hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » søndag, 24. feb, 2013 15:47

@ Niels K
Jeg føler mig helt overbevist om, at vi optimalt set i de fleste kampe vil spille 4-2-3-1, hvilket betyder at regnestykket ser lidt anderledes ud ift typer.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: hvem skal ud

Indlæg af Aarde » søndag, 24. feb, 2013 17:57

Jesper skrev:@ Niels K
Jeg føler mig helt overbevist om, at vi optimalt set i de fleste kampe vil spille 4-2-3-1, hvilket betyder at regnestykket ser lidt anderledes ud ift typer.
Rodgers snakker jo ellers konsekvent meget varmt om at vende trekanten på midtbanen, sådan at der ligger én holdende midtbanemand nede bagved to mere fremskudte (der så igen hver har en bestemt rolle). Endvidere indikerer vores offensive indkøb, at kanterne skal være mere højt liggende og målsøgende, end vi så det i Rafa's 4-2-3-1.

................x.................
x.........x.........x..........x
................x.................
...........x.........x...........
x...............x...............x


Så jeg tror snarere, at vi snakker en 4-1-2-3, hvis vi snakker rigide udgangsformationer. Jeg kan ikke helt gennemskue, om det ændrer på din pointe, eller om jeg bare kopulerer bevingede insekter.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » søndag, 24. feb, 2013 18:37

Aarde skrev:
Jesper skrev:@ Niels K
Jeg føler mig helt overbevist om, at vi optimalt set i de fleste kampe vil spille 4-2-3-1, hvilket betyder at regnestykket ser lidt anderledes ud ift typer.
Rodgers snakker jo ellers konsekvent meget varmt om at vende trekanten på midtbanen, sådan at der ligger én holdende midtbanemand nede bagved to mere fremskudte (der så igen hver har en bestemt rolle). Endvidere indikerer vores offensive indkøb, at kanterne skal være mere højt liggende og målsøgende, end vi så det i Rafa's 4-2-3-1.

................x.................
x.........x.........x..........x
................x.................
...........x.........x...........
x...............x...............x


Så jeg tror snarere, at vi snakker en 4-1-2-3, hvis vi snakker rigide udgangsformationer. Jeg kan ikke helt gennemskue, om det ændrer på din pointe, eller om jeg bare kopulerer bevingede insekter.
Jeg syntes bestemt ikke det er at være rigid. Det er helt rigtigt at han har praktiseret denne opstilling med Lucas liggende dybt og Gerrard, Henderson/Allen foran ham.
Når jeg skriver at jeg tror at han optimalt set vil stille op med en 4-2-3-1, så er der del fordi det virker logisk når man læser om hans inspirationskilder, dels fordi vi i typer som Coutinho og Suarez har spillere der kan ligge lige bag Sturrige.
Du har så helt ret i at han nok både vil have målsøgende og kreative kanter, hvoraf Downing efter min meninh overhovedet ikke passer ind i den ideelle opstilling. Og med en 4-2-3-1 har du ret i at vores backer skal være meget offensive og udgøre bredden.
Pointen er, at vi fortsat skal af med nogle spillere, såvel som vi skal have 3-5 spillere ind til hver kæde, hvis vi igen vil lege med hvor det er sjovt. Hvis man altså forudsætter at han køber ind til systemet og det tror jeg at han gør.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » søndag, 24. feb, 2013 18:39

Jesper skrev:@ Niels K
Jeg føler mig helt overbevist om, at vi optimalt set i de fleste kampe vil spille 4-2-3-1, hvilket betyder at regnestykket ser lidt anderledes ud ift typer.
Er vi pt. ikke ude i noget a lá dette som vores stærkeste opstilling og foretrukne system:

--------------- Sturridge -------------

Coutinho ----- Suarez ---- Downing

--------- Lucas ------- Stevie -------

Enrique -- Agger --- Ny --- Johnson

---------------- Reina ----------------

Hvis det er fremtidens system, så er Hendo og Allen måske fine nok som reserver, men så holder jeg også gerne Shelvey hjemme fra udlejning, hvor han kunne være en god mand på Suarez' plads.
Suarez og Sturridge kan begge spille helt fremme, men vores alternativer til kanterne er altså ikke optimale.

1 kant
1 VB
2 CFere

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » søndag, 24. feb, 2013 23:12

Niels K skrev:
Jesper skrev:@ Niels K
Jeg føler mig helt overbevist om, at vi optimalt set i de fleste kampe vil spille 4-2-3-1, hvilket betyder at regnestykket ser lidt anderledes ud ift typer.
Er vi pt. ikke ude i noget a lá dette som vores stærkeste opstilling og foretrukne system:

--------------- Sturridge -------------

Coutinho ----- Suarez ---- Downing

--------- Lucas ------- Stevie -------

Enrique -- Agger --- Ny --- Johnson

---------------- Reina ----------------

Hvis det er fremtidens system, så er Hendo og Allen måske fine nok som reserver, men så holder jeg også gerne Shelvey hjemme fra udlejning, hvor han kunne være en god mand på Suarez' plads.
Suarez og Sturridge kan begge spille helt fremme, men vores alternativer til kanterne er altså ikke optimale.

1 kant
1 VB
2 CFere
Jeg er som sagt helt enig i opstillingen, men det ville være naivt at tro at Coutinho allerede nu kan være et bærende element.
Nu hedder tråden hvem skal ud, og jeg mener vitterlig ikke at Downing er god nok hvis vi taler top 4 og vel og mærke til det system.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af Thommo » søndag, 24. feb, 2013 23:32

Jesper skrev:, og jeg mener vitterlig ikke at Downing er god nok hvis vi taler top 4 og vel og mærke til det system.
Hvis vi lader fortid være fortid, og tidlige tiders lorte bedrifter for LFC være fortid.Så synes jeg faktisk Downing har vist sig i den grad LFC værdig, at han har "alderen" er yderligere et plus. Hvis han holder stilen sæsonen ud, skal han dælme være dyr hvis han skal ud, som jeg ser det. med dyr menes 13-15mill£ minimum, og gerne 17, og tvivler på den pris vil gives af ret mange klubber....Fedt siger jeg, for han har vist klassen, og fighter viljen.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: hvem skal ud

Indlæg af AndreasN » søndag, 24. feb, 2013 23:36

Jesper skrev:Jeg er som sagt helt enig i opstillingen, men det ville være naivt at tro at Coutinho allerede nu kan være et bærende element.
Nu hedder tråden hvem skal ud, og jeg mener vitterlig ikke at Downing er god nok hvis vi taler top 4 og vel og mærke til det system.
Enig i, at der højst sandsynligt går noget tid, før vi kan regne med Coutinho som fast starter. Jeg tror heller ikke, at Downing er god nok til at top 4 mandskab, men han er god mand at have på vejen derop. Downing har i mine øjne været en af vores bedste spillere over de seneste to måneder - måske mere. Jeg synes generelt, at vi har en god håndfuld formstærke spillere i øjeblikket - nu handler det ''bare'' om at få skabt noget stabilitet.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » lørdag, 02. mar, 2013 13:27

AndreasN skrev:
Jesper skrev:Jeg er som sagt helt enig i opstillingen, men det ville være naivt at tro at Coutinho allerede nu kan være et bærende element.
Nu hedder tråden hvem skal ud, og jeg mener vitterlig ikke at Downing er god nok hvis vi taler top 4 og vel og mærke til det system.
Enig i, at der højst sandsynligt går noget tid, før vi kan regne med Coutinho som fast starter. Jeg tror heller ikke, at Downing er god nok til at top 4 mandskab, men han er god mand at have på vejen derop. Downing har i mine øjne været en af vores bedste spillere over de seneste to måneder - måske mere. Jeg synes generelt, at vi har en god håndfuld formstærke spillere i øjeblikket - nu handler det ''bare'' om at få skabt noget stabilitet.
Jeg ser hellere Coutinho starte fremfor Sterling og Assaidi, hvis vi går ud fra ovenstående formation. Jeg skriver, at jeg ønsker en kant mere, og det må meget gerne være start 11 materiale, men jeg har god fidus til Coutinho.
Som Downing længe har præsteret er han ganske udemærket i start 11, hvis vi har Suarez og Sturridge tilngængelige sammen med ham.

Jeg forholder mig samtidig til hvem vi har, og hvem der skal ind, når snakken/tråden går på, hvem der skal ud, da tingene skal ses i sammenhæng - herunder også et realistisk billede af økonomien ift. køb, salg, lønninger...

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: hvem skal ud

Indlæg af Belloni » lørdag, 02. mar, 2013 13:31

Thommo skrev:
Jesper skrev:, og jeg mener vitterlig ikke at Downing er god nok hvis vi taler top 4 og vel og mærke til det system.
Hvis vi lader fortid være fortid, og tidlige tiders lorte bedrifter for LFC være fortid.Så synes jeg faktisk Downing har vist sig i den grad LFC værdig, at han har "alderen" er yderligere et plus. Hvis han holder stilen sæsonen ud, skal han dælme være dyr hvis han skal ud, som jeg ser det. med dyr menes 13-15mill£ minimum, og gerne 17, og tvivler på den pris vil gives af ret mange klubber....Fedt siger jeg, for han har vist klassen, og fighter viljen.
+1
Hvis man tænker på at han i starten af december, faktisk allerede var fortid i LFC, så har han satme taget skeen i den anden hånd og vist at han han kan spille bold!
Godt være at han har en skrøbelig psyke, men det er da i den grad noget han har arbejdet med kan man se.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hekkem » søndag, 03. mar, 2013 00:05

Vi må snart købe os en '10' er
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: hvem skal ud

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 03. mar, 2013 11:57

Hekkem skrev:Vi må snart købe os en '10' er
Og hvem, pray tell, skulle denne 10'er slå af i start-11eren?

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: hvem skal ud

Indlæg af AJ » søndag, 03. mar, 2013 12:27

ThunderZtorm skrev:
Hekkem skrev:Vi må snart købe os en '10' er
Og hvem, pray tell, skulle denne 10'er slå af i start-11eren?
.....Lucas...Gerrard
Sturridge...x...y
...........Suarez

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: hvem skal ud

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 03. mar, 2013 13:08

ThunderZtorm skrev:
Hekkem skrev:Vi må snart købe os en '10' er
Og hvem, pray tell, skulle denne 10'er slå af i start-11eren?
Allen og Henderson. Ingen af disse er fødte 10'ere. Begge passer bedre til positionen, som Steven Gerrard pt. udfører til UG. Rodgers har selv nævnt, at vi mangler en kreativ spiller, som kan agere playmaker på den sidste tredjedel af banen, så jeg går ud fra, at vi vil lede efter en sådan type til sommer.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: hvem skal ud

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. mar, 2013 15:04

Hekkem skrev:Vi må snart købe os en '10' er
Hekkem! Er det seriøst, at du mener det, efter at vi igår har set Coutinho tage endnu et skridt fremad på den internationale scene? Ja - han mangler noget endnu, men hold da kæft, det ser ud som om han og BR ? holdet arbejder på det!

....er jeg lige røget i dammen med et ordentligt plask?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: hvem skal ud

Indlæg af jørgen lk » søndag, 03. mar, 2013 15:20

Cynwal skrev:
Hekkem skrev:Vi må snart købe os en '10' er
Hekkem! Er det seriøst, at du mener det, efter at vi igår har set Coutinho tage endnu et skridt fremad på den internationale scene? Ja - han mangler noget endnu, men hold da kæft, det ser ud som om han og BR ? holdet arbejder på det!

....er jeg lige røget i dammen med et ordentligt plask?
Don't worry, du er ikke den eneste... ;)
(men skulle Hekkems betragtning i øvrigt ikke være i "hvem skal ind-tråden"?
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Besvar