hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » mandag, 20. aug, 2018 15:44

@Sjampen

Jeg er ikke uenig, men det var blot med tanke på at nu har vi prøvet ham og vurderet at vi skal tjene maksimalt på ham.

Selve modellen er meget forskellig for som du skriver så får de fleste unge i Liverpool faktisk chancen modsat Chelsea.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 20. aug, 2018 16:06

ilusio skrev:Eller også gør vi som Chelsea (omend i meget mindre målestock) hvor vi henter 10 unge spillere, lejer dem alle ud og enten får vi en billig god spiller tilbage der kan hoppe ind på førsteholdet, eller også kan vi sælge dem med en god fortjeneste. Dette frigiver (også ift. FFP) midler til at købe de "rigtige" stjerner.
tjoo, det er bestemt en mulighed.

Det ved vi jo et eller andet sted at vi gør. Henter talenter udefra for at supplere akademiets talenter og bruger udlejning som et led i udviklingen af disse talenter. Udviklingen sker fordi vi gerne vil forsyne 1. holdet med nye spillere, men lykkedes det ikke så er fortjeneste altid rart. Jordon Ibe har i den grad tjent sig selv ind og hjulpet med at betale akademiets regninger i et par år.

Det er vel heller ikke noget Chelsea har opfundet, men de har været meget aggressive i jagten på de unge spillere og har brugt mange penge på at få fat i dem og derfor har de fået samlet en større gruppe end vi ellers har set. Chelsea har også gjort det mere almindeligt at leje ud af UK. Men jeg kan da huske i 00'erne hvor de engelske klubber stod i kø for at plyndre Barcelonas ungdoms hold i håbet om at snuppe den næste Fabregas(Pacheco er i øvrigt stadig kun 27 :shock: ).

Det handler vel om hvor kyniske man vurderer LFC folkene til at være. Deres handle måde er nok den samme uanset om de tror på knægten eller kynisk regner med større profit ved at forlænger og leje ham ud igen.
Enten lejer de ham ud som et del af hans uddannelse som LFC spiller og hvis han så ikke bliver god nok så sælger vi ham, om muligt med en stor profit og ærgrer os over at han desværre kun næsten blev god nok.
Hvis vi derimod er super kyniske og kun lejer ham ud for at sælge senere (til større profit antageligvis), men han så fører Berlin til en pokal titel og en 3. plads i ligaen, så giver vi ham nok chancen på førsteholdet og påstår at det hele tiden var planen og talentet var åbenlyst for os fra start.

Så vi får nok aldrig rigtig et svar.

Uanset hvad så syntes jeg at det bedste havde været en forlænget kontrakt og så retur til Cardiff(PL erfaring på et hold som han allerede var spillet nogenlunde ind på), men det nåede vi ikke inden vinduet lukkede og så er dette imø det næstbedste valg. God vind til Grujic, jeg håber han lærer en masse og kommer hjem om et års tid og er klar til at erobre verden med LFC!
(selvom jeg godt ved at der er risiko for at det ikke er sådan det går).

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: hvem skal ud

Indlæg af YNWA! » mandag, 20. aug, 2018 16:55

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 20. aug, 2018 17:12

Så Mignolet bliver, eller hvad? Besynderlig udvikling.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 20. aug, 2018 17:21

Sælg dem begge ; )

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » mandag, 20. aug, 2018 17:26

YNWA! skrev:

Udlejning på udlejning. Sælg nu bare de spillere som ikke er gode nok.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 20. aug, 2018 17:33

Oomph242 skrev:
YNWA! skrev:

Udlejning på udlejning. Sælg nu bare de spillere som ikke er gode nok.
Tjoo. Som udgangspunkt er det rigtigt nok. Problemet er vel bare at der ikke kommer ret gode bud ind på Karius. Men leje med købsoption giver Besiktas mulighed for at byde højere da de får lov at afprøve spilleren inden de betaler.

Jeg håber i øvrigt at Karius husker at få sin løn udbetalt i Euro.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 20. aug, 2018 17:35

Tom_Jorsal skrev:Så Mignolet bliver, eller hvad? Besynderlig udvikling.
Ser sådan ud. Giver god mening at de to yngre keepere var nemmere at sælge.

Migs er måske også en bedre 2. Keeper. Han jublede mere end nogen anden fra bænken i sidste sæson


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: hvem skal ud

Indlæg af YNWA! » mandag, 20. aug, 2018 17:56

Filos of Isk skrev:
Tom_Jorsal skrev:Så Mignolet bliver, eller hvad? Besynderlig udvikling.
Ser sådan ud. Giver god mening at de to yngre keepere var nemmere at sælge.

Migs er måske også en bedre 2. Keeper. Han jublede mere end nogen anden fra bænken i sidste sæson


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ifølge David Maddock så er der kun en af Karius eller Mignolet der får lov til at skifte. Så Mignolet bliver andetvalg.

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: hvem skal ud

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 20. aug, 2018 20:22

YNWA! skrev:
Filos of Isk skrev:
Tom_Jorsal skrev:Så Mignolet bliver, eller hvad? Besynderlig udvikling.
Ser sådan ud. Giver god mening at de to yngre keepere var nemmere at sælge.

Migs er måske også en bedre 2. Keeper. Han jublede mere end nogen anden fra bænken i sidste sæson


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ifølge David Maddock så er der kun en af Karius eller Mignolet der får lov til at skifte. Så Mignolet bliver andetvalg.

Giver fin mening. Ihf ville det være det glade vanvid hvis man lod TRE keepere rejse og kun hentede én ind. Så kan man jo altid diskutere, om det skulle være Karius elelr Migs, der røg, men det afhang vel også af hvad der var af tilbud. Konkrete tilbud, vel at mærke. Jeg vil personligt være mere tryg med Migs som 2. valg end Karius, som sagerne står. Med Migs ved man hvad man får, mens det svæver fuldkommen i det uvisse, hvordan Karius vil kunne præstere.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 20. aug, 2018 22:02

Ja, sjovt nok har jeg det nok også bedre med Migs som 2. keeper, selvom jeg hellere så Karius som første keeper(imellem ham og Migs). Erfarring tæller meget som 2. Keeper og så virker Migs som en spiller der håndterer bænken godt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 21. aug, 2018 09:11

Filos of Isk skrev:Ja, sjovt nok har jeg det nok også bedre med Migs som 2. keeper, selvom jeg hellere så Karius som første keeper(imellem ham og Migs). Erfarring tæller meget som 2. Keeper og så virker Migs som en spiller der håndterer bænken godt
Syntes også at Migs generelt har været bedre til at spille gode kampe direkte efter en pause, hvorimod Karius mere lige skal have et par kampe til at spille sig varm på.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » tirsdag, 21. aug, 2018 10:00

Lidt mere om den evt. lejeaftale med Besiktas:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... joepe-ham/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 22. aug, 2018 11:04

Niels K skrev:Lidt mere om den evt. lejeaftale med Besiktas:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/8 ... joepe-ham/
Klopp mener også at Mignolets betydelige Premier League-erfaring og profesjonelle holdninger gjør belgieren til en bedre kandidat som reservekeeper for Alisson Becker enn Karius.
Det lyder jo meget fornuftigt. Eneste problem er at Mignolet gerne ville væk og det lød til at den var rimelig sikker, jeg håber(og tror) at Klopp har haft en god snak med Mignolet om denne udvikling.

Besiktas er forpligtiget til at købe Karius(hvis nogle præstations kriterier bliver mødt), men han er vel ikke forpligtet til at sige ja til deres tilbud, det må vi gå ud fra at vi er. :dontknow: . Så han kunne vende tilbage eller blive solgt til tredjepart længere nede af vejen...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 22. aug, 2018 11:14

Randall
Markovic
og måske Origi og/eller Ojo
er vel de næste der står for skud. Et godt tilbud fra Valencia eller lign. på Origi er der vel stadig et spinkelt håb om.

Ojo tænker jeg godt vi kan beholde i truppen og så evt. sælge ham til en anden engelsk klub i januar eller juli 2019. Eller leje til udlandet.

Jeg kan egentlig godt lide Origi, men har efterhånden svært ved at se ham passe rigtigt ind på holdet, men han er jo ung nok til at han pludselig kan komme stormende. Så vi skal sælge men ikke for enhver pris.

Det er nok ikke 100 millioner pund der ligger og venter, men det er mere for at trimme truppen og kun have spillere der gerne vil være der og som Klopp gerne vil arbejde videre med.

Besvar