hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
sirsvansealot
Indlæg: 486
Tilmeldt: onsdag, 26. dec, 2007 20:08

Re: hvem skal ud

Indlæg af sirsvansealot » onsdag, 06. aug, 2014 16:18

texy skrev:
sirsvansealot skrev:JEg læste et eller andet sted, kan ikke huske hvor, at Agger var blevet skadet og derfor taget hjem fra turen. Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke kan have to gode spillere til hver plads. Agger/Sahko i venstre side af forsvaret og Lovren/Skrtl i højre. Vi er med i 4 turneringer i år, som vi gerne vil have succes i. Det kræver bredde. Som vi ikke har haft i mange, mange år.
Jeg vil da håbe, at du har ret. Men vi har også Toure og Coates. Og så er der Ilori, som dog vist er ved at blive lejet ud til Deportivo.
Hverken Coates eller Toure regner jeg for nogen, der er gode nok til et hold, der vil lande i top4, har ambitioner i CL eller vinde en af cup turneringerne

Nr.7LuisSuarez
Indlæg: 370
Tilmeldt: søndag, 04. nov, 2012 15:28

Re: hvem skal ud

Indlæg af Nr.7LuisSuarez » onsdag, 06. aug, 2014 17:35

Borini, Johnson, Reina, Lucas/Allen, Toure/Agger og Assaidi skal ud.
Ind med en ny angriber, en venstreback og måske en midtbane - så er jeg tilfreds hvis de har et hvis niveau.
Form is temporary, class is permanent. Be faithful to your club.

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: hvem skal ud

Indlæg af Repsej » onsdag, 06. aug, 2014 17:58

Håber Brad Jones bliver solgt og vi henter en noget bedre reservemålmand.

Hvis uheldet er ude og Mignolet skulle blive skadet over en længere periode vil jeg blive særdeles nervøs med Jones i målet, det er jeg bange for vil koste på et tidspunkt.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hekkem » onsdag, 06. aug, 2014 19:42

Repsej skrev:Håber Brad Jones bliver solgt og vi henter en noget bedre reservemålmand.

Hvis uheldet er ude og Mignolet skulle blive skadet over en længere periode vil jeg blive særdeles nervøs med Jones i målet, det er jeg bange for vil koste på et tidspunkt.
Selvom vi henter en bedre reservemålmand, eller måske en bedre første målmand - man har vel lov at håbe - så tror jeg ikke man skiller sig af med Brad Jones, før han selv vil videre. Han er god at have i truppen da han, selvom han er Australier, er ikke tæller som udlænding da han har været i England det meste af hans professionelle karriere.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » onsdag, 06. aug, 2014 20:27

Brad Jones er god da han ikke kræver meget og er nogenlunde rutineret.

Lucas skal på ingen måde nogen steder.

Reina, Assaidi, Touré, Coates, Ilori (lån). De skal ud.

Borrini beholder vi medmindre vi kan skaffe bedre.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Pollpot
Indlæg: 86
Tilmeldt: torsdag, 28. feb, 2013 06:53

Re: hvem skal ud

Indlæg af Pollpot » onsdag, 06. aug, 2014 20:52

Jeg håber i den grad Rodgers, fortæller Borini at hvis han bliver ryger han direkte på reserve holdet, og aldrig kommer i nærheden af første holdet.

Hold fast jeg vil være bitter hvis vi ikke indkasserer de £14M for ham og selvfølgelig køber en klasse angriber.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » onsdag, 06. aug, 2014 20:59

Nu hvor Coady er solgt, så kunne jeg godt tænke mig at spørge åbent, om vores talentfabrik er god nok? Og hvad kan man forvente? Og er det de rette folk vi har omkring de unge?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Highspeed
Indlæg: 2427
Tilmeldt: søndag, 03. jun, 2007 21:30

Re: hvem skal ud

Indlæg af Highspeed » onsdag, 06. aug, 2014 21:07

Jesper skrev:Nu hvor Coady er solgt, så kunne jeg godt tænke mig at spørge åbent, om vores talentfabrik er god nok? Og hvad kan man forvente? Og er det de rette folk vi har omkring de unge?
Virker også underligt at det navn fra ungdomsrækkerne man har hørt mest eller meget om, nu ikke længere er hos os. Han må være dalet gevaldigt det sidste års tid, eller også er han bare ikke fra Spanien eller Sydamerica. ;)
I medgang og modgang - Liverpool FC forever!

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: hvem skal ud

Indlæg af Aarde » onsdag, 06. aug, 2014 22:03

ilusio skrev:Brad Jones er god da han ikke kræver meget og er nogenlunde rutineret.
At han er "rutineret" ændrer desværre ikke på, at han også er en forfærdelig målmand.

Og så synes jeg i øvrigt, at "gammel" ville være et mere korrekt prædikat på Jones end "rutineret". Han har på intet tidspunkt i sin karriere været sikkert førstevalg nogen steder, og det til trods for, at han foruden Liverpool aldrig har spillet i en klub, der har været så meget som i nærheden af europæisk (eller bare engelsk) topfodbold. I sin bedste sæson hvad angår spilletid, fik han 23 kampe for Middlesbrough - i Championship. I sine næst- og tredjebedste sæsoner spillede han henholdsvis 22 og 16 kampe.

Al respekt til Brad Jones for hans sympatiske ageren gennem hans tid i klubben, og al sympati for de hårde år, han måtte igennem i forbindelse med sin syge knægt. Men jeg kan simpelthen ikke se, hvad rationalet skulle være bag at holde på Brad Jones - i fald det overhovedet er muligt at få ham skippet afsted vel at mærke.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: hvem skal ud

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 06. aug, 2014 22:15

Highspeed skrev:
Jesper skrev:Nu hvor Coady er solgt, så kunne jeg godt tænke mig at spørge åbent, om vores talentfabrik er god nok? Og hvad kan man forvente? Og er det de rette folk vi har omkring de unge?
Virker også underligt at det navn fra ungdomsrækkerne man har hørt mest eller meget om, nu ikke længere er hos os. Han må være dalet gevaldigt det sidste års tid, eller også er han bare ikke fra Spanien eller Sydamerica. ;)
Jeg tror, at vi fans generelt har en tendens til at overvurdere de talenter, som står på spring. Der er efterhånden en række spillere, der er blevet udråbt som "den næste Gerrard", herunder blandt andet Coady og nu også unge Rossiter. For et par år siden var der også nogle herinde der seriøst mente, at Adam Morgan og Yesil ville kunne bidrage med 10-15 ligakasser. Disse lettere optimistiske forventninger er også udpræget på engelsk/internationale fora. Det er at gøre de unge mennesker en bjørnetjeneste at have så stor tiltro til dem, da det skaber et vanvittigt pres. Men vi er jo blevet froventningsfulde efter vi i 90'erne bragte spillere som Macca, Fowler, Owen og Gerrard igennem systemet.

@ Jesper:

Vi kan givetvis ikke matche Southamptons ungdomsakademi, som igennem den seneste årrække har fostret Bale, Walcott, Lallana, Oxlade og Shaw m.fl. Jeg synes dog, at vi efter Rafa's store arbejde med ungdomsakademiet er begyndt at se en markant forbedring. Spillere som Flanagan, Wisdom, Shelvey, Suso og ikke mindst Sterling har alle i mere eller mindre grad bidraget på vores førstehold.

Min opfattelse er, at der generelt i England hersker en oldnordisk opfattelse af fodbold og dertilhørende træningsmetoder, hvilket specielt er udslagsgivende på græsrodsniveau, hvor fart og fysik tillægges større værdi end teknik og taktisk snilde. Set udefra virker det til, at England, som det var tilfældet med Tyskland efter EM i 2000, bør revurdere hele deres setup omkring spilsystem og talentudvikling. Men FA er som sagt lidt af en dinosaur, hvorfor meget er overladt til klubberne.

Hvis systemet forårsager, at de "forkerte" attributter fremavles i spillene, så er de større klubber i mine øjne delvist undskyldt, da de ofte først henter spillerne i en alder af 14-15 år. Opsummeret er der altid plads til forbedringer, når vi snakker LFC talenter, der slår igennem på højeste niveau. Men jeg mener som sagt, at udefrakommende faktorer har en negativ indflydelse i udviklingen af engelske talenter. Jack Wilshires udtalelse, hvor han fremhævede noget i stil med "rigtige engelske spillere skal føst og fremmest kunne tackle igennem", siger meget om det mindset, der stadigvæk præger engelsk fodbold.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mugge » onsdag, 06. aug, 2014 22:48

Aarde skrev:
ilusio skrev:Brad Jones er god da han ikke kræver meget og er nogenlunde rutineret.
At han er "rutineret" ændrer desværre ikke på, at han også er en forfærdelig målmand.
Hvornår er det lige præcis han har svigtet os?

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: hvem skal ud

Indlæg af LFC_20 » onsdag, 06. aug, 2014 23:47

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... bs.twitter








Hvis det er sandt, viser det blot en passion og en glæde og kærlighed til Liverpool som Agger besidder, hvis man skulle være i tvivl.

Forståeligt hvis han vil ud at spille regelmæssigt, men han vil altid være en del af vores hjerter og dagen hvor han siger farvel bliver en trist dag for klubben!

YNWA Agger! (Hvis/Når vore veje skilles)

kristiank
Indlæg: 321
Tilmeldt: lørdag, 31. mar, 2012 22:21
Alder: 27
Kontakt:

Re: hvem skal ud

Indlæg af kristiank » onsdag, 06. aug, 2014 23:52

Mugge skrev:
Aarde skrev:
ilusio skrev:Brad Jones er god da han ikke kræver meget og er nogenlunde rutineret.
At han er "rutineret" ændrer desværre ikke på, at han også er en forfærdelig målmand.
Hvornår er det lige præcis han har svigtet os?
Præcis. Jeg ved godt, at Brad Jones til tider er usikker, og af og til er skyld i at modstanderne scorer, men det gør de andre målmænd vi har i truppen jo også.
Da Brad Jones stod nogle kampe sidste eller forrige sæson, var der mange, der var kritiske overfor ham, men hvis man kiggede objektivt på ham, var han altså fin nok. Brad Jones har altså spillet flere gode end dårlige kampe for Liverpool, hvis du spørger mig.
Man kan ikke være lige heldig hver gang

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: hvem skal ud

Indlæg af Aarde » onsdag, 06. aug, 2014 23:53

Mugge skrev:
Aarde skrev:
ilusio skrev:Brad Jones er god da han ikke kræver meget og er nogenlunde rutineret.
At han er "rutineret" ændrer desværre ikke på, at han også er en forfærdelig målmand.
Hvornår er det lige præcis han har svigtet os?
"Svigtet" er så hårdt et ord, synes jeg. At svigte svarer til ikke at leve op til noget, der forventes af en, og hvis man kigger på hvilket niveau, man kan forvente af en målmand som Brad Jones, så finder jeg det svært at sige, at han som sådan har "svigtet". Men det skyldes jo netop, at han er så dårlig en målmand, som han er. Det er ganske enkelt svært at forvente ret meget af ham.

Hvis det er konkrete dårlige præstationer, du leder efter, så er det bedste eksempel, jeg kan komme i tanker om, hans rædselsfulde indsats mod Oldham i ligacuppen sidste år, hvor han bidragede til en chokerende forkrampet defensiv ved at være drønende usikker og tøvende hele kampen igennem. En usikkerhed, der har kendetegnet langt de fleste af hans kampe for os (og hans karriere generelt),

Dermed ikke sagt, at Brad Jones ikke har haft et par store refleksredninger hist og pist - alle professionelle målmænd kan lejlighedsvist hive store redninger ud af ærmet på reflekser alene - men sådanne aktioner skal man have endog rigtig mange af, hvis man vil gøre sig relevant i kraft af den kvalitet alene. Et godt eksempel på en sådan spiller er Keylor Navas, der har flere klare mangler i sit spil (som regel i situationer, hvor det handler om at vurdere og handle velovervejet snarere end at reagere hurtigt og instinktivt), men som lever på nogle helt sublime reflekser. En tendens, der i øvrigt også gør sig gældende for Mignolet.

Som alle sine prof-kolleger har Brad Jones da haft nogle imponerende redninger fra tid til anden, men vi snakker altså om relativt få og spredte aktioner og dermed langt fra et gennemgående billede af en målmand, der har nogle helt ekstraordinære reflekser, som han stort set kan leve på alene (modsat typer som eksempelvis Navas og til dels Mignolet). Han er kort sagt ganske ordinær som shotstopper.

Og når man tager hans sporadiske refleksredninger ud af regnskabet, så er man efterladt med en målmand, der simpelthen er gennemgående usikker i både attitude og indgreb. Det fører i bedste fald "kun" til øget usikkerhed i bagkæden, mens det i værste fald koster mål på helt konkrete fejl. Det er det billede, jeg mindes at have set i langt størstedelen af Brad Jones' kampe for os - og også det billede, jeg går ud fra, at han har givet de andre klubber, han har været i, siden han ikke har kunne spille sig fast i startelleveren hos nogen af dem, deres ganske lave niveau til trods.

Jeg er i øvrigt overrasket over, at jeg sidder og forsvarer, at jeg har kaldt Brad Jones en dårlig målmand. Det troede jeg ærligt talt, at der var en bred - om ikke gennemgående - konsensus om, at han er.
Senest rettet af Aarde onsdag, 06. aug, 2014 23:58, rettet i alt 1 gang.

jacob-vig
Indlæg: 160
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 19:53

Re: hvem skal ud

Indlæg af jacob-vig » onsdag, 06. aug, 2014 23:55

Rygter fra Mirror om, at 'en tårevædet' Daniel Agger har bedt Rodgers om lov til at forlade ‪#‎LFC‬. Det skete angiveligt på klubbens LFC Tour i USA, hvorfor Agger forlod Tour'en.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... bs.twitter

Besvar