Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Transfer nyt (LFC)

Forumregler

HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.

Side 2 af 10 [ 142 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Forfatter besked

Geografisk sted: Frederiksberg

Alder: 28
Kelly skrev:
Fowler89 skrev:
Niels K skrev:
Mads T. skrev:
Det virker som om at Alissons stjerne er dalet gevaldigt herinde efter kampene mod os. Jeg synes ikke rigtig han kan lastes for nogen af dem, så det forstår jeg egentlig ikke rigtig.

Jeg vil rate Oblak til at være en bedre shotstopper og han laver generelt ikke mange fejl. På højde med De Gea, men ikke meget bedre end Alisson. Alisson er dog langt bedre end begge med fødderne og er mere en sweeper keeper end de to andre. Jeg har set stats for alle tre, hvor Alisson kommer ud af feltet i gennemsnit 1.12 gange pr. kamp, mens de to andre ligger på 0.2. Endvidere skulle Alissons pass succes ligge på sublime 80 % mod Oblaks 51 % og De Geas 57 %. Så det kommer i bund og grund an på om vi vil have en klassisk målmand eller en målmand der kan sætte spillet hurtigt i gang eller lægge en god lang aflevering.

Jeg tror vi er godt stillet med både Oblak og Alisson. Kan vi ikke få noget i den kaliber er jeg enig med en del herind om, at vi så lige så godt kan lade Karius forblive 1. keeper og så købe en ny 2. når Mignolet smutter.

Jeg er helt på linje med dig, Mads T.

Hvis Oblak koster 80 mille og Alisson koster 50, så er der vel en del, der taler for Alisson udover dine stats og type af målmand, når han samtidig er brasser, hvorfor han med stor sandsynlighed vil falde lynhurtigt til og vil kunne byde ind med noget socialt til vores brasilianske 3-kløver, hvilket også er rigtig vigtigt.

Man skal ikke glemme at Allison var Roma's anden målmand inden denne sæson. Ja, han har haft en rigtig god sæson uden tvivl, men Oblak har haft de rigtig gode sæsoner i flere år nu. Synes det er lidt vildt at en målmand kan stige så meget i værdi og blive betragtet som en af verdens bedste efter blot en sæson.
Altså, han er med garanti bedre end Gøg og Gokke som vi har lige nu, men stadig.

Men nok til at blive førstevalg på landsholdet.

Jo, men det er Sergio Romero også jo.

Allison er klart bedre uden tvivl, men jeg forstår bare ikke hvordan han kan koste så meget efter en god sæson

Niels K skrev:
Alban Lafont kunne også være en mulig måde at tackle keeper-situationen på ?

http://anfieldindex.com/34893/one-gk-si ... rpool.html

Synes han er et større talent end Donnarrumma.

Han er dog noget til fremtiden, tror måske vi hellere har brug for en her og nu keeper.

Alder: 39
En video med Alisson, hvor der er fokus på de lidt mere foruroligende sider.

https://streamable.com/y1rrw

Bojangles skrev:

Han er meget sweeper keeper agtig ligesom Neuer. Jeg synes han kunne blive bedre til at sparke til bolden og holde bolden når der bliver skudt.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Bojangles skrev:

Det der ligner jo et skridt ned i forhold til Karius og dårligt nok et skridt op i forhold til Mignolet.

Youtube et al kan gå begge veje :geek:

Bekymringen er selvfølgelig at han bliver en ny Mignolet, i den forstand at han har gode reflekser inde på stregen, men ikke har så godt styr på feltet og de bløde bolde. Man må kunne lave nogle forygende salgs videoer af Mignolet med nogle af de redninger har har lavet, men desværre så er han ikke så god når han har tid til at tænke sig om.

Nu er han ny på den store scene, men fra næste sæson (og måske til VM) vil han for alvor mærke presset og vi har intet bevis på at han kan tåle det pres. Udover at han altså også har vist noget rigtig godt keeperspil i løbet af sæsonen.

Alisson er en meget dygtig keeper der er et af de bedste bud for os hvis vi skal ud og finde en afløser for Karius, men han har noget længere op til De Gea niveau end en Oblak f.eks. har.

Derfor er der også en øvre smertegrænse for hvor meget vi vil betale for ham, set i lyset af at vi også skal fange en eller to offensive spillere (Fekir og Pulisic ville være dejlige :dance: ).

Det handler også lidt omkring at få en Målmand ind med så stor en profil at alle journalisterne og eksperter holder kæft eller roser ham og klubben.

VVD var lidt af det samme. bare der kommer ro på baglandet så kommer det automatisk til at køre bedre på banen også selv om det ikke er verden største forskel.

Hvis vi køre videre med Karius så vil samtlige jounalister og tv selskaber kun fokusere på dette i et helt år. så snart han sparker en bold ud over sidelinjen vil hele møllen begynde at køre.

Vi skal jo købe en saints spiller hvert år.
Det står i kontrakten.

Han er så ukendt at Youtube ikke engang har en "highlight movie" af ham :)

2017 / 18 stats:

Saves 42
Penalties saved 0
Punches 11
High Claims 18
Catches 2
Sweeper clearances 2
Throw outs 56
Goal Kicks 158

Defence
Clean sheets 4
Goals conceded 26
Errors leading to goal 0
Own goals 0
Discipline
Yellow cards 2
Red cards 0
Fouls 0

Team Play
Goals 0
Assists 0
Passes 406
Passes per match 22.56
Accurate long balls 106

Karius 2017 / 18

Goalkeeping
Saves 51
Penalties saved 1
Punches 15
High Claims 14
Catches 7
Sweeper clearances 17
Throw outs 144
Goal Kicks 150

Defence
Clean sheets 13
Goals conceded 26
Errors leading to goal 2
Own goals 0
Discipline
Yellow cards 1
Red cards 0
Fouls 2

Team Play
Goals 0
Assists 0
Passes 789
Passes per match 27.21
Accurate long balls 124

Wormie skrev:

Vi skal jo købe en saints spiller hvert år.
Det står i kontrakten.

Han er så ukendt at Youtube ikke engang har en "highlight movie" af ham :)

Nægter at tro på de henter McCarthy.

Geografisk sted: Viborg

Alder: 49
https://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_Trapp

Hvad med at hente Trapp eller Bernd Leno.

Buffon kunne også give mening sammen med milans målmand, såfremt de nuværende målmænd udlejes.

https://www.plbold.dk/nyhed/liverpool-s ... ebsklausul

Beløbet de kræver for Allison og Oblak er for vildt.

Jeg håber de henter Leno og synes er fuldt ud på højde med Allison.

Billede

Hvad mon Allison prøver at sige :=)

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Hvad ville i sige til at måtte vente et transfer vindue eller to og så få Oblak eller evt. Alisson?

Altså ligesom med van Dijk og Keita, acceptere ventetiden for til gengæld at få den rette mand til jobbet?

Hvis der ellers er hold i Shaqiri rygterne tolker jeg det som at vi har nedprioriteret kanterne og droppet folk som Pulisic der nok også er meget dyre, for at have penge til at byde på de bedste keepere vi kan have bare lidt håb om at hente.

Personligt gider jeg ikke at vi henter f.eks. en Leno i denne sommer og så har samme diskution om et år. Det kan godt være at Leno "har det der skal til", nu bruger jeg ham bare som et eksempel på en keeper vi måske kunne "nøjes" med.

Det vil jo altid være et gamble at vente, men er det ikke det værd?

Brugeravatar

Geografisk sted: Legoland

Alder: 40
Gerne for mig. Kan vi ikke få fat i en absolut top keeper, så fortsætter Karius på pladsen. Jeg tror stadig på ham, hjernerystelse og drops incl.

Og Leon, Butland og måske/måske ikke Allison, er ikke noget der forstærker markant.

Oblak eller Curtois må være de gode bud

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Vi skal kun skifte hvis det er fordi vi har en VIRKELIG god erstatning klar. Ellers tage en halv eller hel sæson mere med Karius.
Han fik os i CL finalen. Vi havde et af de bedste forsvar i den sidste 2/3 af sæsonen i PL.

Vi er ikke på spanden med den post, men vi skal samtidig prøve at sikre os en af de aller bedste på denne position. En top 5 keeper i verden tak. Og så betal kassen.
Ellers vent.

Brugeravatar

Alder: 38
Hvis Oblak skal hentes kan det vel gøres når VM starter.

Geografisk sted: Viborg

Alder: 49
Hent Donnarumma og Buffon. Buffon er fri. Lej Karius ud og Ward, sælg resten. Karius kommer tilbage til klubben.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 2 af 10 [ 142 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Boardindeks » Fodbold » Transfer nyt (LFC)