hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » onsdag, 31. jan, 2018 23:58

Mads T. skrev:Markovic på leje til Anderlecht og Harry Wilson på leje til Hull.

Flanagan udlejet til Bolton.
Og Wilson forlænger vist sin aftale i den forbindelse

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 17. feb, 2018 18:23

Hvor meget tror i vi kan gå for Mignolet?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » søndag, 18. feb, 2018 01:06

Hr. Drejer skrev:Hvor meget tror i vi kan gå for Mignolet?
Mit bedste bud ville være i omegnen af £10M. Jeg har svært ved at finde en klub, der kan betale mere for ham, som skulle være interesseret i en ny målmand.

Generelt vurderer jeg, at værdien af vores potentielle salgsemner er nogenlunde således:

Mignolet - £10M
Sturridge - £8M
Ings - £15M
Can – Free
Klavan - £4M
Origi - £15M
Markovic – Free
Randall - £2M
Flanno - £3M

Jeg ved så ikke om Ings overhovedet skal sælges. Det afhænger meget af indkøbspolitikken. Men jeg har smidt ham på listen, da jeg i øjeblikket leger lidt med tanken om, at vi henter Timo Werner.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 18. feb, 2018 10:23

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvor meget tror i vi kan gå for Mignolet?
Mit bedste bud ville være i omegnen af £10M. Jeg har svært ved at finde en klub, der kan betale mere for ham, som skulle være interesseret i en ny målmand.

Generelt vurderer jeg, at værdien af vores potentielle salgsemner er nogenlunde således:

Mignolet - £10M
Sturridge - £8M
Ings - £15M
Can – Free
Klavan - £4M
Origi - £15M
Markovic – Free
Randall - £2M
Flanno - £3M

Jeg ved så ikke om Ings overhovedet skal sælges. Det afhænger meget af indkøbspolitikken. Men jeg har smidt ham på listen, da jeg i øjeblikket leger lidt med tanken om, at vi henter Timo Werner.
Dine priser er i hvert fald ikke højt sat, så vi kan kun blive positivt overraskede ;)

A pro pos Timo Werner, så er jeg helt med på vognen, selvom jeg også har foreslået spillere som Fekir og James Rodriguez, hvor førstnævnte nok er mest relevant som "reserve" for alle 3 i forreste linje. Her er et godt skriv, og jeg mener også, at det giver mening, hvis vi igen slår eller matcher vores transferrekord ved at købe Timo Werner:

https://www.thisisanfield.com/2018/02/w ... in-attack/

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: hvem skal ud

Indlæg af AJ » søndag, 18. feb, 2018 10:44

Hvorfor skulle vi købe Werner? Jeg tror ikke, at vi vil fjerne Firmino fra 9'eren.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 18. feb, 2018 11:02

AJ skrev:Hvorfor skulle vi købe Werner? Jeg tror ikke, at vi vil fjerne Firmino fra 9'eren.
Der er nok ikke nogle af vores 3 forreste, som skal fjernes, men vi er vel enige i, at vi godt kunne have en spiller, der matcher dem i niveau, hvis en bliver skadet eller trænger til en pause ? Timo Werner kan være "reserve" for dem alle 3, og der burde være kampe nok til at han også synes, at han får tilpas med spilletid.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 18. feb, 2018 11:59

Hvis vi antager at Firmino fortsætter sin gode form så syntes jeg heller ikke det giver mening at satse på den måde ved at få en ny angriber. Medmindre Firmino har et dybtfølt ønske om at skifte position til offensivmidtbane.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » søndag, 18. feb, 2018 12:03

AJ skrev:Hvorfor skulle vi købe Werner? Jeg tror ikke, at vi vil fjerne Firmino fra 9'eren.
Rotation + muligheden for en ny Fab Four med Firmino bag Werner + bredde nok til skader og karantæner.
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: hvem skal ud

Indlæg af sjampen » søndag, 18. feb, 2018 15:26

texy skrev: Rotation + muligheden for en ny Fab Four med Firmino bag Werner + bredde nok til skader og karantæner.
Men hvorfor skulle vi smide Firmino ned bag Werner of fjerne ham fra 9'eren. Nu må den altså snart dø. Firmino spiller aldeles fremragende hvor er er og konkurrere vel egentlig med Kane og Aguero om at komme på årets hold i PL. Han er omdrejningspunktet for vores spillestil, både offensivt og defensivt. Han er spydspidsen i vores presspil og han er katalysatoren til at Salah og Mané som yderlige angribere kan løbe dybt, hvilket navnligt Salah jo har draget nytte af. Firmino skal ingen steder fra 9'eren, hverken på kanten eller som offensiv midtbane. Bevares, jo vi kan godt rykke lidt rundt under kampene eller hvis der skal satses, men vores ideelle startopstilling er med Bobby på toppen og der er rigeligt at give sig i kast med at forbedre før vi forsøger at finde en bedre angriber for os lige nu end Roberto Firmino. Hvis han findes. Der er heldigvis ikke meget der typer på at Klopp ændrer Firminos position.

Men jo, så skal der naturligvis bredde ind oppe foran. Jeg ved der er mange herinde der er glade for Ings og Solanke. Jeg synes nu mest af alt at Ings ligner en spiller hvis primære værdi er at han er glad nok for at være i klubben til at være langt nede i hierarkiet og uden så meget spilletid. Solanke har naturligvis noget talent, men jeg synes ikke han spiller godt. Ingen af dem er tilstrækkelig dybde for et tophold. Jeg har personligt en forkærlighed for Origi, men når der var vel en grund til at han blev udlejet når han ikke kunne slå Solanke i en direkte duel. På kanten har vi én backup i Oxlade, for hverken Lallana eller Firmino er andet end rædselsfuldt forfærdelige når de spiller derude. Så er det selvfølgelig Woodburn og de andre unge. Intet ville glæde mig mere end hvis de slog igennem, men lige nu er de bare ikke gode nok. Tænk hvis vi skulle stå i det luksusproblem at Woodburn ligepludselig blev Mbappé og vi stod med Mané og et indkøb på bænken. Det kan man bare ikke regne med, og vi har ikke råd til at give spilletid til en spiller der ikke kontinuerligt er klar til at spille en rolle. Måske udlån af både Solanke og Woodburn til championship/bund PL klubber er vejen frem næste år.

Derfor er Werner vel et rigtig godt bud, bortset fra at jeg har meget svært ved at se ham komme til en klub hvor han skal være backup. Jo jo, mange kampe, mulighed for skader, formnedgange etc. så han skal nok få kampe, men at tage til en klub hvor han i den bedste opstilling er på bænken tror jeg ikke sker. Men han er vel den helt rigtige type, der kan spille alle 3 offensive pladser hos os.

Et andet bud kunne være Quincy Promes. Vi har været rygtet til ham før og nu har Saints endda været interesseret så vi kunne bare springe leddet over den her gang. Spiller den ene kant hos Spartak og den anden på det hollandske landshold, og til tider angriber begge steder. Har præsteret godt i Rusland og kommer med de kvaliteter vi søger. Nu er han så blevet 26 år og er vel klar til næste skridt og det er jo ikke fordi Spartak har væltet sig i pokaler i hans tid hos dem. Jeg ser ham mere end Werner være realistisk at hente som bredde til alle 3 offensive pladser, der er jo trods alt forskel på et CL hold fra Tyskland og en hold der sporadisk vinder lidt i Rusland. For Promes et skridt op på klubstigen, mere succes, mere løn og stadig en god mængde spilletid. Et par andre bud kunne være Zaha og Richarlinson, omend sidstnævnte nok er så ung at han ligesom Werner ikke vil nøjes med en rotationsplads. Der er også ham Bernard fra Shaktar der drev gæk med City i CL.

Der er givetvis også muligheder for en type som Giroud. Ikke spillemæssigt, men en veteran der netop er tilfreds med at være i en topklub og få spilletid som indskifter, i Cup turneringer og som rotation når vi forhåbenligt næste år kæmper med om 4 trofæer. Måske en Arjen Robben kunne være en mulighed når han tilsyneladende køres helt ud på et sidespor i Bayern til sommer, eller måske en Alejandro Gomez fra Atalanta.

Men det kan selvfølgelig være at jeg tager fejl og at vi godt kan tiltrække en spiller som Werner uden at han købes som decideret sikker starter, hvis han selvfølgelig ikke faldt totalt igennem.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 18. feb, 2018 16:41

sjampen skrev:
texy skrev: Rotation + muligheden for en ny Fab Four med Firmino bag Werner + bredde nok til skader og karantæner.
Men hvorfor skulle vi smide Firmino ned bag Werner of fjerne ham fra 9'eren. Nu må den altså snart dø. Firmino spiller aldeles fremragende hvor er er og konkurrere vel egentlig med Kane og Aguero om at komme på årets hold i PL. Han er omdrejningspunktet for vores spillestil, både offensivt og defensivt. Han er spydspidsen i vores presspil og han er katalysatoren til at Salah og Mané som yderlige angribere kan løbe dybt, hvilket navnligt Salah jo har draget nytte af. Firmino skal ingen steder fra 9'eren, hverken på kanten eller som offensiv midtbane. Bevares, jo vi kan godt rykke lidt rundt under kampene eller hvis der skal satses, men vores ideelle startopstilling er med Bobby på toppen og der er rigeligt at give sig i kast med at forbedre før vi forsøger at finde en bedre angriber for os lige nu end Roberto Firmino. Hvis han findes. Der er heldigvis ikke meget der typer på at Klopp ændrer Firminos position.

Men jo, så skal der naturligvis bredde ind oppe foran. Jeg ved der er mange herinde der er glade for Ings og Solanke. Jeg synes nu mest af alt at Ings ligner en spiller hvis primære værdi er at han er glad nok for at være i klubben til at være langt nede i hierarkiet og uden så meget spilletid. Solanke har naturligvis noget talent, men jeg synes ikke han spiller godt. Ingen af dem er tilstrækkelig dybde for et tophold. Jeg har personligt en forkærlighed for Origi, men når der var vel en grund til at han blev udlejet når han ikke kunne slå Solanke i en direkte duel. På kanten har vi én backup i Oxlade, for hverken Lallana eller Firmino er andet end rædselsfuldt forfærdelige når de spiller derude. Så er det selvfølgelig Woodburn og de andre unge. Intet ville glæde mig mere end hvis de slog igennem, men lige nu er de bare ikke gode nok. Tænk hvis vi skulle stå i det luksusproblem at Woodburn ligepludselig blev Mbappé og vi stod med Mané og et indkøb på bænken. Det kan man bare ikke regne med, og vi har ikke råd til at give spilletid til en spiller der ikke kontinuerligt er klar til at spille en rolle. Måske udlån af både Solanke og Woodburn til championship/bund PL klubber er vejen frem næste år.

Derfor er Werner vel et rigtig godt bud, bortset fra at jeg har meget svært ved at se ham komme til en klub hvor han skal være backup. Jo jo, mange kampe, mulighed for skader, formnedgange etc. så han skal nok få kampe, men at tage til en klub hvor han i den bedste opstilling er på bænken tror jeg ikke sker. Men han er vel den helt rigtige type, der kan spille alle 3 offensive pladser hos os.

Et andet bud kunne være Quincy Promes. Vi har været rygtet til ham før og nu har Saints endda været interesseret så vi kunne bare springe leddet over den her gang. Spiller den ene kant hos Spartak og den anden på det hollandske landshold, og til tider angriber begge steder. Har præsteret godt i Rusland og kommer med de kvaliteter vi søger. Nu er han så blevet 26 år og er vel klar til næste skridt og det er jo ikke fordi Spartak har væltet sig i pokaler i hans tid hos dem. Jeg ser ham mere end Werner være realistisk at hente som bredde til alle 3 offensive pladser, der er jo trods alt forskel på et CL hold fra Tyskland og en hold der sporadisk vinder lidt i Rusland. For Promes et skridt op på klubstigen, mere succes, mere løn og stadig en god mængde spilletid. Et par andre bud kunne være Zaha og Richarlinson, omend sidstnævnte nok er så ung at han ligesom Werner ikke vil nøjes med en rotationsplads. Der er også ham Bernard fra Shaktar der drev gæk med City i CL.

Der er givetvis også muligheder for en type som Giroud. Ikke spillemæssigt, men en veteran der netop er tilfreds med at være i en topklub og få spilletid som indskifter, i Cup turneringer og som rotation når vi forhåbenligt næste år kæmper med om 4 trofæer. Måske en Arjen Robben kunne være en mulighed når han tilsyneladende køres helt ud på et sidespor i Bayern til sommer, eller måske en Alejandro Gomez fra Atalanta.

Men det kan selvfølgelig være at jeg tager fejl og at vi godt kan tiltrække en spiller som Werner uden at han købes som decideret sikker starter, hvis han selvfølgelig ikke faldt totalt igennem.
Werner kunne måske lokkes til fordi han tror på at han kan erobre sig en plads oppe foran.
Men nej får han et tilbud fra et andet tophold, men med færre offensive stjerner så kan vi nok ikke være med. Men jeg tror at midtbanen er vigtigere sted at forstærke, igen medmindre Firmino VIL spille 10’er.

Origi fik måske en lejeaftale fordi der var mulighed for at sende ham afsted til en rigtig god klub og samtidig havde Sturridge set god ud i preseason så han skulle have sin sidste chance og så var pladsen træng for Origi, der omvendt kunne komme ud og samle god erfaring. Jeg havde lidt forestillet mig Origi som backup til Mané og Firmino, men det skete ikke, men han har farten til det. Kan være det sker til næste sæson.

Problemet med de der rutinerede stjerner er at de skal ofte have så frygteligt meget i løn. Og så står de i vejen for yngre spillere. Og Klopp vil gerne hente projekter ind han kan udvikle på.

Promes er vel fin nok, men hvor meget bedre er han end Kent eller Woodburn?



Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » søndag, 18. feb, 2018 17:02

Ville det være helt utænkeligt at spille med både Werner og Firmino sammen?

Tænker det taktisk ville være muligheder, plus skabe mere uforudsigelighed - ofte spiller vi samme måde hver eneste gang. Muligheden for at spille med to deciderede angribere, eller Firmino lige bag Werner ville i den grad øge de taktiske muligheder.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: hvem skal ud

Indlæg af sjampen » søndag, 18. feb, 2018 17:27

Nu er fodboldspillere jo en særlig type mennesker når det kommer til tro på egne evner og nu har Mané selvfølgelig kæmpet lidt med formen, men mon ikke godt Werner kan se at det bliver svært i LFC. Men igen, jeg kan tage fejl. Det er immervæk 15+ kampe vi bør kunne tilbyde ham fra start allerede ved brug i Cups og minimal rotation, for ikke at regne indskiftninger med. Dertil selvfølgelig muligheden for at han rent faktisk overtager en startplads.

Jeg kan som sagt rigtig godt lide Origi. En spiller der har både fart og fysik, og i perioder virkede til at have Sturridges gen for at sparke bolde i kassen på meget få chancer. Men han så ud til at være gået totalt i stå. Unge spillere har formsving, men udviklingen kom ikke rigtig hos Origi. Derfor gav det meget god mulighed med en låneaftale, men jeg synes nu også jeg læste i sommers at Klopp havde været mere imponeret af Solanke der havde overhalet Origi.

Promes er helt sikker bedre end Kent og Woodburn. Det er jo ike engang til diskussion. Woodburn har scoret 1 seniormål på klubniveau og Kent har lavet omkring 10 mål og assist i League 1 og Championship. Promes har spillet 100 kampe med 50+ mål og 25 assist for Spartak i ligakampe og 20 mål/assist i 30 kampe i Eresdivisionen. Promes er seniorspiller. Så kan vi diskutere hans succes, men hverken Woodburn, Kent eller Ojo har vel reelt præsteret noget mod de voksne. Bevares, lidt succes i Championsship har de, men når man tænker på de middelmådige danskere der kan spille med der, så er jeg ikke imponeret. Det relevante ved vores unge gutter er jo potentialet, hvis det nogensinde bliver indfriet. Og de skal selvfølgelig også have chancen. Men ligesom TAA og Gomez, først når de reelt er klar til at indgå på holdet som en rigtig spiller og ikke de her små pjok der skal puttenuttes omkring og have 2 minutter hist og her i kampe vi fører 19-0, det har jeg simpelthen ingen tiltro til medfører nogen form for succes. Det er jo derfor danske spillere ofte fejler massivt udlandet. Hvis ikke vi kan lade Woodburn indgå på lige fod med TAA og Gomez, bør han udlånes så han kan få spilletid. Ligesom Ojo, Kent, Grujic etc.

Apropro Werner og Firmino sammen, så tror jeg der er langt større chance for at vi smider Salah op ved siden af Bobby. Det har vi jo gjort et par gange når vi har spillet den her opstillinger der minder om en 4-4-2. Men jeg tror nu ikke at Klopp begynder og pille specielt meget ved vores 4-3-3. Han leger lidt med midtbanen, men lige siden Mainz har han vel været ret konsekvent med kantspillere som ligger langt fremme, til både at presse og som målscorere.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » mandag, 19. feb, 2018 06:53

Jeg synes det er synd at sælge Ings.
Vi får ikke en meget bedre mand der er tilfreds med at være 3. valg end ham.

Jeg mener hverken Solanke eller Origi er gode nok til at erstatte Firmino, så derfor synes jeg Origi skal sælges og Solanke lånes ud.
Det kunne også være omvendt, men det afhænger af hvad Klopp ser til træning. Jeg har dog ikke så megen fidus til Origi at han kan levere på samme niveau som Firmino.

Vi skal have en erstatning til Firmino på bænken og en vi kan rotere med. Som sagt mener jeg ikke vi har noget 2. valg lige nu, så vi må ud og hente en der kan presse Firmino. Kunne vi undgå at ryge tidligt ud af Liga/FA cup, så ville der være en del kampe at deles om mellem de 2.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: hvem skal ud

Indlæg af AJ » mandag, 19. feb, 2018 10:09

Jeg opdager nu, at det her er 'hvem skal ud'-tråden, så måske skulle vi diskutere Timo Werner et andet sted.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 19. feb, 2018 10:40

AJ skrev:Jeg opdager nu, at det her er 'hvem skal ud'-tråden, så måske skulle vi diskutere Timo Werner et andet sted.
Hehe god pointe. Men til vores forsvar tror jeg diskussionen udsprang af om man skulle sælge Ings/Origi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar