Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Transfer nyt (LFC)

Forumregler

HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.

Side 1 af 33 [ 482 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Næste

Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700 Horsens

Alder: 21

Naby Keita er vores foretrukne midtbane indkøb til sommerens transfervindue.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Har nærmest ikke set ham spille. Så jeg kan ikke vurdere, om han vil være et godt køb.

Min mavefornemmelse i forhold til ham er dog god. Det baserer jeg på hans gode stats over flere sæsoner, de beskrivelser af hans spillestil som jeg har læst fra jer andre, og det faktum at han også lader til at være interessant for andre store klubber.

Kan i øvrigt godt lide, at vi kører det lidt retro med deciderede transfer-tråde til de targets, som lader til at have reel interesse fra klubben.

Alder: 27
Jeg forstår så til gengæld ikke rigtig interessen, men det har så ikke specielt med med Keitas niveau at gøre, for jeg tror han bliver en rigtig god spiller, og det jeg har set med ham har også været imponerende allerede. I sidste ende kan man jo aldrig få nok gode spillere.

Jeg forstår bare ikke, hvorfor vi er ude efter endnu en spiller af lige præcis den type vi har så mange af i forvejen. Nuvel, der er bestemt en sag for, at have spillere der passer ind i systemet, igen tvivl om det. Keitas kvaliteter er bare meget lig hvad vi allerede har i truppen, primært Can, Lallana, Wijnaldum og Henderson. En bevægelig og løbestærk spiller, der har et godt drive med bolden og som sådan er OK i det defensive spil, OK i pasningerne og OK i afslutningerne.

For helvede hvor jeg dog gerne så, at vi snart købte en midtbanespiller der har sine primære styrker i pasningsspillet og som kan gå ind og agere den her playmaker og general som vi så inderligt savner, navnligt mod små hold. Der hjælper det simpelthen ikke at Lallana, Can og Wijnaldum på skift får bolden, prøver at løbe forbi deres modstander også spiller den sidelæns så den næste i rækken kan forsøge. Navnligt, når nu vi insisterer på at smide Coutinho på kanten, for en oplagt løsning er jo at få lagt Coutinho ind centralt og frit og være vores playmaker.
Samme argument, kunne man så lave med en defensiv midtbanespiller der kunne forsøge at lukke for de mål vi inkasserer mere end Chelsea og Spurs, men så til gengæld måske ikke er helt så dygtig frem ad banen.

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor alle vores midtbanespillere skal være nærmest kopier af hinanden. Bevares, man kommer ikke til at spille under Klopp hvis man ikke er bevægelig og arbejdsom, fair nok, men for helvede hvor vi til tider mangler spidskompetencer og ikke alsidighed. Det tror da fanden at Kane og Dele Alli laver mål, med de sukkerballer Eriksen smider om sig med efter behag. Det er trods alt sjælendt at Can, Gini eller Lallana lige ligger sådan en bold til en af de andre.

Geografisk sted: København

Alder: 43
Så vidt jeg har læst, så er Keita en spiller med visse ligheder med Kante? Også selvom han scorer meget og lægger meget op.

Hvis han har bare 75 % af Kante's placeringeven og boldvindende kvaliteter, så er det lige hvad vi har brug for. Især fordi det lader til, at han er endnu dygtigere i det direkte spil end måske alle vores centrale midtbanespillere - vurderet på hans stats.

Jeg har det fint med, at vi køber spillere, der alle passer til det samme system. Hellere det, end at vi skal til at spille anderledes, når der er skader, som nu hvor Lucas træder ind på midten, hvilket gør os mere defensivt robuste og måske også mere pasningssikre, men desværre også mindre fantasifulde, lidt langsommere og mindre målfarlige.

Jeg tror, at vi er bedre tjent med en bredde, der betyder, at vi altid kan starte kampen med vores foretrukne spillestil.

Jeg synes ikke, der er så mange ligheder mellem Kante og Keita, foruden højde og hudfarve.

Bevares de spiller begge på den centrale midtbane, men Keita er mere offensiv i sin tilgang til spillet. Kante derimod er langt stærkere i de defensive facetter af spillet. De to spillere er sammenlignelige på det punkt, at de begge er meget dynamiske og har et hurtigt antrit. Men skal vi sætte spillerne i kasser, indtager Kante rollen som 6'er, hvorimod Keita mere er den moderne 8'er.

Jeg ser et enormt potentiale i Keita, men kan samtidig godt fælge ovenstående undren. Er det denne spillertype vi står og mangler. Can, Gini og Henderson kan alle spille 8'eren, nogen bedre end andre. Vi mangler i højere grad playmakeren, som kan tage temperaturen på kampene og orkestrere spillet. Vi har ikke denne Kroos, Tiago eller Veratti. Og kigger vi historisk set på Klopp's mandskaber har han i Sahin og Gündogan søgt denne midtbanedirigent.

Alder: 39
Min største anke er at hans største svaghed er luftdueller - et sted vi i forvejen er svage - så at svække det yderligere, bekymrer mig

Geografisk sted: Brønshøj
Jeg kender ham ikke, og kan derfor ikke bidrage med det store. Jeg kan læse at mange undre sig over at vi er ude efter ham. Måske Klopp ser ham i en anden position end den han spiller i i RBL. Måske han ser ham som en kommende spilfordeler (?) Blot et ukvalificeret gæt.

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 40
Han vil være en fremragende midtbanespiller at få til klubben. Han kan dække både defensivt og offensivt samt scorer masser af mål/assists. Kommer han til klubben vil han gå direkte ind på holdet, det er jeg ikke i tvivl om.

Alder: 39
Emmy skrev:
Han vil være en fremragende midtbanespiller at få til klubben. Han kan dække både defensivt og offensivt samt scorer masser af mål/assists. Kommer han til klubben vil han gå direkte ind på holdet, det er jeg ikke i tvivl om.

Af hvad jeg kan vurdere via youtubevideoer, så tror jeg også han kommer til at gå direkte i startopstillingen. Men jeg tror samtidigt, at vi i flere kampe kommer til at bande over, at der igen bliver scoret på dødbolde imod os - det vil så selvfølgelig kunne løses ved at Mignolet forsætter som den røde baron, som han gjorde imod Watford og den centrale forsvarer og venstre back vi henter er kendt som æresmedlemmer blandt luftens helte. Så er det måske lidt mindre nødvendigt - pt. har vi INGEN der er dominerende i luften.

så hellere at vi smed boksen efter Bakayoko, syntes han er for vild og så har han noget mere højde og drøjde at skyde med i modsætning til keita

Jeg er begyndt at spekulere på om det vi mangler måske er en defensivmidtbanespiller. Hvis man kigger på Tottenham og Chelsea, der har lukket henholdsvis 22 og 29 mål ind, så har de begge det tilfælles, foruden et 3-mands centerforsvar, at de har en centralmidtbane i Chelsea bestående af Kante og Matic og i Tottenham af Dier og Wanyama eller Wanyama og Dembele. Fælles for disse navne, måske foruden Dembele, er at jeg anser dem som mere defensivt-mindede end de spillere, vi har til rådighed på vores midtbane. Jeg savner ligeledes et bindeled, som jer andre, men jeg mener, at det bindeled skal være et defensivt orienteret bindeled ala Mascherano i sine velmagtsdage i klubben. Vi bliver gang på gang straffet på kontra af de små hold og der tror jeg, at en defensivmidtbanespiller ville kunne være med til at forhindre det ske.

Jeg ved endnu ikke helt om jeg ser Henderson som den type. Jeg synes sådan en rolle fratager ham en del af den farlighed vi har set han kan bringe i det offensive spil, men jeg ser os samtidig ikke være linket til særlig mange af den slags spillere, hvis nogen.

Senest rettet af Kasper88 fredag, 05. maj, 2017 11:05, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro

Alder: 34
Keita har primært spillet på den defensive midtbane for Leipzig i denne sæson, så det kan godt være planen med ham. Er enig i, at vi godt kunne bruge en mere defensivt orienteret spiller som DM og gerne en der samtidig kan fungere som dybdeliggende playmaker. Henderson har egentlig udfyldt rollen meget fint synes jeg, så det behøver måske ikke være et defensivt monster der skal spille dernede.

Geografisk sted: København SV

Alder: 27
Mads T. skrev:
Keita har primært spillet på den defensive midtbane for Leipzig i denne sæson.

Det har han da ikke. Som RGF skriver, så har Keita været 8'er for Leipzig. Eller box-to-box om man vil.

Enig med Mads. Det behøver slet ikke være et defensivt monster, jeg er meget mere til tanken om en god playmaker, som er god til at læse spillet. Lidt ligesom en Sergio busquets fra Barca. I hans storhedstid var han vanvittig til at erobre bolde og samtidig smed han ingen bolde væk.
Den type vil jeg hellere have, men hvem er der lige af den type nu og her??

Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro

Alder: 34
AJ skrev:
Mads T. skrev:
Keita har primært spillet på den defensive midtbane for Leipzig i denne sæson.

Det har han da ikke. Som RGF skriver, så har Keita været 8'er for Leipzig. Eller box-to-box om man vil.

Det har han ifølge whoscored.com: https://www.whoscored.com/Players/24351 ... Naby-Keita

De plejer at have godt styr på tingene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 33 [ 482 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Næste

Boardindeks » Fodbold » Transfer nyt (LFC)