Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 12. sep, 2023 14:33

sjampen skrev:
mandag, 11. sep, 2023 21:55
Jeg er med flere andre og tror ikke, at der bliver tale om en decideret erstatning. Meget kan ske på et år, men markedet for højrekanter er meget lidt inspirerede og dem der er, får vi aldrig fat i. Selvfølgelig skifter Saka ikke til Liverpool, når Arsenal ligner et hold i klar forbedring og han i hvert fald halvvejs er en af deres egne.

Vi kan selvfølgelig satse på at en spiller som Bowen, Sane eller Raphinha kan erstatte Salah, men de er efter min mening relativt middelmådige. Fine spillere, men direkte erstatninger af Salah tvivler jeg på. Jeg tror det ville være mere Liverpools stil at gå efter Kubo, Nico Williams eller Pino, som alle er utroligt spændende, omend langt fra Salahs niveau.

Skal vi erstatte Salah 1-1 ser jeg reelt 2 muligheder, og ingen af dem er særligt gode, for de spiller begge LW. Det er Mitoma og Kvaratskhelia. Begge spillere som reelt viser så tårnhøjt niveau, at vi kunne overveje om de kunne løfte Salahs arv. Og begge spillere der trods alt er inden for realismen. Brighton er stadig Brighton, dem skal vi kunne hente spillere fra. Napoli er voldsomt besværlige at forhandle med, men de har ikke uanede penge. Og lad os se hvordan deres titelforsvar går.

Mitoma er eftersigende ved at forlænge med Brighton, så om han får en frikøbsklausul bliver nok afgørende. Hans spillestil gør også, at jeg synes han ligner mere en LW end en RW. Vi har dog med Mané før tvunget en spiller væk fra hans vante kant med succes, omend det var til Manés "gode ben". Kvaratskhelia er jeg mere sikker på, fordi han for det første er lige god med begge ben, samt er langt mere en kreatør i mine øjne, omend han bestemt også kan lave mål. Jeg tror begge spillere er uden for vores prisklasse, men det er selvfølgelig os selv der bestemmer det. De bliver svinedyre i hvert fald.

Mit but er, at Szobozslai bliver Salahs afløser, og at vi langt mere foretager en taktisk ændring der skal erstatte Salah, end vi reelt erstatter ham direkte. Det kunne også involvere Gakpo som 10'er i en 4231 eller nye Gravenberch ved siden af Mac Allister og en ny 6'er, hvis købet af Endo er udtryk for at vi ikke var vilde med 6'er markedet i år. Det ville undre mig med Klopp som altid har spiller med kanter, men det kunne også være et mere smalt system. Eller selvfølgelig en City løsning hvor Trent ryger endegyldigt på midten og at vi begynder at spille med en 3-4 CBs. Netop denne fleksibilitet tror jeg taler utrolig meget for denne løsning. Selvfølgelig vil der blive købt en ny kantspiller, medmindre Doak får chancen efter en god sæson, men det vil nok blive mere et talent end en afløser for den bedste RW i PL-historien.
Det synes jeg ville være drøn-ærgerligt.

Selvom det er tidlige dage og man skal passe på med at udråbe folk for tidligt, ser jeg en del lighed med Szobozlai og Lampard. Både i deres styrker og måde at spille på.

Det ville simpelthen være synd at spilde en potentielt verdensklasse midtbane på fløjen, af “nød”. I der tilfælde så jeg hellere vi købte en som Bowen (der iøvrigt er glimrende, uden ar være Salah go’)

En midlertidig løsning er at flytte Nunez på fløjen og Jota centralt. Nunez agerede fløj ganske ofte i sin bedste sæson for Benfica og Jota har spillet fint centralt

tankensmagt
Indlæg: 16
Tilmeldt: torsdag, 21. dec, 2017 17:38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af tankensmagt » tirsdag, 12. sep, 2023 19:39

Mbappes løn i PSG er ca. 72. mio. euro om året. Selv hvis vi skulle få 2 mia. for Salah (hvilket lyder lidt urealistisk), så ville pengene være brændt af på mindre end fire år hvis man skal matche lønnen. Dertil kommer agent og sign-on fee. Det ville måske være en udmærket handel hvis han passede ind, men Mbappes bedste position virker til at være venstre fløj eller som en del af en angrebsduo, så jeg kan ikke se at han løser problemet med at erstatte Salah på højre fløj.

Jeg tror ikke på at Szoboszlai på fløjen er en løsning, heller ikke i en 4-2-3-1. Han er bedst på midten og på fløjen er han ikke dygtig nok dribler til for alvor at kunne true og der kommer til at mangle afslutninger fra den position, hvilket bliver for nemt at lukke ned for rent taktisk. Bedste bud på Szobozlai som erstatning er i mine øjne en kompakt 4-4-2, men så ville jeg stadig foretrække en venstrebenet angriber som en del af duoen, ligesom Villa havde i sidste spillerunde.

Mit bedste bud er at man sælger Salah dyrt til sommer og erstatter ham med en ung venstrebenet fløj med fart og teknik (Kubo, Pino, Bakayoko), supplerer med Jota/Elliott og bruger resten af pengene i forsvaret.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 12. sep, 2023 22:36

tankensmagt skrev:
tirsdag, 12. sep, 2023 19:39
Mbappes løn i PSG er ca. 72. mio. euro om året. Selv hvis vi skulle få 2 mia. for Salah (hvilket lyder lidt urealistisk), så ville pengene være brændt af på mindre end fire år hvis man skal matche lønnen. Dertil kommer agent og sign-on fee. Det ville måske være en udmærket handel hvis han passede ind, men Mbappes bedste position virker til at være venstre fløj eller som en del af en angrebsduo, så jeg kan ikke se at han løser problemet med at erstatte Salah på højre fløj.

Jeg tror ikke på at Szoboszlai på fløjen er en løsning, heller ikke i en 4-2-3-1. Han er bedst på midten og på fløjen er han ikke dygtig nok dribler til for alvor at kunne true og der kommer til at mangle afslutninger fra den position, hvilket bliver for nemt at lukke ned for rent taktisk. Bedste bud på Szobozlai som erstatning er i mine øjne en kompakt 4-4-2, men så ville jeg stadig foretrække en venstrebenet angriber som en del af duoen, ligesom Villa havde i sidste spillerunde.

Mit bedste bud er at man sælger Salah dyrt til sommer og erstatter ham med en ung venstrebenet fløj med fart og teknik (Kubo, Pino, Bakayoko), supplerer med Jota/Elliott og bruger resten af pengene i forsvaret.
Du glemmer at fraregne Salahs løn i det regnestykke. Hans løn er godt 21m EUR. Så netto vil lønbudgettet stige med 51m EUR. Så reelt kunne 2 milliarder dække 5 års løn.

Ifht placering så er Diaz i stand til at spille begge fløje så han kunne flyttes til højre. Men overordnet er det stadig en urealistisk handel, og Mbappe ender med at blive i Paris eller tage til Mellemøsten hvis han drømmer om at opretholde sin løn, eller vokse den. Tror end ikke City vil lege med deroppe..

tankensmagt
Indlæg: 16
Tilmeldt: torsdag, 21. dec, 2017 17:38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af tankensmagt » onsdag, 13. sep, 2023 20:31

https://www.thisisanfield.com/2023/09/7 ... ventually/

To af dem havde jeg ikke tænkt over: Adeyemi og Mbeumo. Førstnævnte har ikke ligefrem strålet endnu i Dortmund, men han er også ung. Er der nogen af jer der har set noget Bundesliga og kan sige noget indsigtfuldt om ham? Mbeumo minder vel lidt om Bowen, men måske en anelse hurtigere?

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 13. sep, 2023 22:37

tankensmagt skrev:
onsdag, 13. sep, 2023 20:31
https://www.thisisanfield.com/2023/09/7 ... ventually/

To af dem havde jeg ikke tænkt over: Adeyemi og Mbeumo. Førstnævnte har ikke ligefrem strålet endnu i Dortmund, men han er også ung. Er der nogen af jer der har set noget Bundesliga og kan sige noget indsigtfuldt om ham? Mbeumo minder vel lidt om Bowen, men måske en anelse hurtigere?
Kvaradona og Diaby er de eneste jeg vil have fra den liste

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » fredag, 15. sep, 2023 08:20

Kunne Liverpool gå efter Araújo da Barcelona skal sælge ud efter deres straf
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » søndag, 17. sep, 2023 21:58

Hvis det Kubo lige har vist i 1. halvleg på Bernabeu er hans niveau, så er det vist bare at købe ham som Salahs erstatning. Det var ligegodt...

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 21. okt, 2023 16:42

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 21. okt, 2023 17:59


Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 21. okt, 2023 18:25

Ååhh, skader :?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. okt, 2023 20:35

Oomph242 skrev:
lørdag, 21. okt, 2023 17:59
Napoli er umulige at handle med. Han bliver alt alt for dyr.

Yderligere salt.

https://www.transfermarkt.co.uk/victor- ... ler/401923
Det bliver ligesom Bellingham, hvor Laurentiis får presset prisen uhyrligt op.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 24. okt, 2023 14:07

Cynwal skrev:
lørdag, 21. okt, 2023 20:35
Oomph242 skrev:
lørdag, 21. okt, 2023 17:59
Napoli er umulige at handle med. Han bliver alt alt for dyr.

Yderligere salt.

https://www.transfermarkt.co.uk/victor- ... ler/401923
Det bliver ligesom Bellingham, hvor Laurentiis får presset prisen uhyrligt op.
Bellingham røg til en fin pris sammenlignet med Caicedo.

Bellingham har været suveræn for Real Madrid og alle pengene værd. Caicedo, et kæmpe flop indtil videre.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » mandag, 13. nov, 2023 19:54

Hvis vi køber en kvalitets 6er i Januar vinduet så kan tror jeg vi bliver mestre 😉
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7312
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 13. nov, 2023 22:42

Redtothebone skrev:
mandag, 13. nov, 2023 19:54
Hvis vi køber en kvalitets 6er i Januar vinduet så kan tror jeg vi bliver mestre 😉
Er du til julefrokost på en mandag eller er det eftervirkninger fra weekendjulefrokost, der ikke har aftaget endnu? :)
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2129
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 14. nov, 2023 10:50

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 13. nov, 2023 22:42
Redtothebone skrev:
mandag, 13. nov, 2023 19:54
Hvis vi køber en kvalitets 6er i Januar vinduet så kan tror jeg vi bliver mestre 😉
Er du til julefrokost på en mandag eller er det eftervirkninger fra weekendjulefrokost, der ikke har aftaget endnu? :)
Er skam helt ædru og uden tømmermænd :shock:

Jeg synes bare toppen af PRL er meget tæt i år, Liverpool spiller ikke fantastisk fodbold uge ind uge ud, men vi har rigtig mange spillere hvor pilen peger op ad. Men vores svagest punkt er stadig den 6er plads, hvis man sammenligner Mac Allisters tal med f.eks. Rodri, Rice eller Fabinho på fra sidst år, så er det tydeligt de vinder flere dueller, de har en højere præcision (90-95%) i deres afleveringer, de beskytter forsvaret bedre og får trukket et gul kort i ny og næ uden at være tæt på udvisning. I de sidste par kampe kan man også se at Caicedo løfter sit spil igen og det hjælper både forsvar og angreb.

Hvis vi flyttede Rice, Rodri eller Caicedo over på Liverpools hold så ville vi imø være favoritter til titlen.

Mac Allister gør det så godt han kan men han kæmper med det og jeg kan godt begynde at se at Endo ikke er ham der kan begå sig på højeste niveau i PRL selvom jeg har forsvaret ham en del, jeg ved det er nemt at sige men selv hvis vi havde beholdt Fabinho så tror jeg vi havde haft 4-6 ekstra på kontoen.

Trent virker også enormt lås i sit spil fordi der mangler beskyttelse når han går med frem, husk tilbage på de sidste 10 kampe i sidste sæson hvor Fabinho spillede 6er, og Trent fik lov at spille hybrid rollen, der leverede Trent 1 mål og 6 assist og kreerede et hav af store chancer.

Der er ikke mange af dem på markedet, men en top level 6er er for mig nøglen til at løfte hele holdet et niveau og dermed spille med om mesterskabet.
YNWA

Besvar