løsningen, og Milner har vi altid i baghånden, men uden skader spiller Robbo jo nærmest alle kampe.

2) Her vil jeg tillade mig at sætte min lid til Brewster (hvis Klopp gør det samme), og så spiller Firmino nærmest også alle kampe, hvis han ikke skades. Origi beholder jeg faktisk gerne som 2/3. valg, hvis han er frisk på det.

3) Jeg satser meget gerne på Joe Gomez, da han var helt vild før skaden, da han er et fysisk pragteksemplar og en ung spiller. Lovren og Matip er altså ikke tossede at have som 3/4. valg, og Matip har lige i en stribe kampe bevist, at ham kan man sagtens stole på, når tingene spidser til.

4) Det er nok dér, jeg tror mest på, at vi måske handler ind, men vi har Ox, som vil gøre alt for at få sin plads tilbage, og vi har betalt boxen for Keita, så jeg tror godt på, at vi kan finde løsninger i vores nuværende trup på de udfordringer, vi nogle gange har med at få låst en modstander op, og Shaqiri kan også være et bud på løsningen alt efter modstander.
Jeg har svært ved at se, at vi henter en til start 11, for hvem skal ud, og hvad med balancen på holdet ? Måske en yngre talentfuld spiller som fx Julian Brandt, som kan være tilfreds med få hele kampe og nogle indskift med 30 minutter tilbage, som vi ser med Shaqiri i år, men vi skal ikke i gang med at lave det hele om med en ny 10'er, det tror jeg ikke på.
Vi skal bygge videre på det, vi har skabt allerede.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2113
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 19. mar, 2019 15:18

Jeg bliver sikkert ikke populær, men jeg synes faktisk vi skal gå efter en ny højre back som første valg, elsker TAA og hans vilje men imø er han faktisk det svage punkt i forsvaret og det er da ofte der modstanderen forsøger at presse på, jeg ved ikke hvem det skal være men hvorfor ikke begynde at gå efter store navne som Kimmich, Meunier vi skal til at begynde at tænke som en storklub.

Til gengæld vil jeg begynde at bruge TAA på midtbanen, hvor jeg alligevel tror han ender før eller siden med han offensive tankegang, ikke mindst fordi han give en skudtrussel udefra som vi savner pt.
YNWA

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » tirsdag, 19. mar, 2019 15:34

Redtothebone skrev:Jeg bliver sikkert ikke populær, men jeg synes faktisk vi skal gå efter en ny højre back som første valg, elsker TAA og hans vilje men imø er han faktisk det svage punkt i forsvaret og det er da ofte der modstanderen forsøger at presse på, jeg ved ikke hvem det skal være men hvorfor ikke begynde at gå efter store navne som Kimmich, Meunier vi skal til at begynde at tænke som en storklub.

Til gengæld vil jeg begynde at bruge TAA på midtbanen, hvor jeg alligevel tror han ender før eller siden med han offensive tankegang, ikke mindst fordi han give en skudtrussel udefra som vi savner pt.
Bestemt en tanke værd.
Jeg synes nu TAA gør det godt ligefrem, og han er jo nok også i spil som førstevalg på landsholdet.

Den langsigtede plan tror jeg ikke er dum, men det kræver den rette højre back er ledig og så længe TAA gør det så godt som jeg trods alt mener han gør, så er jeg ikke bange for den position.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar