Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » lørdag, 24. mar, 2018 20:39

Thommo skrev:Jeg nævnte ham for et par mdr. siden, Arturo Vidal, han har et år tilbage, og Leon Goretzka skal jo desværre ikke til LFC, men til Vidals klub, så måske det åbner døren, for et Vidal exit dernede. Han har den rette alder, og hårdhed. Jeg læste i LFC bladet, at vi ligger i bunden/toppen kald det hvad du vil på fair play listen, det ser jeg absolut ikke som noget positivt, Keita virker som en der går til vaflerne, så det hjælper jo lidt på det, men det er stadig for "pænt" på midten, er min påstand. Vidal ja tak, i mangel af Leon G :wall:
Er den rette alder 31 år?

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 24. mar, 2018 20:50

Mads T. skrev:
Thommo skrev:Jeg nævnte ham for et par mdr. siden, Arturo Vidal, han har et år tilbage, og Leon Goretzka skal jo desværre ikke til LFC, men til Vidals klub, så måske det åbner døren, for et Vidal exit dernede. Han har den rette alder, og hårdhed. Jeg læste i LFC bladet, at vi ligger i bunden/toppen kald det hvad du vil på fair play listen, det ser jeg absolut ikke som noget positivt, Keita virker som en der går til vaflerne, så det hjælper jo lidt på det, men det er stadig for "pænt" på midten, er min påstand. Vidal ja tak, i mangel af Leon G :wall:
Er den rette alder 31 år?
Nok ikke ift en langtidskontrakt, men mon ikke der stadig skulle være et par gode år eller 3 i ham? Hvis han kan fås til en rimelig pris synes jeg absolut at han kunne være interessant. Som Thommo nævner, han har den der hårdhed og karisma, som Henderson, Lallana, Gini m.fl. mangler. Sådan en Søren Lerby-agtig "her er det os der bestemmer"-attitude.
Senest rettet af Sledgehammer søndag, 25. mar, 2018 07:29, rettet i alt 1 gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 24. mar, 2018 23:14

Sledgehammer skrev:
Mads T. skrev:
Thommo skrev:Jeg nævnte ham for et par mdr. siden, Arturo Vidal, han har et år tilbage, og Leon Goretzka skal jo desværre ikke til LFC, men til Vidals klub, så måske det åbner døren, for et Vidal exit dernede. Han har den rette alder, og hårdhed. Jeg læste i LFC bladet, at vi ligger i bunden/toppen kald det hvad du vil på fair play listen, det ser jeg absolut ikke som noget positivt, Keita virker som en der går til vaflerne, så det hjælper jo lidt på det, men det er stadig for "pænt" på midten, er min påstand. Vidal ja tak, i mangel af Leon G :wall:
Er den rette alder 31 år?
Nok ikke ift en langtidskontrakt, men mon ikke der stadig skulle være et par gode år eller 3 i ham? Hvis han kan fås til en rimelig pris synes jeg absolut at han kunne være interessant. Som Thommo nævner, han har den hårdhed og karisma, som Henderson, Lallana, Gini m.fl. mangler. Sådan en Søren Lerby-agtig "her er det os der bestemmer"-attitude.

Manden har heller ikke samme kedelige skadeshistorik som Lallana og Henderson der i den grad har sat sine spor. Så mon ikke han vil kunne holde sig frisk et par år endnu. Samt har han stort altid holdt et højt niveau. Den slags er mere kommet i perioder fra Henderson, Lallana og Gini.

https://www.transfermarkt.de/arturo-vid ... eler/37666

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » lørdag, 24. mar, 2018 23:24

Mads T. skrev:
Thommo skrev:Jeg nævnte ham for et par mdr. siden, Arturo Vidal, han har et år tilbage, og Leon Goretzka skal jo desværre ikke til LFC, men til Vidals klub, så måske det åbner døren, for et Vidal exit dernede. Han har den rette alder, og hårdhed. Jeg læste i LFC bladet, at vi ligger i bunden/toppen kald det hvad du vil på fair play listen, det ser jeg absolut ikke som noget positivt, Keita virker som en der går til vaflerne, så det hjælper jo lidt på det, men det er stadig for "pænt" på midten, er min påstand. Vidal ja tak, i mangel af Leon G :wall:
Er den rette alder 31 år?
Ja, hvad er der dog galt med den fodboldalder? Det er et kvalitets tegn i sig selv, i den situation LFC er i. Vi skal ikke have guldet om 4 år, men om ca 400 dage, kort og godt....Det er min forventning. og tror FSG regner med det samme, hvorfor ellers købe Dijk til den pris :dontknow:
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 25. mar, 2018 00:02

Thommo skrev: Ja, hvad er der dog galt med den fodboldalder? Det er et kvalitets tegn i sig selv, i den situation LFC er i.
Vidal er en god spiller. Ingen tvivl om det. Men ingen alder - hverken 31 eller 18 - kan nogensinde blive et kvalitets-stempel.

En høj alder kan have sine fordele, men har bestemt også sine ulemper. Det samme kan siges om meget unge spillere. I begge lejre - som i midten - gælder det, at pakken udgøres af en en kombination af talent, fysik, vilje, intelligens, erfaring og en række andre parametre. Og man kan altså ikke gøre alder til et af disse parametre, da alder ikke er ensbetydende med erfaring eller noget andet.
Kloppite

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 25. mar, 2018 07:33

texy skrev:
Thommo skrev: Ja, hvad er der dog galt med den fodboldalder? Det er et kvalitets tegn i sig selv, i den situation LFC er i.
Vidal er en god spiller. Ingen tvivl om det. Men ingen alder - hverken 31 eller 18 - kan nogensinde blive et kvalitets-stempel.

En høj alder kan have sine fordele, men har bestemt også sine ulemper. Det samme kan siges om meget unge spillere. I begge lejre - som i midten - gælder det, at pakken udgøres af en en kombination af talent, fysik, vilje, intelligens, erfaring og en række andre parametre. Og man kan altså ikke gøre alder til et af disse parametre, da alder ikke er ensbetydende med erfaring eller noget andet.
Jo man kan. Og skal. Alderen bør være et parameter, der indgår i overvejelserne på lige fod med alt det andet du nævner. Den betyder altså noget ift den kontraktlængde, man kan/vil/bør tilbyde en spiller, hvis man ellers er tilfreds med de øvrige parametre.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 25. mar, 2018 09:51

Sledgehammer skrev:
texy skrev:
Thommo skrev: Ja, hvad er der dog galt med den fodboldalder? Det er et kvalitets tegn i sig selv, i den situation LFC er i.
Vidal er en god spiller. Ingen tvivl om det. Men ingen alder - hverken 31 eller 18 - kan nogensinde blive et kvalitets-stempel.

En høj alder kan have sine fordele, men har bestemt også sine ulemper. Det samme kan siges om meget unge spillere. I begge lejre - som i midten - gælder det, at pakken udgøres af en en kombination af talent, fysik, vilje, intelligens, erfaring og en række andre parametre. Og man kan altså ikke gøre alder til et af disse parametre, da alder ikke er ensbetydende med erfaring eller noget andet.
Jo man kan. Og skal. Alderen bør være et parameter, der indgår i overvejelserne på lige fod med alt det andet du nævner. Den betyder altså noget ift den kontraktlængde, man kan/vil/bør tilbyde en spiller, hvis man ellers er tilfreds med de øvrige parametre.
Debatten handlede jo ikke om kontrakt længde, men om hvorvidt alder kan bruges som et decideret kvalitetsstempel. Og det vil jeg fastholde, at man ikke kan.

Jeg kan på ingen måde forestille mig, at Klopp siger til transfer-teamet, at han har brug for en spiller på præcis 31 år, hvorefter de kun søger efter spillere i den aldersgruppe.

Til gengæld kan jeg godt forestille mig, at han siger, at han har brug for en spiller, der eksempelvis er venstrebenet, hurtig, driblestærk, høj eller noget andet.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 25. mar, 2018 10:10

texy skrev:
Sledgehammer skrev:
texy skrev:
Thommo skrev: Ja, hvad er der dog galt med den fodboldalder? Det er et kvalitets tegn i sig selv, i den situation LFC er i.
Vidal er en god spiller. Ingen tvivl om det. Men ingen alder - hverken 31 eller 18 - kan nogensinde blive et kvalitets-stempel.

En høj alder kan have sine fordele, men har bestemt også sine ulemper. Det samme kan siges om meget unge spillere. I begge lejre - som i midten - gælder det, at pakken udgøres af en en kombination af talent, fysik, vilje, intelligens, erfaring og en række andre parametre. Og man kan altså ikke gøre alder til et af disse parametre, da alder ikke er ensbetydende med erfaring eller noget andet.
Jo man kan. Og skal. Alderen bør være et parameter, der indgår i overvejelserne på lige fod med alt det andet du nævner. Den betyder altså noget ift den kontraktlængde, man kan/vil/bør tilbyde en spiller, hvis man ellers er tilfreds med de øvrige parametre.
Debatten handlede jo ikke om kontrakt længde, men om hvorvidt alder kan bruges som et decideret kvalitetsstempel. Og det vil jeg fastholde, at man ikke kan.

Jeg kan på ingen måde forestille mig, at Klopp siger til transfer-teamet, at han har brug for en spiller på præcis 31 år, hvorefter de kun søger efter spillere i den aldersgruppe.

Til gengæld kan jeg godt forestille mig, at han siger, at han har brug for en spiller, der eksempelvis er venstrebenet, hurtig, driblestærk, høj eller noget andet.
Du er godt i gang med beskrivelsen af Anderson Talisca :D

Jeg tror også, at vi har til gode at se Klopp signe så "gamle" spillere, så jeg ved ikke, om han kunne finde på det. Vidal ville umiddelbart være for god bare at lade gå, hvis man havde chancen, men han ville sikkert få en sekundær rolle, da alt tyder på, at Klopp altid har det lange sigt på sit arbejde.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xick » søndag, 25. mar, 2018 13:35

Niels K skrev:
Xick skrev:
Dvs. udover en spiller til at rotere med de 3 forreste og måske en 6'er mere, hvis Can smutter, så må det være store talenter, vi skal fiske efter, og her er Sessegnon og Madisson (som jeg synes var fantastisk mod Chelsea) rigtig gode bud.
Jeg kan godt se hvad du mener, jeg er ville dog foretrække, at vi erstattede Coutinho. Jeg synes kampen mod Manchester, er et godt eksempel på hvorfor. Vi havde en masse boldbesiddelse omkring modstanderens felt, men var aldrig rigtig farlige, jeg medgiver gerne, at vi spillede under niveau den dag. Men jeg tror, at vi i fremtiden vil møde flere meget defensivt orienterede hold, når vi nu har vist, hvor farlige vi kan være frem ad banen. Det kan være, Lallana er nøglen.

Jeg så gerne, at vi hentede en 6'er uanset om Can smutter eller ej. Jeg har mistet troen på Henderson over en hel sæson. Han er stadig en fantastisk spiller, men jeg ser ham mere som reserve, når vi nu har det niveau vi har.

Men et ungt talent, som reserve til de forreste 3, er jeg enig i. Sessegnon, Maddison eller Leon Bailey det betyder ikke det store for mig. Det er rigtigt Ox kan spille på kanten, men jeg tror, at han er tiltænkt en mere central rolle.

Ings har fået lidt spilletid på det sidste, og jeg synes, at han viser gode takter. Mht. Solanke, så synes jeg, at det har været svært at bedømme. Han skal have mere spilletid for at bevise, hvad han kan.
Jeg forholder mig mest til, hvad jeg tror, bliver Klopp's foretrukne midtbane, og det mener jeg bliver:

--- Keita ---- Oxlade --

------ Henderson ------

Så jeg tror ikke, at vi vil hente en erstatning for Coutinho som 8'er, og jeg ser heller ikke for mig, at vi skal have en 6'er i stedet for Henderson, selvom en del gerne vil have ham skiftet ud. Han er vores anfører, og Klopp taler altid i meget rosende vendinger om ham
Spm er så, hvis Can smutter, om vi skal have en anden 6'er, som er den forudseende, teknisk dygtige, boldsikre type, der kan gå med frem og som har gode, præcise stikninger frem til de forreste, eller om det mere skal være en atletisk, krops- og løbestærk oprydder.
Førstnævnte type synes jeg at Illarramendi er et pragteksemplar af, og af sidstnævnte type ville Ndidi givetvis være et rigtig fornuftigt køb.
Jeg tror, vi får svært ved at hente spillere i Napoli og hvis, så bliver de nok urimeligt dyre.
Personligt hælder jeg mest til førstnævnte type, men jeg ser også et stort potentiale i Ndidi.

Jeg tror også, at det presspil vi vil se ikke blot fra vores 3 forreste men med Ox, Keita og Hendo, at vi vil vinde så mange bolde, når modstanderen forsøger sig fremad banen, at vi meget ofte ofte vil være i gunstige positioner, hvor modstanderne netop ikke står 100% organiserede, og hvis vi får lidt flere bidrag fra vores backs, så vil det være svært at modstå vores pres over en hel kamp, hvor vores 3 forreste kan deres tricks, finter og samspil på små områder, så jeg ser ikke nødvendigvis det store behov for en Cou-erstatter på midtbanen, selvom der vil komme (få) kampe, hvor vi ikke lykkes.

Jeg håber, vi beholder Lallana, Milner og Gini, men skulle vi skille os af med en af dem, så kunne han da fint erstattes af en James Rodriguez eller Isco-type, uden det gjorde mig noget ;)
Dani Ceballos er også denne type offensive midtbanespiller, og han er givetvis langt mere tilgængelig, og rygterne fortæller, at han rigtig gerne vil os/Klopp, og prisen skulle være omkring de 30 mio. euro. Så er der Max Meyer på samme alder, som både kan spille 10'er og 6'er (og sikkert en fornuftig 8'er også), og han er ganske "gratis".
En spiller som Anderson Talisca ser altså også fremragende ud (på Youtube :shock: ) med hans fysik, hurtighed, vendinger, teknik, hovedstød og skud udefra:

https://turkish-football.com/liverpool- ... als-seaon/

Det allervigtigste må dog være at finde en spiller, der kan veksle med de 3 forreste, og spillere som Timo og Fekir kan spille alle 3 pladser, så de må være oplagte at gå efter.
Jeg ville også gerne forholde mig til, hvad jeg tror Klopps midtbane bliver. Men det er svært, når man ikke ved, hvad der sker med Can. Jeg er med på, at Klopp altid taler pænt om Henderson, han er også en fin spiller, selv Southgate roste ham efter landskampen mod Holland. Jeg synes bare hans niveau er faldet. Ja, han har været skadet en del, men det synes jeg ikke taler til hans fordel i forhold til at blive fast mand. Derfor så jeg meget gerne, at vi hentede en ny 6. Jeg synes Illarramendi er et godt bud, som efter han forlod Madrid, har spillet fantastisk. Jeg kunne også godt se Jorginho i den rolle. Ndidi er dog klart den mest defensivt orienteret af de 3, men man kan ikke komme uden om, at han spiller en fremragende sæson.

I forhold til en 8'er eller måske mere 10'er, så en af de ting Klopp har været lidt kritiseret for, er manglen på ændringer i taktikken. Her synes jeg, at en Countinho type ville bringe noget ekstra i offensiven. Vi klarer det fint lige nu, og jeg tror ikke, at der er nogen, der savner Coutinho lige nu. Jeg tror bare, at vi kan komme til at savne den kreatør på kanten feltet med et godt spark, hvis vi møder et hold der parkerer bussen. I år har lukket 34 mål ind, så vi har ikke været umulige at score i mod. Det vil sige, at hold vidste de havde en chance for mål mod os. Vores defensiv er blevet meget stærkere, efter van Dijk er kommet til. Det kan have indflydelse på, hvor offensive vores modstandere tør være. Det sammenholdt med de problemer vi har haft mod meget defensive hold, gør jeg foretrækker en Coutinho type. Det er naturligvis spekulationer, men ikke desto mindre er det et ikke umuligt scenarie.

Men jeg er meget enig i, at en rotationsspiller til de 3 forreste er et must. Her er jeg meget spændt på, hvad vi kan få. For vedkommende vil blive hentet som rotationsspiller, så de er ikke garanteret spilletid. Ville elske Werner, Fekir eller andre af den kaliber. Men jeg er bare bange for, at det er spillere, der ønsker at spille fast.

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ponzac » søndag, 25. mar, 2018 16:19

Ingen nævner Balotelli. Han har altså kontrakt udløb til sommer :D Han passer lige i Klopps filosofi med hårdt genpres og arbejdsomme angribere!

Sjovt at vi faktisk er den eneste klub han ikke har præsteret i.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » søndag, 25. mar, 2018 22:20



Hvad siger i til dette rygte?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 25. mar, 2018 22:21

YNWA! skrev:

Hvad siger i til dette rygte?
Håber det er mere end et rygte. Ser meget gerne Werner på Anfield.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA! » søndag, 25. mar, 2018 22:31

Sledgehammer skrev:
YNWA! skrev:

Hvad siger i til dette rygte?
Håber det er mere end et rygte. Ser meget gerne Werner på Anfield.
Men det vil betyde at Bobby kommer ned på 10’eren. Ved ikke hvor stor fan jeg er af det. Er kæmpe fortaler for Bobby som den forreste angriber.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 25. mar, 2018 22:53

YNWA! skrev:
Sledgehammer skrev:
YNWA! skrev:

Hvad siger i til dette rygte?
Håber det er mere end et rygte. Ser meget gerne Werner på Anfield.
Men det vil betyde at Bobby kommer ned på 10’eren. Ved ikke hvor stor fan jeg er af det. Er kæmpe fortaler for Bobby som den forreste angriber.
Tror det vil være et konge køb. En vild angriber og det tror jeg han bliver. Behold Ings i truppen og udlej Solanke.

Får vi Timo ind og forstærker os i de andre kæder, specielt en der kan tage overfor Mané og Salah, så begynder vi altså at have en bred trup. Tror en af de vigtigste forstærkninger er en first class offensiv der kan spille wing og centralt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 26. mar, 2018 02:12

Ponzac skrev:Ingen nævner Balotelli. Han har altså kontrakt udløb til sommer :D Han passer lige i Klopps filosofi med hårdt genpres og arbejdsomme angribere!

Sjovt at vi faktisk er den eneste klub han ikke har præsteret i.
Aaaarrrhhh.... med 1 mål i hans 20 kampe på udlån til Milan, så præsterede han vel heller ikke rigtigt der?

I øvrigt fint nok, at han kan score i den franske liga. Tror, at det siger mere om den liga, end om Balotelli. Manden er i mine øjne bare en pivringe fodboldspiller, fordi han er en pivringe holdspiller.
Kloppite

Besvar