hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: hvem skal ud

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 05. sep, 2023 16:45

TG12 skrev:
tirsdag, 05. sep, 2023 16:00
Redtothebone skrev:
tirsdag, 05. sep, 2023 15:01
Jeg er også ved at indstille mig på Salah smutter, jeg begriber dog ikke hvorfor han vælger at gå på fodboldpension nu ?

Han står med 13 mål og 9 assist de sidste 19 kampe, og de lader til Klopp 2.0 er undervejs, ja han kan tjene vanvittige penge i Saudi, men han tjener jo allerede flere 2-300 millioner kr. om året og han spiller stadig hver uge - hvad er motivationen ? er det virkelig sjovere at sidde nede i sandkassen tælle sine penge mens han spiller sekunda fodbold ?

Selvom jeg synes det er lidt dobbeltmoralsk med alle disse Saudi penge, så vil 200-300 millioner dollars virkelig kunne række et stykke til en ny genbygning, men jeg håber klubben presser citronen til det yderste hvis de vil sælge.

Må indrømme jeg bryder mig ikke om at se hans hysteri når han bliver skiftet ud og at han knap gider juble når han scorer her i weekend, måske kan vi blive bedre af at han skifter og der kommer nyt blod ind, lige nu kan jeg bare ikke se hvem vi skal købe i stedet....
Fordi han har vundet alt der er værd at vinde, i en engelsk klub?

Det eneste Salah ikke har vundet er Balon D'or, AFCON og VM.

Balon D'or løbet er realistisk nok kørt, der er yngre spillere og spillere i klubber som Real der umiddelbart har større chancer. Hans chancer for AFON bliver nok hverken større eller mindre af at spille i Saudi, og VM ja det vinder Egypten realistisk ikke.

Der er såldes ikke så meget tilbage for ham at kæmpe for.

Så han ser måske et smut til at mange doble sin løn samtidigt med han får mindre at lave, og stadig har en flot karierre at se tilbage på.
Salah er stadig top 5 spiller i verden jeg synes han har masser at spille for, hvis han stopper giver han til gengæld op, det vil ikke klæde ham at stopper karrieren på den måde. Penge kortet køber jeg ikke, han har allerede flere penge end han nogensinde kan bruge
YNWA

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 05. sep, 2023 17:00

Fuldstændig uenig med TG12. Med den træningsmentalitet, som Salah lægger for dagen kan han spille på topniveau i tre-fire år endnu. I den tid kan han nå at vinde rigtig meget. Han har jo kun vundet et mesterskab og en CL-titel, skulle han så ikke have lyst til flere? Virker helt skudt ved siden af på mig. Ift. det finansielle incitament: Han tjener 350.000 pund om ugen. Det er lidt over 3 mio. kroner om ugen. Med den løn er han og hans familie fremtidssikret i løbet af det første år af den type kontrakt.

Hvis rygterne om 215 mio. pund er rigtige, forstår jeg godt, hvis klubben ikke kan sige nej desværre. Men nøj, hvor jeg håber, de bliver geninvesteret ordentlig. Og ikke bliver en gentagelse af shitshowet, da Suarez skulle erstattes. Men håber, Salah bliver sæsonen ud.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » tirsdag, 05. sep, 2023 23:09

Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 05. sep, 2023 17:00
Fuldstændig uenig med TG12. Med den træningsmentalitet, som Salah lægger for dagen kan han spille på topniveau i tre-fire år endnu. I den tid kan han nå at vinde rigtig meget. Han har jo kun vundet et mesterskab og en CL-titel, skulle han så ikke have lyst til flere? Virker helt skudt ved siden af på mig. Ift. det finansielle incitament: Han tjener 350.000 pund om ugen. Det er lidt over 3 mio. kroner om ugen. Med den løn er han og hans familie fremtidssikret i løbet af det første år af den type kontrakt.

Hvis rygterne om 215 mio. pund er rigtige, forstår jeg godt, hvis klubben ikke kan sige nej desværre. Men nøj, hvor jeg håber, de bliver geninvesteret ordentlig. Og ikke bliver en gentagelse af shitshowet, da Suarez skulle erstattes. Men håber, Salah bliver sæsonen ud.
Der er muligt han kan. Men det kan kun tiden vise.

At spille til midt 30’erne, på højeste niveau kræver held (undgå skader), træning og taktisk udvikling (ny position). I Salahs tilfælde kan der være at spille CF, når farten daler- men han har ikke skarphed som Benzema eller Lewandoski, hvilket den rolle kræver.

Der er mange hvor alderens effekt kommer pludseligt og uventet. Det håber jeg da ikke sker -særligt ikke hvis Salah bliver hos os. Men det er umuligt at sige.

2 milliarder up front, og jeg mener vi skal sælge Salah.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: hvem skal ud

Indlæg af Bock » onsdag, 06. sep, 2023 00:53

Som Sting sang: if you love some one, set them free. (n.b. for a huge amount). Manden har aftjent værnepligten mere end fornemt At slutte med at velsigne klubkassen efter trods alt at have kulmineret vil da være en smuk sortie :violin: Salah er troende muslim og ønsker han vitterligt en øjeblikkelig retur, vil der aldrig blive tale om faneflugt. Take the money and run down the Liverpool way...Vi trænger til at fremstå lidt transfer-fiffige til en afveksling.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: hvem skal ud

Indlæg af Cynwal » onsdag, 06. sep, 2023 07:09

Bock skrev:
onsdag, 06. sep, 2023 00:53
Som Sting sang: if you love some one, set them free. (n.b. for a huge amount). Manden har aftjent værnepligten mere end fornemt At slutte med at velsigne klubkassen efter trods alt at have kulmineret vil da være en smuk sortie :violin: Salah er troende muslim og ønsker han vitterligt en øjeblikkelig retur, vil der aldrig blive tale om faneflugt. Take the money and run down the Liverpool way...Vi trænger til at fremstå lidt transfer-fiffige til en afveksling.
Velkommen til, og tillad mig at rose dine vendinger og formuleringer. Friskt billedsprog og et strejf af humor. Keep it up :clap:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 06. sep, 2023 23:47

Tom_Jorsal skrev:
tirsdag, 05. sep, 2023 17:00
Fuldstændig uenig med TG12. Med den træningsmentalitet, som Salah lægger for dagen kan han spille på topniveau i tre-fire år endnu. I den tid kan han nå at vinde rigtig meget. Han har jo kun vundet et mesterskab og en CL-titel, skulle han så ikke have lyst til flere? Virker helt skudt ved siden af på mig. Ift. det finansielle incitament: Han tjener 350.000 pund om ugen. Det er lidt over 3 mio. kroner om ugen. Med den løn er han og hans familie fremtidssikret i løbet af det første år af den type kontrakt.

Hvis rygterne om 215 mio. pund er rigtige, forstår jeg godt, hvis klubben ikke kan sige nej desværre. Men nøj, hvor jeg håber, de bliver geninvesteret ordentlig. Og ikke bliver en gentagelse af shitshowet, da Suarez skulle erstattes. Men håber, Salah bliver sæsonen ud.
Det er jo ikke £350.000 Salah får i hånden hver uge. Skatten æder en god sjat her. Men hvad er nok penge?
Skal lego familien stoppe med at lave lego, skal Mærsk indstille sejlasen, skal Apple lukke ned osv. Der er jo så mange der har penge nok som forsætter med at ville tjene penge...

Hvad mener du max beløbet en spiller må tjene i karrieren er?

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 07. sep, 2023 09:25

Rimelig off at sammenligne Salah med Lego eller Apple :? løn udgør en af de klart største udgifter for klubber. Det skal de så hive ind andre steder, og sker blandt andet ved at kræve latterlige summer for billetter. Det har så også den charmerende afledte effekt, at det i langt højere grad er udenlandske fans fra Mellemøsten og Asien, der kommer på stadion, end lokale fans. Det gør ikke noget godt for stemningen på stadion. Men kan da godt se, at Salah må klare sig for en ussel løn, når han skal betale 45 procent i skat af den. Som jeg lige kan se det, tjener han dobbelt så meget på en uge, som den britiske premierminister gør på et år.

Besvar