hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 20. mar, 2018 19:34

texy skrev:
Mads T. skrev:
Filos of Isk skrev:
texy skrev: Skulle vi skrive med Sessegnon, så er det da muligt, at Moreno sendes ud. Men jeg ser ikke Sessegnon's fremtid på backen. Hans fremtid ligger i offensiven.
Jeg tror også mest at Sessegnon skal ses som et offensivt emne. Og jeg tror ikke det gavner hans udvikling hvis han skiftevis skal spille venstreback og højre kant-angriber.

Så jeg tror ikke som sådan at Morenos fremtid afhænger af Sessegnon.

Jeg tror også at backerne er nogen af de pladser der kræver mest rotation, så jeg håber lidt at vi har to dedikerede venstrebacks til næste sæson.
Sessegnon har ikke spillet en eneste kamp som højre kant-angriber i denne sæson. Han har spillet 19 kampe som back/wing back og 19 kampe som venstre fløj/venstre kant-angriber. Han er kun 17 år, så jeg ser ikke noget problem i at han skulle vikariere på backen når han formentlig alligevel ikke vil være fast mand på venstre wing. I den alder han har, ser jeg det som værende bedre for hans udvikling, at han spiller flere pladser, da det blot vil udvikle flere aspekter af hans spil.
Vores offensive spil er ofte flydende, hvor spillere tillades at bevæge sig rundt.

Men min tanke var nu, at hvis man skulle hente Sessegnon, så ville han være tiltænkt som alternativ til Mané. Og såfremt han ville være god nok, så kunne det så også give nogle pauser til Salah, da Mané sagtens (måske er han rent faktisk bedre der) kan spille i højre side.
Ja, jeg tænkte bare at Sessegnons venstreben er bedst udnyttet i højre side, men det er sådan set mindre vigtigt, Salah og Mané skifter jo også side fra tid til anden så Sessegnon vil også komme til at prøve sig af i begge sider.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 25. mar, 2018 10:52

Jeg ved ikke, om den skal placeres her, men forestillede man sig, at vi ville sælge disse 6 spillere, som alle har haft en dårlig sæson af forskellige årsager, så ville der nok være omkring 100 mille i kassen:

https://www.thisisanfield.com/2018/03/6 ... 18-season/

Forskellige ITK'ere skriver, at der er altså er et problem Clyne og Klopp imellem, og de forventer ham solgt videre til sommer. De samme skriver, at Lallana nok også er på vej væk, og han selv har ytret ønske om at vende snuden sydpå igen.

Woodburn har stadig et stort skridt, der skal tages, hvis han skal være den offensivspiller, som skal kunne veksle med vores offensiv eller være den offensive midtbane, og vi taler selv om ret gode spillere, vi ønsker til klubben til sommer til disse pladser.

Ings har også noget at bevise, hvis han skal holde Klopp fra at købe et alternativ til Firmino.

Ward ser jeg som en god 2. keeper, der skal spille cup-kampe og være 1. reserve for Karius.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » søndag, 25. mar, 2018 11:52

Niels K skrev:Jeg ved ikke, om den skal placeres her, men forestillede man sig, at vi ville sælge disse 6 spillere, som alle har haft en dårlig sæson af forskellige årsager, så ville der nok være omkring 100 mille i kassen:

https://www.thisisanfield.com/2018/03/6 ... 18-season/

Forskellige ITK'ere skriver, at der er altså er et problem Clyne og Klopp imellem, og de forventer ham solgt videre til sommer. De samme skriver, at Lallana nok også er på vej væk, og han selv har ytret ønske om at vende snuden sydpå igen.

Woodburn har stadig et stort skridt, der skal tages, hvis han skal være den offensivspiller, som skal kunne veksle med vores offensiv eller være den offensive midtbane, og vi taler selv om ret gode spillere, vi ønsker til klubben til sommer til disse pladser.

Ings har også noget at bevise, hvis han skal holde Klopp fra at købe et alternativ til Firmino.

Ward ser jeg som en god 2. keeper, der skal spille cup-kampe og være 1. reserve for Karius.
£100m? Hvem af dem ser du være mere end £20m værd?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 25. mar, 2018 17:21

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Jeg ved ikke, om den skal placeres her, men forestillede man sig, at vi ville sælge disse 6 spillere, som alle har haft en dårlig sæson af forskellige årsager, så ville der nok være omkring 100 mille i kassen:

https://www.thisisanfield.com/2018/03/6 ... 18-season/

Forskellige ITK'ere skriver, at der er altså er et problem Clyne og Klopp imellem, og de forventer ham solgt videre til sommer. De samme skriver, at Lallana nok også er på vej væk, og han selv har ytret ønske om at vende snuden sydpå igen.

Woodburn har stadig et stort skridt, der skal tages, hvis han skal være den offensivspiller, som skal kunne veksle med vores offensiv eller være den offensive midtbane, og vi taler selv om ret gode spillere, vi ønsker til klubben til sommer til disse pladser.

Ings har også noget at bevise, hvis han skal holde Klopp fra at købe et alternativ til Firmino.

Ward ser jeg som en god 2. keeper, der skal spille cup-kampe og være 1. reserve for Karius.
£100m? Hvem af dem ser du være mere end £20m værd?
Jeg tror, at vi 2 er grundlæggende uenige om kvaliteten og sikkert også værdien af vores spillere, men derfor kan jeg måske også have været for positiv, da jeg løst værdisatte disse spillere.

Vi skal under alle omstændigheder forholde os til, at priserne generelt er på himmelflugt, og det er ikke hvem-som-helst, der er med på denne liste, som dog ikke bidrog meget for os i løbet af denne sæson, me hvor nogle af dem stadig kan nå at få sat et positivt aftryk for sæsonen:

Lallana - 20 mil - landsholdsspiller
Clyne - 25 mil - landsholdsspiller
Ings - 20 mil - tidligere målræv, som jeg tror mange klubber meget gerne vil have
Markovic - 5 mil - måske skal vi efterhånden bare forære ham væk ?
Ward - 5-10 mil - Han har niveauet til at agere 1. keeper i en middel PL klub som minimum nu, og så skal prisen vel ligge deromkring ?
Woodburn - 20 mil - måske skyder jeg over målet, men jeg tror, at han anses som et ekstra ordinært talent, som mindre klubber sikkert vil gøre til fast starter som 10'er, kant eller angriber og satse på, at de har ham nogle år, hvor de måske så kan score boxen på ham ?

Jeg mener simpelthen ikke, at de skal koste mindre end dette i dagens marked.

Man kunne jo så tilføje:

Sturridge - 20 mil
Migs - 20 mil
Origi - 20 mil
Ojo - 10 mil
Kent - 10 mil
Bogdan - 0
Flanagan - 0

Og vi vil stå med ca. 160 mille til indkøb og temmelig mange sparede lønkroner.

Gør vi alt dette, så skal der dog en ny keeper ind, og personligt er jeg under alle omstændigheder ikke for et salg af Woodburn på nuværende tidspunkt, og jeg beholder også gerne Grujic en sæson mere, hvor han nok skal udlejes hele sæsonen, og så må vi se.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: hvem skal ud

Indlæg af nikand » mandag, 26. mar, 2018 17:44

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Jeg ved ikke, om den skal placeres her, men forestillede man sig, at vi ville sælge disse 6 spillere, som alle har haft en dårlig sæson af forskellige årsager, så ville der nok være omkring 100 mille i kassen:

https://www.thisisanfield.com/2018/03/6 ... 18-season/

Forskellige ITK'ere skriver, at der er altså er et problem Clyne og Klopp imellem, og de forventer ham solgt videre til sommer. De samme skriver, at Lallana nok også er på vej væk, og han selv har ytret ønske om at vende snuden sydpå igen.

Woodburn har stadig et stort skridt, der skal tages, hvis han skal være den offensivspiller, som skal kunne veksle med vores offensiv eller være den offensive midtbane, og vi taler selv om ret gode spillere, vi ønsker til klubben til sommer til disse pladser.

Ings har også noget at bevise, hvis han skal holde Klopp fra at købe et alternativ til Firmino.

Ward ser jeg som en god 2. keeper, der skal spille cup-kampe og være 1. reserve for Karius.
£100m? Hvem af dem ser du være mere end £20m værd?
Jeg tror, at vi 2 er grundlæggende uenige om kvaliteten og sikkert også værdien af vores spillere, men derfor kan jeg måske også have været for positiv, da jeg løst værdisatte disse spillere.

Vi skal under alle omstændigheder forholde os til, at priserne generelt er på himmelflugt, og det er ikke hvem-som-helst, der er med på denne liste, som dog ikke bidrog meget for os i løbet af denne sæson, me hvor nogle af dem stadig kan nå at få sat et positivt aftryk for sæsonen:

Lallana - 20 mil - landsholdsspiller
Clyne - 25 mil - landsholdsspiller
Ings - 20 mil - tidligere målræv, som jeg tror mange klubber meget gerne vil have
Markovic - 5 mil - måske skal vi efterhånden bare forære ham væk ?
Ward - 5-10 mil - Han har niveauet til at agere 1. keeper i en middel PL klub som minimum nu, og så skal prisen vel ligge deromkring ?
Woodburn - 20 mil - måske skyder jeg over målet, men jeg tror, at han anses som et ekstra ordinært talent, som mindre klubber sikkert vil gøre til fast starter som 10'er, kant eller angriber og satse på, at de har ham nogle år, hvor de måske så kan score boxen på ham ?

Jeg mener simpelthen ikke, at de skal koste mindre end dette i dagens marked.

Man kunne jo så tilføje:

Sturridge - 20 mil
Migs - 20 mil
Origi - 20 mil
Ojo - 10 mil
Kent - 10 mil
Bogdan - 0
Flanagan - 0

Og vi vil stå med ca. 160 mille til indkøb og temmelig mange sparede lønkroner.

Gør vi alt dette, så skal der dog en ny keeper ind, og personligt er jeg under alle omstændigheder ikke for et salg af Woodburn på nuværende tidspunkt, og jeg beholder også gerne Grujic en sæson mere, hvor han nok skal udlejes hele sæsonen, og så må vi se.
160 mio. Pund. Selv i disse tider virker det urealistisk for mig. Et par eksempler.

Hvis flano og Bogdan har udløb så er 0 korrekt, ellers koster de sikkert løn for at komme videre.
Stu 20. Ville være vildt med den skadeshistorik.
Markovic. Havde vi så ikke solgt ham hvis vi kunne?
Clyne Lallana Ings 20-25?

Man har lov at håbe. Sidste gang jeg blev positivt overrasket var Ibe til 15 mio pund.
We need a new Fowler...

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 26. mar, 2018 21:19

nikand skrev:
Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Jeg ved ikke, om den skal placeres her, men forestillede man sig, at vi ville sælge disse 6 spillere, som alle har haft en dårlig sæson af forskellige årsager, så ville der nok være omkring 100 mille i kassen:

https://www.thisisanfield.com/2018/03/6 ... 18-season/

Forskellige ITK'ere skriver, at der er altså er et problem Clyne og Klopp imellem, og de forventer ham solgt videre til sommer. De samme skriver, at Lallana nok også er på vej væk, og han selv har ytret ønske om at vende snuden sydpå igen.

Woodburn har stadig et stort skridt, der skal tages, hvis han skal være den offensivspiller, som skal kunne veksle med vores offensiv eller være den offensive midtbane, og vi taler selv om ret gode spillere, vi ønsker til klubben til sommer til disse pladser.

Ings har også noget at bevise, hvis han skal holde Klopp fra at købe et alternativ til Firmino.

Ward ser jeg som en god 2. keeper, der skal spille cup-kampe og være 1. reserve for Karius.
£100m? Hvem af dem ser du være mere end £20m værd?
Jeg tror, at vi 2 er grundlæggende uenige om kvaliteten og sikkert også værdien af vores spillere, men derfor kan jeg måske også have været for positiv, da jeg løst værdisatte disse spillere.

Vi skal under alle omstændigheder forholde os til, at priserne generelt er på himmelflugt, og det er ikke hvem-som-helst, der er med på denne liste, som dog ikke bidrog meget for os i løbet af denne sæson, me hvor nogle af dem stadig kan nå at få sat et positivt aftryk for sæsonen:

Lallana - 20 mil - landsholdsspiller
Clyne - 25 mil - landsholdsspiller
Ings - 20 mil - tidligere målræv, som jeg tror mange klubber meget gerne vil have
Markovic - 5 mil - måske skal vi efterhånden bare forære ham væk ?
Ward - 5-10 mil - Han har niveauet til at agere 1. keeper i en middel PL klub som minimum nu, og så skal prisen vel ligge deromkring ?
Woodburn - 20 mil - måske skyder jeg over målet, men jeg tror, at han anses som et ekstra ordinært talent, som mindre klubber sikkert vil gøre til fast starter som 10'er, kant eller angriber og satse på, at de har ham nogle år, hvor de måske så kan score boxen på ham ?

Jeg mener simpelthen ikke, at de skal koste mindre end dette i dagens marked.

Man kunne jo så tilføje:

Sturridge - 20 mil
Migs - 20 mil
Origi - 20 mil
Ojo - 10 mil
Kent - 10 mil
Bogdan - 0
Flanagan - 0

Og vi vil stå med ca. 160 mille til indkøb og temmelig mange sparede lønkroner.

Gør vi alt dette, så skal der dog en ny keeper ind, og personligt er jeg under alle omstændigheder ikke for et salg af Woodburn på nuværende tidspunkt, og jeg beholder også gerne Grujic en sæson mere, hvor han nok skal udlejes hele sæsonen, og så må vi se.
160 mio. Pund. Selv i disse tider virker det urealistisk for mig. Et par eksempler.

Hvis flano og Bogdan har udløb så er 0 korrekt, ellers koster de sikkert løn for at komme videre.
Stu 20. Ville være vildt med den skadeshistorik.
Markovic. Havde vi så ikke solgt ham hvis vi kunne?
Clyne Lallana Ings 20-25?

Man har lov at håbe. Sidste gang jeg blev positivt overrasket var Ibe til 15 mio pund.
Medmindre vi forstærker truppen gevaldigt, så vil det da være tåbeligt, at sælge Ings og Lallana. Vi skal simpelthen ikke have en latterlig tynd trup, så kommer det til at koste point!

Medmindre Klopp vil bruge vores U23 spillere og mener Woodburn, Harry, Kent og Brewster kan komme ind i truppen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 29. apr, 2018 09:50

Dato for kontraktudløb for vores spillere:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-14588306

Man kan overveje, om vi skal sælge eller forlænge med Clyne, Lallana og Ings ?

Klavan og Milner mener jeg, at vi bør forlænge med 1 år allerede nu.

Henderson skal vel have forlænget og sikkert forbedret kontrakten.

Vores 3 forreste skal vel alle have forlænget og forbedret deres kontrakter en del ?

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » mandag, 30. apr, 2018 06:27

Clyne skal i hvert fald ikke sælges. Enten Kan Trent ryge ind på midtbanen eller Gomez ind som CB. Så vi skal beholde Clyne. Har vi glemt hvor solid han var før sin skade?

Ings er max 3. mand synes jeg. Vi skal have en ind foran ham. Er han ikke tilfreds med 3. mand så sælg.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 30. apr, 2018 09:14

ilusio skrev:Clyne skal i hvert fald ikke sælges. Enten Kan Trent ryge ind på midtbanen eller Gomez ind som CB. Så vi skal beholde Clyne. Har vi glemt hvor solid han var før sin skade?

Ings er max 3. mand synes jeg. Vi skal have en ind foran ham. Er han ikke tilfreds med 3. mand så sælg.
Jeg syntes allerede at Clyne har vist gode tegn efter sit comeback. På trods af at jeg ihvertfald først forventede at se ham gøre noget efter sommerferien.

Trent og Gomez kan dække hele bagkæden og midtbanen, hvilket er dejligt og de har begge haft rigtig gode perioder i denne sæson. Ok de har også haft kedelige perioder, men de er begge unge og rutine kurerer ofte ustabilitet.
Så Clyne i rotation med en af de to unge gutter tror jeg er vejen frem.

Ings er en længere ungoing diskussion. Jeg føler ikke vi har set alt hvad Ings har at tilbyde endnu, men samtiddig ved jeg også godt at der lige nu er langt fra Ings til Firmino.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » mandag, 30. apr, 2018 10:42

Filos of Isk skrev:
ilusio skrev:Clyne skal i hvert fald ikke sælges. Enten Kan Trent ryge ind på midtbanen eller Gomez ind som CB. Så vi skal beholde Clyne. Har vi glemt hvor solid han var før sin skade?

Ings er max 3. mand synes jeg. Vi skal have en ind foran ham. Er han ikke tilfreds med 3. mand så sælg.
Jeg syntes allerede at Clyne har vist gode tegn efter sit comeback. På trods af at jeg ihvertfald først forventede at se ham gøre noget efter sommerferien.

Trent og Gomez kan dække hele bagkæden og midtbanen, hvilket er dejligt og de har begge haft rigtig gode perioder i denne sæson. Ok de har også haft kedelige perioder, men de er begge unge og rutine kurerer ofte ustabilitet.
Så Clyne i rotation med en af de to unge gutter tror jeg er vejen frem.

Ings er en længere ungoing diskussion. Jeg føler ikke vi har set alt hvad Ings har at tilbyde endnu, men samtiddig ved jeg også godt at der lige nu er langt fra Ings til Firmino.
Jeg synes bare Ings har fået så mange chancer og har kun scoret 1 mål. Det er ikke nok for et SÅ angrebsivrigt hold som Liverpool. Assists er jo heller ikke det han strør om sig med.

I min verden kan han "kun" bliver 3. valg.
Vi skal have en nr. 2 der er stort set lige så god som Firmino. Dette er Solanke ikke og bliver det heller ikke næste år. Så han skal på lån. Får vi en god nr. 2, så kan Ings bliver som 3. valg.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 30. apr, 2018 11:38

ilusio skrev:
Jeg synes bare Ings har fået så mange chancer og har kun scoret 1 mål. Det er ikke nok for et SÅ angrebsivrigt hold som Liverpool. Assists er jo heller ikke det han strør om sig med.

I min verden kan han "kun" bliver 3. valg.
Vi skal have en nr. 2 der er stort set lige så god som Firmino. Dette er Solanke ikke og bliver det heller ikke næste år. Så han skal på lån. Får vi en god nr. 2, så kan Ings bliver som 3. valg.
Jeg syntes slet ikke Ings har fået mange chancer og flere af de chancer han har fået er som højrewing fordi vi ikke har andre end Salah der kan spille derude og fordi Klopp tilsyneladende gerne vil spille Ings i form. Ings har også haft en lang skades periode som også gør at tingene lige skal have lidt længere tid.

Så har han fået en del spilletid i kampe som imod WBA, Everton og Stoke, som ifølge transfermarkt er de eneste kampe hvor han har spillet flere end 30 minutter. Hvor hele holdet har været ringe og ikke har spillet godt og angriberen har haft umulige arbejdsforhold. Senest imod Stoke og WBA syntes jeg at Ings var en af banens bedste og det syntes modstanderne også for han var mål for grove taklinger i begge og en knytnæve i WBA kampen. Han er fuld af energi, meget Milner-Firrminoagtig.

Så har han fået en del indhop i slutningen af kampe, hvor han heller ikke har leveret så meget, men igen så er det meget ofte når vi er stoppet med at angribe og han derfor kommer ind for at genere modstandernes opspil og give Salah en pause, mere end at forsøge at skabe mål. derfor er det ikke fair og måle ham som angriber i de tilfælde hvor han enten ikke spiller som angriber eller hvor holdet ikke angriber helhjertet. Så har vi mere eller mindre første 50 minutter af WBA kampen tilbage og der scorede han....

Så jeg syntes slet ikke Ings har fået mange chancer.

Jeg tror det er alt for simpelt bare at bruge alle pengene på en klasse angriber, ja Icardi og Werner er da nok de mest sexede(og dyreste) transfers vi har mulighed for at lave, men sexethed vinder ikke mesterskaber, det gør sammentømrede hold med en god balance.

Udover den situation hvor Firmino bliver langtidsskadet, så tilfører en ny angriber os ikke ret meget kvalitet eller balance. Jo det ville da være skønt at have Icardi i en kamp som i lørdags, men for mig ville det være endnu bedre at have et alternativ til Mané når nu han ikke skulle spille. Eller en bredere midtbane så Firmino ikke var tvunget til at droppe håbløst dybt ned for at hente bolden.

Lad mig lige slå fast at jeg advokerer for:
- at en ny angriber ikke skal være topprioritet på markedet, jeg er ikke decideret imod at vi kigger på en ny angriber.
- at Ings stadig er bedre end hans tal for denne sæson viser.
Jeg ved godt at Ings ikke er den moderne Fowler og tror at snupper Firmino's plads i næste sæson.

En ny angriber er meget fin hvis Firmino bliver skadet, men for mig at se er Mané og Salah meget mere tilbøjelige til at få skader end Firmino, og så er vi jo lige vidt. Jo så kan man spille en angriber ude af position på kanten, men det er ikke altid en god ide. Så kan man gå efter en spiller der både kan spille kant eller angriber, den hælder jeg mere til, men jeg syntes stadig at først og fremmest skal det være en rigtig god kant og så er det bare bonus hvis han også er en god angriber. Vi spiller med så fremskudte kanter at en ny kant også skal have angriber kvaliteter.

på midtbanen har vi haft problemer med defensive hold, hvor vi ikke har haft kreativiteten. Der får vi Keita ind, men jeg syntes stadig der er plads til en playmaker type. hvad enten det er en DM med de egenskaber eller en offensiv midt der også kan være lidt dynamisk som Lallana gjorde sidste sæson.

Ings ser jeg som et ideelt 3. valg i de kommende år, hans spillestil minder meget om Firmino, han er forholdsvis billig og vi bør have købt en masse loyalitet fra ham med den støtte han har fået igennem sin skadesperiode.
Jeg tænker også at hvis vi sælger Ings nu får vi ikke ret meget for ham, hvis vi venter et års tid, så kan han forhåbentlig nå at bevise en masse.

Solanke er lidt samme historie, han er bare ung, hvor Ings har haft skader. Han mangler mest af alt selvtillid, om han får det på leje, U23 eller i ligacuppen :dontknow:, men det må man finde ud af. i FourFourTwo's april udgaver er der en artikel om Rashford, hvor nogle af hans ungdoms trænere fortæller at han blev holdt nede på U18 holdet et ekstra år for at få lov at score en masse nemme mål for at bygge selvtillid, selvom alt logik ellers bød dem at rykke ham op på U23. Og så kom der lige en skadeskrise og en FCM-kamp.
Så der er mange muligheder med Solanke, jeg forestiller mig lidt at Klopp har arbejdet meget med Solankes spillestil, for at han skal kunne passe ind og det er derfor han har haft det svært.

Igen jeg er enig i at Firmino-Ings-Solanke ikke er et super angriber team og var det det eneste sted på holdet hvor bredden var et problem, var jeg da også gerne med på Werner/Icardi vognen. Men det er bare ikke det eneste sted. Desuden så har jeg alt mulig grund til at tro at Ings og/eller Solanke er bedre end de har vist i denne sæson.

Jeg har ikke engang været inde på Lovren, Matip, Karius og Moreno, som nogle mener skal udskiftes. Men det er også lidt en anden historie.

Man skal også være varsom med at lave for store omvæltninger i truppen i det samme vindue, derfor kan det være nødvendigt at satse lidt på nogle pladser og da vi rent faktisk HAR 3 angribere, hvor den bedste er fantastisk skadesstabil, så vil jeg hellere satse der end på kanten, hvor begge kanter har haft skader og hvor vi ikke har et reelt 3. valg. Eller på midten hvor vi nok mister Can og hvor vi lige nu er nede på 3 mand til 3 pladser pga. skader og hvor vi ret ofte har været tvunget til at spille Gini-Can-Hendo midtbanen der ikke altid har nok kreativitet iblandt sig til at vinde kampene.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af ilusio » mandag, 30. apr, 2018 12:18

Jeg er enig i at Ings er et godt 3. valg. Det er også pladsen mellem ham og Firmino (i rangordenen) at jeg synes vi mangler en.

En kant/wing er mindst lige så vigtig, helt enig.

Jeg mener dog ikke at en offensiv/kreativ midt er i top 3, da vi som sagt har 2-4 der kan den rolle.
En defensiv/central midt, jo tak.

Det er også de tre pladser jeg synes der er vigtigst. Siden VVD er kommet har vi haft et ret godt forsvar/målmand. Det er ungt og er endnu ikke 100% sammenspillet. Med tiden vil det kun blive stærkere. Her skal vi kun handle hvis Klopp finder en "ny VVD" eller en ny robbo. Ellers synes jeg lige så godt vi kan lade dem fortsætte.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 30. apr, 2018 13:50

ilusio skrev:Jeg er enig i at Ings er et godt 3. valg. Det er også pladsen mellem ham og Firmino (i rangordenen) at jeg synes vi mangler en.

En kant/wing er mindst lige så vigtig, helt enig.

Jeg mener dog ikke at en offensiv/kreativ midt er i top 3, da vi som sagt har 2-4 der kan den rolle.
En defensiv/central midt, jo tak.

Det er også de tre pladser jeg synes der er vigtigst. Siden VVD er kommet har vi haft et ret godt forsvar/målmand. Det er ungt og er endnu ikke 100% sammenspillet. Med tiden vil det kun blive stærkere. Her skal vi kun handle hvis Klopp finder en "ny VVD" eller en ny robbo. Ellers synes jeg lige så godt vi kan lade dem fortsætte.
Ja så begynder vi jo at nærme os hinanden :P

Dog fordi Ings er et godt 3. valg så tænker jeg at kanten er vigtigere for der har vi ikke et godt 3. valg(heller ikke som 2. valg). :D

Jeg ser midtbanen mere som en samlet enhed, folk som Gini, Milner, Hendo og Grujic kan rykkes rundt og ende med forskellige pladser(på midten) som speciale i næste sæson, Keita er også en mand som vi ikke kender Klopps planer med og så ved vi ikke om Lallana kan komme tilbage. en kreativ-offensiv midt kan rykke Gini ned som mere defensiv midt. Eller hvis vi får en ny DM kan Hendo rykkes frem og eksperimenter med Gini som DM ophører.
en ny DM kan også være en kreativ type f.eks. Max Meyer, der kan komme ind og lege Pirlo i kampe hvor vi belejrer fjenden.
Og 3 nye midtbaner er nok for mange, unge spillere ikke medregnet.

Så midtbanen ser jeg mere som et samlet fokus område der skal bliv bedre og mere alsidigt, det kan godt være at en mere solid DM vil frigøre det kreative potentiale i AOC, Gini, evt. Lallana og Keita, men det kan også være at en meget kreativ og boldsikker central midt betyder at Hendo/Gini/Grujic kan fokusere mere defensivt og dermed forbedre den defensive struktur på hele holdet.
Og ja jeg hælder mere til en ny midtbanespiller end en ny angriber. Men hvis nu Keita er en øjeblikkelig succes så er det måske lidt unødvendigt med flere folk på midten lige med det samme.

jeg er enig ang. defensiven, nævnte det mest for at anerkende de der ikke er det. Lovren har liiidt for store problemer med skader, men hans samarbejde med VvD er helt generelt solidt, især når man tænker på hvor kort tid de har spillet sammen.

Helt generelt spiller det meget ind hvilke typer,( på alle tænkelige måder: tekniske egenskaber, fysik, mentale egenskaber, disciplin, personlighed...) vi kan få ind til de forskellige pladser. Hvis vi ikke kan finde en midtbane der passer ind på holdet kan vi sagtens vente et år og købe en angriber istedet. Og der er nogle af de ting som er umulige at vurdere fra sidelinjen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » tirsdag, 01. maj, 2018 09:49

Det er nok ikke en dårlig idé at leje Brewster ud til Celtic næste sæson ?

http://www.hitc.com/en-gb/2018/05/01/re ... ian-brews/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 01. maj, 2018 10:09

Niels K skrev:Det er nok ikke en dårlig idé at leje Brewster ud til Celtic næste sæson ?

http://www.hitc.com/en-gb/2018/05/01/re ... ian-brews/
Nej giv ham en ny fem-årig kontrakt og så lej ham derop i 2-3 år og så kører vi :dance:

Selvom SPL ikker er hvad den har været så er det jo stadig en top professionel klub i Celtic med en BR, der er en god man manegement træner.

Jeg håber det er fordi Dembele skifter klub til sommer så Brewster har chancen for at komme ind på holdet.

Det eneste men jeg har er: Hvem er træner for dem i næste sæson?
For BR vil måske gerne have Brewster op til Glascow og har en plan for ham, men hvad så hvis han smutter til Arsenal eller Chelsea?

Jeg syntes vi er nødt til at afvente træner situationen, for Brewster skal ikke lejes ud for enhver pris.

Besvar