hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: hvem skal ud

Indlæg af Cynwal » søndag, 27. aug, 2023 21:11

Red Man Walking skrev:
søndag, 27. aug, 2023 20:38
Cynwal skrev:
Emmy skrev:
søndag, 27. aug, 2023 19:19
HVIS, og det er et kæmpe hvis, Salah selv siger han vil videre, så skal han bare sælges. Men det skal være en stor transfer.
.....og så skal der handles hurtigt på Michael Olise i Crystal Palace!
…..som lige har forlænget med CP?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Han har kontraktudløb i 2027 - Ligesom Doucoure, hvilket jo ikke har forhindret Liverpool i at høre på ham.
Han har alderen (21) PL-erfaring, han er homegrown, og han er dyr, men så behøver vi ikke have dårlig samvittighed over at have oliepenge/greenwashingmidler stående på kontoen, når vi skynder os at veksle dem til et spilleindkøb (det er dybt amoralsk og hyklerisk af mig, det ved jeg godt)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: hvem skal ud

Indlæg af Red Man Walking » mandag, 28. aug, 2023 09:10

Ja, alt er jo, ganske godt demonstreret i dette vindue, til salg, hvis blot pengene bliver store nok. Jeg tvivler bare på: 1) CP sælger så tæt på deadline medmindre 2) Pengene bliver virkeligt store, hvilket jeg tvivler på FSG vil og 3) at han ønsker at skifte så kort tid efter han forlængede, medmindre forlængelsen var for at CP kunne få mere for ham og de har en aftale om et skifte


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » mandag, 28. aug, 2023 11:10

Vi skal ikke sælge Salah i dette vindue. Ikke fo noget som helst beløb. Om vi så får £400M for ham. Det vil jo bare betyde at alle andre spillere, vi vil have, kommer til at koste £398M.

Og der er ikke nogen spiller på markedet med Salahs niveau eller potentiale til at tage over for Salah på sigt, som kan hentes i de næste 3 dage.

Vi kan evt. allerede nu lave en aftale om et salg af ham næste sommer, under forudsætning af, at de ikke lækker aftalen før næste sommers transfervindue, så vi får fred til at finde en erstatning.

Det er muligt, at Salah allerede nu gerne vil ned og tjene mange penge. Men taget i betragtning, hvor langt vi strakte os for at forlænge med ham, så er det hans tur til at betale os med sin tålmodighed og spillemæssige kvalitet.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » mandag, 28. aug, 2023 11:18

Red Man Walking skrev:
mandag, 28. aug, 2023 09:10
Ja, alt er jo, ganske godt demonstreret i dette vindue, til salg, hvis blot pengene bliver store nok. Jeg tvivler bare på: 1) CP sælger så tæt på deadline medmindre 2) Pengene bliver virkeligt store, hvilket jeg tvivler på FSG vil og 3) at han ønsker at skifte så kort tid efter han forlængede, medmindre forlængelsen var for at CP kunne få mere for ham og de har en aftale om et skifteBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har det ikke alle dage været således?

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » mandag, 28. aug, 2023 11:24

texy skrev:
mandag, 28. aug, 2023 11:10
Vi skal ikke sælge Salah i dette vindue. Ikke fo noget som helst beløb. Om vi så får £400M for ham. Det vil jo bare betyde at alle andre spillere, vi vil have, kommer til at koste £398M.

Og der er ikke nogen spiller på markedet med Salahs niveau eller potentiale til at tage over for Salah på sigt, som kan hentes i de næste 3 dage.

Vi kan evt. allerede nu lave en aftale om et salg af ham næste sommer, under forudsætning af, at de ikke lækker aftalen før næste sommers transfervindue, så vi får fred til at finde en erstatning.

Det er muligt, at Salah allerede nu gerne vil ned og tjene mange penge. Men taget i betragtning, hvor langt vi strakte os for at forlænge med ham, så er det hans tur til at betale os med sin tålmodighed og spillemæssige kvalitet.
Det er jo et meget retfærdighedspræget argument - som jeg egentligt er enig i. Desværre fungerere det bare ikke såldes. Salah tænker først og fremmest på sin egen kage. Medmindre han stadig har sportslige ambitioner så bliver pengene svære at konkurrere med.

De absurde lønninger i Saudi vil tiltrække og lokke mange - det som skal få spillerne til at blive i Europa er for nuværende udelukkende deres sportslige ambition. Derfor tror jeg vores eneste, omend spinkle håb, bliver at UEFA laver deres turneringer til lukket land for de arabske klubber.Hvis UEFA sælger ud på det sportslige argument i Europa og åbner CL/Europa Leauge mv. for de arabiske klubber så er hele fodbolden ødelagt.

Jeg kan for nuværende sagtens leve med aldrende spillere tager derned høster guld, og hygger sig - uanset hvor meget man kan diskutere etik og moral. Men hvis de i højere grad begynder at kunne tage spillere i deres bedste alder, fordi de kommer med i CL så dør min interesse, og jeg vil hellere se de amerikanske sportsgrene..

Desværre tror jeg UEFA er pisse ligeglade, og måske ikke næste år, men i løbet af 3-5 år skal de nok lukke de arabiske klubber ind i CL varmen, fordi de lugter penge..

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » mandag, 28. aug, 2023 13:19

Hvis sandkasse holdene bliver inviteret med i de europæiske turneringer, så ser jeg ikke ét eneste minut mere af de kampe og opsiger tv abonnementer der viser dem.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13748
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 28. aug, 2023 14:02

Hvis der kommer et bud en af de nærmeste dage på omkring £100 M. på Salah, så tror jeg at FSG har svært ved at sige nej tak. Desværre. De vil afvise det første bud, men med et ønske om at komme tilbage med et nyt.

Jeg håber han bliver sæsonen ud.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1403
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: hvem skal ud

Indlæg af richs » mandag, 28. aug, 2023 14:29

Hr. Drejer skrev:
mandag, 28. aug, 2023 14:02
Hvis der kommer et bud en af de nærmeste dage på omkring £100 M. på Salah, så tror jeg at FSG har svært ved at sige nej tak. Desværre. De vil afvise det første bud, men med et ønske om at komme tilbage med et nyt.

Jeg håber han bliver sæsonen ud.
Ifølge nogle rygter så skulle de 100mill pund og mere til være på vej - bud skulle være på 1,1 mia.
Hvad siger i ? Skal der sælges - jeg siger ja, denne sæson bliver alligevel en sæson hvor vi næppe når top4 (selvom vi pointmæssigt er startet godt)

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » mandag, 28. aug, 2023 14:53

richs skrev:
mandag, 28. aug, 2023 14:29
Hr. Drejer skrev:
mandag, 28. aug, 2023 14:02
Hvis der kommer et bud en af de nærmeste dage på omkring £100 M. på Salah, så tror jeg at FSG har svært ved at sige nej tak. Desværre. De vil afvise det første bud, men med et ønske om at komme tilbage med et nyt.

Jeg håber han bliver sæsonen ud.
Ifølge nogle rygter så skulle de 100mill pund og mere til være på vej - bud skulle være på 1,1 mia.
Hvad siger i ? Skal der sælges - jeg siger ja, denne sæson bliver alligevel en sæson hvor vi næppe når top4 (selvom vi pointmæssigt er startet godt)
Hvis hele beløbet lægges til de ca. £95m pund der må være tilbage i kassen (£111m for Caicedo - £16m for Endo), går direkte til transfers de næste 2 vinduer, så er jeg faktisk på. Det vil give os £200m+ til transfers.

Det burde kunne sikre os top kvalitet itl følgende pladser;
1 CDM
1 CB
1 HB
1 angriber

Det vil gør vi har et fuldent "generationsskifte", hvor vi lige nu har en underligt halv komplet trup.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 28. aug, 2023 15:08

Ja, nu skrives der om 150 millioner euro(det er mere, end vi fik for Coutinho..). Kilden er CBS sport. Jeg hælder stadig til at holde ham og sælge ham for det beløb til dem efter sæsonen. Vi bliver simpelthen for amputeret, hvis han ryger.

pingel
Indlæg: 1009
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: hvem skal ud

Indlæg af pingel » mandag, 28. aug, 2023 17:06

TG12 skrev:
mandag, 28. aug, 2023 14:53
richs skrev:
mandag, 28. aug, 2023 14:29
Hr. Drejer skrev:
mandag, 28. aug, 2023 14:02
Hvis der kommer et bud en af de nærmeste dage på omkring £100 M. på Salah, så tror jeg at FSG har svært ved at sige nej tak. Desværre. De vil afvise det første bud, men med et ønske om at komme tilbage med et nyt.

Jeg håber han bliver sæsonen ud.
Ifølge nogle rygter så skulle de 100mill pund og mere til være på vej - bud skulle være på 1,1 mia.
Hvad siger i ? Skal der sælges - jeg siger ja, denne sæson bliver alligevel en sæson hvor vi næppe når top4 (selvom vi pointmæssigt er startet godt)
Hvis hele beløbet lægges til de ca. £95m pund der må være tilbage i kassen (£111m for Caicedo - £16m for Endo), går direkte til transfers de næste 2 vinduer, så er jeg faktisk på. Det vil give os £200m+ til transfers.

Det burde kunne sikre os top kvalitet itl følgende pladser;
1 CDM
1 CB
1 HB
1 angriber

Det vil gør vi har et fuldent "generationsskifte", hvor vi lige nu har en underligt halv komplet trup.
Jeg tror ikke at du skal regne med at de 111m - eller hvad buddet var - er i nogen kasse. Det var penge der blev fundet til den specifikke handel, og ikke penge der ligger og brænder i lommen… Jeg tror ikke, at der er nogle bag skrivebordene der ser et behov for at gå i nul d.1 september. Tværtimod tror jeg, at det var lidt flere penge, end man egentlig regnede med at bruge denne sommer. Er den rigtige spiller der - til den rigtige pris/lønpakke - så finder man pengene. Og er der ikke nogen, så ryger de bare tilbage i kassen…

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: hvem skal ud

Indlæg af Red Man Walking » mandag, 28. aug, 2023 18:44

TG12 skrev:
Red Man Walking skrev:
mandag, 28. aug, 2023 09:10
Ja, alt er jo, ganske godt demonstreret i dette vindue, til salg, hvis blot pengene bliver store nok. Jeg tvivler bare på: 1) CP sælger så tæt på deadline medmindre 2) Pengene bliver virkeligt store, hvilket jeg tvivler på FSG vil og 3) at han ønsker at skifte så kort tid efter han forlængede, medmindre forlængelsen var for at CP kunne få mere for ham og de har en aftale om et skifteBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har det ikke alle dage været således?
Tjoooh, det har det da givetvisBillede

Pengenes magt bliver bare - for mig ihvertfald - så meget mere tydelig, når den liga, som spillerne skifter til er uden nogen som helst sportslig pondus (det kan der selvfølgelig blive lavet om på, hvis de bliver ved med at købe alt med en puls).


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » mandag, 28. aug, 2023 19:08

Emmy skrev:
mandag, 28. aug, 2023 13:19
Hvis sandkasse holdene bliver inviteret med i de europæiske turneringer, så ser jeg ikke ét eneste minut mere af de kampe og opsiger tv abonnementer der viser dem.
Helt enig.

Og de kan i øvrigt hente alle spillerne fra samtlige PL hold ned til deres klubber. Det kommer jeg ikke til at se et eneste minut af en Saudi-kamp af. Jeg følger en klub. Ikke spillere.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » mandag, 28. aug, 2023 19:32

Red Man Walking skrev:
mandag, 28. aug, 2023 18:44
TG12 skrev:
Red Man Walking skrev:
mandag, 28. aug, 2023 09:10
Ja, alt er jo, ganske godt demonstreret i dette vindue, til salg, hvis blot pengene bliver store nok. Jeg tvivler bare på: 1) CP sælger så tæt på deadline medmindre 2) Pengene bliver virkeligt store, hvilket jeg tvivler på FSG vil og 3) at han ønsker at skifte så kort tid efter han forlængede, medmindre forlængelsen var for at CP kunne få mere for ham og de har en aftale om et skifteBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har det ikke alle dage været således?
Tjoooh, det har det da givetvisBillede

Pengenes magt bliver bare - for mig ihvertfald - så meget mere tydelig, når den liga, som spillerne skifter til er uden nogen som helst sportslig pondus (det kan der selvfølgelig blive lavet om på, hvis de bliver ved med at købe alt med en puls).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Flertallet af de som er skiftet er jo ældre spillere som har toppet. At flere af dem stadig kunne gøre en forskel i en af de store ligaer er da lidt trist, men jeg begræder ikke at spillere som; Benezma, Ronaldo, eller lignende render rundt dernede..

De eneste jeg kan pege på hvor jeg synes valget om Saudi er off er Brozoviz og Veiga. Brozoviz har ikke rigtig vundet noget selvom han var været en klasse spiller, og han har en alder hvor han sagtens kunne få en kontrakt i en storklub.. Veiga er så ung han bare virker totalt ligeglad med sport og kun drømmer om penge - men hey, hvorfor spille bole i 10-12 år i Europa hvis han kan tjene det samme i Saudi på 5-6. Tidlig pension, færre kampe og slippe for at rejse Europa tyndt Torsdag og onsdag.. jo sådan kan man også prioritere..


Jeg håber Saudi leauge ender med at gå i sig selv igen, ligesom Kina også endte med.

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: hvem skal ud

Indlæg af Red Man Walking » mandag, 28. aug, 2023 20:03

TG12 skrev:
Red Man Walking skrev:
mandag, 28. aug, 2023 18:44
TG12 skrev:
Red Man Walking skrev:
mandag, 28. aug, 2023 09:10
Ja, alt er jo, ganske godt demonstreret i dette vindue, til salg, hvis blot pengene bliver store nok. Jeg tvivler bare på: 1) CP sælger så tæt på deadline medmindre 2) Pengene bliver virkeligt store, hvilket jeg tvivler på FSG vil og 3) at han ønsker at skifte så kort tid efter han forlængede, medmindre forlængelsen var for at CP kunne få mere for ham og de har en aftale om et skifteBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har det ikke alle dage været således?
Tjoooh, det har det da givetvisBillede

Pengenes magt bliver bare - for mig ihvertfald - så meget mere tydelig, når den liga, som spillerne skifter til er uden nogen som helst sportslig pondus (det kan der selvfølgelig blive lavet om på, hvis de bliver ved med at købe alt med en puls).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Flertallet af de som er skiftet er jo ældre spillere som har toppet. At flere af dem stadig kunne gøre en forskel i en af de store ligaer er da lidt trist, men jeg begræder ikke at spillere som; Benezma, Ronaldo, eller lignende render rundt dernede..

De eneste jeg kan pege på hvor jeg synes valget om Saudi er off er Brozoviz og Veiga. Brozoviz har ikke rigtig vundet noget selvom han var været en klasse spiller, og han har en alder hvor han sagtens kunne få en kontrakt i en storklub.. Veiga er så ung han bare virker totalt ligeglad med sport og kun drømmer om penge - men hey, hvorfor spille bole i 10-12 år i Europa hvis han kan tjene det samme i Saudi på 5-6. Tidlig pension, færre kampe og slippe for at rejse Europa tyndt Torsdag og onsdag.. jo sådan kan man også prioritere..


Jeg håber Saudi leauge ender med at gå i sig selv igen, ligesom Kina også endte med.
TG12 skrev:
Red Man Walking skrev:
mandag, 28. aug, 2023 18:44
TG12 skrev:
Red Man Walking skrev:
mandag, 28. aug, 2023 09:10
Ja, alt er jo, ganske godt demonstreret i dette vindue, til salg, hvis blot pengene bliver store nok. Jeg tvivler bare på: 1) CP sælger så tæt på deadline medmindre 2) Pengene bliver virkeligt store, hvilket jeg tvivler på FSG vil og 3) at han ønsker at skifte så kort tid efter han forlængede, medmindre forlængelsen var for at CP kunne få mere for ham og de har en aftale om et skifteBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har det ikke alle dage været således?
Tjoooh, det har det da givetvisBillede

Pengenes magt bliver bare - for mig ihvertfald - så meget mere tydelig, når den liga, som spillerne skifter til er uden nogen som helst sportslig pondus (det kan der selvfølgelig blive lavet om på, hvis de bliver ved med at købe alt med en puls).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Flertallet af de som er skiftet er jo ældre spillere som har toppet. At flere af dem stadig kunne gøre en forskel i en af de store ligaer er da lidt trist, men jeg begræder ikke at spillere som; Benezma, Ronaldo, eller lignende render rundt dernede..

De eneste jeg kan pege på hvor jeg synes valget om Saudi er off er Brozoviz og Veiga. Brozoviz har ikke rigtig vundet noget selvom han var været en klasse spiller, og han har en alder hvor han sagtens kunne få en kontrakt i en storklub.. Veiga er så ung han bare virker totalt ligeglad med sport og kun drømmer om penge - men hey, hvorfor spille bole i 10-12 år i Europa hvis han kan tjene det samme i Saudi på 5-6. Tidlig pension, færre kampe og slippe for at rejse Europa tyndt Torsdag og onsdag.. jo sådan kan man også prioritere..


Jeg håber Saudi leauge ender med at gå i sig selv igen, ligesom Kina også endte med.
Du har ret i, at det overvejende er spillere, der nærmer sig pensionsalderen. Dog synes jeg, at der generelt har været lidt sneboldseffekt over hele transferhistorien om SA, forstået på den måde, at nogle store navne har været first movers, hvilket har “legaliseret” skiftet for andre spillere. Derfor bekymrer det mig også at se unge, dygtige spillere skifte. Udover de to du nævner, så har der også været ASM fra Newcastle (26 år), Franck Kessié fra Barcelona (26 år), Jota fra Celtic (24 år) og Ruben Neves fra Wolves (26 år) plus nogle flere som jeg sikkert glemmer.

Jeg er bange for at SA har markant dybere lommer end Kina, og så er selve formålet med projektet jo desværre heller ikke at tjene penge, men snarere at lege en bizar form for kejserens nye klæder. Kunne være skønt hvis toppen af international fodbold ville råbe: “altså, de har jo ikke noget tøj på” Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar