Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 23. jun, 2017 10:03

Med Coutinho centralt og Salah på fløjen, Mane tilbage...Så er jeg ikke bange for vores offensiv heller.

Jeg vil faktisk gå så langt at jeg helst ser Origi solgt end Sturridge, men jeg er også svært glad for the studge.

Men hvem skal ud hvis vi henter Keita?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » fredag, 23. jun, 2017 10:07

ilusio skrev:Med Coutinho centralt og Salah på fløjen, Mane tilbage...Så er jeg ikke bange for vores offensiv heller.

Jeg vil faktisk gå så langt at jeg helst ser Origi solgt end Sturridge, men jeg er også svært glad for the studge.

Men hvem skal ud hvis vi henter Keita?
Lucas/Grujic/ikke nødvendigvis nogen.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 23. jun, 2017 10:12

Aggerdoo skrev:
ilusio skrev:Med Coutinho centralt og Salah på fløjen, Mane tilbage...Så er jeg ikke bange for vores offensiv heller.

Jeg vil faktisk gå så langt at jeg helst ser Origi solgt end Sturridge, men jeg er også svært glad for the studge.

Men hvem skal ud hvis vi henter Keita?
Lucas/Grujic/ikke nødvendigvis nogen.

Måske Can. Hvis han ryger til Juventus.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » fredag, 23. jun, 2017 10:43

Oomph242 skrev:
Aggerdoo skrev:
ilusio skrev:Med Coutinho centralt og Salah på fløjen, Mane tilbage...Så er jeg ikke bange for vores offensiv heller.

Jeg vil faktisk gå så langt at jeg helst ser Origi solgt end Sturridge, men jeg er også svært glad for the studge.

Men hvem skal ud hvis vi henter Keita?
Lucas/Grujic/ikke nødvendigvis nogen.

Måske Can. Hvis han ryger til Juventus.
Håber inderligt der er mere fokus på en CB og VB end på Keita. Efter købet af Salah bliver Coutinho smidt ned på midtbanen hvilket betyder at Can/Gini slipper for den opgave de var dårligst til sidste sæson - at skabe noget.
Deres opgave kan jo næsten nu indsnævres til "get the ball - pass it to Coutinho". Derfor ligger min ønskeseddel først og fremmest i forsvar, forsvar, forsvar.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 23. jun, 2017 11:32

MP - jeg tror ikke nødvendigvis, du skal sætte næsen op efter en VB'er direkte til start-11'eren. Indtil videre er vi i hvert fald ikke blevet troværdigt linket til nogen (modsat CB og CM). Det er i øvrigt en lidt hård dom, du fælder over Gini og Can.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » fredag, 23. jun, 2017 12:08

@AJJ

Jeg ville blive meget overrasket hvis ikke vi hentede en VB der ihvertfald kunne true Milner på pladsen. Især når man tænker på at vi er villige til at sælge Moreno for £15m. Så SKAL der jo en ny ind.
Og ja jeg ved godt det er meget firkantet sat op med Can og Gini, men man så jo tydeligt sidste sæson at de ikke ligefrem havde deres force i at skabe spillet og åbne op for de hold der parkerede bussen. Det gik simpelthen så langsomt inde på den midtbane når vi mødte hold hvor forsvaret konstant var på plads. Derfor måtte Coutinho konstant trække ned i banen fra sin venstre fløj.
Nu kan Coutinho have udgangspunktet ind centralt og samtidig have 3-4 mand foran sig. Så der er jo ingen tvivl om at Can eksempelvis giver kuglen til Coutinho frem for at prøve en Gerrard aflevering på en halv bane længde.
Can og især Gini er bare bedre i de dynamiske kampe med højt tempo som vi så mod top 6 holdene (på nær Scum som havde samme spillestil som Sunderland)

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » fredag, 23. jun, 2017 12:50

@MP - ikke uenig, slet ikke. Men jeg synes, det nogen gange glemmes, at vi godt kunne uden Cou i december. Bevares det var ikke som mod Hull og Watford, men mod Sunderland, Middlesbrough, WH, Bournemouth og Stoke skabte vi nok til at burde vinde. At vi så ikke gjorde i alle tilfælde (Karius mod WH og nedsmeltning mod Bournemouth) er en anden sag.

Ift. VB så kommer der én - ingen tvivl om det. Så det var mere, at jeg ikke tror, at det bliver en direkte til start 11'er.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » fredag, 23. jun, 2017 12:59

MP skrev:Jeg forstår udemærket prioriteringen og jeg er såmænd ganske tilfreds med den offensiv vi stiller med når man ser den som helhed.
Hvis vi skal have en decideret opgradering til Firmino så er vi ihvertfald oppe i +£50m. Hvis vi leger med tanken om at der bliver smidt £60m for VVD, £50m for Keita, £25m for en VB og knap £40m for Salah, så er det klart der ikke ligger +£50m til en angriber også.
Og spørger du mig så er opgraderingen fra Lovren -> VVD, Can/Gini/Grujic -> Keita og Milner -> ny VB større end en eventuel opgradering fra Firmino -> Lacazette (hvis han er mulig).
Baseret på sidste sæson og med tilgangen af Salah tror jeg slet ikke vores offensiv bliver et problem. Det er midten og forsvaret der er klart det svageste led og grunden til at vi taber dumme point.
Jeg er udmærket klar over, at vi ikke bare kan købe løs. Så det er selvfølgelig en prioritering. Men jeg er faktisk ikke helt enig med at vi ikke (også) til tider har et svagt led i angrebet. Det er selvfølgelig lidt selvmodsigende, når vi øser mål ind, men jeg vil forsøge at forklare. I første del af sæsonen, så er jeg ret overbevist om, at hvis man tegner et heatmap over vores modstanderes placering på banen, så ser det markant anderledes ud i 2. halvdel af sæsonen. Her er de markant mere defensive, er min påstand. Det hænger sammen med at man SKAL have point og at friskheden forsvinder. Vores absolut største force rent angrebsmæssigt er fart i handlinger og tanke. Det er bare en anelse sværere, når modstanderne pakker sig, skader og træthed melder sig presset stiger. Og det er lige præcis i den situation, at jeg misunder alle vore modstandere, for de har det jeg søger - en dræber - der med rent instinkt kan lukke en kamp. Og det synes jeg, statistik eller ej, at vi savner og jeg er af den overbevisning, at skal vi have titler, så har vi brug for den type spiller. Så derfor vil jeg fortsat håbe på, at udover de tre positioner, jeg har nævnt - en midterforsvarer, en venstre back og en midtbanespiller a la Keita, så har vi brug for en dræbermaskine oppe foran. Og den spiller har vi ikke (reelt) til rådighed qua Sturridges skader og Firminos kompetencer, som er lidt anderledes end det beskrevne.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » fredag, 23. jun, 2017 13:10

@AJJ

Ja lige præcis så har det været nedsmeltninger og forsvarssfejl som har kostet de fleste af vores point. I foråret havde vi utroligt svært ved at skabe noget offensivt, men det skyldes nok en kombination af AFCON, skader og trætte ben. Med Coutinhos nye position og tilgangen af Salah så er jeg slet ikke nervøs ved vores offensiv. Vores nuværende midtbane har også været fantastiske mod de nærmeste konkurrenter selvom vi på papiret virkede svagere. Og som nævnt tidligere så er vores midtbane også automatisk forbedret mod de parkerede hold grundet omstillingen af Coutinho.

Derfor mener jeg netop også at forsvaret ubetinget må have første prioritet nu. Både CB og VB, og så må en eventuelt tilkomst af Keita komme efterfølgende. Som du nævner burde vi netop have været i stand til at lukke de nemme kampe ned ligesom Spurs og Chelsea hvor vi får scoret 1 eller 2 mål.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1658
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mysjkin » fredag, 23. jun, 2017 13:17

Jesper skrev:
MP skrev:Jeg forstår udemærket prioriteringen og jeg er såmænd ganske tilfreds med den offensiv vi stiller med når man ser den som helhed.
Hvis vi skal have en decideret opgradering til Firmino så er vi ihvertfald oppe i +£50m. Hvis vi leger med tanken om at der bliver smidt £60m for VVD, £50m for Keita, £25m for en VB og knap £40m for Salah, så er det klart der ikke ligger +£50m til en angriber også.
Og spørger du mig så er opgraderingen fra Lovren -> VVD, Can/Gini/Grujic -> Keita og Milner -> ny VB større end en eventuel opgradering fra Firmino -> Lacazette (hvis han er mulig).
Baseret på sidste sæson og med tilgangen af Salah tror jeg slet ikke vores offensiv bliver et problem. Det er midten og forsvaret der er klart det svageste led og grunden til at vi taber dumme point.
Jeg er udmærket klar over, at vi ikke bare kan købe løs. Så det er selvfølgelig en prioritering. Men jeg er faktisk ikke helt enig med at vi ikke (også) til tider har et svagt led i angrebet. Det er selvfølgelig lidt selvmodsigende, når vi øser mål ind, men jeg vil forsøge at forklare. I første del af sæsonen, så er jeg ret overbevist om, at hvis man tegner et heatmap over vores modstanderes placering på banen, så ser det markant anderledes ud i 2. halvdel af sæsonen. Her er de markant mere defensive, er min påstand. Det hænger sammen med at man SKAL have point og at friskheden forsvinder. Vores absolut største force rent angrebsmæssigt er fart i handlinger og tanke. Det er bare en anelse sværere, når modstanderne pakker sig, skader og træthed melder sig presset stiger. Og det er lige præcis i den situation, at jeg misunder alle vore modstandere, for de har det jeg søger - en dræber - der med rent instinkt kan lukke en kamp. Og det synes jeg, statistik eller ej, at vi savner og jeg er af den overbevisning, at skal vi have titler, så har vi brug for den type spiller. Så derfor vil jeg fortsat håbe på, at udover de tre positioner, jeg har nævnt - en midterforsvarer, en venstre back og en midtbanespiller a la Keita, så har vi brug for en dræbermaskine oppe foran. Og den spiller har vi ikke (reelt) til rådighed qua Sturridges skader og Firminos kompetencer, som er lidt anderledes end det beskrevne.
Jeg er grundlæggende enig med MP, men du har en valid pointe. I 13-14-sæsonen var der faktisk en del kampe, hvor vi ikke rigtigt kunne få spillet til at køre og ikke kunne skabe åbne chancer - hvorefter Suarez slog til nærmest ud af det blå og fik sat maskinen i gear.
Problemet er, at der er ikke ret mange af den slags spillere. Og de få der er kan det være vanskeligt at lokke til klubben. Men hvem vil du hente? Og vil det være realistisk?

Bortset fra det var der faktisk kun ganske få kampe hvor vi ikke formåede at score. Jeg er mere bekymret for vores evne til at køre en 1-måls eller 2-måls føring hjem. Det er her jeg tror det største forbedringspotentiale ligger. I den forgangne sæson var der jo nærmest ingen modstandere der følte sig slåët selvom de var nede med 0-2 på Anfield. Det er det absolut vigtigste at få rettet op. Og det kræver klasseforsvarere og en ændring i det defensive spil.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » fredag, 23. jun, 2017 13:29

@Jesper

Er enig med dig langt hen af vejen, og hvad jeg dog ikke ville give for at have Suarez tilbage.
Når man kigger på sidste sæson så har Chelsea eksempelvis også vundet 4 kampe 1-0 hvoraf Costa har været målscoren i de 3. Det understøtter jo blot din pointe og det er jo svært at argumenterer for at Costa ikke har reddet Chelsea 9 point.
Men jeg mener dog ikke vores største problem har været at score det her mål til 1-0. Jovist der har da været kampe mod Saints og Scum osv, men jeg mener størstedelen af vores point tabes fordi 1 eller 2 mål simpelthen ikke er nok. Når Chelsea eller Spurs scorer det første mål, sidder man med tanken "nå, den her kamp er afgjort". Når vi scorer sidder man med tanken "kom så med et mål mere!".

Så jeg ville også elske at få en målsluger tilbage i truppen, men jeg mener stadig vores offensiv pt er så god at forsvaret må have første prioritet i maksimeringen af næste sæsons point-høst

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 23. jun, 2017 15:04

Jesper skrev: Jeg er med på at Firmino i disse dage bliver talt vældigt op...
Jeg synes nærmere der er flere der prøver at tale ham ned, men sådan ser man jo så forskelligt på det. Det virker lidt som om, at folk der ikke er tilfredse med Firmino, kun fokusere på hans afslutningsevne og målstatistik, mens resten af pakken ignoreres. Og det er netop resten af pakken der skiller sig ud i forhold til langt de fleste angribere og grunden til, at Klopp mener han passer så godt ind i vores system.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 23. jun, 2017 15:34

Hr. Drejer skrev:Er de
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:
Ja vi skal styrke defensiven. Ingen tvivl derom. Men hverken Mane eller Firmino kan gør det for en målscorer. De er ikke effektive foran mål. Vi mangler effektivitet foran mål. Vi skabte ufattelig mange chancer sidste sæson, men scorede på få af dem.
Du kan måske have en pointe i forhold til Firmino. Men Mané er ligaens næstmest effektive angriber? Måske endda mest effektive sammen med Kane, hvis man ikke tæller straffesparksmål med.

Dette er topscorerlisten og deres effektivitet (skud pr. mål).

Kane: 110 skud, 29 mål, 3,79 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 105 skud, 24 mål, 4,38 skud pr. mål.)
Lukaku: 110 skud, 25 mål, 4,4 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 109 skud, 24 mål, 4,54 skud pr. mål)
Sanchez: 129 skud, 24 mål, 5,38 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 127 skud, 22 mål, 5,77 skud pr. mål)
Costa: 111 skud, 20 mål, 5,55 skud pr. mål.
Aguero: 139 skud, 20 mål, 6,95 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 135 skud, 16 mål, 8,44 skud pr. mål)
Alli: 94 skud, 18 mål, 5,22 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 93 skud, 17 mål, 5,47 skud pr. mål)
Zlatan: 115 skud, 17 mål, 6,76 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 113 skud, 15 mål, 7,53 skud pr. mål)

Mané: 57 skud, 13 mål, 4,38 skud pr. mål.
Coutinho: 106 skud, 13 mål, 8,15 skud pr. mål.
Firmino: 100 skud, 11 mål, 9,09 skud pr. mål.
Det er den statistik vi diskuterede i løbet af sæsonen - tror jeg. Men så skal vi da spille med Mane i front - og ikke Firmino!

Hvor har du den fra?
Jeg har statistikken for skud fra Premier League's hjemmeside.

https://www.premierleague.com/stats/top ... coring_att

Hvis man har interesse i straffestatistikken, så har jeg den fra Transfermarkt.

https://www.transfermarkt.co.uk/premier ... bewerb/GB1

Nu er vores offensiv jo ekstremt flydende, hvor Mané bevæger sig både op i front og over på den anden kant, mens de andre offensive på samme måde flakker lidt rundt.

Men hvis man er så hamrende effektiv fra den nuværende position, så ser jeg ingen grund til at ændre på det.

Ronaldo var også i lang tid bedst med et udgangspunkt på kanten. Og det var Messi i øvrigt også.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » fredag, 23. jun, 2017 16:05

Mads T. skrev:
Jesper skrev: Jeg er med på at Firmino i disse dage bliver talt vældigt op...
Jeg synes nærmere der er flere der prøver at tale ham ned, men sådan ser man jo så forskelligt på det. Det virker lidt som om, at folk der ikke er tilfredse med Firmino, kun fokusere på hans afslutningsevne og målstatistik, mens resten af pakken ignoreres. Og det er netop resten af pakken der skiller sig ud i forhold til langt de fleste angribere og grunden til, at Klopp mener han passer så godt ind i vores system.
Han tales jo kun ned, pga han ofte bruges forkert(efter min mening). Ihvertfald er jeg glad for Firmino når han IKKE er på banen for at score mål, som primær opgave, men som støtte til Sturridge/Origi, det funker meget bedre, synes jeg mildt sagt.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 23. jun, 2017 16:13

Thommo skrev:
Mads T. skrev:
Jesper skrev: Jeg er med på at Firmino i disse dage bliver talt vældigt op...
Jeg synes nærmere der er flere der prøver at tale ham ned, men sådan ser man jo så forskelligt på det. Det virker lidt som om, at folk der ikke er tilfredse med Firmino, kun fokusere på hans afslutningsevne og målstatistik, mens resten af pakken ignoreres. Og det er netop resten af pakken der skiller sig ud i forhold til langt de fleste angribere og grunden til, at Klopp mener han passer så godt ind i vores system.
Han tales jo kun ned, pga han ofte bruges forkert(efter min mening). Ihvertfald er jeg glad for Firmino når han IKKE er på banen for at score mål, som primær opgave, men som støtte til Sturridge/Origi, det funker meget bedre, synes jeg mildt sagt.

Jeg vil også mene kritikken af Firmino, mest handler om den plads han spiller. Desværre er Sturridge ofte skadet og Origi ganske ufarlig. En målfarlig angriber og Firmino lige bag ham, ville være optimalt mod de hold som pakker sig imo.

Besvar