hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mads T. » mandag, 21. maj, 2018 17:58

nikand skrev:
Mads T. skrev:Chelsea ville gerne have beholdt Solanke og gjorde hvad de kunne for at forlænge med ham.
Er det virkelig sandt?
Hvorfor skulle man ikke ønske at forlænge med en U21 landsholdsspiller med kæmpe potentiale?

Jeg forstår virkelig ikke den hetz der er mod nogen af vores Liverpoolspillere. Solanke har gjort det hæderligt i de fleste optrædende han har haft. Han har hungret efter at få hul på bylden og det har helt tydeligt hæmmet hans spil, at han ikke fik scoret tidligere i sæsonen. Han havde flere store chancer, hvor han ikke var skarp nok, men synes også han har været uheldig i mange situationer og fejlagtigt bortdømt når han så endelig scorer. Og så sluttede han sæsonen med at vise det potentiale de fleste fodboldkyndige mener han besidder med et mål og en assist.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » mandag, 21. maj, 2018 19:52

Mads T. skrev:
nikand skrev:
Mads T. skrev:Chelsea ville gerne have beholdt Solanke og gjorde hvad de kunne for at forlænge med ham.
Er det virkelig sandt?
Hvorfor skulle man ikke ønske at forlænge med en U21 landsholdsspiller med kæmpe potentiale?

Jeg forstår virkelig ikke den hetz der er mod nogen af vores Liverpoolspillere. Solanke har gjort det hæderligt i de fleste optrædende han har haft. Han har hungret efter at få hul på bylden og det har helt tydeligt hæmmet hans spil, at han ikke fik scoret tidligere i sæsonen. Han havde flere store chancer, hvor han ikke var skarp nok, men synes også han har været uheldig i mange situationer og fejlagtigt bortdømt når han så endelig scorer. Og så sluttede han sæsonen med at vise det potentiale de fleste fodboldkyndige mener han besidder med et mål og en assist.
Som jeg husker det, ville Chelsea ikke imødekomme hans lønkrav og det ville vi.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: hvem skal ud

Indlæg af nikand » mandag, 21. maj, 2018 20:46

Mads T. skrev:
nikand skrev:
Mads T. skrev:Chelsea ville gerne have beholdt Solanke og gjorde hvad de kunne for at forlænge med ham.
Er det virkelig sandt?
Hvorfor skulle man ikke ønske at forlænge med en U21 landsholdsspiller med kæmpe potentiale?

Jeg forstår virkelig ikke den hetz der er mod nogen af vores Liverpoolspillere. Solanke har gjort det hæderligt i de fleste optrædende han har haft. Han har hungret efter at få hul på bylden og det har helt tydeligt hæmmet hans spil, at han ikke fik scoret tidligere i sæsonen. Han havde flere store chancer, hvor han ikke var skarp nok, men synes også han har været uheldig i mange situationer og fejlagtigt bortdømt når han så endelig scorer. Og så sluttede han sæsonen med at vise det potentiale de fleste fodboldkyndige mener han besidder med et mål og en assist.
Dit udsagn om at Chelsea gjorde alt hvad de kunne for at beholde Solanke, er jeg uenig med. Sådan har jeg ikke forstået de artikler der var omkring Solankes skifte. Og jeg forstår godt Chelsea, det er svært at vente på gennembruddet i en klub der gerne køber etablerede angribere og kæmper med om store titler.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af Thommo » mandag, 21. maj, 2018 20:47

Mads T. skrev: Jeg forstår virkelig ikke den hetz der er mod nogen af vores Liverpoolspillere. Solanke har gjort det hæderligt i de fleste optrædende han har haft.
Kritik er ikke altid hetz, og alle vores spillere er ikke verdens bedste, vi endte altså 25 point efter 1´eren, og det er dem jeg måler med. Vi har Ings og/eller Solanke på bænken, City har G. Jesus/Aguerro på bænken. Hvis Solanke sælges,(uden han erstattes) er Ings den jeg sætter et kritisk lys på, for så er han den svageste, i offensiven. Der skal bare hentes kvali til den offensiv, Firmino skal da udfordres. Og jeg synes ikke Solanke har gjort det hæderligt, og det er ikke en hetz, bare øjnene der ser. Luis Garcia var nærmest Messi, gennem mine øjn, det var jeg nok næsten ene om at mene. Så smag og behag....Jeg så gerne Solanke få succes, det gjorde jeg også med Firmino, da jeg var efter ham i sin tid. jeg synes Firmino er steppet gevaldigt op, og ser ham naturligvis gerne fortsætte denne form. Hvis Solanke kunne komme på bare 80% af Sturr da han var bedst, kritiserer jeg ham mindre. Men det ville bare ikke være godt nok stadigvæk .

Hvis Solanke laver hattrick mod RM, ændrer jeg stadig ikke mening...Det kunne ikke falde mig ind, at vurderere et hattrick, højere end en hel sæsons præstationer. Og flere herinde vurderer udelukkende ud fra øjeblikket, det blev godt nok bevist da Firmino ikke var på 100%, men scorede engang imellem, for så var det "bla bla bla, se Firmino scorer jo for vildt". Man siger fodbold er øjebliksbilleder, men jeg vurderer ikke ud fra 90 min. Eller et mål hist og pist..........Hvis det tolkes som hetz, så må det være sådan.
Verden er smask fuld af hyklere....

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af Bojangles » mandag, 21. maj, 2018 21:39

Thommo skrev:
Mads T. skrev: Jeg forstår virkelig ikke den hetz der er mod nogen af vores Liverpoolspillere. Solanke har gjort det hæderligt i de fleste optrædende han har haft.
Kritik er ikke altid hetz, og alle vores spillere er ikke verdens bedste, vi endte altså 25 point efter 1´eren, og det er dem jeg måler med. Vi har Ings og/eller Solanke på bænken, City har G. Jesus/Aguerro på bænken. Hvis Solanke sælges,(uden han erstattes) er Ings den jeg sætter et kritisk lys på, for så er han den svageste, i offensiven. Der skal bare hentes kvali til den offensiv, Firmino skal da udfordres. Og jeg synes ikke Solanke har gjort det hæderligt, og det er ikke en hetz, bare øjnene der ser. Luis Garcia var nærmest Messi, gennem mine øjn, det var jeg nok næsten ene om at mene. Så smag og behag....Jeg så gerne Solanke få succes, det gjorde jeg også med Firmino, da jeg var efter ham i sin tid. jeg synes Firmino er steppet gevaldigt op, og ser ham naturligvis gerne fortsætte denne form. Hvis Solanke kunne komme på bare 80% af Sturr da han var bedst, kritiserer jeg ham mindre. Men det ville bare ikke være godt nok stadigvæk .

Hvis Solanke laver hattrick mod RM, ændrer jeg stadig ikke mening...Det kunne ikke falde mig ind, at vurderere et hattrick, højere end en hel sæsons præstationer. Og flere herinde vurderer udelukkende ud fra øjeblikket, det blev godt nok bevist da Firmino ikke var på 100%, men scorede engang imellem, for så var det "bla bla bla, se Firmino scorer jo for vildt". Man siger fodbold er øjebliksbilleder, men jeg vurderer ikke ud fra 90 min. Eller et mål hist og pist..........Hvis det tolkes som hetz, så må det være sådan.
Problemet er nok, at vi ser spillerenes hirarkiske position forskelligt. For ja. Hverken Ings eller Solanke...eller Origi eller Sturridge er i nærheden af at true Firmino på hans position. Sturridge inden skaderne kunne bestemt. Men Sturridge efter skaderne (dvs. nuværende Sturridge) kan jo knap true sig til en plads som angriber hos AaB.

Vi har dog også andre, der kan indtage pladsen som frontangriber - nemlig de to andre i fronttrioen. Og får vi f.eks Fekir eller en anden af den kaliber og med de kvaliteter ind, ja, så har vi pludselig 4 topspillere, til de tre pladser. For selvom de hver især har deres yndlingsposition, så har de alle evnerne til at spille alle pladser. (jaja, ok. Jeg aner faktisk ikke om Salah kan spille i venstre side?)

Vores situation nu, hvor vi sendte Sturridge og Origi (ja, ved godt han blev udlejet i sommers) videre, samtidigt med vi solgte Coutinho - skete, da der var 13 kampe tilbage (+ CL) og vi på daværende tidspunkt havde stort set alle spillere til rådighed. Derfor var det med en tanke om - det her er ok nok til de sidste kampe - det er bedre vi gemmer pengene og finder den helt rigtige som vi kan få ind på et tidspunkt, hvor vi har tid til at køre ham ind på holdet.

Derfor - så mener jeg ikke, at Ings og Solanke nødvendigvis skal vurderes efter, om de er stærke nok til reelt at true sig til en startplads. De skal vurderes efter, at deres rolle reelt er at være 3. valg. Og dertil mener jeg at specielt Ings er rigtig god - og Solanke har potentialet til at komme dertil - og på mange måder også har potentialet til at komme op og blive 2. valg og begynde at true...men der er der dog et godt stykke tid endnu.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af Thommo » mandag, 21. maj, 2018 22:48

Du er inde på hirakiet, og det har jeg før skrevet, at det er helt fuldstændigt skævt. og det er jo ikke Solankes skyld. Vi har tre klasse spillere fremme(som vel ligger mellem 10-13 på 13 skalaen :dontknow: ), og så Solanke og Ings(som jeg har mellem 3-7), på midten er kvaliteten meget mere lige. Jeg er ikke enige med UK pundits, i at Solanke kan blive god, men det er da naturligvis muligt jeg tager fejl, det ved jeg om en 2-3 år. Men Solanke håber jeg lejes ud, som minimum en sæson.

Ox og Lallana kan vel også aflaste Mane Salah, men håber Ox er fast c. midt og Lallana har jeg opgivet, han er Sturr Vs. 2,0, træls men sandt frygter jeg.
Verden er smask fuld af hyklere....

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: hvem skal ud

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 22. maj, 2018 00:03

Hvis jeg lige må komme med min ydmyge liste over spillere, jeg gerne ser forlade klubben:
- Mignolet
- Bogdan
- Flanagan
- Markovic
- Grujic (evt. på lån)
- Ings
- Solanke på lån
- Sturridge
- Randall
- Klavan - hvis vi henter en ny ind
- Moreno

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » tirsdag, 22. maj, 2018 05:57

Aggerdoo skrev:Hvis jeg lige må komme med min ydmyge liste over spillere, jeg gerne ser forlade klubben:
- Mignolet
- Bogdan
- Flanagan
- Markovic
- Grujic (evt. på lån)
- Ings
- Solanke på lån
- Sturridge
- Randall
- Klavan - hvis vi henter en ny ind
- Moreno
2 rettelser og vi er enige tror jeg ;)

Solanke: hellere give ham chancen kontinuerligt frem for Ings. Gør Ings til 4. mand, køb en hæderlig backup til Firmino og brug Solanke i rotation.
Moreno: Han spillede faktisk ok inden Robbo gik ind og blæste alles forventninger omkuld. Hvis ikke vi henter en ny VB, så mangler vi Moreno. Moreno er for mig en god backup til Robbo.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » tirsdag, 22. maj, 2018 07:56

Aggerdoo skrev:Hvis jeg lige må komme med min ydmyge liste over spillere, jeg gerne ser forlade klubben:
- Mignolet
- Bogdan
- Flanagan
- Markovic
- Grujic (evt. på lån)
- Ings
- Solanke på lån
- Sturridge
- Randall
- Klavan - hvis vi henter en ny ind
- Moreno
Hvad vil du tro, at de kan indbringe hver for sig, og hvad med andre tidligere udlejede spillere som Kent, Ojo, Wilson, Chirivella mf. ?

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: hvem skal ud

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 22. maj, 2018 10:09

Niels K skrev:
Aggerdoo skrev:Hvis jeg lige må komme med min ydmyge liste over spillere, jeg gerne ser forlade klubben:
- Mignolet
- Bogdan
- Flanagan
- Markovic
- Grujic (evt. på lån)
- Ings
- Solanke på lån
- Sturridge
- Randall
- Klavan - hvis vi henter en ny ind
- Moreno
Hvad vil du tro, at de kan indbringe hver for sig, og hvad med andre tidligere udlejede spillere som Kent, Ojo, Wilson, Chirivella mf. ?
Tror ikke de kan indbringe alverden. Sturridge, Mignolet og Ings er nok dem med største værdi. Måske 40-50 mio pund.

Jeg har ikke rigtigt styr på, hvad vi har af unge spillere rundt omkring. Men Kent, Ojo, Ejaria, osv. har jeg ikke tiltro til kan blive til noget. Så sælg eller udlej gerne for min skyld.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » tirsdag, 22. maj, 2018 12:29

I forhold til Solanke-debatten, så rapporterede flere medier i hvert fald, at Chelsea havde tilbudt ham en ny kontrakt, men at han havde afvist dem, fordi han ikke fik nok chancer for spilletid.

https://www.theguardian.com/football/20 ... ea-england

Det kan godt være, at det vil være en god idé at leje Solanke ud. Men jeg synes, at det vil være tåbeligt at sælge ham.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » tirsdag, 22. maj, 2018 13:09

Aggerdoo skrev:Tror ikke de kan indbringe alverden. Sturridge, Mignolet og Ings er nok dem med største værdi. Måske 40-50 mio pund
Jeg vil nærmest sige at såfremt nogen er villige til at betale Sturrridge løn skal vi bare give ham væk. Han er udelukkende en liability.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 22. maj, 2018 14:38

texy skrev:I forhold til Solanke-debatten, så rapporterede flere medier i hvert fald, at Chelsea havde tilbudt ham en ny kontrakt, men at han havde afvist dem, fordi han ikke fik nok chancer for spilletid.

https://www.theguardian.com/football/20 ... ea-england

Det kan godt være, at det vil være en god idé at leje Solanke ud. Men jeg synes, at det vil være tåbeligt at sælge ham.
Vi skal også huske, at i forhold til at leje spillere ud - så starter vi en ny sæson - og der vil være masser af kampe, imod lavere niveau modstandere (så længe vi ikke fucker helt op) + alt er ikke så tilspidset i starten af sæsonen (ud over hvis vi starter ud med at fucke helt vildt op) Derfor giver det bedre mulighed for at få spilletid for de ikke normale 11-15 spillere der udgør start 11'eren oftest.

Og så er der selvfølgelig hele opstarten med masser af træningskampe.

Af den grund syntes jeg ikke vi skal leje spillere ud, der umiddelbart har været en god del med i denne sæson. Kun, hvis det er fordi at det er nogen der skal spilles tilbage i form efter langtidsskader eller fordi trænerteamet vurderer, at de alligevel ikke vil få noget spilletid, men ikke vil skille sig af med dem.

Og den gruppe tilhører Ings og Solanke - altså dem, der har haft en rolle at spile i denne sæson og som derfor skal have en sæson mere til at vise sig endnu bedre (eller som helt overflødige)

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 22. maj, 2018 16:44

Bojangles skrev:
texy skrev:I forhold til Solanke-debatten, så rapporterede flere medier i hvert fald, at Chelsea havde tilbudt ham en ny kontrakt, men at han havde afvist dem, fordi han ikke fik nok chancer for spilletid.

https://www.theguardian.com/football/20 ... ea-england

Det kan godt være, at det vil være en god idé at leje Solanke ud. Men jeg synes, at det vil være tåbeligt at sælge ham.
Vi skal også huske, at i forhold til at leje spillere ud - så starter vi en ny sæson - og der vil være masser af kampe, imod lavere niveau modstandere (så længe vi ikke fucker helt op) + alt er ikke så tilspidset i starten af sæsonen (ud over hvis vi starter ud med at fucke helt vildt op) Derfor giver det bedre mulighed for at få spilletid for de ikke normale 11-15 spillere der udgør start 11'eren oftest.

Og så er der selvfølgelig hele opstarten med masser af træningskampe.

Af den grund syntes jeg ikke vi skal leje spillere ud, der umiddelbart har været en god del med i denne sæson. Kun, hvis det er fordi at det er nogen der skal spilles tilbage i form efter langtidsskader eller fordi trænerteamet vurderer, at de alligevel ikke vil få noget spilletid, men ikke vil skille sig af med dem.

Og den gruppe tilhører Ings og Solanke - altså dem, der har haft en rolle at spile i denne sæson og som derfor skal have en sæson mere til at vise sig endnu bedre (eller som helt overflødige)
Jeg tror vi er nødt til at vurdere de lejetilbud der kommer på de enkelte spillere igennem transfervinduet og sammenholde med hvad spillerne leverer i preseason. og selvfølgelig også med øje på hvilke spillere vi køber.

Solanke tror jeg har skullet lære en masse om at være angriber i et Klopp system og derfor skal man også kun leje ham ud hvis det er til et hold der spiller Kloppsk. Det ville give mening at Solanke fik et år på Melwood til at lære lidt om hvad han skal arbejde på for at blive en succes i Liverpool inden han bliver lejet ud.

Men kommer der et klart 2. valg ind til angrebet så giver et Solanke lejeophold i Skotland, Championhip eller lign. mere mening. Hvor Ings er det hårdtarbejdende 3. valg. Ings forestiller jeg mig lidt få samme rolle i angrebet som Milner har på midten, han arbejder hårdt, placerer sig rigtigt og gør fornuftige, men sjældent fantastiske ting når han får tid på bolden.
Vi kan jo godt risikere at Fekir eller Werner eller hvem vi måtte hente(hvis vi henter en centralangriber), slet ikke kan falde til i systemet og prompte bliver erstattet af Ings.

Men hvis vi ikke henter en ny centerforward, så er Solanke pludselig for god til at leje ud, men han er ikke god nok til at true Firmino's plads :? .

Bojangles har ret i at en ny sæson åbner flere muligheder for spilletid til øvrige spillere. I denne sæson roterede vi meget indtil vi nåede omkring CL 1/8 finalerne og så roterede vi kun pga. træthed og alligevel også en del.

Det er nok også forklaringen på at så mange spillere blev lejet ud i januar, da Klopp vidste at chancen for at de skulle spille blev meget små i forhold til hvad de var i efteråret.

Jeg tror da at Solanke som minimum får muligheden for at vise sig frem i preseason og så må vi se derefter. Han sluttede godt af imod Brighton og det gør altså en forskel, ikke mindst i forhold til hans egen selvtillid.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » tirsdag, 22. maj, 2018 17:13

Det er meningen at truppen skal blive større, ikke mindre. Hvis alle de spillere skal væk så skal der godt nok mange nye ind. Sådan noget 8-10 stk agtigt til 1. holdstruppen, mindst. Og det kommer der selvfølgelig ikke.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar