Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 21. jun, 2017 23:20

Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:Det er også værd at bemærke, at Firmino skaber flere chancer til sine medspillere end andre angribere gør. Jeg mener faktisk jeg så en statistik der viste, at han skabte over dobbelt så mange key chancer pr. 90 min. end f.eks. Sturridge. Det gør vores angreb langt mere uforudsigeligt, hvis målene bliver delt ud over 3-4 spillere og vi ikke er afhængig af en enkelt angriber der skal score de fleste mål.
Du misser min pointe fuldstændigt. Jeg siger at vi mangler en spiller som kun behøver 1/2 chancer for at score. VI mangler en spiller som kan afgøre de kampe som balancere på et knivsæg. De hold som eksempelvis parkerer bussen, hvor vi har bolden konstant, men ikke kan score. Hvor mange gange så vi ikke det i sidste sæson. Den spiller har vi ikke. Det er fuldstændigt underordnet hvor fleksible vi er, hvis ikke vi kan score på de chancer vi får, eller hvor mange chancer han skaber til sine medspillere. Det er mål der tæller, for crying out loud! Og dem mangler vi i de kampe, hvor vi får få chancer.
Det er vel hamrende ligegyldigt, om det er en enkelt spiller eller flere forskellige spillere, der leverer de mål? Emre Can har lavet et par stykker, hvor målet imod Watford var ekstremt mindeværdigt. Henderson lavede et nærmest lige så mindeværdigt et af slagsen imod Chelsea. Coutinho har også lavet et par stykker. Det samme har Firmino og Mané.

Heldigvis lever vi ikke kun af tætte et-måls sejre.

Især Mané og Coutinho anser jeg for at være den type, som du beskriver. Spillere, der kan levere det afgørende øjeblik ud af det blå. Den egenskab behøver ikke at knytte sig til en decideret 9er type.

Bevares, vi er da gået fra banen uden at score. Men det er altså kun sket 5 gange i vores 38 kampe. Kun mestrene Chelsea (med 3 målløse kampe) og nummer 5 Arsenal med (med 4 målløse kampe) har klaret det bedre på det parameter. Spurs og Man City havde ligesom os 5 målløse kampe, mens Man Utd havde 8. Umiddelbart ser det for mig ikke ud som om at Zlatan, Kane eller Aguero sikrer, at man altid får noget med.

Jeg tror, at det er helt rigtigt at fokusere på at styrke defensiven. Især nu, hvor det lader til, at Salah vil give os det alternativ til Mané, som vi i perioder har savnet.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 22. jun, 2017 00:21

Mads T. skrev:
texy skrev: Så smider jeg Rickie Lambert på bordet. 31 mål på 31 straffespark for Saints. I hvert fald, hvis man kan tro på dette link.

https://www.quora.com/Who-are-some-of-t ... o-prove-it
Han scorede faktisk på alle sine 34 straffespark for Southampton, men brændte så sit første straffe for Liverpool i en venskabskamp mod Milan.
Der er vist kun 4 angribere jeg synes er gode til diciplinen, frit fra hukommelsen, Lambert, balotelli, zlatan og Lacazette(Raul i gamle dage). Ronaldo, ham boyband drengen i barcelona, Suarez, neymar er alle middelmådige, trods talentet siger de burde score på velsagtens 90+ ud af 100. Men nok om det, for jeg tvivler kort og godt på Klopp sætter straffe skytten efter bonus ordninger, det er potentielt CL, pokaler og mesterskab der gambles med. Tror mere på julemanden end at det er tilfældet.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » torsdag, 22. jun, 2017 01:52

Selvfølgelig sætter han ikke straffe efter bonusser. En enkelt plads højere i ligaen giver jo flere penge, end scoring på alle straffe i løbet af en sæson.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Hr. Drejer
Indlæg: 13743
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 22. jun, 2017 17:02

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:Det er også værd at bemærke, at Firmino skaber flere chancer til sine medspillere end andre angribere gør. Jeg mener faktisk jeg så en statistik der viste, at han skabte over dobbelt så mange key chancer pr. 90 min. end f.eks. Sturridge. Det gør vores angreb langt mere uforudsigeligt, hvis målene bliver delt ud over 3-4 spillere og vi ikke er afhængig af en enkelt angriber der skal score de fleste mål.
Du misser min pointe fuldstændigt. Jeg siger at vi mangler en spiller som kun behøver 1/2 chancer for at score. VI mangler en spiller som kan afgøre de kampe som balancere på et knivsæg. De hold som eksempelvis parkerer bussen, hvor vi har bolden konstant, men ikke kan score. Hvor mange gange så vi ikke det i sidste sæson. Den spiller har vi ikke. Det er fuldstændigt underordnet hvor fleksible vi er, hvis ikke vi kan score på de chancer vi får, eller hvor mange chancer han skaber til sine medspillere. Det er mål der tæller, for crying out loud! Og dem mangler vi i de kampe, hvor vi får få chancer.
Det er vel hamrende ligegyldigt, om det er en enkelt spiller eller flere forskellige spillere, der leverer de mål? Emre Can har lavet et par stykker, hvor målet imod Watford var ekstremt mindeværdigt. Henderson lavede et nærmest lige så mindeværdigt et af slagsen imod Chelsea. Coutinho har også lavet et par stykker. Det samme har Firmino og Mané.

Heldigvis lever vi ikke kun af tætte et-måls sejre.

Især Mané og Coutinho anser jeg for at være den type, som du beskriver. Spillere, der kan levere det afgørende øjeblik ud af det blå. Den egenskab behøver ikke at knytte sig til en decideret 9er type.

Bevares, vi er da gået fra banen uden at score. Men det er altså kun sket 5 gange i vores 38 kampe. Kun mestrene Chelsea (med 3 målløse kampe) og nummer 5 Arsenal med (med 4 målløse kampe) har klaret det bedre på det parameter. Spurs og Man City havde ligesom os 5 målløse kampe, mens Man Utd havde 8. Umiddelbart ser det for mig ikke ud som om at Zlatan, Kane eller Aguero sikrer, at man altid får noget med.

Jeg tror, at det er helt rigtigt at fokusere på at styrke defensiven. Især nu, hvor det lader til, at Salah vil give os det alternativ til Mané, som vi i perioder har savnet.
Ja vi skal styrke defensiven. Ingen tvivl derom. Men hverken Mane eller Firmino kan gør det for en målscorer. De er ikke effektive foran mål. Vi mangler effektivitet foran mål. Vi skabte ufattelig mange chancer sidste sæson, men scorede på få af dem.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

sjampen
Indlæg: 1738
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » torsdag, 22. jun, 2017 17:41

Hr. Drejer skrev: Ja vi skal styrke defensiven. Ingen tvivl derom. Men hverken Mane eller Firmino kan gør det for en målscorer. De er ikke effektive foran mål. Vi mangler effektivitet foran mål. Vi skabte ufattelig mange chancer sidste sæson, men scorede på få af dem.
Vi var det hold der skabte 2. flest skud på mål, 3. flest totale afslutninger og var det 3. mest effektive hold, delt med Everton.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 22. jun, 2017 20:29

Hr. Drejer skrev:
Ja vi skal styrke defensiven. Ingen tvivl derom. Men hverken Mane eller Firmino kan gør det for en målscorer. De er ikke effektive foran mål. Vi mangler effektivitet foran mål. Vi skabte ufattelig mange chancer sidste sæson, men scorede på få af dem.
Du kan måske have en pointe i forhold til Firmino. Men Mané er ligaens næstmest effektive angriber? Måske endda mest effektive sammen med Kane, hvis man ikke tæller straffesparksmål med.

Dette er topscorerlisten og deres effektivitet (skud pr. mål).

Kane: 110 skud, 29 mål, 3,79 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 105 skud, 24 mål, 4,38 skud pr. mål.)
Lukaku: 110 skud, 25 mål, 4,4 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 109 skud, 24 mål, 4,54 skud pr. mål)
Sanchez: 129 skud, 24 mål, 5,38 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 127 skud, 22 mål, 5,77 skud pr. mål)
Costa: 111 skud, 20 mål, 5,55 skud pr. mål.
Aguero: 139 skud, 20 mål, 6,95 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 135 skud, 16 mål, 8,44 skud pr. mål)
Alli: 94 skud, 18 mål, 5,22 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 93 skud, 17 mål, 5,47 skud pr. mål)
Zlatan: 115 skud, 17 mål, 6,76 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 113 skud, 15 mål, 7,53 skud pr. mål)

Mané: 57 skud, 13 mål, 4,38 skud pr. mål.
Coutinho: 106 skud, 13 mål, 8,15 skud pr. mål.
Firmino: 100 skud, 11 mål, 9,09 skud pr. mål.
Kloppite

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » torsdag, 22. jun, 2017 21:28

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:
Ja vi skal styrke defensiven. Ingen tvivl derom. Men hverken Mane eller Firmino kan gør det for en målscorer. De er ikke effektive foran mål. Vi mangler effektivitet foran mål. Vi skabte ufattelig mange chancer sidste sæson, men scorede på få af dem.
Du kan måske have en pointe i forhold til Firmino. Men Mané er ligaens næstmest effektive angriber? Måske endda mest effektive sammen med Kane, hvis man ikke tæller straffesparksmål med.

Dette er topscorerlisten og deres effektivitet (skud pr. mål).

Kane: 110 skud, 29 mål, 3,79 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 105 skud, 24 mål, 4,38 skud pr. mål.)
Lukaku: 110 skud, 25 mål, 4,4 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 109 skud, 24 mål, 4,54 skud pr. mål)
Sanchez: 129 skud, 24 mål, 5,38 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 127 skud, 22 mål, 5,77 skud pr. mål)
Costa: 111 skud, 20 mål, 5,55 skud pr. mål.
Aguero: 139 skud, 20 mål, 6,95 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 135 skud, 16 mål, 8,44 skud pr. mål)
Alli: 94 skud, 18 mål, 5,22 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 93 skud, 17 mål, 5,47 skud pr. mål)
Zlatan: 115 skud, 17 mål, 6,76 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 113 skud, 15 mål, 7,53 skud pr. mål)

Mané: 57 skud, 13 mål, 4,38 skud pr. mål.
Coutinho: 106 skud, 13 mål, 8,15 skud pr. mål.
Firmino: 100 skud, 11 mål, 9,09 skud pr. mål.
Sådan skal statistik underbygge en pointe. Kredit herfra.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Hr. Drejer
Indlæg: 13743
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 22. jun, 2017 21:44

Er de
texy skrev:
Hr. Drejer skrev:
Ja vi skal styrke defensiven. Ingen tvivl derom. Men hverken Mane eller Firmino kan gør det for en målscorer. De er ikke effektive foran mål. Vi mangler effektivitet foran mål. Vi skabte ufattelig mange chancer sidste sæson, men scorede på få af dem.
Du kan måske have en pointe i forhold til Firmino. Men Mané er ligaens næstmest effektive angriber? Måske endda mest effektive sammen med Kane, hvis man ikke tæller straffesparksmål med.

Dette er topscorerlisten og deres effektivitet (skud pr. mål).

Kane: 110 skud, 29 mål, 3,79 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 105 skud, 24 mål, 4,38 skud pr. mål.)
Lukaku: 110 skud, 25 mål, 4,4 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 109 skud, 24 mål, 4,54 skud pr. mål)
Sanchez: 129 skud, 24 mål, 5,38 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 127 skud, 22 mål, 5,77 skud pr. mål)
Costa: 111 skud, 20 mål, 5,55 skud pr. mål.
Aguero: 139 skud, 20 mål, 6,95 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 135 skud, 16 mål, 8,44 skud pr. mål)
Alli: 94 skud, 18 mål, 5,22 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 93 skud, 17 mål, 5,47 skud pr. mål)
Zlatan: 115 skud, 17 mål, 6,76 skud pr. mål. (uden mål på straffe: 113 skud, 15 mål, 7,53 skud pr. mål)

Mané: 57 skud, 13 mål, 4,38 skud pr. mål.
Coutinho: 106 skud, 13 mål, 8,15 skud pr. mål.
Firmino: 100 skud, 11 mål, 9,09 skud pr. mål.
Det er den statistik vi diskuterede i løbet af sæsonen - tror jeg. Men så skal vi da spille med Mane i front - og ikke Firmino!

Hvor har du den fra?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 22. jun, 2017 23:01

Det lyder vildt hvis Mane er skarpere end Kane fraregnet straffespark. Men det bør da ikke betyde han rykkes frem helt i front, som jeg ser verden. Eller jo det kunne da prøves, men tviler på det ville være en succes, da han så mangler på Mane pladsen. Salah håber jeg tager Firmino pladsen, Salahs stats er jo for vilde, og Firmino er bare den dårligste af Mane,Cou,Firmino, det tror jeg mange er enige i.
------------Sturr------------
Salah------Firmino------Mane
-----------Cou--------------
----------Hendo/Can------------
Var jo også en mulighed, som stærkeste opstilling(vel lidt for offensiv, men det var det også da vi blev 2´er for nyligt)...........Ja ved godt jeg har Sturridge klemt ind i alle mine opstillinger, men det er fordi, at jeg tror at NU er han skadesfri for resten af karrieren :D
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5672
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 22. jun, 2017 23:15

Thommo skrev:Det lyder vildt hvis Mane er skarpere end Kane fraregnet straffespark. Men det bør da ikke betyde han rykkes frem helt i front, som jeg ser verden. Eller jo det kunne da prøves, men tviler på det ville være en succes, da han så mangler på Mane pladsen. Salah håber jeg tager Firmino pladsen, Salahs stats er jo for vilde, og Firmino er bare den dårligste af Mane,Cou,Firmino, det tror jeg mange er enige i.
------------Sturr------------
Salah------Firmino------Mane
-----------Cou--------------
----------Hendo/Can------------
Var jo også en mulighed, som stærkeste opstilling(vel lidt for offensiv, men det var det også da vi blev 2´er for nyligt)...........Ja ved godt jeg har Sturridge klemt ind i alle mine opstillinger, men det er fordi, at jeg tror at NU er han skadesfri for resten af karrieren :D

Jeg tror sandsynligheden for du vinder den store gevinst i Euro lotto er større end, at Sturridge holder sig skadesfri karrieren ud :D

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 22. jun, 2017 23:38

Oomph242 skrev:
Thommo skrev:Det lyder vildt hvis Mane er skarpere end Kane fraregnet straffespark. Men det bør da ikke betyde han rykkes frem helt i front, som jeg ser verden. Eller jo det kunne da prøves, men tviler på det ville være en succes, da han så mangler på Mane pladsen. Salah håber jeg tager Firmino pladsen, Salahs stats er jo for vilde, og Firmino er bare den dårligste af Mane,Cou,Firmino, det tror jeg mange er enige i.
------------Sturr------------
Salah------Firmino------Mane
-----------Cou--------------
----------Hendo/Can------------
Var jo også en mulighed, som stærkeste opstilling(vel lidt for offensiv, men det var det også da vi blev 2´er for nyligt)...........Ja ved godt jeg har Sturridge klemt ind i alle mine opstillinger, men det er fordi, at jeg tror at NU er han skadesfri for resten af karrieren :D

Jeg tror sandsynligheden for du vinder den store gevinst i Euro lotto er større end, at Sturridge holder sig skadesfri karrieren ud :D
Tjah man skal aldrig sige aldrig, har købt 3 kuponer i mit liv, og vundet på 2 af dem, godt nok kun 4 rigtige eller hvad det nu er, minimum præmien er. Men profit, det har jeg dog. Holder mig til "rigtig" gambling(bets på fodbold ;) )
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5672
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 22. jun, 2017 23:43

Thommo skrev:
Oomph242 skrev:
Thommo skrev:Det lyder vildt hvis Mane er skarpere end Kane fraregnet straffespark. Men det bør da ikke betyde han rykkes frem helt i front, som jeg ser verden. Eller jo det kunne da prøves, men tviler på det ville være en succes, da han så mangler på Mane pladsen. Salah håber jeg tager Firmino pladsen, Salahs stats er jo for vilde, og Firmino er bare den dårligste af Mane,Cou,Firmino, det tror jeg mange er enige i.
------------Sturr------------
Salah------Firmino------Mane
-----------Cou--------------
----------Hendo/Can------------
Var jo også en mulighed, som stærkeste opstilling(vel lidt for offensiv, men det var det også da vi blev 2´er for nyligt)...........Ja ved godt jeg har Sturridge klemt ind i alle mine opstillinger, men det er fordi, at jeg tror at NU er han skadesfri for resten af karrieren :D

Jeg tror sandsynligheden for du vinder den store gevinst i Euro lotto er større end, at Sturridge holder sig skadesfri karrieren ud :D
Tjah man skal aldrig sige aldrig, har købt 3 kuponer i mit liv, og vundet på 2 af dem, godt nok kun 4 rigtige eller hvad det nu er, minimum præmien er. Men profit, det har jeg dog. Holder mig til "rigtig" gambling(bets på fodbold ;) )
Chancen er stadig større:).

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 22. jun, 2017 23:44

Jeg tror på det, og lader være med at købe lotto, så heldet ikke spildes på penge, men Sturr ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » fredag, 23. jun, 2017 08:25

Når man læser om tankerne fra de her 3-4 journalister, der følger Liverpool tæt, så skriver de alle sammen at vi har 3 transfermål endnu. En midterforsvarer, en venstre back og en midtbanespiller. Jeg kan til fulde forstå behovet for at blive komplette på de positioner. Jeg forstår bare ikke, at vi vil "nøjes" med Firmino, Ings, Sturridge og Origi samt Solanke som angribere. Jeg er med på at Firmino i disse dage bliver talt vældigt op, men jeg mangler at se en rendyrket, skadesfri angriber som en del af truppen. En med de rette kvaliteter vel og mærke.
Firmino er fremragende, men en dræber bliver han aldrig. Ings er en lottokupon efter alle de skader og reelt kender vi ikke niveauet. Sturridge er giftig, men har dels skaderne, dels en krop i forfald, hvor hurtigheden helt er forsvundet. Origi virker på mig mere som den her lidt flagrende type, der heller ikke har en dræberinstinkt. Og Solanke er tilpas ung, så det er ikke fair at have forventninger til ham endnu. Det samme kan siges om Woodburn.
Så jeg håber faktisk inderligt, at der kommer bud efter Sturridge, så vi tvinges ud på markedet. Ellers forudser jeg at man om et halvt år, når modstanderne har en tendens til at pakke sig lidt mere og de øvrige spillere mangler plads til at udnytte hurtighed og kontraer, at vi vil skrige på en fuldsblodsangriber.
Edit: Nu kan man i Marca læse dette, men det tror jeg simpelthen ikke på: http://www.marca.com/en/football/real-m ... b45e6.html
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af MP » fredag, 23. jun, 2017 09:39

Jeg forstår udemærket prioriteringen og jeg er såmænd ganske tilfreds med den offensiv vi stiller med når man ser den som helhed.
Hvis vi skal have en decideret opgradering til Firmino så er vi ihvertfald oppe i +£50m. Hvis vi leger med tanken om at der bliver smidt £60m for VVD, £50m for Keita, £25m for en VB og knap £40m for Salah, så er det klart der ikke ligger +£50m til en angriber også.
Og spørger du mig så er opgraderingen fra Lovren -> VVD, Can/Gini/Grujic -> Keita og Milner -> ny VB større end en eventuel opgradering fra Firmino -> Lacazette (hvis han er mulig).
Baseret på sidste sæson og med tilgangen af Salah tror jeg slet ikke vores offensiv bliver et problem. Det er midten og forsvaret der er klart det svageste led og grunden til at vi taber dumme point.

Besvar