hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Sv: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 01. feb, 2013 09:18

Mugge skrev:
Skøtt skrev:Alexander Doni's contract has been cancelled by Liverpool. (Liverpool Echo)

Klager IKKE! Spild af lønkroner.
Hvis han af en eller anden årsag har misligeholdt sin kontrakt, så har han vel næppe fået løn.
Ved du om han har misligholdt sin kontrakt? Og om han ikke fået løn.

Jeg synes hele denne affære med Doni er underlig? Hvorfor blev han hjemme i Brasilien? Var det pga. psykiske problemer eller...
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mrwhiskey
Indlæg: 97
Tilmeldt: onsdag, 22. aug, 2012 18:45

Re: hvem skal ud

Indlæg af mrwhiskey » søndag, 17. feb, 2013 00:24

"Walk on.. Liverpool ready to bin up to five first-teamers to make room for new signings"

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ds-1713215

Det lyder som noget af en oprydning.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » søndag, 17. feb, 2013 01:33

mrwhiskey skrev:"Walk on.. Liverpool ready to bin up to five first-teamers to make room for new signings"

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ds-1713215

Det lyder som noget af en oprydning.

Reina, Skrtel, Enrique, Henderson, Downing, Carroll and Coates....

Hmmm. Det må være avis sladder. Hvorfor skille sig af med Henderson og beholde Allen det lyder helt skævt.
Reina, Skrtel, Enrique det lyder ikke billigt og nemt, at erstatte....

Ashley Williams fra Swansea, here we go again....

Artiklen lyder lidt, som onde tunger, der offentligt prøver at gøre BR mere grøn end han er....

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: hvem skal ud

Indlæg af Alonso » søndag, 17. feb, 2013 06:13

Jeg tror der er stor debat om de fleste spillere blandt den sportslige ledelse, så det er nok ikke urealistisk at alle de nævnte navne bliver overvejet. Rodgers har for nylig udtalt at han ønsker at arbejde med en 25 mands trup, hvoraf de tre er målmænd. Det vil altså sige to spillere til hver position.

Pepe Reina:
Har været omdiskuteret, men jeg tror ikke hans rolle på holdkortet er til diskussion hos Rodgers. Reina har lavet fejl, men han passer som fod i hose i Rodgers koncept. At der måske er interesse udefra og Reina lige ledes har lyst til at prøve noget andet mener jeg er realistisk. I mine øjne er grunden til Reinas lange formdyk at klubben har ligget på knæ for ham for mange gange, så han nu ikke længere føler sig truet. Måske denne mentale tilstand er en del af den råddenskab der hersker i klubben, hvilket er den eneste grund til at Rodgers skulle overveje at skifte Reina ud.

Martin Skrtel:
Der var noget religiøst over kampen for at holde på Skrtel i sommers. Personligt hørte jeg til den gruppe der mente at alting har en pris. Især for Martin Skrtel, der siden han ankom har været meget svingende fra sæson til sæson. Han er tydeligvis en spiller der sætter pris på simple instruktioner, men de skal til gengæld være meget klare. Kreativitet og frihed til at tænke selv er ikke særlig østeuropæisk, og forvirrer kun.
Skrtel bliver solgt ud fra et økonomisk perspektiv. Det handler om ikke at bruge for mange penge på defensive spillere. Rodgers beholdte ham gerne i truppen.

José Enrique:
Jeg sagde tidligere på sæsonen at Enrique blev kasseret, fordi han var for dum (skarpt sat op). Han er en meget instinktiv spiller, der godt kunne overveje tingene mere nøje. Han har en umådelig fysisk kapacitet, der redder ham ud af mange umulige situationer.
Jeg tror ikke Enrique er en idéel back for Rodgers, men jeg kan ikke se ham blive solgt. Unge Jack Robinson er ikke god nok til at være backup endnu (måske en udlejning kunne være på sin plads næste sæson?), så er Enrique er vores eneste réelle venstreback i truppen. Den transfersum du vil kunne hente for Enrique er ikke konkurrencedygtig i markedet efter en anden spiller, ligesom du næppe finder to dygtige venstrebacks for fornuftige penge over en sommer.

Jordan Henderson:
Henderson har kæmpet sig ind på holdet efter han blev forsøgt afskibet i sommers. Jeg har flere gange talt for hans mentale egenskaber, der gør ham til en rollemodel. Henderson har på det seneste været anvendt som den forreste midtbanespiller, hvor hans evner i presspillet er værdifulde overfor en eventuel dybtliggende playmaker. Skal man være kritisk savner han stadig autoritet i de offensive aktioner, selvom det dog går fremad. Kigger du på en spiller som Jack Wilshere ved han nøjagtig hvad han vil, når han har bolden, ligesom udførslen af disse ting som regel er af høj kvalitet - der har Henderson stadig arbejde at gøre.
Et salg kan blive aktuelt, hvis Rodgers ikke har tid til at vente på at de offensive aktioner finjusteres og han samtidig ikke ser ham kunne bestride en af de mere holdende roller med større succes. Om du vender diamanten den ene eller den anden vej rundt, så står du stadig med Joe Allen, Lucas og Gerrard som relativt sikre kort. Jeg skyder på at man finder et supplement til Lucas, måske af den mere temposættende slags (Xabi Alonso er velkommen), så de fire pladser er besat. En 10'er er efterspurgt, men er der så også plads til Jordan Henderson? Eller prioriterer vi noget andet? Derfor kan jeg godt se ham blive ofret, selvom jeg mener det ville være en fejl. Nu roser vi ham sjældent her på forum, men det ville være Alex Ferguson'sk at give en spiller som Henderson tid til at slå igennem, og så få en dygtig, men også loyal og fleksibel spiller ud af det.

Stewart Downing:
Rodgers har snakket om at man mistede erfaring, da man mistede Maxi Rodriguez og Craig Bellamy. Er det så hensigtsmæssigt at sælge Downing, der, hvis man ser bort fra kreative forsøg med Jose Enrique, er den mest stabile uden bold af vores alternativer på fløjen. Jeg er ikke nogen stor Downing fan, men han giver erfaring og rutine på et ungt mandskab. Det er ikke tilfældigt at han for tiden er Rodgers' førstevalg på fløjen.
Af samme årsag bliver han ikke solgt. Det er naturligvis ud fra den tankegang at vi ikke bliver tilbudt et par dygtige og erfarne fløjspillere til små penge.

Andy Carroll:
Giver vist sig selv.

Sebastian Coates:
Passer ikke ind i Rodgers koncept. En sympatisk fyr, men det bliver du hverken bedre eller dårligere fodboldspiller af. Foretrækker, efter sydamerikansk forbillede, at stå meget dybt i banen, hvor han har forspring til modstandernes offensive spillere. Føler ubehag ved at spille fodbold for tæt på modstanderne og har alt for store bevægelser, der kan udstilles.
Altså en langsom spiller med store bevægelser, der heller ikke bryder sig om at stå for højt i banen. Det mest åbenlyse salg foruden Carroll.

Brugeravatar
Kristian M
Indlæg: 264
Tilmeldt: søndag, 15. jul, 2012 11:04

Re: hvem skal ud

Indlæg af Kristian M » søndag, 17. feb, 2013 13:19

mrwhiskey skrev:"Walk on.. Liverpool ready to bin up to five first-teamers to make room for new signings"

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ds-1713215

Det lyder som noget af en oprydning.

"The Slovakian could be offered a move back to former club Zenit in a £12million deal, which would allow Rodgers to bid for Swansea captain Ashley Williams."

Hvis målet for næste transfervindue er at holde på Suarez, kan jeg ikke helt se det fornuftige i at købe Ashley Williams. Det virker ret komisk, men mon ikke bare det er noget sladder... Forhåbentlig.
Billede

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: hvem skal ud

Indlæg af AndreasN » søndag, 17. feb, 2013 13:21

Det er Tony Barrett, der har været ude med nyheden om, at Ashley Williams er en af prioriteterne næste år, så bare sladder er det nok ikke.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
mig_der
Indlæg: 1711
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:57
Geografisk sted: 8340

Re: hvem skal ud

Indlæg af mig_der » søndag, 17. feb, 2013 13:22

AndreasN skrev:Det er Tony Barrett, der har været ude med nyheden om, at Ashley Williams er en af prioriteterne næste år, så bare sladder er det nok ikke.
Hvis det er et udtryk for ambitionsniveauet, så er jeg personligt ved at hælde væk fra at støtte Rodgers. Jeg synes ikke at Williams er noget specielt, og slet ikke noget der gør at vi skal af med Skrtel for at få råd til.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: hvem skal ud

Indlæg af AJ » søndag, 17. feb, 2013 19:27

Enig med mig_der. Det ville tendere vanvid hvis det er intentionen. Williams er højst på samme niveau som Skrtel. Williams har generelt været stærk i denne sæson, men han har stadig store udfald - også større end Skrtels.

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: hvem skal ud

Indlæg af rnh » torsdag, 21. feb, 2013 23:31

Jeg syntes at der har været en del udrensning i truppen i de sidste par vinduer men jeg mener at vi skal fortsætte med at rense ud.

Jeg syntes at vi skal sælge : Shelvy, Coates, Borini, Suso, muligvis Skrtel og Sterling .
Som minimum skal Sterling ud på lån, han er slet ikke god nok til Liverpool endnu.

Dette kræver selvfølglig indkøb af kvalitets spillere til flere positioner.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: hvem skal ud

Indlæg af ThunderZtorm » torsdag, 21. feb, 2013 23:39

rnh skrev:Jeg syntes at der har været en del udrensning i truppen i de sidste par vinduer men jeg mener at vi skal fortsætte med at rense ud.

Jeg syntes at vi skal sælge : Shelvy, Coates, Borini, Suso, muligvis Skrtel og Sterling .
Som minimum skal Sterling ud på lån, han er slet ikke god nok til Liverpool endnu.

Dette kræver selvfølglig indkøb af kvalitets spillere til flere positioner.
Shelvey skal ikke sælges - han skal udlejes. Hans værdi til sommer vil slet ikke være høj nok til at det ville være fornuftigt købmandsskab at sælge. Men en sæson som fast mand i en mindre PL-klub ville gøre underværker ved hans spil tror jeg.

Coates - jow, den er nok udspillet for ham, den chance. Enig, hvis BR ikke har tillid til ham, så må han skibbes afsted.

Borini - Vanvid at overveje at sælge ham. Vi har slet, slet ikke set hans potentiale endnu. Alsidig, ung, talentfuld squad player. Behold.

Suso - ingen grund til at sælge. Vi har i den her sæson set hvad Suso kan, og der er meget mere i vente fra den side. Udlejning ville være godt, gerne til den næstbedste række så han får nogle hår på brystet.

Sterling - Enig i at han ikke burde være fast mand endnu at all. Igen, udlejning fremfor salg, han skal have nogle hår på brystet og få noget værdifuld erfaring.

Skrtel - Mjarh. Hvis vi sælger Coates og Carra stopper, så skal vi allerede nu ud og hente 2 nye centrale forsvarsfolk, og det bliver for meget også at sende Skrtel afsted. Hent en enkelt ny til startopstillingen og lad Skrtel være første reserve og evt Kelly/Wisdom yderligere reserver. Kommer der et fantastisk bud på ham skal vi dog ikke sige nej synes jeg.

Chris R.

Re: hvem skal ud

Indlæg af Chris R. » fredag, 22. feb, 2013 00:51

rnh skrev:Jeg syntes at der har været en del udrensning i truppen i de sidste par vinduer men jeg mener at vi skal fortsætte med at rense ud.

Jeg syntes at vi skal sælge : Shelvy, Coates, Borini, Suso, muligvis Skrtel og Sterling .
Som minimum skal Sterling ud på lån, han er slet ikke god nok til Liverpool endnu.

Dette kræver selvfølglig indkøb af kvalitets spillere til flere positioner.
Jeg er uenig i at vi skal sælge Skrtel, Borini og Shelvey.

Suso og Sterling kan jeg overhovedet ikke forstå man overhovedet vil foreslå. Låne aftaler ville kunne gøre god gavn, men de er begge unge med utroligt potentiale, så det giver da ingen mening at sælge dem for 4-5M £ eller hvor meget man nu kan få for dem.

Så følgende alderssammenligning i en artikel af Michael Sweeting på TIA. Har ikke checket op på om det passer, men Sweeting plejer at have styr på sine ting.
At the age of eighteen years, two months and eight days Raheem Sterling has made thirty-eight appearances for club and country this season and it’s not even March. At the same age, Lionel Messi made eight appearances for Barcelona. Andre Wisdom has played twenty-four times, Lilian Thuram at the same age played just once. Suso so far has made twenty-six appearances; at his age, David Silva hadn’t even made his debut.
Siger selvfølgelig ikke at Suso, Wisdom og Sterling har ligeså stort potentiale som dem de bliver sammenlignet med, men det er da fuldstændig skudt ved siden af at dømme dem ude nu på baggrund af nogle dårlige præstationer.

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: hvem skal ud

Indlæg af rnh » fredag, 22. feb, 2013 11:35

ThunderZtorm skrev:
rnh skrev:Jeg syntes at der har været en del udrensning i truppen i de sidste par vinduer men jeg mener at vi skal fortsætte med at rense ud.

Jeg syntes at vi skal sælge : Shelvy, Coates, Borini, Suso, muligvis Skrtel og Sterling .
Som minimum skal Sterling ud på lån, han er slet ikke god nok til Liverpool endnu.

Dette kræver selvfølglig indkøb af kvalitets spillere til flere positioner.
Shelvey skal ikke sælges - han skal udlejes. Hans værdi til sommer vil slet ikke være høj nok til at det ville være fornuftigt købmandsskab at sælge. Men en sæson som fast mand i en mindre PL-klub ville gøre underværker ved hans spil tror jeg.

Coates - jow, den er nok udspillet for ham, den chance. Enig, hvis BR ikke har tillid til ham, så må han skibbes afsted.



Borini - Vanvid at overveje at sælge ham. Vi har slet, slet ikke set hans potentiale endnu. Alsidig, ung, talentfuld squad player. Behold.

Suso - ingen grund til at sælge. Vi har i den her sæson set hvad Suso kan, og der er meget mere i vente fra den side. Udlejning ville være godt, gerne til den næstbedste række så han får nogle hår på brystet.

Sterling - Enig i at han ikke burde være fast mand endnu at all. Igen, udlejning fremfor salg, han skal have nogle hår på brystet og få noget værdifuld erfaring.

Skrtel - Mjarh. Hvis vi sælger Coates og Carra stopper, så skal vi allerede nu ud og hente 2 nye centrale forsvarsfolk, og det bliver for meget også at sende Skrtel afsted. Hent en enkelt ny til startopstillingen og lad Skrtel være første reserve og evt Kelly/Wisdom yderligere reserver. Kommer der et fantastisk bud på ham skal vi dog ikke sige nej synes jeg.
Var nok lidt for hurtig omkring Sterling, selvfølglig skal han ikke sælges men han skal helt klart udlejes.

Skrtel skal sælges mens vi kan få lidt $$$ for ham, og jeg tror håber at ved et salg af ham og en samtale med Carragher så kan han nok overtages til at nappe et år mere.
Carragher vil være så perfekt i en sæson hvor der skal køres en ny midterforsvar i stilling.

Med hensyn til Suso så har jeg simpelthen ikke set hvad du har set.

Shelvey syntes jeg helt klart svinger alt for meget og hans bundniveau er alt alt for lavt, samtidig virker hans indstilling også meget svingende i forhold til hans arbejdsindsats.

Borini hvis vi kan få noget for ham syntes jeg vi skal tá imod.
Jeg vil ikke konkluderer at Borini aldrig bliver god men jeg vil gerne ofre ham i forhold til et mere erfaren man til hans position.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 24. feb, 2013 15:00

Carra stopper = høj sparet løn
Carroll 18 mio.
Spearing 3 mio.
Skrtel 13 mio.
Coates - 5 mio.
Wilson - 3 mio.
Pacheco - 2 mio.
I alt ca. 44 mio. £, som vi bør kunne hente 2 virkelig gode CMere for og en back up til Enrique. Spændende om Kelly vil blive vurderet til midterforsvaret, når vi muligvis skiller os af med hele 3 stk. Hoved- og duelspillet skal være 1. spidskompetence hos en ny start 11 midterforsvarer hos os.
En def. midt burde der også være råd til.

Følgende spillere bør udlejes ½ eller 1 hel sæson:

Flanagan
Robinson
Sterling
Borini
Shelvey
Suso
Assaidi

PS. Incl. de 4 nyindkøb kan jeg se, at det efterlader os med en trup på 20 spillere incl. 3 målmænd, så det er jo lige lidt nok, men det understreger vel min pointe om, at vi ikke er gode nok i bredden, og alle de spillere, som jeg mener skal ud at modnes i andre klubber er også unge. Niveauet holdes ikke højt nok, når vi spiller dem eller skifter dem ind. Det kan vi i hvert fald langt fra stole på, at det gør.

Som det ser ud nu har vi 3 forsvarere til 4 pladser med den fornødne klasse i: GJ, Agger og Enrique, men Wisdom og Kelly gør et godt stykke arbejde.

Vi har 4 midtbanespillere til 3 pladser i Stevie, Hendo, Lucas og Allen. Shelvey har nogle ret rå kanter, der skal slibes, før han er med i dette selskab.

Så har vi 4 mand til 3 offensive pladser i Suarez, Sturridge, Downing og forhåbentlig Coutinho. Jeg synes, der mangler en del hos Suso, Sterling, Assaidi og Borini for at de kan påtage sig en bærende rolle på vores hold, som en indskifter der skal sætte turbo tryk på den sidste halve time, skal kunne gøre det. Umiddelbart er fidusen størst til Borini på den korte bane.

Alt i alt er der en del af de nuværende spillere, der skal steppe et nivaue op næste sæson, ellers kan man sige, at vi mangler en del flere tilføjelser, før vi er, hvor vi ønsker at være: I toppen, præsterende på et stabilt højt niveau i alle turneringer.
Senest rettet af Niels K søndag, 24. feb, 2013 15:20, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mugge » søndag, 24. feb, 2013 15:09

Niels K skrev:Carra stopper = høj sparet løn
Carroll 18 mio.
Spearing 3 mio.
Skrtel 13 mio.
Coates - 5 mio.
Wilson - 3 mio.
Pacheco - 2 mio.
I alt ca. 44 mio. £, som vi bør kunne hente 2 virkelig gode CMere for og en back up til Enrique. Spændende om Kelly vil blive vurderet til midterforsvaret, når vi muligvis skiller os af med hele 3 stk. Hoved- og duelspillet skal være 1. spidskompetence hos en ny start 11 midterforsvarer hos os.
En def. midt burde der også være råd til.

Følgende spillere bør udlejes ½ eller 1 hel sæson:

Flanagan
Robinson
Sterling
Borini
Shelvey
Suso
Assaidi

(1 af Shelvey, Borini eller Assaidi bør vel holdes hjemme)
Wilson har kontrakt udløb efter denne sæson, så ham får vi ingenting for.
Vi får formentlig heller ingen penge for Pacheco.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 24. feb, 2013 15:38

@Mugge: OK, så lad os da bare holde os til omkring de £40 mio. for listede spillere, hvor de 2 nævnte så i det mindste reducerer lønomkostningerne/giver plads til en ny og forhåbentlig bedre spillers løn.
Wilson's løn var vist ikke helt lav, og vi har vist også forlænget med Pacheco en gang, hvor hans løn burde være blevet sat i vejret.

Besvar