hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 18. jan, 2019 20:24

Hekkem skrev:Det lyder meget godt alt sammen. Men Brexit kan betyde at FA / England kan lave deres egne regler, da de ikke vil være inden for EU længere og skulle følge EU's reglement.

Det gør at FA kan lave f.eks. Pas reglen om, til at man skal have engelsk pas for at tælle som Homegrown. Eller tager jeg fejl af Brexit og FA derved kan lave deres egne regler.

Jeg kunne dog forestille mig at FA netop er interesseret i, der kommer flere engelske talenter til at spille i Premier League, hvor udviklingen for dem er størst. England har rigtig gode unge spillere der alle tripper på at få spilletid i Premier League, men for de flestes vedkommende står der en eller flere 'udenlandsk(e)' spiller(e) foran i køen til den netop tiltrængte spilletid. England har gjort sig godt bemærket på ungdomslandsholdene for u19, u20 og u21. Hvilket betyder talentmassen lige nu er fremragende. Dertil lagt det engelske A landshold også har en ret ung stamme. FA vil vel gerne kunne gøre udnytte af disse talenter og videre udvikle dem, så bredden omkring A landsholdet bliver så stort som muligt, hvilket igen skaber stor konkurrence og igen gavner i forhold til at komme langt i slutrunderne.
Det er en debat der helt sikkert ulmer og kræfter i FA overvejer den.

Jeg tror at pengene er for store i PL til at de laver alvorlige stramninger, men det er bestemt en risiko at Solanke er 50 millioner værd om halvandet år grundet hyper inflation blandt britiske spillere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » fredag, 18. jan, 2019 21:19

Filos of Isk skrev:
Hekkem skrev:Det lyder meget godt alt sammen. Men Brexit kan betyde at FA / England kan lave deres egne regler, da de ikke vil være inden for EU længere og skulle følge EU's reglement.

Det gør at FA kan lave f.eks. Pas reglen om, til at man skal have engelsk pas for at tælle som Homegrown. Eller tager jeg fejl af Brexit og FA derved kan lave deres egne regler.

Jeg kunne dog forestille mig at FA netop er interesseret i, der kommer flere engelske talenter til at spille i Premier League, hvor udviklingen for dem er størst. England har rigtig gode unge spillere der alle tripper på at få spilletid i Premier League, men for de flestes vedkommende står der en eller flere 'udenlandsk(e)' spiller(e) foran i køen til den netop tiltrængte spilletid. England har gjort sig godt bemærket på ungdomslandsholdene for u19, u20 og u21. Hvilket betyder talentmassen lige nu er fremragende. Dertil lagt det engelske A landshold også har en ret ung stamme. FA vil vel gerne kunne gøre udnytte af disse talenter og videre udvikle dem, så bredden omkring A landsholdet bliver så stort som muligt, hvilket igen skaber stor konkurrence og igen gavner i forhold til at komme langt i slutrunderne.
Det er en debat der helt sikkert ulmer og kræfter i FA overvejer den.

Jeg tror at pengene er for store i PL til at de laver alvorlige stramninger, men det er bestemt en risiko at Solanke er 50 millioner værd om halvandet år grundet hyper inflation blandt britiske spillere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Britterne er jo noget stædige og rigide ind imellem. Så stramninger kan vel komme og udlændinge kvoten sættes ned. Økonomisk tror jeg også PL kan blive ramt, hvis klubejere og de bedste spillere søger andet steds hen. Udenlandske talenter kan også få det svært.

Den Brexit kan ramme UK hårdt på mange parametre. Tildels har den vel allerede..

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » fredag, 18. jan, 2019 22:54

Hekkem skrev:Det lyder meget godt alt sammen. Men Brexit kan betyde at FA / England kan lave deres egne regler, da de ikke vil være inden for EU længere og skulle følge EU's reglement.

Det gør at FA kan lave f.eks. Pas reglen om, til at man skal have engelsk pas for at tælle som Homegrown. Eller tager jeg fejl af Brexit og FA derved kan lave deres egne regler.

Jeg kunne dog forestille mig at FA netop er interesseret i, der kommer flere engelske talenter til at spille i Premier League, hvor udviklingen for dem er størst. England har rigtig gode unge spillere der alle tripper på at få spilletid i Premier League, men for de flestes vedkommende står der en eller flere 'udenlandsk(e)' spiller(e) foran i køen til den netop tiltrængte spilletid. England har gjort sig godt bemærket på ungdomslandsholdene for u19, u20 og u21. Hvilket betyder talentmassen lige nu er fremragende. Dertil lagt det engelske A landshold også har en ret ung stamme. FA vil vel gerne kunne gøre udnytte af disse talenter og videre udvikle dem, så bredden omkring A landsholdet bliver så stort som muligt, hvilket igen skaber stor konkurrence og igen gavner i forhold til at komme langt i slutrunderne.
Det er ganske rigtigt at FA ønsker det scenarie, du beskriver, mens EPL ønsker det modsatte, da de frygter, at de mister deres brandværdi som verdens mest attraktive liga med de største seertal, hvis klubberne ikke må hente unge udenlandske talenter til akademierne, og der sættes en stærk begrænsning på, hvor mange udenlandske seniorspillere, klubberne må inkludere i trupperne.
Det lader til, at politikerne vil blande sig udenom og lade parterne blive enige, men det er jo ikke en naturlov, at england spytter så mange talenter ud årgang efter årgang og vinder medlajer som i sidste sæson. Man skal vist mange år tilbage for at finde guldmedaljer til engelske ungdomslandshold, og det bliver da ikke nemmere at vinde de europæiske pokaler med primært engelske spillere på holdene.
Man tør jo slet ikke tænke på prisudviklingen for de bedste engelske spillere, hvis Top 6 klubberne primært skal slås om dem, og vil det ikke skabe endnu større afstand niveaumæssigt, hvis Top 6 klubberne støvsuger landet for de bedste spillere, og de næstbedste ikke må handle i udlandet ?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 22. jan, 2019 10:58

Men kan/skal vi justere vores transferstrategi udfra at der måske kommer nogle strikse regler?

Altså skal vi beholde Kent, Ejaria osv. i håb om at deres pris bliver tidoblet om et par år?

Jeg forestiller mig lidt at vi er nødt til at fortætte som om at det for det meste bliver som det plejer, med den ændring at det nu er alle udlændinge der skal have opholdstilladelser for at komme til klubben. Det gør det sværere at plyndre andres europæiske klubbers ungdoms akademier, men det har jeg det fint nok med.

Hvis der kommer en eller anden vanvittig regel der f.eks. forbyder os at have flere end 5/6 spillere på banen, som ikke har et United Kingdom pas, så må vi ud og købe aktier i Tysk fodbold tror jeg.

Vi kan jo godt holde lidt længere på Wilson typerne som muligvis har en fremtid på holdet, men med folk som Kent, Ojo og Ejaria er vi nødt til fortsat også at tænke på hvad der er bedst for deres karrierer*.



*det er nemlig så smart at så kan andre talenter se at hvis de ikke slår til i Liverpool, så bliver de hjulpet godt videre.

---------------------------------------

mere generelt i "ud" debatten:
så syntes jeg at vi skal se hvordan resten af sæsonen forløber inden vi afgør noget.
folk som Lallana, Origi, Sturridge, Clyne og Migs vil have agenterne i gang med at finde interesserede klubber, men endelige beslutninger skal først træffes til sommer, når vi også bedre ved hvem der kommer den anden vej.

dog er
Lallana
Moreno
Sturridge
Origi
rimelig sikre på at skulle videre, der skal ske meget hvis de skal blive.

Clyne er meget sandsynligt på vej væk også, men jeg tænker ikke at det er det mest usandsynlige i verden at han spiller en god halvsæson, der vinder ham en vej tilbage på 1.-holdet.
Matip ser sig måske også om efter et nyt hold, men han er næppe desperat efter at komme væk, men han ved også at han ville være lederen i rigtig mange forsvar rundt omkring i Europa. Lovren kunne være i samme båd, men han spiller ret meget.

Ojo, Kent, Ejaria og flere andre jeg glemmer, er på vej væk - tænker jeg.

Woodie vil jeg gerne beholde lidt og se om ikke han bare havde et uheldigt lejeophold, han er stadig ung.

Camacho får muligvis et par kampe på HB i resten af denne sæson, så må vi se hvad han kan der, ellers tænker jeg at det er på tide han bliver lejet lidt ud fra næste sæson.

Grujic - kan vel stadig nå at overbevise i Tyskland, men han har været ret meget meget skadet og vi har lidt mange CM'ere for tiden, især når vi kun bruger 2 af gangen. Vi har ham dog på kontrakt indtil 2023, så vi kan jo godt sende ham på leje igen i næste sæson og så se om han ikke får noget hår på brystet. Berlin betalte også et loan-fee på 900.000 :shock: for ham, det er da lidt vildt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » onsdag, 06. mar, 2019 08:27

Den utlånte Liverpool-spissen Taiwo Awoniyi storspiller i Belgia, og nå viser Schalke interessen for den unge nigerianeren. Schalke ønsker en permanent overgang for 21-åringen som har gjort seks mål og slått to målgivende pasninger på sju kamper for Mouscron i Jupiler Pro League. Bundesligaklubben har allerede kontaktet Liverpool, men en rekke andre klubber viser også interesse for afrikaneren, inkludert franske og belgiske klubber som ønsker å låne spissen neste sesong. Mainz viser også interesse. Liverpool vil be om 12,9 millioner pund dersom de velger å selge Awoniyi, men Anfield-klubben vurderer å låne ham ut en sesong til isteden.
Liverpool Echo

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: hvem skal ud

Indlæg af YNWA! » onsdag, 06. mar, 2019 11:10

Niels K skrev:Den utlånte Liverpool-spissen Taiwo Awoniyi storspiller i Belgia, og nå viser Schalke interessen for den unge nigerianeren. Schalke ønsker en permanent overgang for 21-åringen som har gjort seks mål og slått to målgivende pasninger på sju kamper for Mouscron i Jupiler Pro League. Bundesligaklubben har allerede kontaktet Liverpool, men en rekke andre klubber viser også interesse for afrikaneren, inkludert franske og belgiske klubber som ønsker å låne spissen neste sesong. Mainz viser også interesse. Liverpool vil be om 12,9 millioner pund dersom de velger å selge Awoniyi, men Anfield-klubben vurderer å låne ham ut en sesong til isteden.
Liverpool Echo

Helt utrolig latterligt hvis vi kan få næsten 13 millioner pund for ham. Edwards burde fandeme snart få en statue ude foran Anfield.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 10. mar, 2019 09:37

Jeg forstår ikke helt, hvorfor Ajax skulle være interesseret i at sælge ham, når han er fast starter, men 8 mio. £ har vel altid været temmelig mange penge for de fleste klubber for en venstre back, og måske har Ajax en ny, ung gut klar til at tage over ?

Hvis Adam Lewis ikke er god nok som reserve for Robbo, så kunne Nicolas Tagliafico være et bud:

https://tbrfootball.com/liverpool-shoul ... agliafico/

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: hvem skal ud

Indlæg af sjampen » søndag, 10. mar, 2019 10:38

Alting er jo til salg i Ajax, det er vel lidt det der ligger i deres DNA. Det køber og udvikler spillere sammen med deres egne talenter, også sælger de dem dyrt og tror på at de er dygtige nok til at erstatte dem. De har ikke vundet et trofæ siden 2014, hvilket et uacceptabelt, men alligevel så har de jo ikke noget mod at sælge de Jong til Barca. De lægger jo heller ikke og føre ligaen med 18 point, et mesterskab i år er tættere på væk end sikret. Man skulle tro at de ville holde på spillere som de Ligt, de Jong, Tadic og Tagliafico til de vandt det mesterskab, men sådan tror jeg bare ikke man tænker i Ajax.

Tagliafico er trods alt også 26 og har til sommer været der i 1,5 år. De betalte 4 millioner euro for ham, så noget nær en fordobling er vel ikke at kimse af. Man ved jo også bare at Ajax sjælendt bliver snydt og man kommer til at betale hvad det koster, selvom alt i butikken er til salg.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: hvem skal ud

Indlæg af YNWA! » mandag, 18. mar, 2019 20:24



Real Madrid manager Zinedine Zidane wants to sign Sadio Mané from Liverpool for this summer as he did for last summer before his departure, according to France Football.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » tirsdag, 19. mar, 2019 05:46

£250 mio og vi begynder forhandlingerne derfra.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 19. mar, 2019 07:26

ilusio skrev:£250 mio og vi begynder forhandlingerne derfra.
350 mio. Der er ikke mange der er bedre end ham pt. Ham er vel i top 5 pt

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » tirsdag, 19. mar, 2019 08:41

liverpoolfc86 skrev:
ilusio skrev:£250 mio og vi begynder forhandlingerne derfra.
350 mio. Der er ikke mange der er bedre end ham pt. Ham er vel i top 5 pt

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Jeg mente også vi begynder forhandlingerne derfra ;)

Måske de har 2-3 spillere vi kan tage i bytte til bredden af truppen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: hvem skal ud

Indlæg af Red Man Walking » tirsdag, 19. mar, 2019 10:25

Vi kunne også bede dem rette interessen andetsteds og holde op med at sælge vores bedste spillere


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » tirsdag, 19. mar, 2019 10:39

Jeg synes, at Klopp i denne sæson har lagt stor vægt på vigtigheden af at få forlænget med vores profiler og bygge et slagkraftigt hold op, som skal spille sammen flere sæsoner i streg, så jeg tror bestemt ikke, at salg af nogle af vores bærende spillere kan komme på tale.

Jeg tror, at det er vigtigt, at vi sender det signal klart og tydeligt til alle relevante parter, så disse klubber ved, at de slet ikke skal spørge os men se sig om efter spillere i andre klubber.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: hvem skal ud

Indlæg af YNWA! » onsdag, 20. mar, 2019 18:45



Lazio are close to a pre-contract agreement with Alberto Moreno who will leave Liverpool this summer after five seasons at Anfield. [Simon Hughes]
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar