Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12
Indlæg: 1608
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 19. apr, 2018 11:20

Aggerdoo skrev:
Redmaniac skrev:Jeg er enig i, at vi mangler bredde i offensiven. Omvendt synes jeg også, at det er en svær nød at knække, da vi har 3 klare førstevalg og et eventuelt indkøb skal være indforstået med, at vedkommende ikke er købt ind som starter. Når denne så samtidig skal have et vist niveau, så bliver det straks vanskeligere.
Nej, vi skal have en spiller eller to ind på omtrent samme niveau som de tre med beskeden om, at der er åben konkurrence. Ingen bør vide sig sikre, konkurrence skærper spillerne.

Det er sådan, topklubberne gør, og sådan en vil vi gerne være igen.
Konkurrence er altid godt - men det handler også om at ingen kan spille 60kampe på en sæson. Hvorfor selvom vi skulle få fire til tre pladser vil de fire også få rigeligt kampe.

Fire til de tre forreste pladser ser jeg blot som et minimum. Hvor fem derimod skaber konkurrence.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 19. apr, 2018 11:26

TG12 skrev:
Aggerdoo skrev:
Redmaniac skrev:Jeg er enig i, at vi mangler bredde i offensiven. Omvendt synes jeg også, at det er en svær nød at knække, da vi har 3 klare førstevalg og et eventuelt indkøb skal være indforstået med, at vedkommende ikke er købt ind som starter. Når denne så samtidig skal have et vist niveau, så bliver det straks vanskeligere.
Nej, vi skal have en spiller eller to ind på omtrent samme niveau som de tre med beskeden om, at der er åben konkurrence. Ingen bør vide sig sikre, konkurrence skærper spillerne.

Det er sådan, topklubberne gør, og sådan en vil vi gerne være igen.
Konkurrence er altid godt - men det handler også om at ingen kan spille 60kampe på en sæson. Hvorfor selvom vi skulle få fire til tre pladser vil de fire også få rigeligt kampe.

Fire til de tre forreste pladser ser jeg blot som et minimum. Hvor fem derimod skaber konkurrence.
Jeg mener også, at der vil være rigeligt med kampe til 4, og så skal vi heller ikke glemme, at Klopp har nogle spillere gående, som der løbende evalueres på, og som kan overbevise i pre season, hvorfor de så skal være 5/6 valg til de forreste pladser:

Ings, Solanke, Brewster, Woodie og Wilson for at nævne dem, der umiddelbart ligger mest til noget spilletid.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 19. apr, 2018 12:01

Udover Klopp så kan van Dijk meget vel blive udslagsgivende for de Ligt's valg af fremtidig arbejdsgiver, men det er godt nok mange penge for en 18-årig:

http://www.anfieldedition.uk/2018/04/vi ... ompatriot/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 19. apr, 2018 15:19

Vi har holdt øje med Talisca hele sæsonen og har spejdere ovre for at se lokalopgøret:

https://turkish-football.com/wolves-liv ... bul-derby/

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » torsdag, 19. apr, 2018 15:43

Redmaniac skrev:Jeg er enig i, at vi mangler bredde i offensiven. Omvendt synes jeg også, at det er en svær nød at knække, da vi har 3 klare førstevalg og et eventuelt indkøb skal være indforstået med, at vedkommende ikke er købt ind som starter. Når denne så samtidig skal have et vist niveau, så bliver det straks vanskeligere.

En Thomas Lemar bør være udelukket, da han med det prisskilt og præstationer i indeværende sæson i mente bestemt er en alt for dyr løsning.

Et frækt bud kunne være Bernard fra Shaktar på en fri transfer, der i mine øjne er en af de fremtrædende spillere hos Shaktar. Han ville med garanti kunne stille sig tilfreds med en squadplayer rolle og har et forholdsvis højt bundniveau. Shaktars spillestil er - ligesom vores - baseret på hurtige omstillinger, men han har også ganske fine playmaker egenskaber og evner ud i kombinationsspillet, hvorfor han ikke vil være helt ubrugelig mod kompakte hold.

Hvis vi så samtidig får Origi tilbage som backup til Firmino og rykker Wilson op i førsteholdstruppen (han fortjener vel efterhånden chancen?) så har vi, som jeg ser det, styrket vores offensive bredde på en forholdsvis billig måde - afhængig af Bernards sign-on fee og lønkrav - hvilket giver os muligheden for at splashe stort på midtbane og midterforsvaret.

Solanke ryger på udlån og Ings kan få endnu en sæson som 2/3 valg efter Firmino.

Det ville efterlade os med:

Angribere: Firmino, Origi, Ings, Salah
Kanterne: Salah, Mane, Bernard, Wilson, Ox'en, og til nøds Origi.
Bernard har jeg ikke set i flere år. Hvordan præstere han?
We need a new Fowler...

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xick » torsdag, 19. apr, 2018 15:43

Niels K skrev:Udover Klopp så kan van Dijk meget vel blive udslagsgivende for de Ligt's valg af fremtidig arbejdsgiver, men det er godt nok mange penge for en 18-årig:

http://www.anfieldedition.uk/2018/04/vi ... ompatriot/
Hvis det på nogen måde kan lade sig gøre, så siger jeg køb. Jeg har set en del hollandsk fodbold, og jeg kan kun sige, at han er noget specielt. Spilforståelse, fysik og pasningsspil regent i top, han spiller med en kæmpe autoritet, og han er kun 18. Jeg tror, at han kan blive en klassespiller.

Som bonus spillede han fremragende i venskabskapene ved siden af VvD.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11217
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » torsdag, 19. apr, 2018 17:11

Xick skrev:
Niels K skrev:Udover Klopp så kan van Dijk meget vel blive udslagsgivende for de Ligt's valg af fremtidig arbejdsgiver, men det er godt nok mange penge for en 18-årig:

http://www.anfieldedition.uk/2018/04/vi ... ompatriot/
Hvis det på nogen måde kan lade sig gøre, så siger jeg køb. Jeg har set en del hollandsk fodbold, og jeg kan kun sige, at han er noget specielt. Spilforståelse, fysik og pasningsspil regent i top, han spiller med en kæmpe autoritet, og han er kun 18. Jeg tror, at han kan blive en klassespiller.

Som bonus spillede han fremragende i venskabskapene ved siden af VvD.
Er han £ 60-70 mill. mere værd en Gomez, som har PL erfaring?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 19. apr, 2018 20:38

Cynwal skrev:
Xick skrev:
Niels K skrev:Udover Klopp så kan van Dijk meget vel blive udslagsgivende for de Ligt's valg af fremtidig arbejdsgiver, men det er godt nok mange penge for en 18-årig:

http://www.anfieldedition.uk/2018/04/vi ... ompatriot/
Hvis det på nogen måde kan lade sig gøre, så siger jeg køb. Jeg har set en del hollandsk fodbold, og jeg kan kun sige, at han er noget specielt. Spilforståelse, fysik og pasningsspil regent i top, han spiller med en kæmpe autoritet, og han er kun 18. Jeg tror, at han kan blive en klassespiller.

Som bonus spillede han fremragende i venskabskapene ved siden af VvD.
Er han £ 60-70 mill. mere værd en Gomez, som har PL erfaring?
Altså PL erfaringen skal han jo nok opnå, men Gomez er altså en dejlig spiller. Men det ville næsten også kræve et salg af Matip eller Lovren for at give plads til de to unge. Medmindre man henter ham og sender ham på to års leje aftale i Soton(vi skylder vel 1).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xick » fredag, 20. apr, 2018 08:14

Filos of Isk skrev:
Cynwal skrev:
Xick skrev:
Niels K skrev:Udover Klopp så kan van Dijk meget vel blive udslagsgivende for de Ligt's valg af fremtidig arbejdsgiver, men det er godt nok mange penge for en 18-årig:

http://www.anfieldedition.uk/2018/04/vi ... ompatriot/
Hvis det på nogen måde kan lade sig gøre, så siger jeg køb. Jeg har set en del hollandsk fodbold, og jeg kan kun sige, at han er noget specielt. Spilforståelse, fysik og pasningsspil regent i top, han spiller med en kæmpe autoritet, og han er kun 18. Jeg tror, at han kan blive en klassespiller.

Som bonus spillede han fremragende i venskabskapene ved siden af VvD.
Er han £ 60-70 mill. mere værd en Gomez, som har PL erfaring?
Altså PL erfaringen skal han jo nok opnå, men Gomez er altså en dejlig spiller. Men det ville næsten også kræve et salg af Matip eller Lovren for at give plads til de to unge. Medmindre man henter ham og sender ham på to års leje aftale i Soton(vi skylder vel 1).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ville ønske, at jeg kunne give et ja/nej svar i forhold til prisen, men jeg synes ikke, at man kan stille det så simpelt op. Gomez er en god spiller, der har et godt potentiale, han har spillet flest kampe på højre back i denne sæson, hvor han har gjort det fremragende. Jeg er sikker på, at han er tiltænkt en central placering i fremtiden, i sær med TAA's fantastiske form. Jeg tror, at De Ligt har et større potentiale, jeg tror han bliver "langt" bedre end Gomez. Så selvom det virker som mange penge nu, så tror jeg det er en god investering. Der er ikke £ 60-70 mill. forskel i prisen på de 2 nu, det indrømmer jeg blankt. Men med de generelt sigende transferpriser, så kunne jeg godt forestille mig, at der kunne være den prisforskel om 3-5 år. Jeg tror, at De Ligt kan blive samme niveau af forsvars spiller, som Messi/Ronaldo er af offensive spillere. Hans udvikling i denne sæson alene har været fantastisk. Så for at besvare prisspørgsmålet, så er han ikke det mere værd lige nu, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han bliver det i fremtiden.

I forhold til Premier League erfaring, så er jeg kommet i tvivl om hvor meget det betyder. Det er naturligvis en anden liga, hvor holdene spiller anderledes, men jeg tror, at det handler om manager og hold i ligeså stor grad, hvis ikke større grad. Nogle spillere skal have flere kampe, andre næsten ingen før det fungerer. Salah fik 13 kampe for Chelsea, hvilket ikke er meget. Jeg tror, at hvis man har den rigtige manager, og ens spillestil passer til holdets, så er det mindre nødvendigt med mange Premier League kampe under bæltet. Og jeg tror, at Klopp kan gøre De Ligt endnu bedre, og få det maksimale ud af hans potentiale. Derudover, så passer han, som artiklen også siger, perfekt til Liverpool.

I forhold til udlejning, så tror jeg ikke, at det er noget han vil gå med til. Hvis jeg havde muligheden, så ville jeg vælge sælge Matip, med mindre, at han var villig til at overtage Klavans rolle som 5. valg. Det er ikke utænkeligt, at han ville det, eftersom han lige har fået en lang skade. Men hvis ikke, så ville jeg sende ham afsted. I min optik, så synes jeg, at Lovren har forbedret sig mere end Matip efter ankomsten af VvD. Så i min verden, er Matip 4. valg nu efter VvD, Lovren og Gomez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 20. apr, 2018 08:41

Mere om et evt. køb af Ruben Neves:

https://www.liverpool.no/rykteboersen/# ... -liverpool

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5551
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 20. apr, 2018 08:48

Cynwal skrev:
Xick skrev:
Niels K skrev:Udover Klopp så kan van Dijk meget vel blive udslagsgivende for de Ligt's valg af fremtidig arbejdsgiver, men det er godt nok mange penge for en 18-årig:

http://www.anfieldedition.uk/2018/04/vi ... ompatriot/
Hvis det på nogen måde kan lade sig gøre, så siger jeg køb. Jeg har set en del hollandsk fodbold, og jeg kan kun sige, at han er noget specielt. Spilforståelse, fysik og pasningsspil regent i top, han spiller med en kæmpe autoritet, og han er kun 18. Jeg tror, at han kan blive en klassespiller.

Som bonus spillede han fremragende i venskabskapene ved siden af VvD.
Er han £ 60-70 mill. mere værd en Gomez, som har PL erfaring?
Han ser i hvert fald spændende ud, og hvis VvD - og Klopp selvfølgelig - mener at han er manden, så stoler jeg 100% på dem. Og HVIS han er manden, så må vi bare betale prisen og evt vente på ham; at det betaler sig i det lange løb er VvD det oplagte eksempel på.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redmaniac » fredag, 20. apr, 2018 09:19

nikand skrev:Bernard har jeg ikke set i flere år. Hvordan præstere han?
Jeg ser desværre ikke super meget ukrainsk fodbold, men jeg har set Shaktar en håndfuld gange i Champions League de senere år, hvor jeg altid har lagt mærke til Bernard - han har ikke altid været outstanding, men man kan bare se, at han har det der ekstra touch, vision for spillet, og han så er han også en dygtig omstillingsspiller.

Personligt synes jeg, at hans fodboldmæssige egenskaber er bedre end en spiller som Alex Teixeira, som vi var linket til fra selvsamme klub for et par år siden.

Hans stats er ikke videre sindsoprivende for denne sæson (29 kampe, 10 mål, 4 assists)

Ser man på hans præstationer i Champions Leage i år så ser de sådan her ud:

https://ibb.co/fFUZGn

Den korte obligatoriske youtube video:

https://www.youtube.com/watch?v=YnUTjuFReK4
Senest rettet af Redmaniac fredag, 20. apr, 2018 10:01, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 20. apr, 2018 09:39

Et bud til sommer kunne være:

Ind:

Matthijs de Ligt - 60 mille
Ruben Neves - 30 mille
Dani Ceballos - 30 mille
Thomas Lemar - 80 mille
(måske en Sessegnon)

I alt 200 mille

Ud (lavt sat):

Migs - 10
Bogdan - 0
Flanno - 0
Randall - 2
Klavan - 5
Can - 0
Chirivella - 3
Ejaria - 3
Lallana - 10
Kent - 5
Markovic - 5
Sturridge - 10
Origi - 10

I alt 63 mille

MM: Karius, Ward, Grabara

CF: VvD, Lovren, Matip, Gomez, de Ligt

HB: TAA, Clyne

VB: Robertson, Moreno

DM: Henderson, Neves

8'ere: Keita, Oxlade, Milner, Gini, Grujic

10'ere: Ceballos, Woodie

Wide men: Salah, Mané, Lemar, Wilson, Ojo

9'ere: Firmino, Ings, Solanke, Brewster

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xick » fredag, 20. apr, 2018 09:54

Niels K skrev:Et bud til sommer kunne være:

Ind:

Matthijs de Ligt - 60 mille
Ruben Neves - 30 mille
Dani Ceballos - 30 mille
Thomas Lemar - 80 mille
(måske en Sessegnon)

I alt 200 mille

Ud (lavt sat):

Migs - 10
Bogdan - 0
Flanno - 0
Randall - 2
Klavan - 5
Can - 0
Chirivella - 3
Ejaria - 3
Lallana - 10
Kent - 5
Markovic - 5
Sturridge - 10
Origi - 10

I alt 63 mille

MM: Karius, Ward, Grabara

CF: VvD, Lovren, Matip, Gomez, de Ligt

HB: TAA, Clyne

VB: Robertson, Moreno

DM: Henderson, Neves

8'ere: Keita, Oxlade, Milner, Gini, Grujic

10'ere: Ceballos, Woodie

Wide men: Salah, Mané, Lemar, Wilson, Ojo

9'ere: Firmino, Ings, Solanke, Brewster
JA TAK! :D

Den eneste jeg er lidt bekymret omkring, det er Lemar. Jeg synes ikke, at han er imponerende i denne sæson. Ville en Fekir være billigere? Alternativt Leon Bailey, jeg tror, at han bliver en stjerne.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 20. apr, 2018 09:57

Godt skriv om Ruben Neves:

http://anfieldindex.com/34224/ruben-nev ... uctor.html

Klopp skulle have ringet til Dani Ceballos:

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... nsfer-news

Besvar