hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af Thommo » fredag, 14. jul, 2023 22:51

P.S er hykler og dobbelt moralk på andre områder, skal det ige siges jeg er absolut ikke hellig....Men påstår heller ikke andet. Nå vil ud og brænde katalysatoren af i en giga dæk/elektronikbrand/kviksølvs brand, og håbe på det skaber godt vejr i min levetid.
Verden er smask fuld af hyklere....

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: hvem skal ud

Indlæg af pingel » lørdag, 15. jul, 2023 10:01

Uanset udfald, så vurderer jeg at diskussionen er værd at tage - hver gang forskellige opfattelser mødes. Kun sådan bliver vi klogere på hinanden, hvilket igen gør det lettere, at samarbejde om de store løsninger.

Men det kræver jo så, at man tager diskussionen alvorlig - og ikke peger fingre ad andres opfattelser. Det kan godt være svært, har nogen fortalt mig😌

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » lørdag, 15. jul, 2023 12:51

Fabinho er ikke rejst med til Tyskland på træningslejr, så det ser ud til han ryger til sandkasse ligaen og Hendo bliver i klubben. Det giver også langt mere mening både sportsligt og økonomisk.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 15. jul, 2023 13:04

Ja, Fabinhos kommende klub er en ud af fire klubber som ejes af den saudiske pensionsfond (altså er den statsejet). Hvorimod Gerrards klub, som har vanskeligt ved at betale £20 M. for Hendo ikke er statsejet. Det kan man vist ikke kalde lige konkurrencevilkår :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

pingel
Indlæg: 1011
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: hvem skal ud

Indlæg af pingel » lørdag, 15. jul, 2023 14:17

Ingen garanti for at Henderson bliver…

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: hvem skal ud

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 15. jul, 2023 17:11

€40 mil for Fabinho er godkendt. Så håber jeg, at vi kan genoverveje Lavia og Thuram.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: hvem skal ud

Indlæg af Cynwal » lørdag, 15. jul, 2023 17:23

Fabinho er udeladt af truppen til Tyskland træningslejr mm., da der er modtaget et bud på £ 40 mill.
https://www.thisisanfield.com/2023/07/f ... -received/

Sendt fra min SM-G990B med Tapatalk

Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Oomph242
Indlæg: 5678
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 15. jul, 2023 17:37

Hvis både Fabinho og Henderson smutter i dette vindue. Så tror jeg top 4 bliver svært med så unge og urutinerede spillere på midtbanen. Jeg kan ikke forstille mig at Klopp er glad for denne udvikling..

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 15. jul, 2023 19:28

Jeg tror top 4 bliver svært uanset om Hendo forlader os eller ej (eneste grund til Hendo er med på træningslejr, er jo fordi den Saudiske klub ikke kan finde pengene). Newcastle køber fornuftigt ind, Arsenal har fyret over £200 M. af , Spurs er oppe på £125 M. og Man U er ikke rigtigt kommet i gang endnu.

Det ligner en genopbygningssæson. Vi mister utrolig megen erfaring i dette vindue - over 1000 Premier Leagues kampes erfaring. Det er voldsomt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » lørdag, 15. jul, 2023 22:58

Spurs brænder jo som sædvanligt pengene af på ligegyldigt crap
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ
Indlæg: 2410
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: hvem skal ud

Indlæg af AJJ » lørdag, 15. jul, 2023 23:49

sjampen skrev:
torsdag, 13. jul, 2023 19:29
Cynwal skrev:
torsdag, 13. jul, 2023 19:20
Hvordan har I det med, hvis Klubben tager imod Sportswashing midler i form af Transfersummer for Hendo og Fabinho?
Så er vi sgu da ikke et hak bedre en klubber som Man City og Newcastle, som accepterer at blodpenge fra diktaturstater bruges i driften af deres forretninger.
Selve det at tage imod midlerne skuer mig mod hårene, men jeg synes hvis det er et decideret problem hvis vi tydeligvis "udnyttede" at det er statsfinansieret og solgte Hendo for en overpris så massiv, at det ville stille spørgsmålstegn ved om vi reelt var "halvejet" eller "halvsponsoreret" af en diktaturstat.

Efter min mening er det uforeneligt med Liverpool værdier, at blive både ejet, sponsoreret eller lignende af et sådan regime. For mig ville det ikke gøre noget, at vi nægtede at sælge og købe spillere hvis handlen involverede en klub som var smurt ind i slavearbejde, Putins krig eller lign. Også selvom det er til skade for klubben.

Moral er først relevant, hvis den eksisterer når den bliver sat på prøve.
Ja, det ville være et stærkt statement. Og hvor er det trist, at vi nu bliver fedtet ind i de beskidte penge.
Ift. Man City og NUFC så er der dog stadig en meget stor forskel. Det primære formål med de to klubber er i dag sportwashing. Så langt er det heldigvis ikke kommet med Liverpool - endnu. Skulle det ske, er jeg ude af døren.

Oomph242
Indlæg: 5678
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » søndag, 16. jul, 2023 00:05

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 15. jul, 2023 19:28
Jeg tror top 4 bliver svært uanset om Hendo forlader os eller ej (eneste grund til Hendo er med på træningslejr, er jo fordi den Saudiske klub ikke kan finde pengene). Newcastle køber fornuftigt ind, Arsenal har fyret over £200 M. af , Spurs er oppe på £125 M. og Man U er ikke rigtigt kommet i gang endnu.

Det ligner en genopbygningssæson. Vi mister utrolig megen erfaring i dette vindue - over 1000 Premier Leagues kampes erfaring. Det er voldsomt.
Ja det havde været svært selvom Henderson og Fabinho stadig havde været i klubben. Men når man mister hele kulturen og erfaringen på midtbanen i et vindue så bliver det næsten umuligt.

Arsenal og Man U er foran os. Newcastle på niveau med os, Chelsea?, City langt foran.

Hvis vi tager kommende sæson og måske næste som genopbygningssæsoner. Så forstår jeg ikke hvis vi beholder VvD og Salah de kan give godt i kassen til talent indkøb...

Fowler89
Indlæg: 1292
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: hvem skal ud

Indlæg af Fowler89 » søndag, 16. jul, 2023 23:40

sjampen skrev:
fredag, 14. jul, 2023 15:11
Fowler89 skrev:
fredag, 14. jul, 2023 14:37


https://www.theguardian.com/world/2022/ ... tmas-taboo

Til gengæld er der også sådan noget her.

Jeg ved det sgu ikke, det er ikke fordi jeg står og forsvarer Saudi Arabien eller Qatar for den sags skyld, men jeg synes de bliver dæmoniseret alt for hårdt her på forum. Jeg er dog imod den autoritære tilgang, at alle ligesom er nødt til at sige fra og boykotte dem, jeg har en liberal tilgang og folk kan skifte klub som det passer dem. Folk kan i princippet være fucking ligeglad med, hvad der foregår dernede, og man bør ikke bebrejde dem fordi de har en anden holdning end en selv.
Jeg går hverken op i deres sportswahsing eller andet pladder, når det kun er for det positive image. Man kan ikke måde tillade juletræer også samtidig dømme homoseksuelle til døden. Det er jo ligeså dobbeltmoralsk som når Henderson for et år siden tweeter med et regnbueanførerbind om at alle er velkomne i fodbold og nu tager til et land hvor det bogstaveligtalt er ulovligt.

Jeg er som sådan enig i, at det er bedre at være åben. Problemet er, at det ikke er en liberal tilgang. Tværtimod. Menneskerettigheder har jo netop kun effekt såfremt den er universel. Det er nemt at gå ind for at alle skal have en fair rettergang når det er ens egen pårørende. Det er lidt sværere når der er tale om Amagermanden, Ubåds Madsen og Lundin.

Jeg kunne som sådan være ligeglad. Jeg er hverken religiøst, homoseksuel eller noget andet som ville få mig i problemer i Saudi Arabian, altså bortset fra at min blegfede krop ville blænde de lokale.

Jeg skuffet over at en spiller som Messi vælger at tage til MLS for pengene. Det have været mere romantisk med en retur til ellers klamme Barca og endda beundringsværdigt hvis han tog en tjans for Newells Old Boys. Men selvom USA har problemer, så fair nok. Det skader lidt mit syn på Messi. Jeg synes, ligesom jeg gjorde med Gerrard, at han skulle være blevet i hans klub, uanset at jeg anser Barca som en lorteklub.

At tage til Saudi Arabien og nyde godt af hvad der foregår, kan jeg ikke godkende. Det er for mig dybt skammeligt og i strid med Liverpools værdier, at vi tager på træningslejre dernede. Jeg finder det også dybt latterligt, at vi har nosser nok til at gøre vores logo på den officielle twitterprofil regnbuefarvet i pridemåneden, men vi tør sq ikke på visse af de andre. Altså dem hvor det rent faktisk kan gøre en forskel.

Og jeg kan sagtens afsløre at sælger FSG, som jeg velkendt ikke er den store fan af, til en diktaturstat, en russisk rigmand som er rig fordi han er Putins marionet eller for den sags skyld en dansker eller englænder med tilsvarende sorte sjæle, så stopper mit forhold til Liverpool FC. At der er Newcastlefans og potentiel Man U fans som bare acceptere at deres ellers stolte traditionsklubber bliver overtaget er over min fatteevne.

Det værste ved FSG er trods alt, at de ind til benet er her for pengenes skyld og intet andet. Det er til at leve med, omend det da ville være fremragende hvis vores ejer brændte for klubben og dens historie og værdier på samme måde som fans gør. Fodboldklubber kan være ejet af hvem de vil, men fodbolden vil altid tilhøre fans og ikke sportswashingstater, korrupte føderationer og lyssky rigmænd som forsøger at overtage den.
Men det er jo ren og skær racisme, de får hate fordi det er muslimer.
Uno-X sponsorer et cykelhold, Ineos et andet cykelhold men der er ikke en eneste som kritiserer dem fordi det er gode gamle nordmænd og englændere.
Russerne og muslimerne slagtes, jeg synes det er dobbeltmoralsk. Og europæere er dobbeltmoralske når det gælder sådan noget, og vi danskere er ikke en skid bedre. Vi vil gerne have migrantarbejderne har det godt i Qatar, men de skal fandeme ikke komme her til, føj! Vi giver endda Tyrkiet penge for at holde på dem, så de ikke kommer til Europa.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 17. jul, 2023 11:39

Der er simpelthen nogle helt afgørende nuancer, du enten udelader eller ikke er klar over. Nej, Uno-X og andre lignende hovedsponsorere af samme slags er heller ikke en positiv udvikling. Men Uno-X er så vidt jeg er klar over ikke skyldige i at udføre dødsstraf for homoseksualitet eller likvidere og partere kritiske journalister. Den slags ting står Saudi Arabien til gengæld bag. Og de lovændringer der er sket indenfor kvinderettigheder er mest af alt kosmetiske. Minimumsalderen for at blive gift er sat til 18, men der findes "undtagelser", så børn stadig kan blive gift. Kvinder har stadig ikke samme muligheder for at lade sig blive skilt, og deres ægteskaber skal godkendes af en mandlig værge. Til gengæld har de så nu lov til at køre bil, hurra. Og gennem sportswashing forsøger styret så at renskure deres middelalderlige styre og system. Fordi det fungerer. Folk begynder at forbinde Saudi Arabien med Cristiano og Benzema, og ikke alle de forbrydelser, som styret systematisk udfører dagligt.

Edit: Og nårh jo, lad os huske den lille detalje, at dødsstraf i SA = stening eller piskeslag.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: hvem skal ud

Indlæg af Cynwal » mandag, 17. jul, 2023 12:48

Red Men Family melder at læge-check til både Fabinho og Henderson er nært forestående. Jeg håber, der er nogen i Klubben, som ved hvad de gør, og har nogen erstatninger tæt på...... :shock:
https://www.redmenfamily.dk/seneste/lfc ... 5zTzD9xVk0
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar