hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 24. jul, 2018 10:19

MP skrev:
Fowler89 skrev:
TG12 skrev:
AJJ skrev:Hvis Edwards kan få 27 mio. pund for Origi og 20 for Ings, så skal der sgu rejses en statue af ham ved siden af Shankly.

Men ok 15 for Ibe og 12 for Ward...
Hvis vi får de priser for Ings og Origi - så sætter det i den grad prisen på Sharken (Shaqiri) i perspektiv - for dælen en go handel.
Det er jo fordi han havde en frikøbsklausul i hans kontrakt
Men stadig ganske forståeligt at Klopp kaldte handlen en “No-brainer”


Sent from my iPhone using Tapatalk
Man kan vel ikke helt afvise at Klopp købte Shaqiri bare for at prøve at købe en spiller uden at skulle ud i langtrukne forhandlinger med den sælgene klub :shock: .

ej, det ligner et super fornuftigt køb, og ja Shaqiri var billig, men det må jo også have medført mange mulige købere og så er det jo flot at vi undgik en (løn-signon fee)budkrig.

Iøvrigt...
Dejligt nok at der ikke er andre midtbanespillere end Grujic nævnt, det tyder vel på at kernen(minus Can) på sidste sæsons midtbane bliver og kæmper med de to nye om pladserne, det giver lidt tiltrængt kontinuitet. Selvfølgelig vil de forreste 3 også være de samme og de to midtsoppere plus backs(Clyne er dog tættere på TAA's niveau nu end for 5 måneder siden og det er kun dejligt).

Jeg håber også på ny kontrakt og et PL lån til Grujic, gerne i to sæsoner.

men vi er også villige til at spille lidt hardball med flere af spillerne, i hvertfald så længe der er god tid til at vinduet lukker....

Ings ville Klopp næppe være super ked af at "brænde inde med".

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » tirsdag, 24. jul, 2018 11:05

Listen er jo ret så spekulativ. Han har set på truppen og puttet nogle tal på, for jeg kan da ikke i vildeste fantasi forestille mig, at det er fra pålidelige kilder. Ellers er der vel heller ikke meget at forhandle om.

Når det så er sagt, så spekuleres der i, at vi både skal af med Ings og Origi. Forståeligt nok, for den ene er gået i stå (Origi) og den anden vil have spilletid (og er heller ikke god nok), men hvad står vi så tilbage med? Solanke og kronisk skadede Sturridge? Det udgør altså et problem. Jeg har faktisk lidt svært at forstå, hvorfor den position ikke er blevet prioriteret allerede, men det kan selvfølgelig hænge sammen med en økonomisk betragtning. Og her tænker jeg ikke på Fekir, men den mere rene angriber.
Nuvel, nu har jeg "skreget" op om en ren 6er i mange år og en dynamisk 8er, og dem har vi fået, så stiller mig tilbage og venter tålmodigt:-)
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: hvem skal ud

Indlæg af MP » tirsdag, 24. jul, 2018 11:35

Hvis Firmino bliver skadet er Sturridge nok 2. valg. Såfremt han også er skadet (rimelig sandsynligt) tror jeg Salah bliver smidt på toppen og så med Shaqiri på kanten. Tror dermed kun at Solanke er 4 valg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 24. jul, 2018 13:05

Mané kan jo også spille angriber. Men det er derfor jeg mener at Fekir ville være en klassesigning. Han ville kunne få udgangspunkt på den offensive midt, men ville kunne vikariere på begge fløje og for Firmino. Som angriber minder Fekir utroligt meget om Firmino, så skulle han blive skadet, ville Fekir kunne tage over uden at vi skal ændre spillemåde eller formation.

Og så kommer Brewster jo også tilbage omkring jul.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 24. jul, 2018 14:12

MP skrev:Hvis Firmino bliver skadet er Sturridge nok 2. valg. Såfremt han også er skadet (rimelig sandsynligt) tror jeg Salah bliver smidt på toppen og så med Shaqiri på kanten. Tror dermed kun at Solanke er 4 valg


Sent from my iPhone using Tapatalk
det er bestemt en mulighed. Det kommer også an på hvad programmet byder på i den periode og hvor lang Salahs imaginere skade er og hvor vigtig kampen er. Klopp vil gerne give Solanke spilletid, så i cup kampe og de lidt nemmere hjemmekampe tror jeg da at Solanke vil få chancen skulle både Bobby og Sturridge være ude med skade. Men står vi med en CL semifinale på hånden, så tror jeg da også at Solanke havner på bænken og Klopp satser på Shaqiri.

Jeg tror det bliver en vurdering baseret på den enkelte kamp.

Det kan jo også være at Shaqiri eller Solanke ændrer niveau i mellemtiden. Shaqiri kunne blomstre op pga. de nye bedre holdkammerater og Solanke har noget uforløst potentiale og jeg syntes at han så god ud i sine sidste optrædender sidste sæson.

Jeg er helt enig i at både Mané og Salah vil være fine centrale angribere, men problemet er bare at vi kun har Shaqiri der kan overtage på kanten. Så det er slet ikke gratis at fjerne Salah fra den højrefløj.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » tirsdag, 24. jul, 2018 15:07

Jesper skrev:Listen er jo ret så spekulativ. Han har set på truppen og puttet nogle tal på, for jeg kan da ikke i vildeste fantasi forestille mig, at det er fra pålidelige kilder. Ellers er der vel heller ikke meget at forhandle om.

Når det så er sagt, så spekuleres der i, at vi både skal af med Ings og Origi. Forståeligt nok, for den ene er gået i stå (Origi) og den anden vil have spilletid (og er heller ikke god nok), men hvad står vi så tilbage med? Solanke og kronisk skadede Sturridge? Det udgør altså et problem. Jeg har faktisk lidt svært at forstå, hvorfor den position ikke er blevet prioriteret allerede, men det kan selvfølgelig hænge sammen med en økonomisk betragtning. Og her tænker jeg ikke på Fekir, men den mere rene angriber.
Nuvel, nu har jeg "skreget" op om en ren 6er i mange år og en dynamisk 8er, og dem har vi fået, så stiller mig tilbage og venter tålmodigt:-)
Der ervist en udbredt forståelse af, at James Pearce nærmest er klubbens talerør udadtil, så jeg tror ikke, at han blot slynger tal ud.
Klopp har siden sin ankomst understreget, at klubben rådede over meget talentfulde spillere, som alle ville få en chance overfor ham, og at der skulle særdeles dygtige spillere til at forstærke os, og at det ofte ville være svært at kunne finde disse spillere i markedet. Jeg er derfor ikke i tvivl om, at Klopp virkelig værdsætter de nævnte spilleres kvaliteter og det sammenholdt med markedespriserne gør, at vi givetvis skal ligge i dette prisniveau for vores spillere lige udenfor de allerbedste.
Regner man det nøjere efter giver det jo 104 mio., og dertil skal lægges 12 for Ward og x-antal mille for Mignolet, så vi lander nok nærmere på de 130.
Klopp har indtil nu brugt 30 mille netto i hvert af sine 6 transfervinduer, hvis man dividerer ud, og kan vi sælge disse spillere for lad os sige 120 mille, så ender det med et nettoforbrug på 10 mio. £ pr. transfervindue, hvis jeg ellers kan min hovedregning.
Det er da ikke mindre end et fantastisk stykke arbejde Klopp og alle implicerede personer vedr. transfers har udført, når man ser på vores nuværende trup og den, Klopp overtog.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » tirsdag, 24. jul, 2018 15:48

AJJ skrev:Hvis Edwards kan få 27 mio. pund for Origi og 20 for Ings, så skal der sgu rejses en statue af ham ved siden af Shankly.

Men ok 15 for Ibe og 12 for Ward...
Vi må se, om han kan fortsætte listen af flotte salg:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-12972292

Oomph242
Indlæg: 5698
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 24. jul, 2018 15:51

Niels K skrev:
Jesper skrev:Listen er jo ret så spekulativ. Han har set på truppen og puttet nogle tal på, for jeg kan da ikke i vildeste fantasi forestille mig, at det er fra pålidelige kilder. Ellers er der vel heller ikke meget at forhandle om.

Når det så er sagt, så spekuleres der i, at vi både skal af med Ings og Origi. Forståeligt nok, for den ene er gået i stå (Origi) og den anden vil have spilletid (og er heller ikke god nok), men hvad står vi så tilbage med? Solanke og kronisk skadede Sturridge? Det udgør altså et problem. Jeg har faktisk lidt svært at forstå, hvorfor den position ikke er blevet prioriteret allerede, men det kan selvfølgelig hænge sammen med en økonomisk betragtning. Og her tænker jeg ikke på Fekir, men den mere rene angriber.
Nuvel, nu har jeg "skreget" op om en ren 6er i mange år og en dynamisk 8er, og dem har vi fået, så stiller mig tilbage og venter tålmodigt:-)
Der ervist en udbredt forståelse af, at James Pearce nærmest er klubbens talerør udadtil, så jeg tror ikke, at han blot slynger tal ud.
Klopp har siden sin ankomst understreget, at klubben rådede over meget talentfulde spillere, som alle ville få en chance overfor ham, og at der skulle særdeles dygtige spillere til at forstærke os, og at det ofte ville være svært at kunne finde disse spillere i markedet. Jeg er derfor ikke i tvivl om, at Klopp virkelig værdsætter de nævnte spilleres kvaliteter og det sammenholdt med markedespriserne gør, at vi givetvis skal ligge i dette prisniveau for vores spillere lige udenfor de allerbedste.
Regner man det nøjere efter giver det jo 104 mio., og dertil skal lægges 12 for Ward og x-antal mille for Mignolet, så vi lander nok nærmere på de 130.
Klopp har indtil nu brugt 30 mille netto i hvert af sine 6 transfervinduer, hvis man dividerer ud, og kan vi sælge disse spillere for lad os sige 120 mille, så ender det med et nettoforbrug på 10 mio. £ pr. transfervindue, hvis jeg ellers kan min hovedregning.
Det er da ikke mindre end et fantastisk stykke arbejde Klopp og alle implicerede personer vedr. transfers har udført, når man ser på vores nuværende trup og den, Klopp overtog.

Jeg tænker mere hvem køberne er til de priser. Sturridge har vi nærmest haft tilsalg flere år uden at nogen er bidt på. Origi kunne ikke spille sig på holdet hos et tysk bundhold og Ings har været skadet i flere år. Jeg tror ikke bejlerne er mange.

Hvis vi alt i alt kan få halvdelen af de £130m så tror jeg vi kan være tilfredse.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 24. jul, 2018 16:24

Oomph242 skrev:Jeg tænker mere hvem køberne er til de priser. Sturridge har vi nærmest haft tilsalg flere år uden at nogen er bidt på. Origi kunne ikke spille sig på holdet hos et tysk bundhold og Ings har været skadet i flere år. Jeg tror ikke bejlerne er mange.

Hvis vi alt i alt kan få halvdelen af de £130m så tror jeg vi kan være tilfredse.
Ings har en del bejlere i Premier League, forståeligt nok, heriblandt Leicester, Southampton og Newcastle. Mon ikke også Burnley og alle oprykkerne har interesse.

Valencia skulle være meget interesserede i Origi.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » tirsdag, 24. jul, 2018 16:41

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:
Jesper skrev:Listen er jo ret så spekulativ. Han har set på truppen og puttet nogle tal på, for jeg kan da ikke i vildeste fantasi forestille mig, at det er fra pålidelige kilder. Ellers er der vel heller ikke meget at forhandle om.

Når det så er sagt, så spekuleres der i, at vi både skal af med Ings og Origi. Forståeligt nok, for den ene er gået i stå (Origi) og den anden vil have spilletid (og er heller ikke god nok), men hvad står vi så tilbage med? Solanke og kronisk skadede Sturridge? Det udgør altså et problem. Jeg har faktisk lidt svært at forstå, hvorfor den position ikke er blevet prioriteret allerede, men det kan selvfølgelig hænge sammen med en økonomisk betragtning. Og her tænker jeg ikke på Fekir, men den mere rene angriber.
Nuvel, nu har jeg "skreget" op om en ren 6er i mange år og en dynamisk 8er, og dem har vi fået, så stiller mig tilbage og venter tålmodigt:-)
Der ervist en udbredt forståelse af, at James Pearce nærmest er klubbens talerør udadtil, så jeg tror ikke, at han blot slynger tal ud.
Klopp har siden sin ankomst understreget, at klubben rådede over meget talentfulde spillere, som alle ville få en chance overfor ham, og at der skulle særdeles dygtige spillere til at forstærke os, og at det ofte ville være svært at kunne finde disse spillere i markedet. Jeg er derfor ikke i tvivl om, at Klopp virkelig værdsætter de nævnte spilleres kvaliteter og det sammenholdt med markedespriserne gør, at vi givetvis skal ligge i dette prisniveau for vores spillere lige udenfor de allerbedste.
Regner man det nøjere efter giver det jo 104 mio., og dertil skal lægges 12 for Ward og x-antal mille for Mignolet, så vi lander nok nærmere på de 130.
Klopp har indtil nu brugt 30 mille netto i hvert af sine 6 transfervinduer, hvis man dividerer ud, og kan vi sælge disse spillere for lad os sige 120 mille, så ender det med et nettoforbrug på 10 mio. £ pr. transfervindue, hvis jeg ellers kan min hovedregning.
Det er da ikke mindre end et fantastisk stykke arbejde Klopp og alle implicerede personer vedr. transfers har udført, når man ser på vores nuværende trup og den, Klopp overtog.

Jeg tænker mere hvem køberne er til de priser. Sturridge har vi nærmest haft tilsalg flere år uden at nogen er bidt på. Origi kunne ikke spille sig på holdet hos et tysk bundhold og Ings har været skadet i flere år. Jeg tror ikke bejlerne er mange.

Hvis vi alt i alt kan få halvdelen af de £130m så tror jeg vi kan være tilfredse.
Udover top 6 klubberne, West Ham og Wolves er der vel ingen PL-klubber, der for alvor har brugt penge, og så er der Championsship-klubberne og alle mulige andre klubber derude. Sturridge er jo ikke nævnt som et salgsemne på Pearce's liste, og han ser ud til at skulle spille for os denne sæson. Hans løn er også ekstra ordinær høj ift de øvrige spillere til salg, og det vil afholde langt de fleste klubber fra et køb, selvom han var gratis - særligt når du medregner hans skadeshistorik.

Skulle vi få halvdelen af de 130 mille, så har Klopp stadig forvandlet vores trup for et meget beskedent beløb:

Mignolet - Alisson
Bogdan - Karius
Fulton - Mignolet

Flanno - Trent
Moreno - Robertson
Skrtel - VvD
Lovren - Lovren
Sakho - Klavan
Touré - Matip
Enrique - Moreno
Gomez - Gomez

Can - Keita
Hendo - Hendo
Lucas - Fabinho
Milner - Milner
Allen - Gini
Rossiter - Oxlade
Coutinho - Mané
Lallana - Lallana
Ibe - Shaqiri

Firmino - Firmino
Benteke - Salah
Sturridge - Sturridge
Ings - Ings
Origi - Origi

Ift. den nævnte til-salg-liste, så kan man sætte Brewster og Solanke ind for Origi og Ings, og Grabara kan sættes ind i stedet for Mignolet. Alle øvrige spillere til salg figurerer ikke på ovennævnte liste.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 29. jul, 2018 22:12

Chirivella, Markovic, Ings og Woodburn ser ud til at være tæt på salg/udlejning:

http://www.punditarena.com/football/sokeefe/liverpool/

Origi og Migs next...

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 29. jul, 2018 22:18

Niels K skrev:Chirivella, Markovic, Ings og Woodburn ser ud til at være tæt på salg/udlejning:

http://www.punditarena.com/football/sokeefe/liverpool/

Origi og Migs next...
Ud med den alle og ind med en af de helt store.

Smid 700 mio og en der kan udfordre start 11. Enten offensiv midt eller angriber

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 29. jul, 2018 22:22

Niels K skrev:Chirivella, Markovic, Ings og Woodburn ser ud til at være tæt på salg/udlejning:

http://www.punditarena.com/football/sokeefe/liverpool/

Origi og Migs next...
Jeg er begyndt at tvivle på om ikke Migs tager et eller et halvt år mere. Hvis nu Karius er så langt nede i kulkælderen at det hele bare er noget møj og der samtidig ikke har åbnet sig de muligheder som Migs havde håber på(Napoli ?). Så tænker jeg at han ikke har mere travlt end som så.
Tror stadig det mest sandsynlige er at Migs smutter, men er gået fra at være 95% sikker til 70%.

Origi smutter nok og så satser vi på Sturridge og Solanke og senere Brewster.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mads T. » søndag, 29. jul, 2018 22:29

Besiktas skulle være tæt på Mignolet. Er sikker på, at han ikke vil være backup igen i næste sæson.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af Bojangles » søndag, 29. jul, 2018 23:21

Ja, vi kan jo faktisk ende med at gå fra 3 ganske gode og meget lige keepere, til at have en super keeper (forhåbentligt) og så nærmest ingen backup. Gad vide om de har nogen planer for, hvad de vil gøre, hvis der kommer gode tilbud på både Migs og Karius? For enhver keeper ved jo, at han vil blive hentet ind som reserve.

Besvar