Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Transfer nyt (LFC)

Forumregler

HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.

Side 1 af 5 [ 74 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Forfatter besked
Brugeravatar

Det er som om at der er flere tråde, endda kamptråde, hvor er begyndt at diskutere, hvad der skal ske til sommer. Så her kan vi samle de diskussioner. Jeg kan indlede tråden med Klopps egne tanker omkring vinterens transfervindue, som igen leder frem til sommerens: https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-14235603
Selv har jeg pointeret, at vi set over tid skal rykke ved vores netto-balance. Ikke købe for at købe, men vi skal ikke hele tiden sælge ud. Jo, vi skal selvfølgelig drive en forretning, men jeg ønsker virkelig, at vi formår at holde på de bedste spillere og kun skiller os af med dem, hvis det ikke sportsligt giver mening at beholde dem.
Konkret så har jeg som alle andre et ønske om en målmand og så ønsker jeg en kontrollerende, kreativ 6er. Måske Klopp hellere vil have kreativiteten længere fremme, i givet fald kan det både være en kant eller en 10er. Og så synes jeg, at vi kun er en skade til Firmino fra at vi ser meget sårbare ud på angrebspositionen, så der skal vi også forstærkes.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Midtbanen for mig er det spændende punkt til sommer.

Keita kommer ind og det giver muligheder, men for hvad?
Vi kan finde en kreativ 6’er. Klopps brug af Hendo på pladsen peger på at det er Klopps ønske, men det kan også være fordi hendo var den bedste af seks ikke fantastiske muligheder.
Men vi kan også vælge at satse på defensive-fysiske egenskaber på midten, der kan beskytte forsvaret og måske give lidt frihed til andre spillere. Eller kompensere for evt. svagheder.

Der er mange mulige løsninger på midtbanen. Det bedste ville være at finde hele pakken, men det bliver også svært.

Og ja keeperen skal der ses på.

En fjerde stjerne til frontkæden er nok også en prioritet, Pulisic eller Lemar måske.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk skrev:
Midtbanen for mig er det spændende punkt til sommer.

Keita kommer ind og det giver muligheder, men for hvad?
Vi kan finde en kreativ 6’er. Klopps brug af Hendo på pladsen peger på at det er Klopps ønske, men det kan også være fordi hendo var den bedste af seks ikke fantastiske muligheder.
Men vi kan også vælge at satse på defensive-fysiske egenskaber på midten, der kan beskytte forsvaret og måske give lidt frihed til andre spillere. Eller kompensere for evt. svagheder.

Der er mange mulige løsninger på midtbanen. Det bedste ville være at finde hele pakken, men det bliver også svært.

Og ja keeperen skal der ses på.

En fjerde stjerne til frontkæden er nok også en prioritet, Pulisic eller Lemar måske.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pulisic er på vej til Bayern og Lemar er for dyr. Jeg tror vi skal kigge på spillere af et andet niveau.
Priserne plejer også at stige efter en slutrunde, så er nok begrænset hvor meget vi køber til sommer.
Keita og en midtbanespiller til er mit bud.

Geografisk sted: Brønshøj
Hvilke spillere der kommer til sommer afhænger af om vi kvalificerer os til Champions League, og det har Klopp som bekendt valgt at gamble med. Om vi får Lemar eller ej, afhænger af om vi kan tilbyde CL bold - og selvfølgelig om konkurrencen om hans signatur.

Dernæst kan konkurrencen blive ufattelig hård til sommer, og priserne kan få endnu et nøk opad, hvilket sætter Klopps analyse i et lidt uheldigt perspektiv. Der er VM, og priserne stiger altid (som også Oomph242 skriver) efter en slutrunde, og måske spiller Lemar fantastisk, og så får vi ham altså ikke til £90 m, så stiger prisen yderligere.

Jeg forventer ikke at vi løser alle vores problemer; ny målmand, ny midtbanespiller (udover Keita), ekstra gardering til en offensiv plads. Vi har lært at vi løser et problem ad gangen.

Vi mister Can, og hvis vi kan nøjes med det, så er jeg tilfreds. Vi skal sikre at Firmino og Salah ikke smutter, og hvis de har et godt VM, så kan vi jo modtage bud, som FSG og Klopp har vanskeligt ved at sige nej til. Det må være vores første prioritet, at holde fast på stammen.

Hvis vi kan få en ny målmand, og vi kan hente et par stykker fra hylde 2-3 og et par talenter, så er det fint.

Men ligesom sidste sommer, hvor der gik rygter om at der var £150-200 m i transferkassen, så vil jeg hellere se noget handling fra Klopp og FSG.

Senest rettet af Hr. Drejer fredag, 02. feb, 2018 18:23, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Ønske (og forventning)

Målmand: Evt. Oblak eller Allison som der skrives om
Def midt: Jeg ved ikke hvem der er optimal at hente her, men det skal være en spilintelligent person og ikke bare en "tonser"
Fløj: Lemar evt. Der findes sikkert andre gode, men han ligner et godt bud
Angriber: Her skal Solanke godt nok finde et niveau eller tre over det han har vist indtil nu. Ellers må vi ud efter en ny.

4 personer udover Keita. Oblak, ukendt, Lemar, Pulisic. Det vil være mere end godkendt fra min side.

Oblak/Karius/Ward

TAA/Clyne - VVD/Matib - Lovren/Gomez - Moreno/Robertson
---------- NY/Hendo ----------
AOC/Lallana - Keita/Gini/Milner
Salah/Pulisic - Firmino/Solanke - Mane/Lemar

Ud:
Klavan
Mignolet
De udlejede senior spiller ala Sturridge.

FSG har tydeligt vist i 2 transfervinduer i træk at man er parat til at smide pengene når spilleren er der, så jeg er fortrøstningsfuld.
Et stort ønske er at man laver så tidlige handler som muligt. Gerne så de er lukket inden VM.

Min liste må gå som følger:

1. Hold fast på offensiven, eller have back-ups klar, hvis en af de "fab 3" bliver solgt.
2. NY MÅLMAND med mindre Karius spiller vanvittigt godt i samtlige kampe fra nu af. Vi trænger til en kapacitet på den post. Det er ligegyldigt hvor mange penge vi bruger på VvD, hvis han er den eneste med seriøs klasse i hele bagkæden. Han kan ikke gøre det alene. En stabil, dygtig målmand vil gøre en forskel.
3. Bredde til offensiven
4. Bredde til midtbanen, især hvis vi mister Can. Milner er heller ikke en vårhare mere, og Hendo har tendens til et par skader i løbet af en sæson. Så selv med Keitá, ser jeg gerne en midtbanespiller med defensive kvaliteter komme ind.

Jeg forventer ikke, at vi dækker alle punkter på ét vindue, men alle punkter er noget jeg forventer man i det mindste forsøger at dække ind.

Brugeravatar

Geografisk sted: østofte...

Alder: 27
Min ønskeliste til sommer ser således ud:

1 målmand.
Donnaruma i milan, men han er måske en smule uerfaren, alternativt så jeg gerne Oblak, men kan ikke se atletico skulle være villige til at sælge ham.

1 centerforsvar.
Stefan De Vrij fra Lazio eller Jose Gimenez fra atletico, begge har kontraktudløb til sommer.

3 midtbanespillere.
Naby Keita kommer ind i stedet for Emre Can.
Min absolutte drømmespiller er Andrej Milinkovic-Savic fra Lazio, han er en komplet spiller men bliver svinedyr.
Nabil Fekir fra lyon, kunne være det kreative bindeled mellem midtbanen og angreb, plus han er hammer farlig på frispark, hvilket jeg lidt synes vi mangler pt.
Og så Max Meyer fra Schalke, dygtig offensiv midt som også kan spille på kanten. Har kontraktudløb til sommer.

Opsummering:
Tror ikke på vi henter 5 nye spillere, men prøvede at balancere udgifterne ved at smide et par transferfrie spillere ind i mixen.

Jeg tror ikke vi kommer i top 4 så en ønskeliste derefter.

Mahrez
Ziyech
Volland
de Vrij
Donnarumma

Brugeravatar

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/2 ... songstart/

Lidt ændret struktur

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Geografisk sted: København

Alder: 43
Jeg er på linje med Drejer her. Og tråden er vel også kun blevet relevant allerede nu, fordi folk godt ved at vi ikke har gjort vores arbejde i eller før januar-vinduet.

Jeg kan ikke finde noget historisk belæg for at priserne falder til sommer. Så hvis vores targets var for dyre i januar, så må vi hellere kigge os om efter nogle nye.

Indtil vi ved, om vi skal i CL igen, vil jeg prøve at holde mig fra at komme med bud på spillere. Kan dog hurtigt pege på positionerne. En målmand og en offensiv spiller (angriber, wing, 10er eller lidt af det hele).

Geografisk sted: København S

Jeg kunne også virkelig godt tænke mig Milinkovic-Savic, og der er muligvis en chance da Klopp efter sigende har været interesseret i ham de sidste 2 somre også så måske han har tappet ham lidt ;)

Ellers må vi jo finde en anden midtbanespiller, men hvem skal jeg ikke kunne sige. De Vrij og Gimenez er fornuftige forslag til midterforsvaret, de er begge gode og transferfri og ville være smart købmandsskab så der er flere penge til en målmand, en dygtig angriber der kan konkurrere med Firmino (Icardi evt. Hvis man må drømme) og en 10'er / wing som nok bliver Lemar. Målmanden bliver nok Allison og han har været god de gange jeg har set ham så det er fint

Brugeravatar

Geografisk sted: 8700 Horsens

Alder: 21
jensemand skrev:
Jeg kunne også virkelig godt tænke mig Milinkovic-Savic, og der er muligvis en chance da Klopp efter sigende har været interesseret i ham de sidste 2 somre også så måske han har tappet ham lidt ;)

Melissa Reddy bekræftede inden vintervinduet gik i gang, at han var på ønskelisten! Har virkelig kun hørt godt om ham.

YNWA! skrev:
jensemand skrev:

Melissa Reddy bekræftede inden vintervinduet gik i gang, at han var på ønskelisten! Har virkelig kun hørt godt om ham.

Største problem med ham, er at alle de store også er ude efter ham.

Brugeravatar

texy skrev:
Jeg er på linje med Drejer her. Og tråden er vel også kun blevet relevant allerede nu, fordi folk godt ved at vi ikke har gjort vores arbejde i eller før januar-vinduet.

Jeg kan ikke finde noget historisk belæg for at priserne falder til sommer. Så hvis vores targets var for dyre i januar, så må vi hellere kigge os om efter nogle nye.

Indtil vi ved, om vi skal i CL igen, vil jeg prøve at holde mig fra at komme med bud på spillere. Kan dog hurtigt pege på positionerne. En målmand og en offensiv spiller (angriber, wing, 10er eller lidt af det hele).
Jeg oprettede mest tråden, fordi det var det samme der imø blev diskuteret i mange tråde.
Klopp har sagt, at udvalget er større om sommeren. Det er jo rigtigt. Der er flere til salg. Selv City har trukket sig fra handler, simpelthen pga prisen. Alexis, som du vist selv foreslog, har jo også primært valgt sin klub pga løn og som du selv kommenterede, så var den sindssyg. Så derfor tror jeg ikke nødvendigvis at de spillere vil vil have er dyrere til sommer, uagtet at fodbolden er ramt af inflation.
Det springende punkt er VM. Dér er der mange eksempler på, at en spiller pludselig er steget gevaldigt i pris. Og det ved de sælgende klubber godt, så hvis man eks vil have Lemar, så kan Monaco med god ret sige, at han bliver mere værd efter VM, hvorfor prisen stiger allerede før VM. Gambler man og venter, så kan det være at spilleren får et elendigt VM, men det kan jo også ske, at andre klubber jf oven stående mekanisme, presser prisen voldsomt i vejret før VM pga at alle helst vil lukke handler før VM.
Derfor synes jeg at det sådan rent købmandsskabs-agtigt bliver spændende, selv om jeg altid hurtigt når et punkt, hvor jeg hader de her vinduer.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

YNWA! skrev:
jensemand skrev:

En yderligere ting, udover at SM-S er en ufattelig dygtig spiller i forhold til hvad jeg har set og hørt, i forbindelse med det her folk nævner om at Naby Keita er erstatningen for Emre Can. Hvis man skal kigge lidt væk fra de spillemæssige kvaliteter og i stedet på det fysiske, er Naby Keita jo langt hurtigere og adræt end supertankeren Emre Can der til gengæld knuser lille Keita fysisk, selvom Keita har en ok fysisk for sin størrelse. Der kunne en tilføjelse af Savic jo give god mening som en af partnerne til Keita, med hans ganske ok bevægelighed, men samtidig omkring de 1.90 og en fysik der vel sagtens kan matche Can. Det ville give os nogle af de samme kvaliteter Can tager med sig hvis han smutter. Navnligt på offensive og defensive dødbolde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 1 af 5 [ 74 indlæg ] Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Boardindeks » Fodbold » Transfer nyt (LFC)