hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: hvem skal ud

Indlæg af Kelly » torsdag, 13. jul, 2023 20:42

Emmy skrev:
torsdag, 13. jul, 2023 20:28
Enhver form for whataboutisme omkring den afskyelige sportswashing der foregår i sandkasse ligaen, lukker jeg totalt ned for. Det er woke tågesnak.
Hvis de spillere der tager imod sådan en kontrakt brugte ALLE deres lønkroner på at forbedre forholdene i Saudi Arabien og gå direkte imod saudierne, så ville jeg kunne acceptere det. Eller alternativt i deres eget fattige hjemland. Men de høster bare milliarder og er pisse ligeglade.
Jeg forestiller mig ikke vi som klub åbentlyst kan gå ud og nægte at sælge til Saudi Arabiske klubber. Og med amerikanske ejere kommer det helt sikkert ikke til at ske under alle omstændigheder.
Helt enig om mega fedt Messi sagde nej
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: hvem skal ud

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 13. jul, 2023 21:05

Kelly skrev:
torsdag, 13. jul, 2023 20:42
Emmy skrev:
torsdag, 13. jul, 2023 20:28
Enhver form for whataboutisme omkring den afskyelige sportswashing der foregår i sandkasse ligaen, lukker jeg totalt ned for. Det er woke tågesnak.
Hvis de spillere der tager imod sådan en kontrakt brugte ALLE deres lønkroner på at forbedre forholdene i Saudi Arabien og gå direkte imod saudierne, så ville jeg kunne acceptere det. Eller alternativt i deres eget fattige hjemland. Men de høster bare milliarder og er pisse ligeglade.
Jeg forestiller mig ikke vi som klub åbentlyst kan gå ud og nægte at sælge til Saudi Arabiske klubber. Og med amerikanske ejere kommer det helt sikkert ikke til at ske under alle omstændigheder.
Helt enig om mega fedt Messi sagde nej
Han er ambassadør for Saudi Arabien

https://www.forbes.com/sites/tomsanders ... mbassador/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af Thommo » torsdag, 13. jul, 2023 21:17

messi er den værste af de værste blandt mændene, nadia nadim er dobbelt moralens mester blandt kvinderne. Sådan er det vel mere eller mindre bare, det er der vel ikke to meninger om.
Verden er smask fuld af hyklere....

sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: hvem skal ud

Indlæg af sjampen » torsdag, 13. jul, 2023 21:37

Fowler89 skrev:
torsdag, 13. jul, 2023 20:20


De spillere, som de smider milliarder efter er religiøse kristne mennesker, som feks Firmino.
Og kristne i Saudi Arabian anses som undermennesker ligesom kvinder, og er ofte udsat for deciderede overgreb af staten.

Ikke den mest troværdige kilde, men nu er et Liverpoolforum næppe heller et sted hvor vi skal gå i dybden med den slags: https://en.wikipedia.org/wiki/Christian ... udi_Arabia
Christians in Saudi Arabia are reported to face widespread discrimination, including both foreign-born Christians and native Christians.
International Christian Concern (ICC) protested what it reported as the 2001 detention of 11 Christians in Saudi Arabia, for practicing their religion in their homes.[8] In June 2004, at least 46 Christians were arrested in what the ICC described as a "pogrom-like" action by Saudi police. The arrests took place shortly after the media reported that a Quran had been desecrated in the Guantanamo Bay detention camp.
A pogrom is a violent riot incited with the aim of massacring or expelling an ethnic or religious group, particularly Jews.
Firmino vil sikkert blive behandlet ganske fint dernede, men det ændrer ikke på fakta. At Bobby har truffet den beslutning må han selv rode med. I mine øjne er han nu persona non grata i Liverpool FC. Ligesom Gerrard og Fowler.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: hvem skal ud

Indlæg af Fowler89 » fredag, 14. jul, 2023 14:37

sjampen skrev:
torsdag, 13. jul, 2023 21:37
Fowler89 skrev:
torsdag, 13. jul, 2023 20:20


De spillere, som de smider milliarder efter er religiøse kristne mennesker, som feks Firmino.
Og kristne i Saudi Arabian anses som undermennesker ligesom kvinder, og er ofte udsat for deciderede overgreb af staten.

Ikke den mest troværdige kilde, men nu er et Liverpoolforum næppe heller et sted hvor vi skal gå i dybden med den slags: https://en.wikipedia.org/wiki/Christian ... udi_Arabia
Christians in Saudi Arabia are reported to face widespread discrimination, including both foreign-born Christians and native Christians.
International Christian Concern (ICC) protested what it reported as the 2001 detention of 11 Christians in Saudi Arabia, for practicing their religion in their homes.[8] In June 2004, at least 46 Christians were arrested in what the ICC described as a "pogrom-like" action by Saudi police. The arrests took place shortly after the media reported that a Quran had been desecrated in the Guantanamo Bay detention camp.
A pogrom is a violent riot incited with the aim of massacring or expelling an ethnic or religious group, particularly Jews.
Firmino vil sikkert blive behandlet ganske fint dernede, men det ændrer ikke på fakta. At Bobby har truffet den beslutning må han selv rode med. I mine øjne er han nu persona non grata i Liverpool FC. Ligesom Gerrard og Fowler.
https://www.theguardian.com/world/2022/ ... tmas-taboo

Til gengæld er der også sådan noget her.

Jeg ved det sgu ikke, det er ikke fordi jeg står og forsvarer Saudi Arabien eller Qatar for den sags skyld, men jeg synes de bliver dæmoniseret alt for hårdt her på forum. Jeg er dog imod den autoritære tilgang, at alle ligesom er nødt til at sige fra og boykotte dem, jeg har en liberal tilgang og folk kan skifte klub som det passer dem. Folk kan i princippet være fucking ligeglad med, hvad der foregår dernede, og man bør ikke bebrejde dem fordi de har en anden holdning end en selv.

sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: hvem skal ud

Indlæg af sjampen » fredag, 14. jul, 2023 15:11

Fowler89 skrev:
fredag, 14. jul, 2023 14:37


https://www.theguardian.com/world/2022/ ... tmas-taboo

Til gengæld er der også sådan noget her.

Jeg ved det sgu ikke, det er ikke fordi jeg står og forsvarer Saudi Arabien eller Qatar for den sags skyld, men jeg synes de bliver dæmoniseret alt for hårdt her på forum. Jeg er dog imod den autoritære tilgang, at alle ligesom er nødt til at sige fra og boykotte dem, jeg har en liberal tilgang og folk kan skifte klub som det passer dem. Folk kan i princippet være fucking ligeglad med, hvad der foregår dernede, og man bør ikke bebrejde dem fordi de har en anden holdning end en selv.
Jeg går hverken op i deres sportswahsing eller andet pladder, når det kun er for det positive image. Man kan ikke måde tillade juletræer også samtidig dømme homoseksuelle til døden. Det er jo ligeså dobbeltmoralsk som når Henderson for et år siden tweeter med et regnbueanførerbind om at alle er velkomne i fodbold og nu tager til et land hvor det bogstaveligtalt er ulovligt.

Jeg er som sådan enig i, at det er bedre at være åben. Problemet er, at det ikke er en liberal tilgang. Tværtimod. Menneskerettigheder har jo netop kun effekt såfremt den er universel. Det er nemt at gå ind for at alle skal have en fair rettergang når det er ens egen pårørende. Det er lidt sværere når der er tale om Amagermanden, Ubåds Madsen og Lundin.

Jeg kunne som sådan være ligeglad. Jeg er hverken religiøst, homoseksuel eller noget andet som ville få mig i problemer i Saudi Arabian, altså bortset fra at min blegfede krop ville blænde de lokale.

Jeg skuffet over at en spiller som Messi vælger at tage til MLS for pengene. Det have været mere romantisk med en retur til ellers klamme Barca og endda beundringsværdigt hvis han tog en tjans for Newells Old Boys. Men selvom USA har problemer, så fair nok. Det skader lidt mit syn på Messi. Jeg synes, ligesom jeg gjorde med Gerrard, at han skulle være blevet i hans klub, uanset at jeg anser Barca som en lorteklub.

At tage til Saudi Arabien og nyde godt af hvad der foregår, kan jeg ikke godkende. Det er for mig dybt skammeligt og i strid med Liverpools værdier, at vi tager på træningslejre dernede. Jeg finder det også dybt latterligt, at vi har nosser nok til at gøre vores logo på den officielle twitterprofil regnbuefarvet i pridemåneden, men vi tør sq ikke på visse af de andre. Altså dem hvor det rent faktisk kan gøre en forskel.

Og jeg kan sagtens afsløre at sælger FSG, som jeg velkendt ikke er den store fan af, til en diktaturstat, en russisk rigmand som er rig fordi han er Putins marionet eller for den sags skyld en dansker eller englænder med tilsvarende sorte sjæle, så stopper mit forhold til Liverpool FC. At der er Newcastlefans og potentiel Man U fans som bare acceptere at deres ellers stolte traditionsklubber bliver overtaget er over min fatteevne.

Det værste ved FSG er trods alt, at de ind til benet er her for pengenes skyld og intet andet. Det er til at leve med, omend det da ville være fremragende hvis vores ejer brændte for klubben og dens historie og værdier på samme måde som fans gør. Fodboldklubber kan være ejet af hvem de vil, men fodbolden vil altid tilhøre fans og ikke sportswashingstater, korrupte føderationer og lyssky rigmænd som forsøger at overtage den.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: hvem skal ud

Indlæg af pingel » fredag, 14. jul, 2023 15:15

@sjampen: Det jeg ville sige👍

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » fredag, 14. jul, 2023 15:25

pingel skrev:@sjampen: Det jeg ville sigeBillede
#Metoo
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af Thommo » fredag, 14. jul, 2023 15:42

Ikke blande politik og bold, mig i røven, når man ser på denne tråd ;)
Man skal jo lige huske, at der er et "saying" ting tager tid, Op til 1983 gav DK sindsyge det hvide snit!!!!!!!!! i England tvangsmedicinerede man bøsser indtil engang i 60´erne mener jeg, og blev gjort lovligt at være bøsse FØRST i 1967. Alan Turing(en af verdens største helte i min bog) der knækkede Enigma maskinen(med hjælp fra et lille team) og forkortede 2. verdenskrig med et par år anslår man, tog livet af sig selv pga forfølgelsen, PÅ TRODS af at han sparede jeg ved ikke hvor mange millioner liv, dette skete for kun 70 år siden.
Hvem ved måske saudi om 40 år er fulgt lidt med. Ikke alt foregår i samme tempo, overalt i verden ganske åbenlyst.

Krænkelseskulturen kom jo altså også først til Danmark for en 3-4 år siden, jeg er dog ikke smittet endnu i så stor stil.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: hvem skal ud

Indlæg af Cynwal » fredag, 14. jul, 2023 18:34

Det er i hvert fald ikke liberale holdninger som præger Saudierne, når de har taget magten et sted. Læs for eksempel hvad der sker med golf, efter der har overtaget PGA:
https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... ft/9862718
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » fredag, 14. jul, 2023 19:17

Cynwal skrev:
fredag, 14. jul, 2023 18:34
Det er i hvert fald ikke liberale holdninger som præger Saudierne, når de har taget magten et sted. Læs for eksempel hvad der sker med golf, efter der har overtaget PGA:
https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... ft/9862718
Jeg holder med McIlroy. Han holder sig godt nok ikke tilbage med kritikken. Han får pluspoint herfra for at tale uden filter.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » fredag, 14. jul, 2023 19:35

Golfspillerne tvinges til at skrive under på en erklæring med denne ordlyd:

Hver part er indforstået med og aftaler, at den ikke på noget tidspunkt, direkte eller indirekte, vil fremsætte, offentliggøre eller kommunikere til nogen person eller enhed eller i noget offentligt forum nogen ærekrænkende eller nedsættende bemærkninger, kommentarer eller udtalelser vedrørende den anden part, deres tilknyttede selskaber og ultimative reelle ejere eller deres respektive virksomheder, direktører, ansatte, embedsmænd, aktionærer, medlemmer eller rådgivere.’

Mon ikke det samme er gældende for fodboldspillerne?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » fredag, 14. jul, 2023 20:16

Emmy skrev:
fredag, 14. jul, 2023 19:35
Golfspillerne tvinges til at skrive under på en erklæring med denne ordlyd:

Hver part er indforstået med og aftaler, at den ikke på noget tidspunkt, direkte eller indirekte, vil fremsætte, offentliggøre eller kommunikere til nogen person eller enhed eller i noget offentligt forum nogen ærekrænkende eller nedsættende bemærkninger, kommentarer eller udtalelser vedrørende den anden part, deres tilknyttede selskaber og ultimative reelle ejere eller deres respektive virksomheder, direktører, ansatte, embedsmænd, aktionærer, medlemmer eller rådgivere.’

Mon ikke det samme er gældende for fodboldspillerne?
Mange de punkter kan man nu også blive fyret af i danske firmaer...

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11285
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: hvem skal ud

Indlæg af Cynwal » fredag, 14. jul, 2023 20:30

Emmy skrev:
fredag, 14. jul, 2023 19:17
Cynwal skrev:
fredag, 14. jul, 2023 18:34
Det er i hvert fald ikke liberale holdninger som præger Saudierne, når de har taget magten et sted. Læs for eksempel hvad der sker med golf, efter der har overtaget PGA:
https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... ft/9862718
Jeg holder med McIlroy. Han holder sig godt nok ikke tilbage med kritikken. Han får pluspoint herfra for at tale uden filter.
Ja, han er dejligt åbenmundet. Det kan jo være, at Frk. Sunshine har opdraget ham godt ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af Thommo » fredag, 14. jul, 2023 22:17

Nu vi snakker folks moral, folk flyver åbenbart mere i dk end nogensinde, men er åh så grønne. Jeg skyller personligt 5-6 liter kviksølv ud i mit lokum i døgnet, og 3-4 kilo batterier men flyver dog ikke. Og påstår så til gengæld ikke jeg er grøn. Det danske folk er hyklere i gigantisk stil, jeg er dog IKKE, i og med jeg ikke påstår jeg er grøn, politisk korrekt eller alt andet godt for nettet og "likes". Fuck dobbelt moral, hyklere og wannabees, hilsen en der skyller kviksølv ud.

Folk kører også el bil, og lader børnearbejdere mine lithium, føj da for satan i helvede. Stop piben ind og accepter andre folkeslag måske...... måske ikke er lidt bagud. Det er kvalmende efterhånden, for det er jo ren dobbeltmoral det hele. Lidt a la corona som var en giga storm i et fingerbøl, og måske derfor folk er gået bananas.


Nå jeg vil ud og fjerne min katalysator, for jeg elsker godt vejr
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar