hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af Bojangles » søndag, 03. dec, 2017 23:39

Nu er jeg bestemt ikke nogen stor Hendo fan, omend, han da havde en enkelt sæson, hvor han spillede fantastisk, men lige siden han fik armbåndet, har han imø ikke været meget værd. Men lige den offensive statistik for ham, er også noget hård, da han vel kun har spillet defensiv midt. Jeg tror ikke, der er mange defensive midtbanespillere, der har vilde offensive stats. - Selvom spilleren måske er dirigenten bag et lækkert angreb, der fører til mål, så er det alligevel sjældent, at det bliver til en assist, da bolden oftest når at skifte spiller en gang mere.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af Thommo » mandag, 04. dec, 2017 00:44

YNWA96 skrev: Jeg håber tilgengæld at det lykkedes LFC og Klopp at få forlænget med Can
Jeg tror også mest på Can, af de nævnte som 6´er. Men det skal snart være han træder i karakter, han bliver 24 lige om lidt(en måned), så noget talent er han jo ikke mere. Jeg undrer mig ærligt talt over rygterne omkring Juventus, som jo er hyppig gæst langt henne i CL, for tvivler på han har noget at gøre i deres trup. Can er måske bedst af Can,Hendo,Gini, men det betyder bare ikke han er god. Cou-Grujic-Ox ville få et skud i bøssen hvis jeg var ved roret. Jeg vil overhovedet ikke savne nogle på midten, ud over Cou naturligvis. Ikke pga denne statistik, men fordi de intet bringer. Hverken til forsvaret eller offensivt, offensiven skaber alt selv, og de beskytter ikke for en bukket 5 øre bagved. Maradona spillede noget nær 3-0-7 da han var landstræner, en variant af 5-0-5 kunne LFC bruge...Nej det mener jeg ikke, men overdrivelse fremmer forståelsen.
Verden er smask fuld af hyklere....

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: hvem skal ud

Indlæg af YNWA96 » mandag, 04. dec, 2017 10:21

Jeg synes at Can var en af holdets absolut bedste spillere i foråret efter “nedsmeltningen” i Leicester sidste sæson. Hendo var ude og Can spillede 6 possitionen i den periode, hvor holdet kun tabte 1 kamp resten af sæsonen efter Leicester kampen. Han var imø en af de spillere, som i den grad gik forrest og havde en stor andel i, at holdet kom videre fra de 2 forfærdelige måneder i januar og februar. Can besidder imø de kvaliteter en 6 skal have. Fantastisk fysik ( han fylder noget), glimrende teknik og spark og han kan drive bolden, når han først kommer op i fart. Han har sine begrænsninger når modstanderne har parkeret bussen og der skal spilles i små rum med fart, der har han lidt for store bevægelser. Når han ikke render rundt og tror han er Coutinho på midtbanen, synes jeg han gør det fremragende. Det er mig en gåde, at Klopp holder fast i Hendo på 6 possitionen. Hold op han bliver “udstillet” når vi møder et godt hold, der kan trykke holdet tilbage på banen. Hendo løber meget, men han beskytter ikke forsvaret godt nok, når holdet kommer under pres. Debatten om Hendo kører i den grad osse i England og blandt de engelske fans. Den generelle holdning blandt de engelske fans, er det ikke mange der mener han er god nok til startelleveren. Klopp er en “stædig træner” og jeg tror ikke på, at han sætter sin anfører af når “de store” kampe kommer ( desværre).

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: hvem skal ud

Indlæg af Surf » mandag, 04. dec, 2017 12:05

Can mangler den måske vigtigste evne til at spille 6'er: Taktisk intelligens. Tilføj her manglende awareness og villighed til tilbageløb, og man er ikke egnet som 6'er. Det er dog ærgerligt, al den stund hans fysik og teknik er fremragende. Han er dog lige så dårlig som Henderson når vi er under pres ift. at holde hovedet koldt, holde i bolden, spille den ud. Samtidig tager han ofte forkerte beslutninger, og har koncentrationssvigt.

Jeg mener vi skal have en ny 6'er. Helst en med fysikken i orden, men lige så vigtigt er det at kunne tage de rigtige beslutninger og bevare kølighed og pasningssikkerhed når vi er under pres.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 04. dec, 2017 12:53

YNWA96 skrev:Jeg synes at Can var en af holdets absolut bedste spillere i foråret efter “nedsmeltningen” i Leicester sidste sæson. Hendo var ude og Can spillede 6 possitionen i den periode, hvor holdet kun tabte 1 kamp resten af sæsonen efter Leicester kampen. Han var imø en af de spillere, som i den grad gik forrest og havde en stor andel i, at holdet kom videre fra de 2 forfærdelige måneder i januar og februar. Can besidder imø de kvaliteter en 6 skal have. Fantastisk fysik ( han fylder noget), glimrende teknik og spark og han kan drive bolden, når han først kommer op i fart. Han har sine begrænsninger når modstanderne har parkeret bussen og der skal spilles i små rum med fart, der har han lidt for store bevægelser. Når han ikke render rundt og tror han er Coutinho på midtbanen, synes jeg han gør det fremragende. Det er mig en gåde, at Klopp holder fast i Hendo på 6 possitionen. Hold op han bliver “udstillet” når vi møder et godt hold, der kan trykke holdet tilbage på banen. Hendo løber meget, men han beskytter ikke forsvaret godt nok, når holdet kommer under pres. Debatten om Hendo kører i den grad osse i England og blandt de engelske fans. Den generelle holdning blandt de engelske fans, er det ikke mange der mener han er god nok til startelleveren. Klopp er en “stædig træner” og jeg tror ikke på, at han sætter sin anfører af når “de store” kampe kommer ( desværre).
Jeg tror Henderson som 6'er hænger sammen med Lovren(han er god og dårlig på samme tid, lige som i flere andre aspekter af spillet), Klavan og Mignolets manglende boldkundskaber. Før Hendo røg ned i den dybe rolle havde vores bagerste 3 meget svært ved at håndtere bolden under pres og da Klopp overtager holdet kunne selv små hold få et resultat imod os ved at presse os højt med 3 mand. Så at smide Hendo derned var nok et af de bedste tiltag Klopp har gjort og det er nok også derfor han holder så stædigt fast i det.
Jeg tror i den grad både Can og Hendo ville drage stor gavn af at bytte plads eller være mere sidestillede bagved en offensiv midt(Lallana/Coutinho). Henderson har spillet blandt de 4 forreste for os, under BR, med ret stor succes, ok der var nok en smule Morientes effekt med ind over, men i mine øjne er han stærkere længere fremme på banen og det vil også gøre det nemmere for ham at være anfører i en rolle hvor han har større taktisk mobilitet og samtiddig tror jeg Can har det svært med den samme taktiske mobilitet, især fordi han nogle gange står i en sitaution hvor han tydeligt kan se at det holdet har brug for er at han forvandler sig til Coutinho eller Lallana :aliboronz6:.

Taktisk tror jeg at Can vil have det meget nemmere i en mere låst rolle, hvor et tilbageløb altid er en fornuftig løsning, som 8'er har han mange muligheder og der er ikke en leder på midten der kan hjælpe ham til at træffe beslutningerne, så den der med Can's manglende taktiske evner tror jeg på han kan overkomme som DM, simpelthen fordi det er nogle andre beslutninger han skal træffe fordi det mere er det der med at veje offensiv imod defensiv er han ikke manden der skal beslutte.

Noget Can også er rigtig god til er kommunikation, i Brighton kampen kunne man virkelig se at Lovren nød at spille ved siden af en spiller der ikke var bange for at dele ud af sine meninger om hvordan kagen skulle skæres.

Jeg håber også han forlænger og tror faktisk at han er mere tilbøjelig til dette hvis han finder sin plads på holdet som DM. Lige nu har han en underlig rolle fordi han er bedst længere tilbage på banen, men den plads er optaget så han spiller i en yderlig box-to-box rolle hvor hans fysik ikke hjælper ham ret meget og han kan tælle dagene til at Keita og Oxlade(måske) kommer og truer pladsen og begge tror jeg passer bedre ind i "8'er" rollen. Så selvom han har fået masser af spilletid så tror jeg ikke han føler han har fundet sin plads på holdet, på banen og det alene er et kæmpe incitament til at skifte klub.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: hvem skal ud

Indlæg af YNWA! » torsdag, 28. dec, 2017 18:30

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » fredag, 29. dec, 2017 07:11

Origi har langt til spilletid på førsteholdet, så fint hvis han bliver solgt.

Centralt har vi Firmino og Solanke.
En mere som 3. valg og vi skal ikke bruge mere.
Dvs at kun en af Ings, Sturridge og Origi har en fremtid i klubben.

Dertil skal vi huske at vi sagtens kan lave taktikken om således vi spiller med Salah alene forrest eller sammen med Mane. Så lad os bare trimme truppen en anelse i det centrale angreb. Vi har også nogle unge der kunne bruge lidt spilletid i de 2 cups.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 29. dec, 2017 12:33

ilusio skrev:Origi har langt til spilletid på førsteholdet, så fint hvis han bliver solgt.

Centralt har vi Firmino og Solanke.
En mere som 3. valg og vi skal ikke bruge mere.
Dvs at kun en af Ings, Sturridge og Origi har en fremtid i klubben.

Dertil skal vi huske at vi sagtens kan lave taktikken om således vi spiller med Salah alene forrest eller sammen med Mane. Så lad os bare trimme truppen en anelse i det centrale angreb. Vi har også nogle unge der kunne bruge lidt spilletid i de 2 cups.
Origi kan dog også spille på kanten og vil kunne få lidt spiletid derude også(selvfølgelig ikke hvis vi henter Lemar eller lign.), han er meget atletisk og kan være den fysisk trussel som Salah, dog er han ikke teknisk og taktisk på niveau med Mané og Salah, men hverken Sturridge, Solanke, Ings, Firmino eller Lallana er hurtige nok til kanten, det er Origi. Coutinho er måske heller ikke hurtig nok, men han klarer den på ren klasse. Det kan også være at Origi VIL være angriber og så er det jo lige vidt. Origis hurtighed er selvfølgelig også en fordel helt fremme.

Ings er også et godt bud da han nok er den der bedst vil kunne udfylde Firminos rolle i angrebet, altså bevægelig, kropsstærk, klog, arbejdsivrig osv. Ings er også god fordi ham kan jeg se som en lidt mere langsigtet løsning som 2.-3. valg, hvor Origi, Sturridge vil nok søge væk hvis de ikke bliver 1. valg.

Sturridge kan jeg godt lide men, det går ikke at vores reserve angriber er mere skadet end vores førstevalg.

Klopp skal have en god snak med dem alle om hvad de selv gerne vil og hvad han gerne vil have ud af dem, for i sidste ende er det den med den bedste indstilling der er bedst for os at beholde

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » fredag, 29. dec, 2017 12:50

Enig i at Ings nok er det "perfekte" 3. valg.

Han forventer ikke mange starter i løbet af sæsonen. Han har lidt samme profil som Firmino, så vi skal ikke lægge taktikken om hvis han erstatter ham. Hans løn må være til at leve med.

Så ham beholder jeg gerne omend jeg har set rygter om at han måske skifter.

Origi er "for gammel" til at være 3. valg i Liverpool ift. hans talent og ambitioner. Han vil spille fast og vise hvad han kan. Det vil være bedre for ham at blive i Tyskland og spille fast.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » lørdag, 30. dec, 2017 08:17

Mon vi sælger Sturridge for £25m i januar? Det er nok ikke usandsynligt, med Saints, Valencia og Sevilla interesserede.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... n-11769386

Klopp lader til at foretrække Solanke som backup til Firmino. Og Mané kunne måske også bruges på pladsen. Jeg kan sagtens forestille mig, at vi vil prøve at hente lidt af det store transferbeløb for VVD tilbage på et salg af Sturridge, som er blevet en perifer spiller for os.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » lørdag, 30. dec, 2017 08:41

texy skrev:Mon vi sælger Sturridge for £25m i januar? Det er nok ikke usandsynligt, med Saints, Valencia og Sevilla interesserede.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... n-11769386

Klopp lader til at foretrække Solanke som backup til Firmino. Og Mané kunne måske også bruges på pladsen. Jeg kan sagtens forestille mig, at vi vil prøve at hente lidt af det store transferbeløb for VVD tilbage på et salg af Sturridge, som er blevet en perifer spiller for os.
Jeg synes, det lyder fornuftigt. Sturridge fortjer at kunne kæmpe for sin plads på landsholdet og spille flere kampe, og det giver ikke mening at have en så løntung spiller siddende på bænken, når vi kan få et pænt beløb for ham. Det vil også være fint at sælge ham nu, mens han er skadesfri.

Vi har pænt med alternativer resten af sæsonen, og han er nærmest ved at blive overhalet af Solanke og Ings.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 30. dec, 2017 08:56

Niels K skrev:
texy skrev:Mon vi sælger Sturridge for £25m i januar? Det er nok ikke usandsynligt, med Saints, Valencia og Sevilla interesserede.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... n-11769386

Klopp lader til at foretrække Solanke som backup til Firmino. Og Mané kunne måske også bruges på pladsen. Jeg kan sagtens forestille mig, at vi vil prøve at hente lidt af det store transferbeløb for VVD tilbage på et salg af Sturridge, som er blevet en perifer spiller for os.
Jeg synes, det lyder fornuftigt. Sturridge fortjer at kunne kæmpe for sin plads på landsholdet og spille flere kampe, og det giver ikke mening at have en så løntung spiller siddende på bænken, når vi kan få et pænt beløb for ham. Det vil også være fint at sælge ham nu, mens han er skadesfri.

Vi har pænt med alternativer resten af sæsonen, og han er nærmest ved at blive overhalet af Solanke og Ings.
Men Ings og Solanke har vel overhalet ham pga. den skade han fik. Så ved ikke om det ikke bare er fordi han har manglet.

Anyways, Firmino er i gang så der er heller ikke længere en grund til at have den ekstra måltrussel.

Jeg tænker et salg giver god mening, især hvis det er et salg ud af ligaen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 31. dec, 2017 13:11

Jeg mener at Origi, Ings og Sturridge kan sælges og give knap 500mio, hvis Klopp tror på Solanke. Håber nemlig snart han hiver en u23 angriber op, ellers tror jeg efterhånden de bliver svære at holde på?

Prøve at give Brewster en kamp, det samme med Woodburn og Wilson. Synes Pep og Wenger er gode til at gøre brug af deres unge spillere og savner Klopp gør det samme. Han må føle de ikke er gode nok eller klar til første holdet

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: hvem skal ud

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 31. dec, 2017 14:05

liverpoolfc86 skrev:Jeg mener at Origi, Ings og Sturridge kan sælges og give knap 500mio, hvis Klopp tror på Solanke. Håber nemlig snart han hiver en u23 angriber op, ellers tror jeg efterhånden de bliver svære at holde på?

Prøve at give Brewster en kamp, det samme med Woodburn og Wilson. Synes Pep og Wenger er gode til at gøre brug af deres unge spillere og savner Klopp gør det samme. Han må føle de ikke er gode nok eller klar til første holdet
Klopp bruger da Gomez, Trent og Solanke ofte?

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: Leon Goretzka

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 31. dec, 2017 14:28

Aggerdoo skrev:
liverpoolfc86 skrev:Jeg mener at Origi, Ings og Sturridge kan sælges og give knap 500mio, hvis Klopp tror på Solanke. Håber nemlig snart han hiver en u23 angriber op, ellers tror jeg efterhånden de bliver svære at holde på?

Prøve at give Brewster en kamp, det samme med Woodburn og Wilson. Synes Pep og Wenger er gode til at gøre brug af deres unge spillere og savner Klopp gør det samme. Han må føle de ikke er gode nok eller klar til første holdet
Klopp bruger da Gomez, Trent og Solanke ofte?
I Know, men er nervøs for de andre stikker af og tænker de kan være et alternativ, hvis vi sælger Sturridge, Ings og Origi og geninvisterer alle pengene samt dem vi får for Coutinho.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Besvar