hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: hvem skal ud

Indlæg af Kelly » onsdag, 18. jul, 2018 08:38

Hvem skal ud ?

Karius ?
Ward ?
Ings ?
Daniels S?
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Fowler89
Indlæg: 1214
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: hvem skal ud

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 18. jul, 2018 08:47

Kelly skrev:Hvem skal ud ?

Karius ?
Ward ?
Ings ?
Daniels S?
+
Lallana
Gigi Wijnaldum (for mange spillere i midtbanen)

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 18. jul, 2018 09:43

Kelly skrev:Hvem skal ud ?

Karius ?
Ward ?
Ings ?
Daniels S?
Mignolet, Ings og Markovic er vel de sikre på salgslisten, vi kommer ikke til at tjene stort på dem, men det går nok. Ings kunne også lejes ud, hvis nu en PL klub er nervøs for hans skades historik.

Grujic, Ojo, (Randall,) Kent og Woodie er vel oplagte udlåns kandidater. De er med i preseason for at lære 1. holdet at kende så hvis det var så er de så klar som de kan blive.
- Håber at Grujic får en sæson i Cardiff med option på recall til januar.
- Kunne man ringe til Fulham og tilbyde dem at leje Ojo billigt? han er allerede en del af holdet og det er vel hans bedste chance for at snuse lidt til PL, lige foreløbigt?
- Kent kan jeg godt lide, men han kunne godt blive solgt
- Woodie... et eller andet sted kunne jeg godt se ham få en sæson mere i periferien til 1. holdet, hvis ikke han kan få et mere eksotisk lejeophold. han er stadig meget ung og Championship er også en mulighed.
Det afhænger meget af preseason og om der bliver hentet en ny offensivspiller eller ej.

Sturridge var en sikker mand på salgslisten indtil for en uge siden... Jeg tror han ryger væk, kun et år tilbage på kontrakten så udlån er ikke rigtigt en mulighed, men det betyder også at man kan give ham en sidste chance(for 3. gang? :shock: ). Det er måske bare for at vise at vi ikke er desperate for at sælge og vil sige ja til alt og for Sturridge at vise at han ikke er desperat for at komme væk.

Jeg syntes Origi spiller lidt meget venstrekant i øjeblikket, det kan være Klopp vil omskole ham og se i preseason om ikke han kan blive en ny mulighed på kanten. Origig har også et år tilbage på kontrakten og det er vel mere naturligt at give ham en sidste LFC-chance(hvis ikke det var fordi Sturridge har spillet bedre). Jeg tror Origi har en masse at lære denne sommer og det gør også at hans spil hæmmes lidt(nu gætter jeg, ved det godt). Kommer det rette tilbud og vil Origi selv væk, så sælger vi ham også.

Ideelt set tror jeg at Sturridge eller Origi ryger

Så er der keeperne.... for det første skal vi lige have Alisson helt ind over målstregen.
Spørgsmålet er vel hvor Karius står(HA! han står på mål). Jeg kunne godt forestille mig at Klopp gerne vil beholde ham i klubben i en tid for at kunne holde styr på ham, måske som 3. keeper.
Ward som 2. keeper hælder jeg mest til lige nu, står han en god preseason så er det oplagt.

sidste sæsons model med PL keeper, CL keeper og cup keeper tror jeg vi skrotter, det handlede om at Klopp ikke stolede 100 % på nogen af de 3 keepere, men samtiddig så han potentiale i alle 3(eller i Karius og Ward imens Migs var det "sikre" valg).

Alisson kommer til at stå i PL og de vigtige CL kampe, Ward i cups og måske i nogle CL gruppe kampe(afhænger af gruppen). Jeg tror det vil være fornuftigt at Alisson også får meget tid til træning i starten.

Karius tænker jeg bliver lejet ud på et tidspunkt(for at få luftforandring, bygge selvtillid op igen osv.), men nok først om 6-12 måneder, men det afhænger helt af hvordan Klopp et al vurderer hans mentale tilstand osv. hjem til Tyskland i trygge rammer ville nok ikke være dårligt :dontknow: .

Grabara er også en faktor her, et stort talent, der nok er klar til udlån fra starten af sæsonen, men 19 år er ungt for en keeper, så det kan også ende med endnu en sæson for U23. Klopp venter nok resten af preseason med at se hvor Karius "er".

på midten tror jeg ikke der sker for meget Gini og Milner er nok bekymrede over Fabinho og Keita, men tror de begge vil blive og kæmpe for pladsen. Lallana tror jeg vi holder på indtil Oxlade er tilbage. vi har 6 midtbaner hvis vi ikke tæller Grujic og Oxlade med, det er to på hver plads. sidste sæson havde vi også 6 mand* til 3 pladser og vi sluttede sæsonen med 3 mand til 3 pladser.

*hvis vi antager at Oxlade blev midtbanespiller da Coutinho forlod os.

Lige nu ville jeg sige:
1.
Mané----Firmino---Salah
-----Lallana---Keita----
----------Hendo---------
Robbo-VvD-Lovren--Trent
---------Alisson------------
2.
Origi----Solanke---Shaqiri ----------Woodie og Sturridge kunne være i spil på venstre kant og angriber. Shaqiri kommer sikkert også til at få kampe i venstre side og Origi/Sturr som 2. valgs-CF
-------Milner---Gini-----
------------Fabinho---------
Moreno-Matip-Klavan-Clyne ----------Gomez er en joker, i kan spille over hele forsvaret, men får næppe nogen fribilletter.
-----------Ward--------------

tag jer ikke af om Hendo er foran Fabinho eller hvor i hierakiet Lallana står, det må de afgøre på banen og på Melwood.

pointen er at alle de 22 mand kommer til at være involveret i næste sæson, hvis de gør det godt nok til træning og når de får chancerne.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 18. jul, 2018 11:22

på en måde er det meget fedt at vinduet lukker tidligere i England end resten af verden. På den måde kan vi lave en masse indkøb først og så er der små 3 uger til at sælge ud af overskuds-spillere, det betyder selvfølgelig at vi til den tid kun kan leje ud til udlandet, men ville et år eller to i Æresdivisionen eller Bundesligaen(plus der er endda mulighed for Europa League) ikke også være meget cool for f.eks. Woodie, hvis alternativet er bunden af the Championship?

Det bliver noget røv næste gang vi sidder med en Coutinho situation på hænderne der går hele vejen til deadlineday fordi vi jo ikke kan købe ind den anden vej, men så må vi jo bare vinde nogle titler så vi bedre kan holde på spillerne.

Fowler89
Indlæg: 1214
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: hvem skal ud

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 19. jul, 2018 08:32

Filos of Isk skrev:på en måde er det meget fedt at vinduet lukker tidligere i England end resten af verden. På den måde kan vi lave en masse indkøb først og så er der små 3 uger til at sælge ud af overskuds-spillere, det betyder selvfølgelig at vi til den tid kun kan leje ud til udlandet, men ville et år eller to i Æresdivisionen eller Bundesligaen(plus der er endda mulighed for Europa League) ikke også være meget cool for f.eks. Woodie, hvis alternativet er bunden af the Championship?

Det bliver noget røv næste gang vi sidder med en Coutinho situation på hænderne der går hele vejen til deadlineday fordi vi jo ikke kan købe ind den anden vej, men så må vi jo bare vinde nogle titler så vi bedre kan holde på spillerne.
Det kan man jo ikke bare sige.

Det er for latterligt at de andre ligaer har 3 uger mere til at købe spillere for, hva fanden gør vi hvis Real byder på Salah eller Mane og vi ikke kan sige nej? Er det så Woodburn der skal erstatte?
Fuldstændig håbløst jo.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 19. jul, 2018 09:18

Fowler89 skrev:
Filos of Isk skrev:på en måde er det meget fedt at vinduet lukker tidligere i England end resten af verden. På den måde kan vi lave en masse indkøb først og så er der små 3 uger til at sælge ud af overskuds-spillere, det betyder selvfølgelig at vi til den tid kun kan leje ud til udlandet, men ville et år eller to i Æresdivisionen eller Bundesligaen(plus der er endda mulighed for Europa League) ikke også være meget cool for f.eks. Woodie, hvis alternativet er bunden af the Championship?

Det bliver noget røv næste gang vi sidder med en Coutinho situation på hænderne der går hele vejen til deadlineday fordi vi jo ikke kan købe ind den anden vej, men så må vi jo bare vinde nogle titler så vi bedre kan holde på spillerne.
Det kan man jo ikke bare sige.

Det er for latterligt at de andre ligaer har 3 uger mere til at købe spillere for, hva fanden gør vi hvis Real byder på Salah eller Mane og vi ikke kan sige nej? Er det så Woodburn der skal erstatte?
Fuldstændig håbløst jo.
Undskyld fordi jeg prøvede at finde postiver i det negative.

Og nu ved vi jo ikke hvor god Woodie er om fire år ;). så det kan vi jo ikke afvise

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af Bojangles » torsdag, 19. jul, 2018 09:57

Fowler89 skrev:
Filos of Isk skrev:på en måde er det meget fedt at vinduet lukker tidligere i England end resten af verden. På den måde kan vi lave en masse indkøb først og så er der små 3 uger til at sælge ud af overskuds-spillere, det betyder selvfølgelig at vi til den tid kun kan leje ud til udlandet, men ville et år eller to i Æresdivisionen eller Bundesligaen(plus der er endda mulighed for Europa League) ikke også være meget cool for f.eks. Woodie, hvis alternativet er bunden af the Championship?

Det bliver noget røv næste gang vi sidder med en Coutinho situation på hænderne der går hele vejen til deadlineday fordi vi jo ikke kan købe ind den anden vej, men så må vi jo bare vinde nogle titler så vi bedre kan holde på spillerne.
Det kan man jo ikke bare sige.

Det er for latterligt at de andre ligaer har 3 uger mere til at købe spillere for, hva fanden gør vi hvis Real byder på Salah eller Mane og vi ikke kan sige nej? Er det så Woodburn der skal erstatte?
Fuldstændig håbløst jo.
Er Real Jedi´s? Vi kan altid sige nej. Det er muligt vi får en mægtig sur og utilfreds spiller ud af det, men vi vil aldrig være tvunget til at sælge. Og selvom spilleren er sur, så kan han jo godt levere alligevel - Coutinho spillede fremragende, selvom det lyste ud af ham, at han var utilfreds med stadig at være hos os. Suarez spillede sit livs sæson i den sæson, hvor han faktisk hellere ville have været hos Barcelona.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » torsdag, 19. jul, 2018 10:15

Hvor stor er truppen egentlig lige nu? Er det ikke ca 25 spillere, vi har brug for? Hvoraf et vist antal skal være af egen avl. Er vi i overskud? Jeg har mistet overblikket

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 19. jul, 2018 11:11

At present, Premier League clubs are allowed a maximum of 25 players in their first-team squad.

If teams want to take full advantage of that maximum player allowance, eight of them must be homegrown.

'Home Grown' simply means that a player must have been on the books of a club affiliated with the Football Association for at least three years before they turn 21 – it does not mean that they have to be English.

Chelsea's Cesc Fabregas, for example, having come up through Arsenal's academy, is classed as a homegrown player despite being a Spain international.

Another important caveat is that teams can use as many under-21 players as they like in addition to their main squad, regardless of nationality.
http://www.goal.com/en/news/premier-lea ... c6139l53ji

Så vi er ved at være der. jeg talte 26 https://www.liverpoolfc.com/team/first-team, men det var inkl. Oxlade, vi nok ikke registrerer før efter jul og Ings, Sturridge, Solanke og Origi hvor vi jo nok skærer mindst en fra, men talte altså ikke Markovic med sorry.

Jeg tror også vi kan holde os over 8 home growns, afhænger af hvem der sælges osv.

Edit: men det er da et argument for at sælge Origi fremfor Sturridge eller Ings.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » torsdag, 19. jul, 2018 12:25

Ud:

- Karius
- Migs
- Sturridge
- Markovic
- Grujic
- Ings

Hvis ikke Ox var skadet hele næste sæson ville jeg tilføje Lallana til listen, men hvis Ox er ude kan Lallana vise sig at være en go backup og forhåbenlgit finde tilbage til formen fra 16/17.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: hvem skal ud

Indlæg af YNWA! » torsdag, 19. jul, 2018 12:42

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: hvem skal ud

Indlæg af athomsen » torsdag, 19. jul, 2018 12:59

YNWA! skrev:
Er det = Schmeichel til Chelsea?

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: hvem skal ud

Indlæg af Bojangles » torsdag, 19. jul, 2018 13:02

YNWA! skrev:
Ja, skulle lige til at skrive det. Han er ude af kampen imod Blackburn. Dvs. Schmeichel ryger videre - så er det spørgsmålet om det er Chelsea eller om han er frisk på en tur sydpå til Roma? Det bliver desværre nok Chelsea, som imø vil være en opgradering for dem - ikke fordi Schmeichel er en bedre målmand - men han har en vildere attitude - noget som Chelsea har manglet.

Men fair for Ward - han skal have chancen for at få sin karriere sparket ordentligt igang, og det får han ikke hos os med Alisson.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: hvem skal ud

Indlæg af YNWA! » torsdag, 19. jul, 2018 13:06

Ifølge selvsamme Neil Jones så kigger Roma efter Schmeichel.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: hvem skal ud

Indlæg af Emmy » torsdag, 19. jul, 2018 13:07

Jeg er ærgelig over at miste Ward. Det er ganske forståeligt at han søger fast PL spil, men jeg havde gerne beholdt ham. Karius og Migs vil vel ikke være fast anden målmand, så vi skal vel ud at have en målmand mere. Mon ikke Ward, Karius og Migs alle vil væk så?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar